írta: Apokalypsys
A Pengék (The Blades) Tamriel volt császári testőrsége. Az Első Nagykorban még Akaviri sárkányvadászokként kezdték, majd a Negyedik Nagykorban Alduin visszatértével ismét felvették ezt a szerepet. Az Oblivion Válság (The Oblivion Crisis) és a Nagy Háború (The Great War) eseményei után a szervezet hanyatlásnak indult. Az egykoron dicsőséges rend minden megmaradt tagja elrejtőzött az Aldmeri Domínium elől, amely majdnem kiirtotta őket.

Történelem
Eredet A Pengék történelme az Első Nagykori Akaviri invázióvaL kezdődött. Miután az Akavir erők áttörtek a Sápadt Határon (Pale Pass) és eljutottak Égkoszorúba, Reman Cyrodiil seregével találták magukat szembe. Amikor meghallották a császár Hangját (The Voice), térdre borultak előtte és örökké tartó hűséget esküdtek neki, akit ezentúl Sárkányszülöttnek (Dragonborn) neveztek. Később megszervezték az azóta Pengék néven ismert szervezetet. Inváziójuk eredeti oka nem ismert, habár említett, hogy egy új Sárkányszülött után kerestek, hogy szolgálhassák, vagy a sárkányokat követték levadászni, akik elmenekültek a kontinensükről.
Hanyatlás Az Oblivion Válság volt a Pengék hanyatlásának elindítója. VII. Uriel Septim és fiai halálával a Harmadik Nagykor lezárult. Szolgálható Sárkányszülött uralkodó nélkül a Pengék megerősítették magukat Felhőuralkodó Templomban (Cloud Ruler Temple). A Penitus Oculatus átvette a Pengék szerepét a Császár testőreiként, de a Pengék titokban folytatták a munkájukat egy új Sárkányszülöttet keresve és a Birodalmat védelmezve. A Pengék a legelsők közül voltak, akik észrevették az Aldmeri Domínium növekvő fenyegetését. A Penitus Oculatusszal ellentétben a Pengéket nem kötelezte a Birodalmi politika, ezért szabadon működhettek, a Thalmor tartós gyűlöletét kivívva. Később, 4NK 175-ben (4E 175) a Birodalom és a Domínium aláírta a Fehérarany Egyezményt (White-Gold Concordat), ezzel befejezve a Nagy Háborút. Az Egyezmény egyik követelése a Pengék feloszlatása volt, ezzel véget vetve a Pengék nyilvános arcának, bujdosásba kényszerítve őket.
Főhadiszállások
A történelem folyamán a Pengékről köztudott volt volt, hogy főhadiszállásuk Cyrodiilban, Felhőuralkodó Templomban volt található. Sajnos valamikor a Nagy Háború alatt a Templom megsemmisült egy Thalmor ostrom során, és majdnem minden Penge le lett mészárolva.
A Sárkány Válság során a megmaradt Pengék új főhadiszállást hoztak létre a Mennyei Menedék Templomában, ahol az Utolsó Sárkányszülött segítségével megkezdődött a Pengék újjászületése. A Mennyei Menedék Templomát maguk az Akaviriek építwtték. Előretolt helyőrségként szolgált az Első Nagykor során lejátszódó Akaviri invázióban. a háború után a templomot meglátogatta maga II. Reman, és a Sárkányőrség (Dragonguard) jelenlétében Vérpecséttel (Blood Seal) zárta le, így csak egy másik Sárkányszülött tudta felnyitni.
Tagok Míg a legtöbb Penge meghalt a Nagy Háborúban, néhánynak sikerült megmenekülnie. Habár nincs adat arról, mennyien menekültek meg, legalább 4 Pengéről tudunk, akik Égkoszorúban élnek.
1. Delphine Delphine felvette a Nagymesteri címet, mivel ő volt az egyik legutolsó Égkoszorúban dolgozó Penge. Ő a Thalmor egy különösen keresett célpontja. A Nagy Háború alatt többször is az életére törtek. Visszatért Égkoszorúba a Thalmor elől rejtőzni és figyelemmel tartani őket.
2. Esbern Esbern egy Penge Levéltáros. Tamriel ősi próféciáit ellenőrizte, és előrelátta az Alduin, a Pusztítás Északi Istenének (Nordic God of Destruction) vezetése alatti sárkányok visszatérését, amely Nirn pusztulását okozza. Levéltárosként rengeteget tud az égkoszorúi sárkányfenyegetésről.
3. Acilius Bolar Acilus egy Lovagtestvér (Knight Brother) volt, és az egyetlen túlélője a Felhőuralkodó Templom megostromlásának. Égkoszorúba menekült, a Felfuvalkodott Ember Barlangjába (Bloated Man's Grotto), de a Thalmor megtalálta. Önkezével vetett véget életének, kardját és búcsúlevelét a barlangab hagyta, egy Talos-szobor lábainál.
4. Fultheim Fultheim előéletéről nem tudni semmit, csak azt, hogy az Éjkapu Kocsmában (Nightgate Inn) lakik, valószínűleg a Thalmor elől bujkálva. Penge múltjából csak a kardja maradt meg, amit mindig az oldalán hord. A kocsmáros, Hadring azt mondja róla: Elissza a rossz emlékeit (Drinking away bad memories).
Küldetések
Főküldetésszál
- Zordzuhatagi Sírdomb (Bleak Falls Barrow)
- Szélhívó Jurgen kürtje (The Horn of Jurgen Windcaller)
- Penge a sötétben (A Blade in the Dark)
- Diplomáciai védettség (Diplomatic Immunity)
- Sarokba szorított patkány (A Cornered Rat)
- Alduin fala (Alduin's Wall)
- Örökös háború (Season Unending)
Mellékküldetések
- Paarthurnax
- A Pengék újjáépítése (Rebuilding the Blades)
Radiánus küldetések
- A Radiánus küldetések korlátlanszor elvégezhetők.
- Sárkányvadászat (Dragon Hunting )
Találkozások A Sárkányszülött hűséges szolgálóiként a Pengék létfontosságú szerepet játszanak a főküldetésszál során.
- Szélhívó Jurgen kürtje
A Pengékkel való első kapcsolatfelvétel akkor történik, mikor a Sárkányszülött megpróbálja visszaszerezni Szélhívó Jurgen kürtjét. A kürt helyett egy jegyzetlap található, megkérve az olvasót, hogy rendelje meg a padlásszobát az Alvó Óriáshoz címzett fogadóban (Sleeping Giant Inn). Ha ez megtörtént, akkor a Sárkányszülött találkozik Delphinenel, aki előzőleg elvitte a szarvat, hogy idecsalogassa őt. Ez azért történt, hogy megbizonyosodjon, a szóbeszéd a Sárkányszülöttről nem csak a Thalmor által elhíresztelt csapda volt-e.
- Penge a sötétben
Miután Delphine találkozott a Sárkányszülöttel, még meggyőzetlen marad a képességei iránt, és felfedi, hogy látta a korábban a Sárkányszölött által megszerzett Sárkánykövet (Dragonstone). Farengar által lefordítva a kő megadta Delphinenek egy ősi Sárkány Sírdomb (Dragon Burial Site) helyét, ahol egy következő sárkány térhet vissza az élők sorába. Delphine meghívja a Sárkányszülöttet a Sírdomb megvizsgálására, hogy saját szemével is meggyőződjön a képességeiről. Miután a Sírdombot elérték és a sárkányt legyőzték, Delphine szemtanúja lett a Sárkányszülött Sárkánylélek-felemésztő képességének. Meggyőződvén a Sárkányszülött valódiságáról, visszatért a fogadóba, ahol elárulta a Sárkányszülöttnek Penge mivoltát.
- Diplomáciai védettség
A Sárkány Válság (Dragon Crisis) igazi okát nem tudva, Delphine elküldte a Sárkányszülöttet behatolni a Thalmor Nagykövetségre (Thalmor Embassy). Egy Malborn nevű beépített erdei elf segítségével a küldetés sikerült. Sajnos a Nagykövetség nem tartalmazott információt arra nézve, ki vagy mi okozza a Sárkány Válságot. Ennek ellenére egy megszerzett dokumentum szerint egy öreg Penge Levéltáros, Esbern még él és a Patkányfészekben (Ratway), a Sodrásd városa alatti kanálisrendszerben bujkál. Meglepődve, hogy az öreg még mindig él, Delphine elküldte a Sárkányszülöttet, hogy kiszabadítsa. Keresztülverekedve egy ugyanazon céllal ott tartózkodó Thalmor csapaton, a Sárkányszülött megmentette Esbernt és rábeszélte, hogy jöjjön velel Delphinehez.
- Alduin fala
Miután Esbern találkozott Delphinenel, mesélt egy ősi Akaviri templomról, itt Égkoszorúban. Azt mondják, a templom magában rejti Alduin Falát, egy ősi jövendölést Alduin visszatértéről. Ezután a 2 penge és a Sárkányszülött a templomhoz utaztak. Esküszegő (Forsworn) ellenállással szembenézve átharcolták magukat az úton és végül elérkeztek a Mennyei Menedék Templomához (Sky Haven Temple). A Templom viszont le volt zárva. Esbern szerint csak egy Sárkányszülött vére oldhatja fel a pecsétet, és ez igaznak is minősül, ahogy az ajtó felnyílik előttük. Esbern és Delphine megengedték a Sárkányszülöttnek a dicsőséget, hogy elsőként léphessen be a Templomba. A fal egy gyors vizsgálata után Esbern megállapította, hogy az ősi Nyelvek (Tongues) egy Kiáltást (Shout) használva győzték le Alduint. Ezután úgy döntött (mármint Esbern), hogy ittmarad tanulmányozni a Falat, Delphine pedig felvette a Penge nagymesteri címet, kifejezvén aziránti vágyát, hogy visszaállítsa a Rendet és megjavítsa a Templomot.
- Örökös háború
Ha a Polgárháború (Civil War) még nem fejeződött be, akkor a Pengék csatlakozni fognak (az Őszszakállúak [The Greybeards] bánatára) a béketárgyaláshoz a Viharköpenyesek (Stormcloaks) és a Birodalom (The Empire) között. Feldühödve a vitáktól, Esbern beszédet mond, hogy mindkét oldalnak félre kell tennie piti kis csatározásaikat a nagyobb veszedelem, a sárkányok visszatérése előtt. Ez mindenkit megnyugtat és aláírják a szerződést. Miután a békeszerződés alá van írva, a Pengék megkérik a Sárkányszülöttet, végezzen Paarthurnaxszal. Ezt teljesen választható teljesíteni, viszont a Pengék minden együttműködést megtagadnak, amíg Paarthurnax nem halott. A fő küldetésszál teljesítése Paarthurnax megölése nélkül eltünteti a küldetést a naplóból, de ha a Sárkányszülött ezután öli meg, újra megjelenik.
A Pengék újjáépítése Miután Delphine letelepedett a templomban, megkéri a Sárkányszülöttet , hogy segítsen helyreállítani a Pengéket. Legfeljebb 3 követő vihető Delphinehez, aki felesketi és Pengévé választja őket. Az újoncok egy viselet Penge fegyverzetet és páncélt kapnak. Miután a rendhez csatlakoztak, a Templomba költöznek és ott élnek ezentúl. Miután 3 követő be lett választva a rendbe, Delphine Esbernhez küldi a Sárkányszülöttet sárkányt vadászni.
A Levéltáros szolgáltatásai
- Sárkánykutatás (Dragon Research)
Esbern sárkányvadászatot ajánl a Sárkányszülöttnek. Megadja a Sárkány tanyájának helyét, és odaküldi a Pengéket is, hogy segítsenek a Sárkányszülöttnek megölni a szörnyet. Az első sárkányvadászat után Esbern megkéri a Sárkányszülöttet, vigyen neki egy Sárkánycsontot (Dragon Bone) és egy Sárkánypikkelyt (Dragon Scale). Miután ez megvan, ezekből az anyagokból Esbern egy italt kever (Esbern's Potion), amely elfogyasztása után a sárkányok 25%-kal kevesebb közelharci sebzést okoznak nekünk. Ez a képesség örökös.
- Párbeszéden keresztül Esbern felkínálja a Sárkányölő Áldását (Dragonslayer's Blessing) is, ami +10% esélyt ad kritikus sebzésre sárkányok ellen 5 napig.
Egyéb tudnivalók
- Annak ellenére, hogy mindkét szervezet a Sárkányszülöttet szolgálja, az Őszszakállúak nagy ellenszenvvel viselkednek a Pengék iránt, szerintük ugyanis a Sárkányszülöttet letérítik A Hang Útjáról (The Way of the Voice) és a saját céljaikra használják fel.
|
írta: Apokalypsys
Az Őszszakállúak (The Greybeards) egy ősi és mélyen tisztelt rend, akik Magas Hrothgar erődjében élnek a Világ Torka (Throat of the World) nevű hegy oldalában. A Thu'um, vagy ,,A Hang" (The Voice) abszolút mestereiként teljes csendben élnek, hogy ráhangolhassák magukat az ég hangjára. Amikor az Őszszakállúak megszólalnak, viharok kavarognak Magas Hrothgar felett, és az emberek elmenekülnek a közelből a lavinák küszöbön álló fenyegetései miatt. Amikor elkiáltják magukat, a hang keresztülfut a világon, és a hegyek megremegnek. Ebből kifolyólag utoljára Tiber Septim nagyságának bejelentésekor beszéltek.

Történelem
Az Őszszakállúak rendjét Szélhívó Jurgen (Jurgen Windcaller), egy ősi Nyelv (Tongue) alapította meg az Első Nagykorban. Egy Vörös-Hegyi (Red Mountain) katasztrofális vereség után, mely seregét megsemmisítette, 7 évet töltött arról meditálva, hogyan is történhetett ez. Végül arra jutott, hogy ez az Istenek büntetése volt az Északiak gőgös és istenkáromló Thu'um-használatáért. Ezt a kinyilatkoztatást követve egy békepárti hitvallást dolgozott ki, amelyet ,,A Hang Tanításának" (Way of the Voice) nevezett el. Eszerint a Hangot anyagias célok helyett csak az istenek dicsőítésére és imádatára szabad használni. Megépí(t)tette Magas Hrothgart a Világ Torka csúcsának közelében, ami ezentúl kápolnaként szolgált neki és tanítványainak a Hangról való meditálásban és tanulásban. Homályos, hogy az Első Nagykoron belül mikor történt a megalapítás; mivel Jurgen hétéves meditációjának konkrét időpontja nem ismert. Mindenképpen egy emlékezetes Vörös-Hegyi vereség után következett be, és az Északiak legismertebb veresége a Vörös-Hegyi Csatánál történt 1NK 700 körül (1E 700 - Era=Nagykor). Ezzel ellentétben az Északiakat már sok száz évvel ezelőtt kiűzték Morrowindből, 1NK 416 táján, és a Wulfarth Király Öt Éneke (Five Songs of King Wulfarth) szerint Őszszakállúak már léteztek Wulfarth 1NK 533-i első halála előtt. A Negyedik Nagykorra már csak 5 élő tagja maradt az Őszszakállúaknak. Négy szerzetes Magas hrothgarban él, rendjük Nagymestere, Paarthurnax pedig a hegycsúcson él folyamatos meditációban. A Viharköpenyes felkelés (Stormcloak rebellion) vezetője, Viharköpenyes Ulfric (Ufric Stormcloak) egykoron köztük tanult, de a Nagy Háború (The Great War) eseményeibe bekapcsolódva kilépett a rendből.
Találkozások
- Főküldetésszál
Az Őszszakállúak igen nagy szerepet játszanak a főküldetés során. A Sárkány Ébredése (Dragon Rising) küldetés után a Sárkányszülötttet hívják, megidézve őt Magas Hrothgarba. Megérkezése után tanítják a Hang Útjára, megértetik vele az általa bitokolt különleges erőt és hogy mit jelent Sárkányszülöttnek lenni. Ezután elküldik visszaszerezni Szélhívó Jurgen kürtjét.
- Hatalomszavak (Words of Power)
Arngeir felfedi a falra vésett Halalomszavak helyeit a Sárkányszülöttnek, egyszerre csak egyet, amíg ő az Őszszakállúakkal van szövetségben a Pengék helyett.
Tagok
- Szélhívó Jurgen (Alapító, Sovngarde-ban megtalálható)
- Arngeir (Az Őszszakállúak ,,tolmácsa", mivel egyedül ő képes pusztítás nélkül is beszélni)
- Borri
- Paarthurnax (Nagymester)
- Einarth
- Wulfgar
- Ulfric Stormcloak (Egykori tanuló)
Harci viselkedés
Egy Őszszakállút megtámadva először még lesznek ellenségessé, de ha megbizonyosodnak róla, hogy nem ,,véletlenül" ütik őket, akkor felemelik ökleiket és harcba bocsátkoznak. Sikertelen zsebelés is ezt váltja ki belőlük. Harcban ezeket a kiáltásokat használják: Lefegyverzés (Disarm), Elrettentés (Dismay), Elemi Düh (Elemental Fury), Tűzlehellet (Fire Breath), Fagylehellet (Frost Breath), Jéggéfagyasztás (Ice Form), Ellenállhatatlan Erő (Unrelenting Force) and Szélvészfutás (Whirlwind Sprint). Ezek a kiáltások annyiban mások a játékosok számára elérhetőktől, hogy 5 mp visszaszámlálási idejük van, és nincs hangjuk. Nem viselnek maguknál fegyvert, mindamellett a földre dobott fegyvereket fölveszik és forgatják a csatában. Mivel mind nélkülözhetetlen (Essential) karakterek, ezért nem lehet őket megölni. Súlyosan megsebesítve mind a földre rogynak, majd, ha eléggé meggyógyultak, ismét felállnak. Ha valamiképpen le sikerül őket lökni a hegyről (Ellenállhatatlan Erő, Vámpírmarok), nem kerülnek vissza oda, hanem ott maradnak, ahova leestek/lecsúsztak.
Felszerelés:
- Talos Amulettje
- Különböző ital összetevők
- Őszszakállú Köpeny, Őszszakállú Cipő, Őszszakállú csuklya (Ezeket csak konzolparancsokkal lehet a játékos számára elérhetővé tenni)
Beszéd
- Ha a Sárkányszülött Arngeiren kívül bármilyen más Őszszakállúval akar beszélni, csak egy illedelmes meghajlás közben ezt suttogják: Dovahkiin. Ezalatt az épület megremeg, és ha kint tartózkodunk, hangos harangszó hallatszik. Arngeirel beszélve megtudjuk, azért nem beszélnek, mert olyan erős a Hangjuk, hogy az ő szájukból egy szó is megölhet egy embert.
- Szélhívó Jurgen kürtjének visszaszerzése után hivatalosan is felköszöntik a Sárkányszülöttet, ezzel a szöveggel: "Lingrah krosis saraan Strundu'ul, voth nid balaan klov praan nau. Naal Thu'umu, mu ofan nii nu, Dovahkiin, naal suleyk do Kaan, naal suleyk do Shor, ahrk naal suleyk do Atmorasewuth. Meyz nu Ysmir, Dovahsebrom. Dahmaan daar rok." Ezt körülbelül így lehet lefordítani: Sokáig sínylődött a Vihar Koronája, mert nem volt méltó, akinek a fejére üljön. Mi most lélegzetünkkel átadjuk neked, Kyne, Shor, és az öreg Atmora nevében. Most már the vagy Ysmir, az Észak Sárkánya. Hallgass erre.
- Ha a Pengék mellé álltunk, egyik Őszszakállú sem fog már velünk többé szóba állni.

Egyéb tudnivalók:
- Érdekes módon, az Őszszakállúak nem említik meg Ulfricot (az Örökös Háború [Season Unending] küldetést kivéve), annak ellenére, hogy ő is itt tanult.
- Habár mindkét szervezet a Sárkányszülöttet szolgálja, a Pengék lenézik az Őszszakállúakat, értelmetlen és gyáva szektának nevezve őket.
- Az Őszszakállúak nem kedvelik az Ősi Tekercseket (Elder Scrolls), istenkáromlásnak tartják őket.
Szerkesztői megjegyzés: A The Elder Scrolls HQ cikkeiben és végigjátszásaiban a The Greybeards megnevezés vagy Szürkeszakállúaknak, vagy Őszszakállúaknak van fordítva, szerzőtől függően. A két kifejezés természetesen ugyanazon csoportot jelöli, akikről e cikkben is olvashatsz. írta: Apokalypsys
Miraak az elsőszámú főellenség az Elder Scrolls V: Skyrim játék Dragonborn nevű kiegészítőjében. Solstheim lakói, saját maga és Hermeaus Mora szerint ő az első Sárkányszülött. Többek között a Sárkánypapok egyike is volt, nevének jelentése ,,Hűség útmutató".

Történelem
Az alatt az időszak alatt, mikor a sárkányok uralkodtak az emberek felett, Miraak volt Solstheim Sárkánypapja. Pontosan nem tudni mikor, de egyszer egy Fekete Könyv (Black Book) a birtokába jutott, amely előbb-utóbb Hermeaus Mora, a tudás és a sors Daedra Hercegének szolgálatába vezette, aki hatalmas erőt tanított meg neki. Ezzel a tiltott tudással a birtokában, Miraak saját sárkány mesterei ellen fordult, sárkányszülötti képességét használva, hogy feleméssze a lelküket és még erősebb legyen. Árulása miatt a sárkányok lerombolták a templomát. Lázadása sikertelen volt és legyőzetett egy másik Sárkánypap által, akit Vahloknak hívtak. Őt választották a börtönőrévé, hogy többet ne csináljon bonyodalmat. Más források szerint amikor Vahlok épp azon volt, hogy megölje Miraakot, Hermeaus Mora átszállította Apokrifába (Apocrypha), ezzel megmentve az életét. Így vagy úgy, börtönbeli élete, halála vagy Vahlokkal való csatája idején, de Apokrifába került. A sárkányok Vahlokot választották Solstheim új papjának, de csak miután megígérte, hogy éberen várakozik Miraak visszatértére. Eközben Miraak Hermeaus Mora birodalmában maradt, erőt és hatalmat gyűjtve ahhoz, hogy visszatérhessen Solstheimra, ami meg is történt a Negyedik Nagykor 201-edik évében.
Személyiség
Miraak nagyon gőgös személy, úgy gondolja, hogy Sárkányszülött mivolta a sárkányoknál felsőbbrendűvé emeli őt.Az Utolsó Sárkányszülöttel való találkozása során kijelenti, hogy ő (az Utolsó Ssz.) csak egypár sárkányt ölt meg, és még nem ismeri az igazi Sárkányszülött erejét. Ezenkívül magát Hermeaus Mora szolgálata fölé képzeli, ez okozza majd a vesztét is. Miraak egy hatalom- és tudáséhes lény, és több ezer tanulással telő apokrifai év után is csak többre áhítozik. Mindenkitől el akar különülni, és csak hatalomvágya motiválja. Az Utolsó Ssz-tel való csatája során azt állítja, Hakon és a többi Északi hős fel akarta használni Alduin legyőzésében, de ő a saját okai miatt ezt visszautasította. Ha Alduin már ,,halott", amikor a csata folyik, megemlíti, hogy ezt ő is megtehette volna,ez is arroganciáját bizonyítja.
Találkozások
- Sárkányszülött (Dragonborn)
Röviddel a Hang Tanítása (The Way of the Voice) után két kultista felkeresi és számonkéri a Ssz-et, hogy valóban ő-e az. A rövid beszélgetés után támadnak, és haláluk után egy jegyzet kerül elő valamelyikük zsebéből, miszerint Miraak elégedett lesz a ,,Hamis" Ssz. halálával. Ezután a Ssz Solstheimbe utazik, és Hollószikla (Raven Rock) körül kérdezősködik Miraak után. Itt a helyiek eligazítják Miraak Templomába (Temple of Miraak), ahol megtudja, hogy Miraak elkezdte irányítása alá vonni Solstheim szigetét.
- Miraak Temploma
Miraak ezen küldetés végén találkozik először a Ssz-tel. Miután a Templom mélyében a Ssz. megtalálja az Ébredő Álmok című Fekete Könyvet (Black Book: Waking Dreams), Apokrifába, Hermeaus Mora birodalmába kerül át. Ekkor Miraak térdre kényszeríti, és leszólja őt, hogy még nem ismeri egy igazi Sárkányszülött erejét, mint ő maga. Aztán azt mondja, hogy megvárhatja solstheimi visszajövetelét, mint egész Tamriel fogja, majd Keresőinek (Seeker) megparancsolja, hogy vigyék vissza a Ssz-et Mundusra, és elrepül egy sárkányon. Ezutén, ha a Ssz. megöl egy sárkányt, Miraak véletlenszerűen megjelenik, kicsúfolja a Ssz-et, majd ellopja a legyőzött sárkány lelkét a Ssz. elől.
- Apokrifa Csúcsán (At the Summit of Apocrypha)
Miraak utoljára megjelenik még ezen küldetés végén, hogy megölje a Ssz-et és magába fogadja a lelkét, elég erőt szerezve a solstheimi visszatéréshez. Mikor a Ssz. megérkezik, mond egy rövid köszöntő beszédet, majd elkezdődik a harc. A harc közben a sárkányok a csúcs felett köröznek. Mindig, mikor Miraak vészesen megsebesül, lehívja az egyik sárkányt és felemészti a lelkét,. Minden ilyen alkalommal teljesen meggyógyul, de miután mind a 3 sárkány halott, őt is meg lehet ölni. Halála előtt el akar menekülni, de egy csáp lerántja magával, majd ő megbénultan felemelkedik a központi tóból. Ekkor egy másik csáp a hátától a mellkasáig felnyársalja, és Hermeaus Mora bejelnti csalódottságát, és átruházza Miraak státuszát a Ssz-re. Ezután a Ssz. elszívja a lelkét, amely alap 10 sárkánylelket, plusz annyit ér, amennyit ő eddig ellopott.
Miraak Zsolozsmája (Miraak's Mantra)
Ezt a zsolozsmát dünnyögik magukban a Mindent Alkotó Köveinél (All-Maker Stones) dolgozó emberek. Mindegyikük egy sort mond el, ha a Ssz. beszélgetni próbál velük. Sőt, ha az egyik Követ megérinti, a Ssz. maga is dolgozni kezd, és Miraak elmélyített hangja elismétli a zsolozsma egy változatát.
Here in his shrine That they have forgotten Here do we toil That we might remember By night we reclaim What by day was stolen Far from ourselves He grows ever near to us Our eyes once were blinded Now through him do we see Our hands once were idle Now through them does he speak And when the world shall listen And when the world shall see And when the world remembers That world shall cease to be
Képességei
Miraak egy kivételesen erőteljes személy, képes Kiáltásokat (Shouts) használni egy csatában. Ezek közé tartozik a Tűzlehellet (Fire Breath), Fagylehellet (Frost Breath), Elmeuralás (Bend Will), Sárkányalak (Dragon Aspect), Földöntúlivá Válás (Become Ethereal) Ciklon (Cyclone), Szélvészfutás (Whirlwind Sprint). Ezenkívül, mint minden Sárkánypap, egy mágus, aki a villámvarázslatokat favorizálja, csakúgy mint saját varázsbotját, amely polipcsápokat lövell ki magából. Ha életereje kritikusan lecsökken, képes sárkányok lelkét elszívni, hogy meggyógyítsa magát.
Immunitásai
- Teljes erejű Ellenállhatatlan Erő (Unrelenting Force), csak rövid megtántorodás a hatás
- Bénítás
- Wabbajack: azonnali ölés
- Mehrunes Borotvája: azonnali ölés
- Lefejezés
- Semminemű újjáélesztés
Perkjei
- Augmented Shock
- Bladesman
- Critical Charge
- Fighting Stance
- Magic Resistance
- Recovery
- Reduce Damage
- Respite
- Savage Strike
- Extra Damage 2
Felszerelés
- Miraak
- Miraak Varázsbotja (Miraak's Staff)
- Miraak Kesztyűi (Miraak's Gloves)
- Miraak Köntöse (Miraak's Robes)
- Miraak Csizmái (Miraak's Boots)
- Miraak Kardja (Miraak's Sword)
Egyéb tudnivalók
- Miraak eredeti arca sohasem látható, mint Nélkülözhetetlen (Essential) karakter, nem lehet levenni a maszkját zsebeléssel (pickpocket), ő maga sosem veszi le, halálakor pedig a Ssz. elszívja a lelkét, amely folyamat csak egy csontvázat hagy belőle.
- Miraak az egyetlen Sárkánypap, aki nem lebeg a föld fölött.
- Hogy tisztába tegye a bonyodalmat, amelyek Alessia mint az első Sárkányszülöttet körül vannak, Michael Kirkbride, volt Bethesdás történetíró ezt mondta: ,,Alessia didn't have the power to absorb dragon souls. Hers was a much more nuanced power: to dream of liberty and give it a name and on her deathbed make Covenant with the Aka-Tusk."
- Miraak, Arngeirrel együtt a legmagasabb szintű NJK (nem játékos karakter) a játékban (150).
- A hivatalos trailerben Miraak ruhája lila, de a játékban zöldesbarna.
Szabadulásunk után, ha megfogadjuk Ralof vagy Hadvar (döntésünktől függően) tanácsát, akkor egy kis természetjárás után Riverwoodban kötünk ki. Persze a legtöbb kalandor előbb kifosztja a közeli bányát, és leöli a bent sumákoló banditákat, de az egy másik történet.
Riverwood egy közepes falu Skyrim déli részén, a Fehér folyó (White River) partján, közel a Cyrodiili határhoz. A település aránylag csendesen éli mindennapjait, kevés idegen fordul meg arrafelé. Annál több rabló, bandita és egyéb haramia, amelyet a lakók egyre kevésbé bírnak már elviselni. A faluban van kovácsműhely (ha fejleszteni akarjuk a felszerelésünket), van fűrésztelep (ha dolgozni akarunk), van egy kisebb helyi vegyeskereskedés (Riverwood Traders) és persze az elmaradhatatlan kocsma, a Fogadó az Alvó Óriáshoz (Sleeping Giant Inn). Ezen kívül van istálló, ami azért is remek, mert az innen induló karavánokkal bármikor tovább állhatunk a nagyobb városokba.
The Golden Claw
Érkezésünk után - ahogy illik - felkeresünk minden házat, minden bódét, minden kis zugot, és visszük ami mozdítható. Amit nem sikerül nappa, azért visszajövünk este. Tiszta sor. Miután zsebeink rogyásig tele, az amúgy értéktelen vackokkal, úgy döntünk, ideje eladni ezeket. Betérünk hát Lucan Valeriushoz, a helyi vegyesbolt vezetőjéhez. Lucan kedves ember, a hugával együtt vezeti a boltot, és miközben adjuk el neki - a többek között tőle is - lopott árukat, elmeséli, hogy nagy bánat nyomja a szívét. A környéket terrorizáló banditák őt sem kímélték, és ellopták család legféltettebb kincsét, az Arany Karmot (Golden Claw). Mivel a falu lakói félnek a rablóktól, így nincs, aki visszaszerezze. Mi lenne ha?
Igent mondunk, jó pénzért bármit visszaszerzünk. Lucan megörül, és megkéri Camillat, a hugit, hogy kísérjen el minket a város határáig, és mutassa meg, merre mentek a banditák.
Követjük az útbaigazítást, és hamarosan megérkezünk Bleak Falls Barrowba. A barlang bejáratnál két-három őrszem áll, akik egy eltűnt Sötét Elfről beszélnek. Pechünkre, az Arany Karom nála van, így nem ússzuk meg, hogy belépjünk az ősi tárnákba. Rövid időn belül - és persze apró harcok után - megérkezünk egy részhez, ahol az orrunk hegyéig sem látunk a pókhálóktól. Természetesen ahol pókháló feszül, ott van pók is, ezért talán nem ér minket meglepetésként, amikor egy hatalmas Frostbite pók ugrik a nyakunkba. Miután lekaszaboltuk, a pókhálók sűrűjében megtaláljuk a korábban említett Sötét Elfet, Arvelt. Elkérnénk tőle a Karmot, de szerencsétlen mozdulni sem tud. Kiszabadítjuk a pókhálóból...
...erre az meg elszalad. Majd hülye lesz átadni a Karmot, hogy aztan visszavigyük Luciannak. Fogalma sincs senkinek, mekkora kincs ez, és valójában mire való. A történet ezen pontján a mesélő utánarohant az Elfnek, és úgy vágta hátba egy kétkezes acélkarddal, hogy szerencsétlen annyit sem mondott, fapapucs. A hullájból megszerezzük a Karmot, de a menekülés közben észre sem vettük, hogy valami sírkamra szerűségbe futottunk, és a helyi előhalott lakók ezt nem veszik jó néven. Jópár Draugr (ilyen élőhalott zombi/csonti izék) mászik elő, és támad ránk. Lemészároljuk őket, és haladunk előre a kripták között, míg nem meg nem érkezünk egy zárt ajtóhoz.
Az ajtó nyitásának kulcsa a Karom, illetve az arra vésett jelek és azok sorrendje. Miután az ajtó mellett található szimbólumokat beállítjuk ennek megfelelően, és meghúzzuk a kart, mehetünk tovább. Rossz sorrend esetében apró akupunktúrás kezelés elé nézünk.

Az ajtó túloldalán egy hatalmas terem van, közepén egy koporsóval, kincsesládával és egyéb finomsággal. A hátsó részén pedig egy hatalmas fal fogad, furcsa írással a felszínén. Ahogy közelebb lépünk a falhoz, az írás kezd értelmet nyerni, majd hirtelen ráébredünk: új Sárkányüvöltést tanultunk. Az írás eltűnik, majd abban a pillanatban a koporsóból a hely őrzője lép elő, és támad ránk.
Öljük meg és fosszuk ki a termet, szép kincseket rejt, többek között egy Sárkánykövet (ez később még kell egy másik küldetés kapcsán Whiterunban, szóval nem elkótyavetyélni!). A kijutásban egy ajtónyitó állvány segít, amely használata után ismét a szabad ég alatt találjuk magunkat. Vigyük vissza a Karmot Lucannak, aki nagyon örül, és nem elég hogy 400 aranyat fizet mindezért, meg rakás használati tárggyal leszünk gazdagabbak.
Szerelmi háromszög
Az egész ott kezdődik, hogy az Arany Karom visszaszerzése után éppen búcsúznánk a kereskedő testvérpártól, amikor megérkezik egy Erdei ell, Faendal. Mielőtt bármit is tehetnénk, félrehív és egy nagy szívességre kér. Szerelmes ugyanis Camillába, - és talán a csaj is viszonozza ezt -, de van egy harmadik személy is, aki szintén szerelmes belé, és ez kellőképpen bekavar a képbe. És itt jövünk mi. Oldjuk meg! Ad egy ál szerelmes levelet, és megkér, hogy adjuk oda Camillának, de mondjuk azt, hogy Sven küldte. Mivel Camilla időközben eltűnt valamerre, úgy döntünk, hogy a levél ráér, előbb iszunk.
Betérünk hát a "Fogadó az alvó óriáshoz" nevű helyi kulturális intézménybe, művelődni. A pultnál ülünk, amikor már korábban emlegetett Sven, a helyi Északi bárd belekezd a műsorába. Jól játszik a lantján, jól énekel, a Skyrimi X-Faktorban a helye. A műsora után gratulálunk neki, és meghívjuk egy sörre. Beszélgetés közben kiderül, hogy nagy bajság van. Szerelmes egy lányba, de nem tudja mi tévő legyen, mert van egy harmadik fél is a sztoriban, egy Erdei elf. Közöljük vele, hogy tisztában vagyunk a love story részleteivel, épp most kért meg valami zsiványságra minket az elf. Sven villámgyorsan kapcsol, és megfordítja a csapdát. Ő is ír egy ál levelet, és megkér minket, hogy adjuk oda Camillának, és mondjuk azt, hogy az elf írta.
Innentől kezdve rajtunk múlik, kinek az ál szerelmes levelét adjuk oda a huginak. Akárhogy is döntünk, az egyik fél elveszti esélyét a lánynál, míg a másik közelkerül a végső célhoz. Jól gondoljuk meg, mert akinek kedvezünk, az a későbbiek akár társnak is szegődhet mellénk kalandjaink során. (mi az Északinak kedveztünk, mégis csak jobb egy bárd éneke a kalandok során, mint bármilyen gnóm...izé woodelf...) írta: Apokalypsys
A Sötét Testvériség (the Dark Brotherhood) egy magasan képzett bérgyilkosok alkotta illegális szervezet. A Sötét Szentség (The Black Sacrament) által lehet felvenni velük a kapcsolatot. Régebben a legrettegetteb szervezet voltak Tamriel-szerte, de azóta elvesztették a befolyásukat. Egykoron Az 5 Tan (The 5 Tenets) alapelvei vezérelték egy -egy tag akcióit, de ezeket a tanításokat rég elhanyagolták. A Sötét Testvériség sok századon át, sok-sok Szentélyt (Sanctuary) üzemeltetett a Birodalomban. Sithist imádják, a Káosz és az Üresség (Void) megtestesületlenségét, csakúgy mint az Éjanyát (Night Mother), aki a Sötét Testvériség lelki vezetője. Azt mondják, az Éjanya életet adott Sithis 5 fiának, majd megölte őket az Ő dicsőségére. Ezután Sithis a Sötét testvériség vezetőjének nevezte ki.
Csatlakozni vagy megsemmisíteni
Égkoszorúban bárki csatlakozhat a Sötét Testvériséghez. A beavatottaknak képességet kell mutatniuk a könyörtelen és kegyetlen gyilkosságokra, megbánás és szomorúság nélkül. Eredményként tagjaik között vámpírok, vérfarkasok, banditák és varázslók is előfordulhatnak. A Sárkányszülöttnek meg kell hallgatnia egy szóbeszédet, miszerint Széltetőben (Windhelm) egy fiatal fiú, Aventus Aretino a Sötét Testvériséget akarja megidézni. Ezt lehet kocsmárosoktól, őröktől, árvaházi gyerekektől és Maultól hallani. Ezután beszéljünk vele és tegyük meg amit kér. nem sokkal később egy futár érkezik majd egy levéllel, amin egy fekete kézlenyomat van egy szöveggel: Tudjuk (We know). Ezután (akár ezelőtt is, de akkor nem kapjuk meg a levelet) menjünk aludni. Egy Elhagyatott kalyibában (Abandoned Shack) ébredünk fel, 3 megkötözött túsz és egy bérgyilkosnő (Astrid) társaságában. Azt mondja, elloptunk tőle egy gyilkosságot, most fissza kell fizetni. A 3 túsz közül valaki fején vérdíj van, találjuk ki és öljük meg. Ezzel elkezdődik a Rossz társaságba keveredve (With friends like these...) küldetés. Mindegy, hogy kit ölünk meg a 3 közül, egyet, bármelyik 2-t vagy mind a 3-at, később nem lesz szerepük. Astrid viszont kommentálja a választásunkat, de csak arra volt kíváncsi, hogy tudunk-e parancsra ölni. Ezután meghív a ,,családjába" és megkér, hogy látogassuk meg a Szentélyt, majd odaadja a kulcsot a kalyibához. Ahogy kilépünk az ajtón, eltűnik; ha abban a pillanatban vissza is lépnénk, nem lenne ott. Ezzel visszafordíthatatlanul beléptünk a Sötét Testvériségbe. Ha viszont Astridot öljük meg, utolsó szavai ezek lesznek: Well...done. Vagyis az ő fején volt a vérdíj. A küldetés kudarcot vall, de egy új jelenik meg: Végezz a Testvériséggel! (Destroy the Dark Brotherhood!) Csináljuk meg ezt és felszabadítjuk Égkoszorút a kedvességüktől. Ez az egyetlen lehetőség, hogy kiirthassuk a Testvériséget, később már nem lesz rá lehetőség.

Küldetések:
Elhalasztott temetés (Delayed Burial) - választható
Elveszett ártatlanság (Innonence Lost)
Rossz társaságba keveredve (With Friends Like These...)
Szentély (Sanctuary)
Kontrakt: Öld meg Beitildet (Contract: Kill Beitild) Kontrakt: Öld meg Narfit (Contract: Kill Narfi) Kontrakt: Öld meg Ennodius Papiust (Contract: Kill Ennodius Papius) A gyász nem jön (Mourning Never Comes)
Suttogások a sötétben (Whispers in the Dark)
Kontrakt: Öld meg Lurbukot (Contract: Kill Lurbuk) Kontrakt: Öld meg Hernt (Contract: Kill Hern)
A Csend megtört (The Silence Has Been Broken)
Kontrakt: Öld meg Deekust (Contract: Kill Deekus) Kontrakt: Öld meg Ma'randru-jot (Contract: Kill Ma'randru-jo) Kontrakt: Öld meg Anoriathot (Contract: Kill Anoriath)
Halálig tartó kötelék (Bound Until Death)
Kontrakt: Öld meg Agnist (Contract: Kill Agnis) Kontrakt: Öld meg Malurilt (Contract: Kill Maluril) Kontrakt: Öld meg Helvardot (Contract: Kill Helvard) Kontrakt: Öld meg Safiát (Contract: Kill Safia)
Biztonság áttörése (Breaching Security)
Gyógyszer az őrületre (The Cure For Madness)
Katasztrofális recept (Recipe for Disaster)
Megölni egy Birodalmat (To Kill An Empire)
Megtestesült halál (Death Incarnate)
Dicsőség Sithisnek! (Hail Sithis!)
Ahová az ellenséged fejét akasztod (Where You Hang Your Enemy's Head)
A Sötét testvériség Mindörökké (The Dark Brotherhood Forever) - ismétlődő
Megbecsülni a családot (Honor Thy Family)
A csatlakozás előnyei (csak azok, amelyek az elpusztításukkal nem szerezhetők meg):
- Árnyékpuszta (Shadowmere) nevű ló
- Hajnalcsillag szentély (Dawnstar Sanctuary), felújítható otthon +1000 arany
- A Császár megölése
- Jarrin root (megtartható)
- Éjtakács gyűrűje (Nightweaver's Band), Muiri gyűrűje +1500 arany
- Ősi rejtett egyenruha (Ancient Shrouded Armor)
- Házassági ruha, koszorú és szandál (Wedding clothes, wreath and sandals)
- Windshear (különleges szablya, block-bash ->30% esély mini Fus Ro Dah, + minden ütés 100% stagger)
- Véget nem érő radiánus küldetések, akár 1200 aranyat is hozhatnak
- Gourmet átengedési papírjai (Gourmet's Writ of Passage) amit Balbusnak meg lehet mutatni
- Uncommon Taste szakácskönyv dedikált változata
- Császár ruhái (3 db), Aranyozott Csuklóvédő (Gilded Wristguards)
- Nazir Mesteri Könnyűpáncél tanár
- Babette alkímista boltos és Mesteri Alkímista tanár
- Sovngarde-ban Tsunnál új párbeszéd lehetőség
- 2 halhatatlan követő (3 ha Cicero él)
- Bolond ruhái (+Cicero ruhái, ha meghalt)
- Kopott rejtett egyenruha (szabadon bűvölhető egyenruha a Hátbaszúrás [Backstab] bűvöléssel)
- Új dialógus őröknél
Tagok:
- Astrid (A Sötét Testvériség jelenlegi vezetője, küldetésadó)
- Nazir (Küldetésadó, tanár)
- Cicero (Gondozó [Keeper], lehetséges követő)
- Babette (300 éves gyerekvámpír, boltos, tanár)
- Gabriella (Spiritiszta, küldetésadó)
- Festus Krex (Volt Kollégiumi tanár, küldetésadó)
- Arnbjorn (Vérfarkas, volt Bajtárs)
- Veezara (Árnyékpikkely [Shadowscale])
- The Night Mother (A Sötét testvériség lelki vezetője, küldetésadó)
- Sárkányszülött (Ha csatlakozott, a Sötét testvériség későbbi vezetője, Hallgató [Listener])
|
|