Az ExH-ból egy-két játékos már végigvitte az új dungeon-öket veterán módban, de engem még nem vitt rá a lélek. Nem hallottam róla túl jókat. Tegnap viszont kicsit nerfelték a sebzéseket és mivel a setek onnan esnek, arra gondoltam ideje nekifutni a veterán módnak, hátha. Megjártuk mindkét IC-s dungeon-t. Két és fél óra után agyhalott lettem, arra gondoltam, megöregedtem, nem való ez már nekem, inkább passziánszozni fogok, de előtte leiszom magam, örökre. A főbossig el sem jutottunk. No de lássuk a részleteket, milyen volt az Imperial Prison.
Mielőtt belefognék, hogy milyen élmények értek, pár fontos dolog. A csapat fullos V14-es buildben, illetve v16-os fegyverekkel futott neki a veterán módnak, ezen kívül tapasztalt, minden eddigi endgame-et megjárt játékosokról van szó. Így is rengeteget szívtunk, nagyon kemény volt. Vagyis úgy tűnik a Zenimax arra játszik, hogy a normal mód való azoknak, akik normál játékosok, a veterán mód pedig a guildes, hc arcoknak. Jelenleg ez a helyzet, később lehet még változni fog. Azok akik nem csapatban játszanak, ts-el, fullos, kimaxolt buildekkel, neki se fussanak veterán módoknak, semmi értelme.
A normál és veterán mód között játékmechanikailag nincs különbség, mint a régi dungeon-oknál, csak a mobok és bossok erőssége a különbség.
1. boss - Overfiend:
Ő egy zombibácsi, kellemes 2.8 millió hp-val. Sok problémát nem okozna, ha a kis barátait nem hívná állandóan. A boss-nak vagy e v alakú előre ütése, amelyet max a tank él túl, ha beleáll. Ezen kívül, van 2 aoe köre, amely alád robban. Ez kezelhető. Mindkettőt állandóan tolja, plusz szinte folyamatosan behív 2-2 mágust, meg zombihaverokat. 50%-nál hívja be daedra haverját (Harvester), akit minél hamarabb le kell verni. A lehívott mágusokat érdemes a két dps-nek folyamatosan leverni, ha van rá mód aoe-val. Nagy dps szükséges, hogy időben lemenjenek az addok, mivel ha feltorlódnak, akkor vége a murinak. Barrier, valamint self heal és pajzsok nagyon kellenek, mert a healer-nek lesz bőven dolga.
2. boss - Ibomez The Flesh Sculptor:
Egy szép nagy terembe érkezünk, barátságos hely, ahol szintén egy jó 2.6 millió hp-s boss tanyázik. A boss leöléséhez, nagyon nagy odafigyelés szükséges. A boss-t felveszi a tank, a tó közepéből kiemelkedő Flesh Attronach-t pedig időben le kell verni, mivel a boss rage-be kapcsol és wipe az eredmény kikerülhetetlenül. A terem három rácsos ajtajából folyamatosan jönnek rabszolgák és a a középső tócsa felé bandukolnak. A lényege annyi, hogy a teremben található zöld akármiket "x"-el aktiválni kell és rájuk kell dobni, mert ha túl sok jut át a tócsáig, akkor ismét érkezik a Flesh Attronach. Ha lassúak vagytok, akkor rögtön kettő és akkor vége a mókának. Szerencsére még a boss-nak is van egy jó nagy v alakú csapása, amely halálos, valamint egy lekötözése. Ilyenkor valakinek rá kell bashel-ni a boss-ra, hogy a lekötözött egyén ismét talpra tudjon állni. Természetesen a boss agyontapossa az illetőt, ha nem reagáltok időben. Vagyis, időben leverni az attronach-t, közben dobálni a rabszolgákat folyamatosan, vigyázni és dps-elni a boss-t, ennyi a feladat. Szuper móka, soha jobbat.
3. boss - Gravelight Sentry:
Szintén egy teremben találjuk magunkat, amely közepén a 2.3 millió hp-s kis deadra polip tanyázik. A terem négy sarkán található addok állnak. Őket nem kell megölni, csak szakítani kell őket folyamatosan (Crushing Shock), ha a víz felé fordulnak. Egyébként mindenki a boss-t öli. A boss mechanikája a szokásos, aoe, lézer aoe, már biztos találkoztatok vele. Alternatív megoldásként megölhető a 4 add is, szépen egyenként, aztán lehet a boss-ra koncentrálni.
4. boss - Flesh Abomination:
Szép nagy 3.3 milliós Attronach boss. Két szép bogár add társaságában kell megküzdeni vele. A boss a méreg aoe-kat folyamatos teszi le, valamint időnként egy nagyobbat a játékosokra is, amit blokkolni kell robbanásig és egymástól távol állni. A bogarakon kívül zombik is érkezhetnek, amelyeket hamar el kell intézni. Érdemes a bogarakat rögtön megölni, sokat sebeznek. A boss véletlenszerű célpontra tesz egy dupla poison-os aoe kört, amelybe nem lehet bemenni és kimenni belőle, mert instant halált okoz. Ezekből jönnek ki a zombik, amelyeket le kell ölni. Semmi extra le kell aoe-zni a mobokat és megvárni az aoe lejártát. Szóval a mechanika: kezdésként boss+2 bogár aoe, 1 bogár jön, megölni, egymástól távol állni, aoe robbanás alattatok, bogár és dupla aoe, stb, stb, stb..
5. boss - Lord-Warden's bossok:
3 miniboss, fejenként 1 milliós Hp-val, egy csapdákkal teli teremben. Ide rengeteg aoe szükséges. A legfontosabb, hogy a healelős boss-t mindig szakítsátok, és aoe-val egy kupacban sebezzétek az összeset. Ha leidéznek totemet a földre, azt minél előbb pusztítsátok el, és természetesen a boss-ok aoe-ját, ha lehet, kerüljétek. Amelyik boss-nak már csak 25%-hpja van, single-vel gyorsan öljétek le. Igyekezni kell, mivel a végén egyre több árnyék add érkezik, amelyek sebezhetetlenek.
6. boss - Lord Warden Dusk főboss:
A legutolsó terembe jutva találkozhattok a 4.3 millió hp-s daedra urasággal. Teleportálgat, véletlen célpontokra lő és a földön mindig van egy világító aoe, amelyet kerülgetni kell. Amikor a boss felszáll a terem falára, akkor mindenkinek ebbe a körökbe kell beugrania és zuhanás közben "x"-el aktiválni a pajzsot, különben sebesültök, meghaltok a becsapódástól. Fontos, hogy egy aoe körbe csak 2 ember ugorhat, így mindig egyeztetni, figyelni kell ki melyikbe ugrik bele.
Ezen kívül van olyan tulajdonsága, hogy a boss eltűnik és 4 mása jelenik meg a terem 4 oldalán. Ezeket szépen egyesével gyorsan le kell verni, de csak azok sebezhetőek, amelyek nem árnyékbossok. Szerencsére ez változik kb 5 mp-ként. Mindig figyelni kell melyik sebezhető a 4 közül.
A teremben folyamatosan lebegő akármiket kerüljétek el, mert lassít és sebez. Ebből a boss harc alatt egyre több lesz, így ha lassúak vagytok, akkor már szinte kezelhetetlenné válik a szituáció.
Ennyi, leírva nem tűnik túl nehéznek, a gyakorlatban viszont mindenkitől 100%-os koncentrációt igényel, tévesztésre alig van mód, mert általában wipe-al végződik. Sok sikert mindenkinek és kitartást.