Mesék a tiszteletadásról

Az ESO kártyajáték kicsit hosszúra sikerült leírása. Olvasási idő: kb 10-15 perc! Vagy negyven óra, attól függ, mennyire bírod és játszol-e közben, hogy tesztelgess. :)

 

A High Isle kiegészítővel együtt érkezett egy kártyajáték, amely véleményem szerint a High Isle chapter valódi indoka. Maguk a Bretonok nem egy izgalmas dolog. Sok páncélba öltözött lovag, akik mind ugyanúgy néznek ki, nem nagyon lenne érdekes, ezért az ezzel együtt hozott kártyajáték hivatott ezt az “unalmat” palástolni. Önmagában egy bretonos kiegészítő a Deadland-hoz hasonló DLC-hez hasonlóan kellett volna megjelenjen, így azonban egy új chapter lehetett. Magukon a szigeteken kb. minden a kártyajátéknak van alárendelve. Erről majd alább olvashattok. Ez nekem nem gond, mert tetszik a kártyajáték, akik azonban nem szeretik ezt a játékot, na ők csalódni fognak szerintem.

A Tales of Tribute (én Mesék a tiszteletadásról-nak fordítanám, mert szebb így) névre keresztelt kártyajáték egy gyűjtögetős, pakliépítős játék. Gyűjtögetős, mert a lapokat, paklikat (az alapokat kivéve) össze lehet vagy kell gyűjteni és pakliépítő, mert magában a játékban a csaták alatt saját paklidat építed fel, amellyel aztán megpróbálod legyőzni az ellenfeled.

Törvényszerű volt, hogy jöjjön egy ilyen játék, mivel a WoW -ban és egyéb MMoRPG -kben is van / volt és idővel igencsak jövedelmező lehet majd a fejlesztőknek. Ráadásul a játékmechanikán és a lapok, kombók kiegyensúlyozásán kívül nem sok munka van egy - egy új pakli elkészítésével. Szóval úgy gondolom, az is törvényszerű, hogy később paklik, különleges és speciális lapok tömkelege stb. fog “előkerülni”, méghozzá leginkább a Crown Store -ban, de mindenhol máshol is. Feltéve, ha sikeres lesz…

No de ne fussunk ennyire előre, mert legtöbben, akik ezt olvassátok még a mostani játékkal sem mertek, tudtok vagy akartatok komolyabban játszani. Épp ezért, az alábbiakban nem csak szabályismertetőt, hanem tippeket - trükköket is írok majd, de főként az, hogy hogyan NE játszd ezt a játékot és persze az is, hogy miért érdemes.

A cikk írása közben jöttem rá, hogy a sok angol szó és azok magyar ragozása miatt a magyar megfelelőjüket fogom használni. azaz nem prestige, hanem presztízs, de a coint használom, mert érmére fordítva jó lenne ugyan, de mindenhol coinnak van írva a játékban és jobb, ha akkor én is úgy használom. Kicsit hibrid megoldás, de szerintem így jobban olvasható és még érthető is. Majd meglátom, a kritikák olvasgatásakor, hogy átírom -e ezeket a szavakat a későbbiekben.

 

Alapszabályok

Ahogy már írtam, ez egy gyűjtögetős kártyajáték, de ez csak addig igaz, amíg le nem ülsz az asztalhoz játszani. Onnantól kezdve a csata alatt már egy úgynevezett “pakliépítő” játékot játszol. (A pakliépítő kártyajátékok egyik legjobb és legismertebb valóvilági szereplője a DOMINION kártyajáték. Aki nem ismeri és esetleg megtetszik neki az ToT, próbálja ki valamikor ezt is, nem bánja meg.)

Ennek a játéktípusnak a lényege, hogy az előzetesen bekészített, és az egyenlő feltételek biztosítása miatt közösen használt paklikból egy - egy csata alatt mi magunk építjük fel a használt paklinkat. A játék során mindkét fél két - két paklit választ, amelyeknek mindegyikének van egy Patron-ja, azaz “Fővédnöke”, aki segíthet néha BÁRMELYIK játékoson és van x kártyalap minden pakliban, melyek száma nőttön nő, ahogy haladsz előre a rangsorban és a High isle kiegészítő küldetéseiben (Lásd: Lapok gyűjtése részt alább!).

 

Játékmenet

  • Minden kör elején kapsz öt lapot a saját paklidból. Mindkét játékos UGYNAZOKAT a lapokat kapja. 8 coint és 1-1 másmilyen lapot, amely vagy coint vagy powert ad egyet. Ezek attól függnek, hogy melyik paklik vannak kiválasztva.
  • Amikor rád kerül a sor, kijátszhatod a lapokat, amelyik közül az AGENT lapok az asztalra kerülnek (arról ismerheted meg ezeket, hogy a lapon alul is van egy szám), a többi kijátszott lap pedig a DOBÓ pakliba kerülnek, mely azonban csak akkor kerül át a bal oldalra a húzó pakliba, amikor a húzó pakli elfogy. nyilvánvaló, hogy ha az elején 10 lapot kapsz, akkor két kör és elfogynak a húzópaklid lapjai, tehát automatiksan keverésre kerülnek a lapok és átkerülnek a bal oldalra.
  • A kijátszott coin -ok értékében “vásárolhatsz” lapokat a középső sávban látható öt lap közül. A lapok bekerülési értéke a felső sarkukban van. Ezzel máris nő a paklid lapjainak száma, így a következő keverés után már jó esetben legalább 12 lap lesz, ami azt jelenti, hogy a harmadik és negyedik körben húzott 5 - 5 lap után még kettő marad a húzópakliban, és azt húzod fel az 5. körben, valamint az ismét kevert lapok közül még hármat. És ez így megy tovább.
  • A kijátszott lapok közül lesznek, amelyek nem coin -t adnak, hanem powert, ezek automatikusan átalakulnak prestige ponttá, amikor a homokórával átadod az akció lehetőségét az ellenfelednek.
  • Egyéb funkciói is lehetnek a lapoknak. Például húzhatsz egy új lapot a húzó paklidból, vagy választhatsz középről egy maximum 5 értékű lapot vagy ennek egy erősebb változata, hogy egy maximum 7 értékű lapot “vásárolhatsz” meg.
  • A lapok kijátszása után vagy közben bármikor használhatod azt a PATRONÁLÓT, amelyiknek az árát sikerült összeraknod és / vagy nem feléd áll (van, amelyiket akkor is használhatod tovább, ha feléd áll a kis nyilacska, azaz téged “favorizál”, de például a Kék hollónál ez nem igaz).
  • Használnod kell a homokórát, amelyet ha nem teszel meg, idővel automatikusan átadja a kört az ellenfélnek.

Alaphelyzetben négy pakliból lehet választani lapokat (először egyet választ az egyik játékos, majd kettőt  a másik és végül a negyediket ismét az első). Mindig az a játékos kezdi a játékot, aki először választott patronálót. Ezen kívül egy állandó, közös semleges pakli is játékba kerül, a Treasury.

 

A paklik és azok vezetői a kezdéskor:

  • Lila (Duke of Crows);
    A patronáló tulajdonsága: a kijátszott pénzed alakítja át powerré, miután levont belőle egyet. A pakli erőssége, vagy fő stratégiája a LAPHÚZÁS! Ez az a pakli,a mellyel, ha jól jön ki a kombó, akkor végtelenségig tudod húzni a lapjaid és ezzel mérhetetlenül sok coint tudsz szerezni,a melyeket aztán a patronáló használatával át tudsz alakítani powerré (-1) és aztán presztízzsé. Ez a laphúzós kombinációs pakli. Ha jól jönnek ki a lapok, akkor az egész paklidat fel tudod húzni idővel és én már láttam, ahogy elenfelem 30! pontot szedett össze egy szerencsés “végtelen” kombinációval. Ezzel teljesen ledarálva engem.
  • Narancs (Grandmaster Delmene Hlaalu);
    A patronáló tulajdonsága: A dobó paklidban, kezedben vagy az asztalon lévő lapok közül egyet átalakíthatsz prestige ponttá. Annyi pontot kapsz, amennyibe az adott feláldozott lapod került -1 (ez a lap kukába kerül, a játék alatt már nem lesz elérhető!, azaz feláldozod azt.). “Lapszerzős” pakli. Vannak lapok, melyek sok coint adnak, vagy lehetőséget, hogy tbb patronálót használj egy körben, de igazi erőssége, hogy a lapjaival coin felhasználása NÉLKÜL tudsz felvenni lapot középről. Persze kisebb megkötésekkel.
  • Vörös (Saint Pellin);
    A patronáló tulajdonsága: A dobott paklidban lévő egyik AGENT lapot (olyan, aminek az alján is van szám) teheted át vele a húzó paklidba. Nyilvánvaló, hogy amíg nem veszel egy ilyet, ennek semmi esélye. A kombinációk powert adnak. Ez a power pakli! A legtöbb kezdő és haladó játékos is ezeket a lapokat választja, ha teheti!
  • Kék (Psijic Loremaster Celarus);
    A patronáló tulajdonsága: Az ellenfél kirakott agenjtét dobatja el (előfeltétele nyilvánvalóan az, hogy az ellenfél vásároljon és kijátsszon ilyet!). Ez a pakli arra való, hogy nézegess és tervezgess. A lapok sorrendjét tudod ezzel variálni, mert a húzópaklid felső négy lapját megnézve eldöntheted, hogy melyik jöjjön először, másodszor stb. Azaz egy húzópaklis lapokkal telerakott paklival ez nagyon világbajnok tud lenni. Ehhez azonban NAGYON kell tudni játszani!
  • Középső, szürke (Treasury);
    Egy bármilyen, általad választott lapot a dobópaklidból kicserél egy két coint adó writ lapra. A kulcsszó a BÁRMELYIK lapot! Nem csak coint, hanem mondjuk egy olyan lapot is, amely tudod, hogy nem fog kelleni neked! Ezek a lapok adnak pénzt. Ezen kívül ebben a pakliban vannak az egyszer használatos, a paklida be NEM kerülő lapok is!

 

A megszerezhető további négy pakli (jelenleg):

  • Sötétnarancs (Rajhin, the Purring Liar):
    Oroszlánfejes ikon van a jobb felső sarkában. (sajnos eléggé hasonlít a színe Saint Pellinre). Sok sok powert adó lapok, amelyek kevesebb kombinációs lehetőséget adnak, de sokszor powert ÉS coint is! Ezt a paklit csak a kártyamesterek legyőzésével lehet megszerezni! nyilvánvaló, hogy ha találkozol vele, akkor az ellenfeled jó játékos, mert le kellett győzze az 5 mestert!
  • Sötétszürke (Red Eagle, King of the Reach);
    A patronáló tulajdonsága: Két pówer feláldozásával húzhatsz egy lapot. A Duke of Crows paklival halálos lehet. Ebben a pakliban sok olyna lap van, amely lehetővé teszi, hogy a gyenge lapjaidtől megszabadulj. Azaz sűrítheted vele a paklidat. Kell hozzá tudás, de ha azt magszerzed és begyakorlod, akkor ez a pakli is nagyon erős lehet.
  • Zöld (Ansei Frandar Hunding):
    “Eldöntendős” pakli. A lapjai nem a több lap kombinációjára alapoz, hanem a hirtelen döntésekre. Azaz, amikor kijátszod a lapot, el kell döntened, mi történjen. Például két coint kérsz vagy két powert? A zöld paklit fragmentekkel lehet összerakni. A High Isle területén kell kalandozni, küldetéseket csinálni és a helyi eseményeket (vulkán, world boss, stb…)
  • Kékeszöld (Sorcerer-King Orgnum):
    nem találkoztam még vele. Később frissítem majd.

Az összes pakli és az összes lap képekkel együtt itt nézhető át: https://eso-hub.com/en/tales-of-tribute-card-game

 

Győzelmi feltételek

A játék során ötféleképp lehet győzni.

  • Összegyűjtesz 40 presztízs pontot és az ellenfél ezt nem tudja a passz után elérni, vagy túllépni. Ezt nevezem egyszerű győzelemnek.
  • Amennyiben az ellenfeled eléri a 40 pontot, de te az átadás után szintén eléred azt, akkor megint ő jön és ismét összesedhet x pontot, amelyet aztán neked el kell érned a következő körben, mert ha nem, akkor vesztesz. Ha azonban eléred, vagy meghaladod az ő általa összeszedett pontszámot és ő nem tudja azt ismét behozni, akkor győzöl.
  • Az előző győzelmi lehetőség csalóka, ugyanis, ha összeraksz 80 pontot, akkor a kör átadásakor azonnal győzöl, az ellenfelednek nincs esélye már javítani a helyzeten.
  • Az összes PATRONÁLÓ kis nyilacskája feléd, azaz lefelé áll. Ez egy nehéz győzelem, de van lehetőség rá. Van, hogy azért lehet ezt megtenni, mert az ellenfél NEM TUDJA, hogy így is lehet győzni. Ez akkor is igaz, ha neki már MEGVAN a 40 pontja, és te mégis magd felé fordítod az utolsó mecénást. Szívesen megnézném az arcát az ellenfeleimnek, akik így kaptak ki, hiszen a győzelem már a markukban volt, és egyszer csak látják a piros szalagot és vesztenek. Meglepő lehet.
  • Az ellenfél feladja a játékot. Velem olyan is történt már, hogy elkezdődött a játék és az ellenfelem azonnal kilépett, de időtúllépéses győzelmem is volt már. Hacsak a való életben nem robbant fel feletted a ház, vagy nem lett valami azonnali beavatkozásra szükség a játék közben, akkor legalább annyit tegyél meg az ellenfeleddel szembeni tisztelet jegyében, hogy nem kilépsz csak úgy, hanem feladod a játékot. Ezt az ESC lenyomásával és a feladás megerősítésével megteheted, ha pedig az ellenfélnek már megvan a 40 pontja minimum, akkor egyszerűen rányomsz a homokórára és kész.

 

A kombinációk szerepe és működése


MINDEN ilyen játék alapja, hogy a kombinációkkal tudsz csak nyerni! Ezek használata nélkül BIZTOS, hogy vesztesz! Na jó, nem biztos, mert ha az ellenfél sem játszik soha kombókkal, akkor van esélyed nyerni, de ezt én kizártnak tartom a tapasztalataim alapján is. Tehát ezekre figyelni kell. Épp ezért ez a legfontosabb része jelen irományak!

  • Minden kombináció csak saját színnel működik! Azaz a lila kártyák a lilákkal a vörösek a vörössel lépnek reakcióba, tehát egy semleges coin lap nem aktiválja a lila lap kombinációját.
  • Úgy van elkészítve a játék, hogy ha mondjuk színtévesztő vagy, vagy fekete-fehér tévén játszol :D, akkor is lásd a különbséget. Minden paklinak van egy logója, amely a kártyák jobb felső sarkában látható, ezzel is be tudod azonosítani, hogy melyik lap, melyik paklihoz tartozik. Van ugyanis két féle piros, ami picit más színű csak, a logó nélkül pl. nehéz őket megkülönböztetni. Szóval nagy segítség a logó is!
  • Sok lapnak nincs COMBO része, az ilyeneket kell lehetőség szerint a kombináció elindítására használni.
  • Ha van egy lap, amelyen van egy COMBO felirat, akkor először NEM AZT KELL KIJÁTSZANI. Először azt az ugyanolyan színű lapot kell kitenni, amelyiknek nincs combo felirata, vagy az nem annyira előnyös az épp akkor kialakult helyzetben és csak ez UTÁN kijátszani a combo lapot.
  • A COMBO funkció EGYSZER működik. Azaz amint kirakod, aktiválódik, bármi is az és onnantól az a lap is dobott lapnak számít.
  • Vannak több szintű combo-k is. Ha ez van, akkor az egy nagyon jó lap is lehet egy gyakorlott kézben! Például. Van egy lap, amely kijátszásakor húzhatsz egy lapot, de van combo 2 funkciója is, amivel még egyet húzhatsz és van egy harmadik, amellyel még egyet. Ha egy akármilyen, de ugyanolyan színű lapot kijátszol és ezt utána, akkor két lapot fogsz húzni, mert egyet a kijátszás miatt, egyet meg a combo2 miatt. DE! Ha kijátszol két ugyanolyan színű lapot és UTÁNA kijátszod ezt a három kombinációval rendelkező lapot, akkor három lapot fogsz húzni utána! NAGYON, nagyon nem mindegy ilyenkor a lapok kijátszásának sorrendje! És mivel akciót visszavonni nem lehet… Vigyázz, mit teszel és milyen sorrendben!
  • Van VÉGTELEN COMBO IS! Ha azt behúzod, nem lehet megállítani. Ehhez szerencse is kell. Ez a Duke of Crows paklira van szükség, mert abban vannak laphúzó kombinációk.

 

Lapok válogatása a vásárlás fázisában

NNa ez az, ami szerencse dolga. A közös húzó pakli,a melyben a négy pakli összes lapja van összekeverve, az teljesen a szerencse dolga, hogy melyik öt kerül ide a négy közös pakli lapjaiból. Ahogy azt később is írom majd, NEM KÖTELEZŐ innen vásárolni. Csak lehet. Épp ezért pár szempontot MINDÍG vegyél figyelembe, mielőtt felveszel innen egy lapot.

  • Az első két körben kell eldöntened, hogy ebben a partiban milyen stratégiát fogsz alkalmazni, mivel ez az első két körben kiderül a középen lévő lapokból. Tovább ne nagyon várj, mert veszthetsz. NE RAGASZKODJ ahhoz, amit megszoktál!
  • Ha használhatatlan lapok vannak középen, akkor hagyd, hogy az ellenfeled vegyen belőlük, ezzel frissül a középső rész és lehet, hogy olyan lap jön, amely neked kedvez.
  • Ha nem tudsz / akarsz venni középről lapot, MINDIG alakítsd át az egyik lapod writ lappá!
  • Folyamatosan tartsd szem előtt, hogy a KEVESEBB TÖBB!

 

Agent lapok avagy Tauntolás

Itt kell leírnom, hogy azok a lapok, melyeken alul is van egy szám, azok mire is valók? A tanunt azt jelenti az ilyen játékokban, hogy ő egy elöretolt állás, egy első sorba küldött védelmi erő, amely megvéd téged a sebzésektől. A sebzés itt azt jelenti, hogy a powert átalakítja presztízzsé. Ha azonban kiteszel egy tauntot, amelynek mondjuk 4 pont van az alján és az ellenfeled összerak 4 powert, akkor a homokórára kattintás után a power pontjai nem alakulnak át presztízzsé, hanem levonódnak a taunt “erejéből”, azaz elnyeli őket a kitett lapunk. Ezzel persze a taunt lap a dobópakliba kerül, de ezzel együtt ellenfelünk “győzelmi pontjai sem növekedtek”. A patronálók közül az egyik (Psijic Loremaster Celarus) pont arra való, hogy az ellenfél oldaláról eltüntessünk egy akármekkora erősségű tauntot (agentet). Egy másik pedig (Saint Pellin) arra, hogy a dobópakliból visszaszerezzük a sajátunkat.

 

A szerencse szerepe

Mint MINDEN kártyajátékban, a szerencsének itt is szerepe van. De a tévedések elkerülése végett, fontos megérteni azt, hogy ez mit jelent valójában. A szerencsének egy ilyen típusú játékban is (mint szerintem minden játékban) az a rossz oldala, hogy rákényszerít egy olyan stratégia használatára, játékára, amely lehet, hogy neked nem kényelmes vagy nem is ismered azt. Utóbbi esetben vesztésre vagy ítélve, így a szerencse szerepe ebben az esetben az, hogy te leszel a végén szomorú és kapod a kisebb zacsit.

  • Ha nem tudsz játszani és az ellenfeled sem tud, akkor 50-50% az esély, hogy győzöl, mert tisztán a szerencse fogja eldönteni a játék kimenetelét.
  • Ha az egyik fél nem tud játszani a másik pedig mester (a szélsőségekkel lehet csak példálózni, nyilván vannak szintek, azt mindenki döntse el magában, hogy ő hol tart ezen a képzeletbeli egyenesen), akkor 80-20% az esély a mester javára.
  • Ha mindketten tudnak játszani, akkor ismét 50-50% lesz az eredmény, hiszen az, hogy győzöl méár nem a tudásodon fog múlni, ha az ellenfél olyna tempóban kapja a lapjait, és középen is olyan lapok jelennek meg, amelyek neki jók, akkor ő fog győzni, bármennyire jó játékos vagy!

A fentiek miatt NE KESEREDJ EL, ha veszítesz és főleg, ne idegeld magad! Akkor is veszíthetsz, ha csak jó lapokat vettél, mert elég, ha nem kapod meg egy kézbe azokat, amelyek a jó kombókat hoznák össze. A parti előrehaladtával a kombinációk száma és erőssége exponenciálisan növekszik, tehát ha nem akarsz egy nagy pofonba belefutni (lásd alábbi képet) minél előbb fejezd be a játékot (lásd tippek - trükkök rész).

 

Lapok és paklik gyűjtése

Később majd tuti lehet vásárolni koronáért is paklikat, meg Event Ticket -ért is, ezt bármennyi sörben lefogadom, de jelenleg “csak” a játék küldetéseivel és egyebekkel lehetséges ez.

A zöld paklit például fragmentek összeszedésével lehet bezsákolni, mely fragmenteket a helyi dolmen (vulkános) esemény, a delve bossok, world bossok és a main quest végigvitelével tudod megszerezni.

A sötétnarancs (Rajhin, the Purring Liar, oroszlánfejes) paklit a mesterek legyőzésével tudod fragmentekből összerakni.

A fekete paklit achievmentből lehet megszerezni a High Isle / Tales of Tribute achievmentek között van egy, amelyet meg kell csinálni. Valójában a kártyás küldetésszálat kell végigjátszani, amelyhez viszont szükséges, hogy a szinted nőjön, nem lehet 2. szinten megcsinálni, a második achi -hoz is kell már a 3. szint!

Az utolsót még nem tudom... Frissítés várható később.

 

Miért jó ez az ESO-nak?

 

Ezt két szempontból kell nézni. A játékosok és a játék készítőinek szemszögéből.

A játékosok szemszögéből: A kártyapartik eredményeképp kapunk loot-ot. Ezeket akkor is megkapjuk, ha veszítünk (Lose) és akkor is, ha győzünk (winner) Ezekben a zsákokban különböző crafting material -ok, treasure map -ek, kisebb arany halmok és egyéb nyalánkságok vannak minden esetben. A vesztős zsákban kevesebbm, a nyerőben több és jobb. Ezen kívül minden nap egyszer (ahogy az a Dungeon -ök esetén és a Batlle   esetén is) lila zsákot kapsz győzelem esetén, amelyben Transmute chrystal is lehet. Amikor szintet lépsz a havi rendszerű Leaderboard -on (ranglista), akkor is kapsz egy lilát, amelyben szintén midnenfél eértékes dolog lehet, (én már kaptam 10 transmute kristályt is és Herthwood -ot is, meg 1000 aranyat érő valamit is egyszerre ötöt).

Ezen kívül, miközben várakozol mondjuk egy Trial-ra, azaz, hogy összejöjjön a csapat, addig pont le tudsz játszani egy partit. Vagy amíg a haverra vársz, hogy menjetek kalandozni, aközben is mehet egy csata. Azt hiszem, ezt nem kell ennél jobban kifejtenem.

A kiadó szemszögéből: Később majd, a játékosok lehetőséget fognak kapni arra, hogy vegyenek paklikat, kártyákat a Crown Store -ból. Tuti lehet majd az eseményeken kapott ticketekből is kártyapaklikat összerakni. stb. Ez közvetetten és közvetlenül is nagy bevételt fog realizálni. Persze csak akkor, ha a játék nem bukik meg.

 

Miért rossz ez az ESO-nak?

Az igaz ugyan, hogy egy bizonyos partit közös paklikból játszunk, de ettől még az, hogy egy játékosnak van egy speciális lapja, amit megszerzett vagy egy paklija, amit csak koronáért lehet majd megszerezni, az lehetővé teszi majd azt, hogy akinek van pénze, az begyakorolja ezt a paklit, és ha találkozik egy olyan játékossal, akinek nincs ilyenje, könnyebben legyőzni majd őt. Ezen kívül egy csomó idő a kártyázással megy el, tehát a trialok és a dungeonok stb. kevesebb időt kapnak a jövőben. Meglátjuk, mennyivel.

 

És akkor TIPPEK - TRÜKKÖK!

  • A győzelem akkor is győzelem, ha 1 ponttal győzöl és akkor is veszítesz, ha csak egy ponttal veszítesz. Ha úgy jön ki a lépés, hogy össze tudod rakni a 40 pontot úgy, hogy mondjuk 15 pontos előnnyel leszel az ellenfeleddel szemben, akkor AZONNAL TEDD MEG! Ne vásárolj lapot, ne taktikázz! Akkor se, ha a legdurvábban jó lap van középen és csábít a megvételre. TÖK MINDEGY, hogy kinél van az a lap, ha ebben a körben megnyered a partit! Sokkal fontosabb, hogy ha összejött egy jó kombó és sok pontot bezsákolhatsz, akkor tedd meg!
  • Figyelj az egyszer használatos lapokra! Igen, vannak ilyenek. A lap alján olvashatod, hogy NEM KERÜL BE A PAKLIDBA. Van olyan lap, amely ad 4 powert és kész (5 coinba kerül) és van olyan is, amely 3 coinért lehetővé teszi, hogy két patronálót használj abban a körben!
  • A középső patronálót az elején jobb használni! Egy bármilyen coint átalakíthatsz két coint adó writ lappá! Nyilvánvaló, miért jobb ezt az elején megtenni, hiszen akkor sokkal több coint tudsz kijátszani a parti alatt. Egy parti nekem maximum 20 kör szokott lenni, de inkább kevesebb.
  • NEM KÖTELEZŐ vásárolni! Mint minden pakliépítő játékban, a LEGFŐBB szabály, hogy NE vásárolj be mindenféle hülyeséget csak azért, mert van pénzed! Ebben a játékban is a kevesebb, több! Azaz ha nem látsz középen olyan lapot, amely beleillik az általad ismert és / vagy szeretett játékstílusba, akkor NE vásárolj. És akkor sem, ha középen csak használhatatlan lapok vannak. Inkább használd a Treasury patronálót és alakíts át egy lapot, a többi coint pedig majd eldobod. Ennek nem csak az lesz az eredménye, hogy neked kevesebb lapod lesz, amelyből aztán megkapod az 5 lapot minden körben, hanem középen a használhatatlan lapok maradnak és ez az ELLENFELEDnek adja a lehetőséget, hogy hülyeséget csináljon és ennek hatására középen feltűnhet olyna lap, amelyet aztán majd te tudsz megvenni a következő körben, hiszen az ellenfél elköltötte a coinjait a rossz lapokra.

 

Ranglista (Leaderboard) és szint kérdések

 

  • Ha győzöl, haladsz előre. A havi ranglistán elfoglalt helyed növekedésével azonban egyre erősebb ellenfeleket is kapsz, igaz, a szintlépés nagyobb ajándékcsomaggal jár!
  • Vesztéskor kevesebb pontot von le a játék, mint amennyit kapsz, ha győzöl. Főleg akkor, ha többször győzöl egymás után, akkor a kapott pontszámaid is növekednek!
  • Ha eléred a legmagasabb szintet a ranglistán, ez a jutalmad:

  • A ToT szint szerepe az, hogy ha eléred mondjuk a 3. szintet, akkor fogsz tudni tovább haladni a kártyajáték küldetésláncban. A végét pedig csak a legnagyobb szinten fogod megkapni.
  • Ahogy már írtam korábban, az egyik pakli fragmentjeit csak akkor tudod megszerezni, ha legyőzöl kártya mestereket. Ők viszont szóba sem állnak veled egy bizonyos szint alatt!

 

Végszó

Ennyit a játékról. Biztosan kihagytam valamit, de fogom frissíteni a cikket, amint többet tudok és rájövök, mit kéne még írnom. Erről persze szívesen várok észrevételeket és kritikát is az FB csoportban. Köszönöm, hogy elolvastad és előre is köszönöm, ha az erről a cikkről szóló posztnál kommentelsz valamit ezzel kapcsolatban.

Vége (egyelőre)

A cikk írója @drobova, két fő karakterének neve: Homlok (az okos ork tank) és Necrofilla (sötételf necromanta vámpír).

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.