Nagyon erős lesz a 2016-os év a The Elder Scrolls Online esetében. Nem (csak) mi mondjuk ezt, de a fejlesztők is ígérik. Látva a terveket és az érkező tartalmakat, el is hisszük. Talán ideje visszatérni azoknak is, akik kicsit megpihentek az utóbbi időszakban, bár az ESO köszöni szépen, az esetleges hibái és butaságai ellenére is jól megvan. A közösség stabil, kellőképpen aktív (milliós nagyságrendű játékosbázissal), a világ pedig nagyon szépen fejlődik. Na de mivel a PR duma úgysem érdekel senkit sem, lássuk mi vár ránk 2016-ban!
- Először is érkezik az első negyedévben a Tolvajok Céhe DLC, majd a második negyedévben a Sötét Testvériség DLC. Ezt a két szervezetet nem kell bemutatni senkinek sem, ezért nagyjából már sejthető, hogy milyen extra lehetőségeket fogunk majd kapni. Mind a két DLC komoly új alrendszereket hoz magával, a sztoriról és egyéb elérhető új lehetőségekről, teendőkről és elfoglaltságokról nem is beszélve.
- Ezen felül végre rendbe teszik Cyrodiilt (ideje is volna), mert a kezdeti jó teljesítmény után mostanság (értsd, egy éve minimum) eléggé lagzik a PVP zóna. Tudják ők maguk is, naponta játszanak az amcsi szerveren, látják, hogy nem stimmel valami.
- Végre eltörlésre kerül a Veterán Rangok rendszere, emiatt az összes 50-es zóna után világ megváltozik, már ami az ott “élő” mobok és npck szintjeit és a karakterünk 50-es szint elérése utáni fejlődését illeti. Részletek lentebb.
- A konzolosok is megkapják a "csetelés" (party, zóna chat, emotek, stb.) lehetőségét, ha esetleg a mostani szóbeli lehetőségekkel nem lennének kibékülve, vagy könnyebben tudnak kommunikálni írásban.
- Érkezik majd az LFG rendszer 2.0-s verziója, amellyel az ígéretek szerint könnyebben tudunk partyt találni magunknak, mint most.
- Mivel Imperial City és az Orsinium DLC megmutatta, hogy a skálázódós megoldás jó, ezért mostantól az összes új tartalom is ilyen lesz, vagyis bárki bármikor elérheti azokat, és bárki játszhat ott bárkivel, megkötések nélkül, a saját aktuális szintjétől függetlenül.
- Érkezik majd a Guild kereső is, amellyel könnyebben találhat magának társaságot az egyszeri játékos - ezzel együtt könnyebben is tudjuk majd hirdetni a sajátunkat.
- Természetesen tovább lesz finomítva a már meglévő guildek menedzselési rendszere, könnyebben tudjuk majd kezelni az esetenként több száz fős közösségünket.
- Érkezik majd a beépített “scrolling combat text”, amely az első addonok egyike volt, és amelynek épp ideje, hogy megérkezzen hivatalosan is.
- Nagyon fontos és nagyon jó hír, hogy érkezik a 64 bites ESO kliens is!
- Hamarosan elérhető lesz konzolon, hogy a mostani PSN és XBL ID helyett végre a karakter nevét lássa a játékos. Ez mondjuk PC-n is elég zavaró tud lenni a guildes kommunikációban, de már megszokhattuk az elmúlt 2 évben.
- Távoli (de annyira nem távoli) tervek között szerepel többek között a Housing (saját házikó, stb.), a karakter kinézetének megváltoztatása (faj, nem, arc, stb.), de ezekről majd csak később lesz infó, a Tolvaj és a Testvériség DLC-ket követően. A lényeg, hogy ezek lesznek.
- Amik nem lesznek sajnos: a korábbi tervekkel ellentétben nem lesz a Justice Systemnek PVP aspektusa. Sajnos lemondtak róla, nagyon felborult volna vele a játék egyensúlya. A varázslatkészítésre (spellcrafting) is várnunk kell még sokat, mert egyelőre jegelték a projektet. Nem mondtak le róla teljesen, van még remény, de szinte tuti, hogy nem idén nem látunk belőle semmit sem.
- A Veterán Rangok kukázásása 2016. második negyedévében várható, a Sötét Testvériség DLC-vel együtt fog érkezni. Az 1-50 közötti szintezést nem nagyon fogja érinteni. Ugyanúgy fog történni minden, szintenként kapjuk a skill- és az attribútum pontjainkat, aztán 50 szint felett már Veterán rangot nem, csak Champion Pontokat.
- A karakter jellemzőit összefoglaló ablak megváltozik, megjelenik benne a Champion Rating, amely az addig összeszedett Champion Pontokból lesz eredeztetve. (Funkciója nagyjából annyit tesz majd, hogy lesznek dolgok, területek, tárgyak, stb., amelyek csak bizonyos Champion Rating elérése után lesznek használhatóak, felvehetőek, elérhetőek).
- Természetesen továbbra is szerezhetünk Skill Pontokat 50-es szint után, pl. küldetésekből, pvp rangok elérésével, skyshardok gyűjtésével, stb. - ez nem fog változni.
- A Champion Pontok felső határát folyamatosan emelik majd, ahogy érkeznek az újabb és újabb tartalmak. A jelenlegi maximum 501 pont.
Röviden ennyi.
Frissítés (2016.01.13. 12:30):
Felmerült a kérdés, hogy a Veterán szintek eltörlésével nem csak skill de konkrétan 16 darab attribútum (health, stamina, magicka) pont is ugrik. Nos, nem fog. A mostani VR1 és VR16 között bezsákolt pontjainkat ugyanúgy megkapjuk az új rendszerben is, mégpedig úgy, hogy 5 szintenként kapunk extra attribútum pontot:
- level 5 - 1 extra pont
- level 10 - 2 extra pont
- level 15 - 1 extra pont
- level 20 - 2 extra pont
- level 25 - 1 extra pont
- level 30 - 2 extra pont
- level 35 - 1 extra pont
- level 40 - 2 extra pont
- level 45 - 1 extra pont
- egészen level 50-ig, ahol már 3-at fogunk kapni,
Ez mindösszesen 16. Vagyis egyetlen egy mostani VR16-os karaktert nem ér majd hátrány, nem borul fel az általa megálmodott build.
(No persze tessenek észben tartani, hogy a rendszer a megjelenésig még változhat, ez csak az aktuális tervezet!)