Szerdán megvolt az ESO idei kiegészítőjének a bejelentése, ideje összefoglalni az ott elhangzottakat, illetve az időközben megjelent egyéb információkat.
A részletek előtt érdemes megjegyezni, hogy idéntől változik az érkező tartalmak megszokott menete. Még egyszer utoljára az idei sztorit az év első negyedévében érkező dungeon DLC indítja el (a "Scribe of Fates"), majd nyáron érkezik a szokásos chapter. Na de ősszel és télen már az új ütemezés szerint érkeznek a tartalmak, vagyis az őszi dungeon dlck helyett ezúttal egy bugokat gyomláló és a meglévő rendszereket javító frissítés érkezik, míg év végén a sztori dlc helyett elvileg jönnek majd az új alrendszerek és technikai megoldások. Na akkor lássuk a részleteket!
Az idei nyári Chapter neve: The Elder Scrolls Online: Necrom lesz és Morrowind keleti részén fog játszódni, a Telvanni félsziget déli részén, illetve Skyrimból is ismert Apocrypha létsíkon.
Megjelenés júniusban, 5-én PC-n és Macen, 20-án pedig konzolon, XBOX-on egyből Gamepass részeként. (És igen, Playstationre is érkezik, manapság ezt már hozzá kell tenni minden Microsoft/Bethesda játéknál).
A Chapterben főszerepet kapó Daedrikus Herceg ezúttal Hermaeus Mora, a Tudás és a Sors Istene lesz. Kalandjaink során tesztelni fogja a képességeinket, mert segítségre van szüksége abban, hogy megakadályozza olyan tudás és információk kiszivárgását, amelyek Nirn jelenét és jövőjét veszélyeztetné.
A jelek szerint szintén főszerepet kap Vaermina, az Álmok és Rémálmok Istene is. Ő az, aki ezt a tudást meg szeretné kaparintani az általa irányított kultisták segítségével.
A történetbe bekapcsolódik majd Leramil a Bölcs és kedvenc Morag Tong bérgyilkosunk, Naryu Virian is.
A kiegészítővel kapunk egy új játszható karakterosztályt, az Arcanist-t is, amely képességeinek erejét Apocryphából meríti és a játékos döntése alapján lehet tank, dps vagy support/healer. A képességei között találhatunk egyedi megoldásokat, lásd teleport kapuk és más játékokból már ismert kombó rendszer (bizonyos képesseggel kombó pontokat gyűjtünk, majd más képességekkel ezeket felhasználjuk valami durva támadásra, gyógyításra, stb-re). Az osztályhoz tartozó egyedi képességek tényleg egyediek lesznek, mind működésüket mind a hozzájuk tartozó animációkat illetően.
A kiegészítő központja a Necrom, a "Holtak városa" lesz, amely titulust azért kapta, mert maga a hely egy ősi nagy temető, ahol a Sötét elfek búcsúznak a halottjaiktól. Egyike Morrowind legnagyobb településeinek és bár a Telvanni területek közepén fekszik, Necrom teljesen független és nem irányítja egyik Dunmer Nagy Ház sem. Ebben az is közrejátszhat, hogy a város a Tribunus előtt épült és szent helyként tiszteli mindenki. A legenda szerint Vivec az uralkodása előtti időszakban erre kalandozott (Nerevarral az oldalán) és a nyolc legendás összecsapásainak utolsójaként itt vívott meg a Gulga Mor Jillel, aki bár egy hatalmas nagy szörny volt, de nem igazán tűnt veszélyesnek. Nem is igazán értette, miért is kell neki meghalnia és visszatérni az Oblivion létsíkra, de Vivec egy versben elmagyarázta neki, hogy ez az utolsó "trófea" szükséges ahhoz, hogy a Dunmer nép végre megbékéljen és biztonságban éljen. A szörny elfogadta a sorsát és később a maradványai helyén épült fel Necrom városa (a hely fölé magasló sziklák a helyiek szerint a szörny megkövesedett bordái).
Természetesen nincs kiegészítő új társak nélkül, ezúttal is ketten csatlakozhatnak hozzánk. Egy argóniai warden, Sharp-As-Night, és egy redguard arcanist, Azander. Utóbbi egy kissé őrült, aki megszállíttan keresi a tudást, előbbi pedig egy Feketemocsárból származó zsoldos, aki jó wardenhez híven előszeretettel idéz meg segítő állatokat a harcokban.
Ami az év további újdonságait illeti, 2023 végén érkezik majd egy ráncfelvarrt LFG rendszer (ezúttal már akár premade csapatokkal) és egyszerűsödik, lényegében központosítódik az Attunable munkapadok működése is, vélhetően megszüntetve azt a jelenlegi megoldást, hogy a legtöbb guild házában százával találhatóak meg az egyes szettekhez tartozó munkapadok.
Valamint év végén érkezik a "végtelen dungeon", amely az ESO "horda módja" lesz, egy vélhetően egy szintről-szintre erősödő kihívásokkal és random helyszínekkel és ellenfelekkel teli csapatos tartalom? Meglátjuk.