készítette: Zöld Ász
(2004.09.01)
Louis Beauchamps
Ez a francia-gyanús úriember az Ald'ruhn-i Mage Guild bejáratához telepedett le. Már kinézetre is enyhén beteges, de amikor megszólal, kiderül, hogy full idegroncs.
Dwemer airship
Elsőként Louis léghajója után kell nyomoznunk. Dwemer tervek alapján, dwemer cuccokból építtette. Sajnáltatja magát, hogy mennyi pénze fekszik benne, és semmi hír a léghajóról. Sajnáljuk egy kicsit, aztán nézzünk utána a dolgoknak. A járművet a sziget északnyugati, hófödte részein találjuk meg, Hrothmunds Bane nevű helytől délre, Hvitkald Peaktől észak-keletre, pont olyan állapotban, mint egy léghajó, melyről régóta semmi hír. A szokásos tisztogatás után a kapitány hullájától vegyük el a naplóját, és vigyük el Louis-nak. A kis szemétláda nem a legénység halála miatt siránkozik, hanem a pénze miatt... Amennyiben ez mélységesen felháborít, kiáltsunk fel, hogy pl. "Szívtelen gazember!" vagy hasonló, de ne feledkezzünk meg családtagjainkról és szomszédainkról, akik Morrowindezésünk ideje alatt már nyilván alszanak...
Amulet of Infectious Charm
Louis ezután fent nevezett amulettre pályázik. Az ékszer Hrothmund's Barrow-ban van, a léghajótól nem messze. Ebben a barlangban nyugszik Hrothmund aki - mint később kiderül - a Thirsk nevű család (törzs) ősi és hősi vezére, aki sajnálatos módon elhunyt a félelmetes, Ondjage nevű hófarkassal vívott küzdelemben. A barlangba való belépéshez tudnunk kell a farkas nevét, de ezt Louis is elmondja. Az amulettért újabb pénzjutalmat kapunk tőle.
Moon sugar investigation
A küldetést Severia Gratius lovagnő adja az erőd udvarán. Lényege kinyomozni, hogy ki az a rejtélyes figura, aki moon sugarral mérgezi az embereket az erődben. Legutóbbi áldozata az Imperial Cultos Jeleen volt, nála érdemes tehát először érdeklődni. Jeleentől azt tudhatjuk meg, hogy a moon sugart valami szolid babazsúr alkalmával kapta. A dealer egy ismeretlen fehérsapkás úr volt, aki folyamatosan kornyikált. Az említett jóember neve Uncle Sweetshare, és Thirsktől délre egy magányos erdei házban találjuk meg, mely mellett egy moon sugarral megpakolt halott Argonian fekszik a hóban. Miután Sweetshare-nek nem hagyjuk, hogy narkót tukmáljon ránk, észérvekkel győzzük meg, hogy tán nem kéne ezt folytatni. Ekkor észhez tér, és nekünk adja a fehér sapkáját, ezt kell megmutatnunk Severia-nak. Jutalmunk Severia's Imperial Shortsword + 1500 pénz.
The missing missionary
Jeleen kér meg, hogy keressük meg Mirisát, az eltűnt misszionáriust. Szerinte a Lake Fjalding felé keresgéljünk. Sajnos nem emlékszem, kicsoda, de valaki megemlíti azt is, hogy mivel Mirisa az alkohol káros hatásairól tanított, érdemes Thirskben megnéznünk, ami király hely, gyakorlatilag a Nordok gigantikus kocsmája.
Thirskben az derül ki, hogy Mirisát a szintén a helyszínen tartózkodó Erich the Unworthy nevű barbár tartja fogva, ő azonban nem hajlandó tárgyalni a szabadon engedésről. (Kicsit túlreagálja az alkohol ellen való prédikálást :-) ). Irány az emelet, Erich szobája, itt van bezárva Mirissa. Egyezzünk bele, hogy visszakísérjük. Útközben Erich belénk köt, részesítsük ennek megfelelő bánásmódban. A többi barbár nem siet a segítségére, sőt, utána örülnek, hogy megszabadítottuk őket ettől a tuskótól. Kísérjük vissza Mirisát az Imperial Shrine-hoz, ahol Jeleentől átvehetjük a 300 pénzt mint jutalmat.
A Wife's retribution
Ez esetben egy megözvegyült asszonyon fogunk segíteni, és az özvegységnek nem kis köze van a segítséghez. Kolfinna a meglepően direkt elnevezésű Kolfinna's Dwellingben lakik, a nagy folyó partján, kb. Raven Rock-kal egyvonalban. Férjét, Gustavot megölte annak barátja, Sigvatr the Strong, emiatt kell egyfajta bosszút állnunk. Azért "egyfajta", mert nem Sigvatr megölése a cél, hanem az ún. wergild beteljesítése, ami az északi nép fájdalomdíj jellegű szertartása. Bukik a szemet szemért alapelv, itt az a módja a dolgoknak, hogy a megölt emberért a gyilkos kárpótlással tartozik. Ennek szellemében Kolfinna Sigvatr családi ékszerét, a Pinetear nevű drágakövet kéri fájdalomdíjként.
Sigvatr az Altar of Thrond nevű helyszínen és környékén vadászgat állandóan, Kolfinnától ÉNY-ra, kb. a Lake Fjaldinggal egyvonalban. Biztos lekaszabolással is megoldható, de legyünk emberek, győzzük inkább meg. Ráadásul Sigvatr szerint Gustav sem volt az a kiköpött ártatlanság... Mindenesetre beismeri, sőt szánja-bánja tettét, és érzi, hogy lelkét örökkön mardossa majd meggyilkolt barátja emléke. Ennek jelenleg a gyakorlati vonatkozása az, hogy hajlandó ideadni a Pineteart, amit vigyünk vissza Kolfinnának.
Kolfinna megköszöni, és ideadja a férje ládájának kulcsát, amiből szabadon garázdálkodhatunk. Ezenkívül felajánlja, hogy alhatunk az ágyában. Hmmm. Sajnos női hőssel voltam...
Kill the Valbrandr draugr
Lake Fjaldingtól délre, a part felé félúton, kb. Brodir Grove-val egyvonalban, a Valbrandr Barrow bejáratánál elszontyolodott Nordba botolhatunk. Ingmar a szokásos bukott hős szindrómában szenved: nagy mellénnyel eljött Skaal Village-ből, hogy lezúzza a Valbrandr Draugr-t, de most inába szállt a bátorsága, és be sem mer menni. Bizony, segíteni fogunk neki. Úgy kell intézni a dolgot, hogy ő ölje meg Valbrandr-t, ezért én beálltam a draugr elé, hadd üssön engem, közben Ingmar szépen lecsépelte a srácot. Megköszöni, és büszkén visszaindul Skaal Village-be.
Később meg is látogathatjuk a házában, ahol tanúbizonyságot tesz a benne lévő megfelelő gerincmennyiségről, és nekünk ajándékozza a Belt of Orc Strength-et, amit a törzstől kapott, mikor visszajött vetíteni Valbrandr eltakarításával, mondván, azt az övet igazándiból mi érdemelnénk meg.
Barbarian's sad tale
Brodir Grove nevű helyen (Raven Rocktól észak-kelet) egy barlangban több száz éves, nekikeseredett harcossal találkozhatunk. Neve Ulfgar the Unending. Az ő szomorú meséjéből megtudhatjuk, hogy 3 társával együtt jöttek Solstheimre egy bizonyos Sovngarde nevű hely után kutatva, egy Grimkell nevű varázsló azonban tőrbe csalta őket. Ő megölte ugyan a varázslót, de addigra az már kővé változtatta a társait: ők a Stones of Brodir Grove, a barlang bejáratával szemben. Ulfgar pedig beköltözött a barlangba, és addig nem nyugszik a lelke (immár 500 éve), amíg Sovngarde bejáratát meg nem találja. Minden arra utal, hogy szó szerint az évezred lúzerébe botlottunk bele :-)
A választ a Thirsk felső szintjén lakó írótól kaphatjuk meg, ha megvesszük tőle vadiúj sikerkönyvét, a "Sovngarde, a Reaxamination" c. művet. A könyvből kiderül, hogy Sovngarde nem földi hely; oda a harcban elesett harcosok lelke jut el (hasonlóan tehát a viking mitológiák Valhallájához). Amikor Ulfgar elolvassa a könyvet, rájön, hogy hiába szív itt 500 éve :-), és felkér, hogy legyünk az ellenfelei. Tehát Umbrához hasonló sorsot szánt neki az ég, adjuk meg neki. Jutalmunk a kardja (Stormfang), ezenkívül a barlang előtt álló, immár 4 kő megérintésével ideiglenesen +10 strength, speed, agility és personality.
Thormoor Gray-Wave
Thormoors Watch nevű helyszínen, egy magas szikla tetején egy jóemberbe botolhatunk, amint a tengert fürkészi. Thormoor csak látszólag romantikus figura, valójában örök álmatlanság (eternal wakefulness) átka alatt áll immár 6 hónapja. Ő ugyanis egy hajóskapitány, aki anno hajón telepeseket hozott Skyrimból, de elaludt, és zátonynak ütköztek. Rajta kívül csak egy öreg varázsló élte túl (ezt a szívást, pont egy varázsló :) ), aki kicsit berágott a történteken, és megátkozta. Feladatunk, hogy megfűzzük a varázslót, szánja meg emberünket, és oldja fel az átkot. Ő Geilir the Mumbling, aki a nevét viselő barlangban lakik, Thormoortól délre, Raven Rocktól észak-nyugatra, egy félszigeten. Ahhoz, hogy Geilir szívét meglágyítsuk, meg kell csinálnunk a my only friend küldetést. Ha ez megvan, eternal wakefulness-re rákérdezve feloldja az átkot. Thormoor nagyon örül, de közli, hogy egy kicsikét fáradt (ez valahol érthető), ezért keressük fel később a Thirsk-i szállásán. Amikor itt meglátogatjuk, jutalomként elárulja nekünk, hogy rengeteg pénzt találhatunk Gyldenhul-ban, egy kis szigeten, az észak-keleti partok mellett, és ideadja a barlang kulcsát is.
My only friend
Nos, látogassuk meg tehát barlangjában Geilir the Mumnling-ot, aki elmeséli, hogy rendkívül szomorú, mert minden hozzátartozója hónapokkal ezelőtt egy hajótörés során elpusztult (ismerős valahonnan a sztori :) ). Egyetlen barátja maradt csak, Oddfrid White-Lip nevű nőszemély, akit Koljborn Barrow-ból szabadított ki, és aki mindig beszélget vele, elmondja neki a jövőjét, szóval pátyolgatja. Egy a baj, hogy White-Lip-et nemrég visszarabolták a draugr-ok. Bizony, nekünk kell kiszabadítani. Menjünk tehát Koljborn Barrow-ba, Raven Rocktól dél-keletre, és pucoljuk el a draugr-okat. Ez idáig OK, de senki ne keresse a láncra vert, csinos, pityergő királykisasszonyt, Oddfrid ugyanis egy KOPONYA, ami az oltáron található. Döntsük el, hogy szerintünk Geilir normális-e, majd vigyük neki vissza Oddfrid-et. Miután megörült pajtásának, ha kérjük, elmondatja Oddfrid-del a jövőnket, melyben valami furcsa, szarvas vadászlény ellen harcolunk egy jéggel körülvett helyen. Még a végén igaza lesz...
Old man's anguish
Skaal faluban találjuk meg Lassnr-t, a magányos öregurat, aki Tymvaul nevű fia miatt bánkódik nagyon. Tymvaul ugyanis beleesett a kútba, és senki nem akar utánamenni, mondván már biztosan halott, de Lassnr szeretné tudni az igazságot. A kutatáshoz megtudhatjuk, hogy a kút a Rimhull nevű jégbarlangba vezet, van egy másik bejárata valahol a falun kívül, és megkapjuk a kút kulcsát is, Lassnr ugyanis lezárta, nehogy további balesetek történjenek. Ugrás tehát a kútba, mely Lassnr háza mögött, az út túloldalán található.
Rimhullba érve rendet kell vágnunk az élőhalottak között, majd találkozhatunk Tymvaullal is, aki nem az a tipikus halott. Cserébe viszont nem alapszinten flúgos. Mint kiderül, varázsló beállítottságú a lelkem, és olvasmányaiból jött rá, hogy a félelmetes Mantle of Woe nevű ruha egy jégbarlangban található a falu alatt, nosza, beugrott megkeresni. Meg is találta, és elkezdte kutatni a benne rejlő lehetőségeket. A projekt most ott tart, hogy majd megidézi a holtak seregét, és ő fogja vezetni őket. Ez nem túl bizalomgerjesztő, úgyhogy beszéljük le róla. Amennyiben ez sikeres, ráébred, hogy a ruhától csavarodott be, könnyek között összeomlik, szánja-bánja, hogy szégyent hozott az öregre, és nekünk adja a ruhát, hogy semmisítsük meg. Ígéretet tesz, hogy elmegy máshová mágiát tanulni, de majd egyszer visszatér az apjához. Lassnr a jó hírek hallatán snow bear peltekkel ajándékoz meg.
Thirsk - The Udyrfrykte
Nem jöttem rá, mitől függ ennek az eseménynek a bekövetkezte, de egyszer csak Thirskbe érve a nagyterem igencsak értékcsökkent állapotot mutatott, nem beszélve a szanaszét heverő hullákról. Kizárólagos túlélők Bereditte Jastal, a kótyagos író az emeleten, Brynjolfr, a kovács a szabadban és egy Svenja nevű fiatal hölgy a nagyteremben. Svenjától megtudhatjuk, hogy a pusztítást az Udyrfrykte nevű fenevad követte el, aki ugyan elvileg rég be lett fagyasztva a barlangjába, de valahogy mégis kijött. Ha ő ki tudott jönni, mi meg be tudunk menni, semmi nem állhat tehát az utunkba, hogy a hölgy kedvéért bevállaljuk Udyrfrykte móresre tanítását. Barlangja Thirkshez közel, a tó partját található. A sarkvidéki időjárás ellenére úgy néz ki, mint egy gorilla, de ettől ne essünk kétségbe. A szívét vigyük vissza a nőcinek, és ő később trófeaként ki is rakja egy kis pódiumra a nagyteremben.
Hrothmund the Red
Udyrfrykte eltakarítása után megnőttek az esélyeink, hogy a Thirsk vezetője lehessünk. Ehhez az ősök bölcsességét hívja segítségül Svenja: elküld minket Hrothmund the Red sírjához (Hrothmunds Barrow, lásd Amulet of Infectious Charm küldetés), aki a Thirsk első vezére volt, míg gyengébbnek nem bizonyult az Ondjage nevű hófarkasnál. Ezt a nevet használva juthatunk be a sírba, ahol Hrothmund baltáját (szép példány!) megérintve méltónak találtatunk a vezéri címre. Svenjához visszatérve ki is nevez minket, és innentől ő a segédünk, akinek utasításokat is adhatunk: mead piát rendelhetünk Skyrimből, leszüretelhetjük a profitot, valamint kiküldhetünk vadászokat hófarkas- és jegesmedvebőrt gyűjteni.
Jutalom: saját szoba és a Clanbringer nevű stalhrim hosszúkard. Ezenkívül médiasztárrá is válhatunk, ha beszélünk az íróval, ad ugyanis két új könyvet, amibe már mi is belekerültünk :).
Falmer
Miután már az East Entire Company küldetésekben eljutottunk odáig, hogy Raven Rockban megépült a kocsma (egyszerűen hihetetlen, milyen sokára építik meg ezt az alapvető helyet :) ), odabenn egy Athellor nevű Altmerrel találkozhatunk, aki az ún. Falmerek (= kb. Snow Elf) nyomát keresi, akik a kutatásai szerint errefelé élnek valahol. A helybéliek nem tudnak ilyen népről, szerintük a Ricklingek másik neve lehet talán a Falmer. Athellort azonban nem lehet megtéveszteni: rendületlenül hisz a Falmerek (néhai) létezésében, sőt, a saját ereiben is érzi a Falmer vér csörgedezését. Ha azt szeretnénk, hogy néptörténeti kutatásait siker koronázza, menjünk el a Jorgeirr Barrow-ba (Altar of Throndtól délnyugatra), ahonnan szerezzük be a Fall of the Snow Prince c. könyvet, és a Spear of the Snow Prince dárdát. Athellornak a könyv kell, ebből a Falmer hőskölteményből bizonyosságot nyer számára, hogy igenis léteztek a Falmerek.
készítette: Zöld Ász
(2004.09.01)