A hétvégén Bostonban rendezték meg a PAX East elnevezésű rendezvényt, amelyen a Zenimax Online Studios fejlesztői és képviselői is jelen voltak. És ha már ott voltak, akkor tartottak egy rövidke kérdezz-feleleket a közelgő új The Elder Scrolls Online kiegészítő, a Dark Brotherhood (avagy a Sötét Testvériség) DLC-vel kapcsolatban. Az alábbiakban eme közel egy órás beszélgetés érdekesebb válaszainak az összefoglalóját olvashatjátok, nagyjából abban a sorrendben, ahogy maguk a kérdések is érkeztek (igen, ezért kaotikus kissé, mea culpa):
Friss: befutott pár hivatalos infó a DLC premierjét és tartalmát illetően, ezzel frissítettük a cikket!
Kezdjük akkor a friss és hivatalos infókkal:
- Az alap DLC 2000 Crownba fog kerülni.
- Aki a csomagot ("gyűjtőit") akarja megvenni, az 4000 Crownért teheti ezt meg, amiért kap az alap DLC tartalma mellé egy farkas hátast, egy petet és némi XP buffot tartalmazó scrollt.
- A Dark Brotherhood DLC PC-re 2016. május 31-én jelenik meg, konzolra pedig június 14-én.
- Napi feladatok közül a Bounty ismerős lehet, hiszen már más szervezet is napi szinten tűz ki vérdíjat bizonyos lényekre, ellenfelekre.
- A bérgyilkos napi feladatok egyszerűek, vérdíj összege + célpont + szerződés, és innen már csak egy hullát kell leszállítanunk a jutalomért.
- A Sacrament feladatok a Tolvajok betöréses feladataihoz hasonlóak, vagyis nem elég "csak" teljesíteni a feladatot (értsd, megölni az összes célpontot), hanem azt stílusosan, a szabályokat betartva kell végrehajtanunk, miközben elkerüljük az őröket, csapdákat, stb.
- A Gold Coast régió - mely Cyrodiil nyugati PVE része - két új delvet rejt magában: Hrota Cave és Garlas Agea
- Két új world boss/kihívás is érkezik, az egyik a Kvatch Aréna, a másik pedig egy hatalmas minotaurusz.
- Szettekből sem lesz hiány: 3 új gyártható és 3 új található/szerezhető érkezik.
- Új álruhák, mementók és festékek várnak ha végére érünk a küldetéseknek.
- Minden más érdekesség a cikk további részeiben, vagy a korábbi hírekben.
A kérdezz-felelek tartalma:
- Sajnos a konzol partnerek - főleg a tartalom engedélyeztetési eljárásaik miatt - nem nagyon segítenek abban, hogy a konzolon is legyen egy átmeneti teszt időszak az új DLC-k előtt. Többek között ezért sincs PTS Xbox One és PS4 esetében, bár a Zenimax Online Studios nagyon szeretné, hogy ott is legyen.
- A VR szintek eltörlése után minden Veterán szintű tárgynál a használat a Champion Ponttól fog majd függni. Például, a mostani VR14-es szettek feltétele a Dark Brotherhood DLC-t követően CP140 lesz, vagyis 140 Champion Ponttal kell rendelkeznünk, ha viselni akarjuk. Pánikra semmi ok, senki sem veszít el tárgyat, vagyis amit a váltás előtt használtál, azt használhatod utána is. Ezt úgy kell érteni, hogy aki a váltás pillanatában még nem rendelkezik megfelelő mennyiségű CP-vel ahhoz, hogy a mostani felszerelését továbbra is hordhassa, annak a CP pontjait automatikusan megnöveli a rendszer.
- A Champion Pont és a Veterán Rang követelmények nagyjából kiszámíthatóak, egy VR rang 10 CP-t „ér”, vagyis a mostani VR12-höz CP120, a VR14-hez CP140 és a maxos VR16 felszereléshez előreláthatólag CP160 kell majd. Ez még azért változhat a PTS tapasztalatai alapján.
- Előbbiből adódik, hogy a jelenlegi VR12-es Trialokban a váltást követően nagyjából CP120-as tárgyak fognak esni. Azért nagyjából, mert a tárgyak skálásak lesznek, miután a régi VR12-es Trialok is elérhetőek lesznek két féle módban (normál és veterán), ahol a drop a játékos szintjéhez igazodik majd.
- A Sötét Testvériséggel érkező új játéktér területre nagyobb lesz, mint a Tolvaj Céh területe. Az új bossok, barlangok és egyéb helységek száma nagyjából megegyezik majd. Ha össze akarnánk hasonlítani, akkor a Gold Coast kisebb lesz, mint Orisinium, de nagyobb, mint Abah’s Landing.
- Kapunk új skill fát, rajta például egy olyan huncut „képességgel”, mint a Blade of Woe, amely egymaga lesz felelős a videóban is látott kivégzésekért.
- Az összes levadászandó célpontunk “rossz” ember lesz, ha esetleg valaki morális oldalról közelítené meg a dolgokat. A gyilkosság továbbra is gyilkosság, de nem kell ártatlanokat mészárolnunk.
- A Shadowscale szervezet is szerepet kap majd a DLC-ben, de egyelőre csak épp hogy említésre kerül, hiszen ők majd később fognak nagyobb szerepet vállalni, feltehetően a korábban már bemutatott/megszellőztetett Murkmire/Black Marsh DLC-ben.
- A méregkeverés (Poison Making), az alkímia egyik készterméke lesz. Az eljárás hasonló lesz, mint az italok készítésénél, csak most nem vizet fogunk használni, hanem olajokat, és az alkotóelemeknél is inkább a negatív hatások lesznek a fontosak.
- A crafting bagnak is van végső határa. Nagyjából 42 milliárd darab nyersanyagot bír le, +/- pár millió :) Sajnos csak az ESO+ előfizetőknek lesz ez elérhető. Ha lejár az előfizetés, akkor a berakott cuccokat továbbra is használhatjuk a crafting közben, de újabb nyersanyagokat nem rakhatunk már bele, azokat már csak a bankban tárolhatjuk.
- Hamarosan érkezik egy új, kisebb méretű PVP is, amelyről egyelőre nem tudni semmit, csak annyit, hogy lesz. Tippre aréna, battleground, stb. jellegűek, amelyeket nagyjából a premier óta vár a nép. Hát jön.
- A Housing rendszer már nem csak papír alapon létezik, folyamatban van a megvalósítása.
- A VR szintek kukázásával a mostani “silver” és “gold” zónák teljesen szabadon bejárhatóak lesznek. Craglorn is kap majd egy teljes átalakítást, de nem a Dark Brotherhood DLC-ben, hanem később. Tippre egy skálás Orsinium/Abbah’s Landing terület lesz, bárki számára bármikor elérhető módon. De erről majd később.
- A Harcosok Céhe skilljei inkább stamina alapúak, míg a Mágusok Céhe skilljei inkább magicka alapúak lesznek.
- Mérgek és italok/piák használhatóak egyszerre, mert a mérgek a fegyver mellé érkező új “slotba” kerülnek majd, nem buffok lesznek. Minden méregnek lesz “töltése” vagy “darabszáma”, ezért ha sikerül megsebezni egy célpontot méreggel (is), akkor folyamatosan fogy majd a nafta és idővel újabb mérget kell beraknunk a “slotba”. Természetesen nem fog minden ütésnél hatni a méreg, hasonlóan működik majd, mint az enchantok a fegyvereken.
- Fontos tudni, hogy bár a harc közben a fegyvereink változhatnak, a méreg - hasonlóan a többi felszerelésünkhöz – nem. A harcban nincs méreg cserére lehetőség, csak előtte vagy utána.
- Talán lesz majd lehetőség arra, hogy az álruhákat/kosztümöket is átfesthessük. Vagy nem lesz… :)
- A gyártható tárgyak maximum követelménye is változik. Ami most VR16-os alapanyag, az a váltás után CP160-as lesz.
- A mérgek miatt lesz némi változás az alchemy skill fa képességei között.
- A Sötét Testvériség küldetései során nem feltétlen kell majd mindig használni a Blade of Woe képességet (orvgyilkolást), de a legtöbben érdemes. Főleg a bónuszok miatt.
- Az érkező stamina változások/balansz nem csak a skilleket, de a jelenleg is használt „staminás” szetteket is érintik.
- Konzolokon az írott kommunikáció (chat) lehetősége is érkezik hamarosan, de még nem a Testvériséggel.
- A DLC-vel érkező új küldetések (főleg az ismételhető napik) többféleképpen is megoldhatóak lesznek. A játékos dönti majd el, hogy végzi el a feladatot, milyen bónuszokat akar a végén (lásd mint a Tolvajok rablásainál)
- A Testvériséggel érkező orvgyilkos skill, a Blade of Woe csak és kizárólag PVE környezetben használható, PVP-ben nem lehet vele leorvgyilkolni (van ilyen szó egyáltalán?) a játékosokat.
- Várható, hogy újabb Daedric stílusok is felütik a fejüket a játékban, mert marha jól néznek ki és emiatt eléggé népszerűek.
- Továbbra sem tudni (se megerősítés, se cáfolat), hogy kedvenc Morag Tongos bajkeverőnk, Naryu Virian visszatér e.
- Elképzelhető, hogy a Daedra Hercegeket imádó Szekták, vagy a Hercegekhez kapcsolódó küldetések megjelennek majd az ESO-ban, hiszen mind a szekták, mind a Hercegek központi szerepet játszanak a mindenkori TES történelemben. Ahogy megyünk előre a játék fejlesztésében és halad előre a történet, úgy lesz megint egyre nagyobb szerepük. De csak majd...
- Szeretnének a fejlesztők visszatérni Skyrimba, mert rengeteg terület üres még és sok jó sztori van, amit el lehet ott is mesélni (olyan ismerős helyszíneken, mint a TES V-ből megismert Whiterun és vonzáskörzete például). De nem a nagyon közeli jövőben.
- A Nightingales a 4. Érában létezett, nem fognak feltűnni az ESO-nak otthont adó 2. Érában. Armor szinten sem valószínű.
- Elképzelhető, hogy Akaviri népek közül feltűnik majd valaki a játékban. Vagy nem. :) Nem akarnak nyilatkozni erről egyelőre, mert akármit is mondanak, az spoileres infó lenne. Konkrét cáfolat nincs, érjük be ennyivel egyelőre!
- A VR eltörlésével a Cyrodiili hadjáratok is megváltoznak. Ami biztos, hogy lesz egy olyan, ahol nem lesz érvényben a CP-s bónusz és lesz olyan, ahol használható lesz a CP-ból nyert bónusz.
- Nem lesz repülő mount a játékban. Sosem.
- A Blade of Woe megjelenésével elképzelhető, hogy más, híres egyedi tárgy (ereklye) is megszerezhető lesz a játékban, de majd csak később. Előbb legyen kész a VR - CP átmenet, aztán elemzik a visszajelzéseket, és majd csak utána, talán...
- A DLC-vel nem érkezik új veterán erősségű dungeon, de később elképzelhető, hogy kapnak majd a jelenlegi normál dungeonok is veterán fokozatokat. Megvannak a terveik erre vonatkozóan.
- A sapkák és kalapok - egy újabb lehetőség a karakter egyedivé tételére. Lesznek még ilyenek.
- Lesznek változások a Traiteknél is - főleg azoknál, amelyeket nem nagyon használnak az emberek. Pl. az “Exploration”, amely jó dolog a szintezés közben, de aztán semmi értelme. Na most pl ez a Trait mostantól a Champion Pont XP-t is turbózza. És így tovább.
- Nagyon sokan kérték már az „unarmed skill” (pusztakezes harc) bevezetését, de a Sötét Testvériség DLC-vel nem érkezik semmilyen új aktív skill fa, ez sem. Később majd elképzelhető, hogy újabb fegyver skillek érkeznek, de semmi sem biztos, mindez egyelőre csak igény szinten merült fel.
- A Housinggal érkezik a „target dummy” is, amely valószínűleg a házba vásárolható cuccok között kap majd helyet.
- Sem az ékszerkészítés, sem a varázslatkészítés nem lett kukázva teljesen. Szeretik a fejlesztők mind a két ötletet, de majd csak akkor lesz belőlük valami, amkor… szóval majd egyszer. Talán. Vagy nem. Értitek :)
- Nem lesz többé masszív skill pont nullázás. Ha változik valami, akkor csak a skill fa fog nullázódik, nem az összes addig elköltött pont.
Egyelőre ennyi, ahogy jön a PTS patch notes, folytatjuk.
(Helyesírási hibákért elnézést, a korrektúra folyamatban :))