írta: Apokalypsys

A Tolvajok Céhe (Thieves Guild) Égkoszorúban egy a csatlakozható szervezetek közül. Főhadiszállásuk Sodrásd (Riften) városában, a Rongyos Kancsó (Ragged Flagon) nevű kocsmában található, amely a város alatt elfolyó kanálisról a város alá vezető Patkányfészek (Ratway)csúfnevű alagútrendszeren keresztül elérhető. A céh tagjai zsebmetszésben, zárfeltörésben és lopásban specializálják magukat. Tilos számukra a meglopott/andó személy megölése és egy céhes testvér meglopása. A város rossz szemmel figyeli ténykedésüket, köszönhetően az azt elborító korrupciónak, és hogy a céh tagjai ,,védelmi pénzt" szednek a bolttulajdonosoktól. A céhnek egykoron kifogyhatatlan szerencséje volt, ugyanis egy Csalogányoknak (Nightingales) nevezett, három tagú belső körük szerződést kötött Nocturnal daaedra hercegnővel, az Árnyékok Úrnőjével és minden tolvaj patrónusával.

Történelem

Nem tudni, kik és mikor alapították meg a Céhet, de a hagyomány szerint már azóta jelen van, mint maga Sodrásd városa. A Negyedik Nagykorban a Céh hírneve megfakult, és lassan-lassan elveszítették minden kuncsaftjukat és szerencséjüket Égkoszorú-szerte, kivéve Maven Black-Briart, a Feketehanga Kifőzde (Black-Briar Meadery) tulajdonosnőjét. A Céh ezenfelül kapcsolatot tart fenn a Sötét Testvériséggel (The Dark Brotherhood), habár mostanra mindkettő szervezet csak árnyéka egykori önmagának.

Csatlakozás

A Sárkányszülöttnek, ha csatlakozni akar a céhhez, a nappali órákban Sodrásd piacterén vagy a Méh és Horoghoz (Bee and Barb) címzett kocsmában találkoznia és beszélnie kell Brynjolffal, majd követni az utasításait. A második megbízatás elvégeztével hivatalosan is a céh tagjává választják.

 

Küldetések

A fő küldetésszál:

1. Esély a megegyezésre (A Chance Arrangement)
2. Ügyelni az üzletre (Taking Care of Business)
3. Tisztán és érthetően (Loud and Clear)
4. Nyirkos szellemek (Dampened Spirits)
5. A gazember ostobasága (Scoundrel's Folly)
6. Csenddel üzenek (Speaking With Silence)
7. Kemény válaszok (Hard Answers)
8. A hajsza (The Pursuit)
9. A Szentháromság visszaállítása (Trinity Restored)
10. Megvakítva (Blindsighted)
11. A sötétség visszatér (Darkness Returns)
12. Új vezetés alatt (Under New Management)

A "melók"

Delvin és Vex korlátlan számú véletlenszerűen generált küldetést kínál, ezek a ,,melók". A melókat tetszés szerint lehet elvállalni és elutasítani. Lehetséges és ajánlott egyszerre 2 melót elvégezni, egyet Vex-től, egyet Delvin-től. Minden melóért szinthez kötött jutalmat lehet kapni, készpénzben, ami 50 és 500 Septim között mozog. Ha rajtakapnak a lopáson, börtönbe kerülünk vagy megöljük a célszemélyt, nincs fizetség.

Delvin Mallory melói:

A számolós meló (The Numbers Job)
Egy bolt könyvelését kell kijavítanunk szemtanúk nélkül.

A pecázós meló (The Fishing Job)
Könnyítsünk egy gazdag városlakó túlterhelt zsebein.

Az őrült meló (The Bedlam Job)
Lopjunk bármit egy megyéből 500 Septim értékben (részletekben is kijöhet az 500, pl 2 darab 250-et érő tárgy formájában)! A lopott áruk a küldetés végeztével megtarthatóak. Fontos szabály: Ha szemtanú van, az nem számít bele az 500-ba.

Vex melói:

A betöréses meló (The Burglary Job)
Egyszerű feladat: bejutni a házba, megszerezni a tárgyat, kijutni a házból.

A bemártós meló (The Shill Job)
Ha egy áldott lélek kezd kellemetlenül láb alatt lenni a Céh számára, nincs gyilkosság; elég egy lopott holmi a fickó házi ládikájába, az őrök meg elintézik a maradékot.

A kisöprős meló (The Sweep Job)
A Céh tudomást szerzett egy szokatlanul zsúfolt ingatlanról, ki kéne pucolni az értéktárgyaktól. Gyakorlatilag ugyanaz, mint a betöréses meló, de 3 objektummal.

A vásárlós meló (The Heist Job)
Egy boltos sokat érő értéktárgyat rejteget az üzlet kasszájában. Itt az idő vásárolni - a Céhes módon!

Kő kövön nem marad (No Stone Unturned)

Ez a küldetés külön figyelmet érdemel. Egy Különleges kő (Unusual gem) megtalálása után el kell vinnünk azt Maulhoz, aki aztán Vexhez küld, vagy mehetnünk egyenesen Vexhez is. Miután tagok lettünk, információt ad a kőröl: ez Bareziah köve, 24 van belőle összesen. Gyűjtsük össze mindet és térjünk vissza hozzá. Miután megvan, megmondja, hogy a korona, amelyről lefeszegették, Tolvald barlangjában (Tolvald's Cave) van, hozzuk ide azt is. Ha a korona is megvan, vex átveszi, egybekovácsolja a koronát, majd kiteszi a Céhmester asztala mögötti kőfejre, mi pedig megkapjuk a csavargó profitját, amely megsokszorozza az esélyeinket, hogy drágakövet találunk. Ezentúl lehetséges, hogy hibátlan gyémántokkal leszünk túlterhelődve.

 

Városi befolyásvisszaszerző küldetések

Delvin Mallory Fehérvágta (Whiterun), Széltető (Windhelm), Magányvára (Solitude) és Markarth városában 5 meló után egy különleges melót kínál, ugyanis a tevékenységünk felkeltette abban a városban a fejesek figyelmét. Minden ilyen különleges meló elvégzése felújítja a Rongyos Kancsót egy fokkal és egy boltost tesz bele, ezenkívül az adott városban befolyásunk lesz, az őrök a Tolvajok Céhének visszatéréséről pusmognak és új párbeszéd lehetőség nyílik meg, ha bűncselekényt követünk el. Ezt kiválasztva csak fele pénzt kell befizetni (pl. egy gyilkosságnál 1000 helyett 500 Septimet), megmaradnak a lopott holmijaink és fizetés után nem találjuk magunkat a börtön előtt. A 3. és a 4. küldetés továbbá 1-1 új céhtagot hoz a Kancsó ciszternájába.

Fehérvágta: Amnesztia-utánzat (Imitation Amnesty), jutalom: befolyás és egy új boltos a Kancsóba.
Markarth:
Ezüstös vigasz (Silver Lining), jutalom: befolyás, új boltos és Endon, mint orgazda.
Széltető:
Nyári árnyékok(Summerset Shadows), jutalom: befolyás, új boltos és Niranye, mint orgazda.
Magányvára: A Kecses Sload (The Dainty Sload), jutalom: befolyás, új boltos.

Ezenkívül 3 különleges küldetés után Tonilia  megbízást ad: szállítsuk el holdcukrot egy bizonyos Ri'saad nevű khajiit karavánvezetőnek. Teljesítése után Tonilia megjutalmaz egy kis erszény arannyal, és a karavánok orgazdákként kezdenek működni.

A Kancsóban helyet kapó új boltosok listája:

1 különleges meló után: Syndus, íj-és nyílárus.
2 különleges meló után: Herlium Lothaire, alkímista.
3 különleges meló után: Arnskar Ember-Master, kovács.
4 különleges meló után: Vanryth Gatharian, fegyver-és páncélárus.

Habár ezek az emberek a céhnek dolgoznak, nem számítanak orgazdának.

A Céhmesteri cím elérhető a teljes küldetésszál végigvitelével és mind a 4 különleges meló elvégzésével.

A csatlakozás előnyei:

  • Hozzáférés a Céh főhadiszállásához.
  • Egy öltözet Tolvajok Céhe Ruha.
  • Csalogány Íj, Csalogány Kard és Csalogány Egyenruha.
  • 3 felcserélhető képesség a küldetéslánc befejeztével.
  • Hozzáférés Fagyszaggatóhoz (Chillrend), ami kétségkívül az egyik legerősebb kard a játékban.
  • Orgazdák, olyan boltosok, akik átveszik a lopott árut is. Alapból 1000 aranyuk van, de ez a mennyiség minden különleges meló után 1000-rel nő, így mind a 4 városi meló után 4000-rel bírnak.
  • 5 Gyakorló láda, amin gyakorolni lehet a zártörést. A zárak kezdő, tanuló, haladó, profi és mester szintre vannak zárva, egy bizonyos idő után pedig automatikusan visszazárják magukat.
  • Arany és tolvajkulcs a ciszternában, amit fel lehet szedni.
  • Korlátlan számú radinánus küldetések (melók) amik készpénzben fizetnek.
  • Mester szintű tanárok Zártörésben (Vex), Zsebelésben (Vipir the Fleet), Settenkedésben (Delvin Mallory) és Íjászatban (Niruin).
  • A céh vezetőjeként Céhmesteri Egyenruha, az Artikulált Beszéd Amulettje és a Céhmester Ládája, amit a tagok folyton újratöltenek arannyal.
  • Új párbeszéd lehetőség az úton kószáló tolvajokkal, hogy ne raboljanak ki, majd később már ők fizetnek nekünk.
  • Az őröket lefizetni a Lefizetés perk nélkül, majd később, ha befolyásunk van a városban, a vérdíj teljes eltörlése.
  • A Titkok Kulcsa, egy törhetetlen és különleges Daedra varázstárgy (ideiglenesen).
  • A Lefegyverzés (Disarm) kiáltás egy szavát tartalmazó fal csak egy Céhes küldetés során elérhető (Speaking with Silence).

Trófeák:

A Céhes küldetések során egyedi tárgyakba botolhatunk, amiket Delvin jó pénzért átvesz tőlünk. Ezek utána a Céhmester trófeapolcára kerülnek.

Méhkirálynő Szobor (Queen Bee Statue) itt található: Aranyfény Birtok (Goldenglow Estate)
Díszes Mézboros Palack (Honningbrew Decanter) itt található: Mézelő Kifőzde (Honningbrew Meadery)
Kelet-Birodalmi Hajózási Térkép (East Empire Shipping Map) itt található: Kelet-Birodalmi Hajózási Raktár (East Empire Company Warehouse)
Hajómodell (Ship Model) itt található: Hófátyol Szentély (Snow Veil Sanctum)
Törp Bűvös Kocka (Dwemer Puzzle Cube) itt található: Markarth, Calcelmo laboratóriuma
A Szürke Róka Mellszobra (Bust of The Grey Fox) itt található: Sodrásdi Manorság (Riftweald Manor)
A Felmír Bal Szeme (Left Eye of The Falmer) itt található: Irkngthand Nagy Kamra (Irkngthand Grand Chamber)

Más trófeák egy bizonyos számú meló elvégzése után kerülnek a polcra:

Drágaköves Gyertyatartó (Jeweled Candlestick) megjelenik 5 meló után.
Díszes Ivókürt (Ornate Drinking Horn) megjelenik 15 meló után.
Arany Hajómodell (Golden Ship Model) megjelenik 25 meló után.
Arany Urna (Golden Urn) megjelenik 35 meló után.
Drágaköves Serleg (Jeweled Goblet) megjelenik 45 meló után.
Drágaköves Korsó (Jeweled Pitcher) megjelenik 55 meló után.
Drágaköves Kancsó (Jeweled Flagon) megjelenik 75 meló után.
125 meló után egy széf jelenik meg a sarokban. Véletlenszerű kincseket és különleges Tolvajcéhes italokat tartalmaz.

Legvégül a Kő kövön nem marad küldetés végeztével Barenziah Koronája felkerül a 2 polc között lévő kőfejre.

 

Tagok:

1. Tolvajok:

  • A Sárkányszülött - Tag, majd Céhmester (Új vezetés alatt küldetés után)
  • Mercer Frey - Céhmester
  • Brynjolf - Parancsnokhelyettes
  • Delvin Mallory - Magas beosztású tag, melót ad, Settenkedés tanár, felfejleszti a Hajnalcsillag Szentélyt (Dawnstar Sanctuary)
  • Vex - Magas beosztású tag, Zártörés tanár, melót ad
  • Tonilia - Orgazda
  • Sapphire - Tag
  • Cynric Endell - Tag, volt fogolyszabadító
  • Niruin - Mesteri Íjászat tanár
  • Rune - Tag
  • Thrynn - Volt bandita
  • Vipir the Fleet - Mesteri Zsebelés tanár
  • Garthar - 3 különleges meló után jön, Tag
  • Ravyn Imyan - 4 különleges meló után jön, Morag Tong tag
  • Etienne Rarnis - Csak akkor jön, ha a Diplomáciai mentesség (Diplomatic Immunity) során ki lett szabadítva
  • Molgrom Twice-Killed - Sordásd börtönében van.

2. Társultak:

  • Vekel The Man - A Rongyos Kancsó kocsmárosa
  • Dirge - A Rongyos Kancsó kidobóembere, Maul tesvére
  • Maul - Volt tolvaj, Maven Black-Briar jobbkeze, Dirge testvére
  • Syndus - íj-és nyílárus.
  • Herlium Lothaire - alkímista.
  • Arnskar Ember-Master - kovács.
  • Vanryth Gatharian - fegyver-és páncélárus.
  • Glover Mallory - Delvin Mallory testvére, az egyelen céhtag Solstheimen, Hollószikla (Raven Rock) kovácsa

3. Orgazdák

Összesen 9 orgazda van a játékban, beleértve a 3 Khajiit karavánvezetőt. Ők név szerint:

  • Tonilia a Rongyos Kancsóban, az Ügyelni az üzletre küldetés után
  • Mallus Maccius a Mézelő Kifőzdében, a Nyirkos szellemek küldetés után
  • Gulum-Ei a Pislogó Sikítóban (The Winking Skeever), Magányvárában az Egy Gazember ostobasága küldetés után
  • Enthir a Téltartói Kollégiumban, a Kemény Válaszok küldetés után
  • Endon Markarthban, az Ezüstös Vigasz küldetés után
  • Niranye Széltető piacán, a Nyári Árnyékok küldetés után
  • A 3 Khajiit karavánvezető a városok előtt sátorozva: Ri'saad, Ahkari, Ma'dran.

Egyenruhák

A küldetéslánc során 5 egyenruhát lehet megszerezni:

  • Tolvajok Céhe Ruha, a Tisztán és érthetően küldetés elején (a ciszternában egy másik szett is van polcokon és éjjeliszekrényeken szétszórva).
  • Linwe egyenruhája, a Nyári Árnyékok küldetés során szerezhető meg.
  • Csalogány Egyenruha, a Szentháromság visszaállítása küldetés során megkapjuk.
  • Céhmester Egyenruhája, az Új vezetés alatt küldetés végén.
  • Gazember egyenruhája, Glover Mallory pincéjében. Vissza kell szerezni az Ősi Északi Csákányt és a Feljavított csontpáncél receptet, hogy Glover odaadja a kulcsot.

Kirúgás a Céhből

Céhtagok megtámadásakor kirúgnak a Céhből, és csak akkor vesznek vissza, ha Toniliának 1000 aranyat fizetünk. De ezután is már csak 2/3-át kapjuk a pénznek, amit a melókért adnak.

 

Egyéb tudnivalók:

  • Véletlenszerű eseményként egy városban egy, vagy ritkán egyszerre 2 névtelen Tolvaj (Thief) tűnik fel. Az őrök addig nem nyugszanak, amíg meg nem ölik, ő pedig általában elszalad, vagy néha tőrét előrántva harcol. Egy szintezett tőr, arany, tolvajkulcsok, berendezési tárgyak (tálak, tányérok edények), drágakövek és ékszerek vannak nála.
  • A Téltartói Kollégiummal és a Bajtársakkal ellentétben, a Tolvajok Céhéből senkivel sem lehet házasodni (ez a Sötét Testvériségre is igaz).
  • Az Árnyékjelek (Shadowmarks) című könyv, melyet Delvin Mallory írt, és megtalálható többek között a ciszternában, fényt derít azokra a titokzatos karcolatokra, amik egész Égkoszorú területén megtalálhatóak, és egy tolvaj munkáját nagyban megkönnyítik.
  • Ha csatlakoztunk a céhhez, az őrök hozzászólnak ehhez. Ha az egyenruhát is hordjuk, azt is megemlíthetik.
Megosztás

írta: Apokalypsys

Történelem

A Téltartói Kollégium (The College of Winterhold) egy hely és egy szervezet Égkoszorúban. A korát illetőleg viták folynak; az itteni dokumentumok bizonyítják korát, 700 évre visszamenően. Viszont egy Seranával folytatott párbeszéd során kiderül, hogy sokkal régebb idő óta áll ott, az ő sírba tevése (mely az Első Nagy korban játszódott le) előtt is létezett. Az első kézzelfogható bizonyíték a Kollégium létezéséről megtalálható a Birodalmi Zsebkönyv, Harmadik kiadás: Skyrim (Pocket Guide to the Empire, Third Edition: Skyrim) című könyvben.Varázshasználók céheként hasonló a Tamriel többi részén elterjedt Mágusok Céhéhez, de míg az kettészakadt a Synodra és a Suttogások Kollégiumára (The College of Whispers), ez a szervezet tőlük független, és így nem érintették az Oblivion-válság gondjai, sem a Nekromancia fölött zajló viták (a Kollégium mindig megengedte a Nekromancia használatát).  A Negyedkor 122-ik évében viszont erős földrengés rázta meg Téltartó partjait, hatalmas szökőárak és viharok jöttek, melyek a város nagy részét a Szellemek Tengerébe (Sea of Ghosts) mosták.  A Kollégium viszont majdnem érintetlen maradt, épp csak a városból az odavezető híd alját mosták el a hullámok. Ezt az eseményt azóta A Nagy Omlásnak (The Great Collapse) hívják. Egyesek szerint ez a Vörös-hegy (Red Mountain) nevű, Vvardenfell szigetén található vulkán kitörésének következménye, mások azt állítják, hogy a Kollégium okozta a katasztrófát. Ezentúl az itt élő Északiak nem bíztak a Kollégiumi varázslókban, még jobban erősítve azt a hitüket, miszerint a varázslat a gyengéknek és az elfeknek való. Az elfek iránti ellenszenvük - mely Saarthal elpusztítása óta jelen van minden északiban - csak nagyobb lett, ha tudjuk, hogy az elfek általában varázshasználó lények.

A Kollégium a játékban

Savos Aren vezeti a Kollégiumot Főmágusként (Arch-Mage), míg Mirabelle Ervine a Mestervarázsló (Master Wizard). Az ő dolga rendezni a Kollégium csip-csup ügyeit, míg a Főmágus fontosabb dolgokkal van elfoglalva. A Kollégium Égkoszorú erősen északkeleti részében található, és tudást kínál az 5 Misztikus Tudományban, tanítást és varázstárgyak eladását is beleértve.

Csatlakozás

A Kollégium romos hídjának - ami az egyetlen út a Kollégiumba - a város felőli részén áll Faralda. Ha be akarunk lépni a Kollégiumba - és a főküldetésszálhoz szükségünk lesz rá - rá kell vennünk, hogy nyissa ki az ajtót a híd másik oldalán. Ez 3 módon lehetséges: varázsolunk neki egy általa kívánt varázslatot a földön levő pecsétre (ha az adott varázslattal nem rendelkezünk, szívesen eladja 30 Septimért), rábeszélő képességünkkel meggyőzzük, vagy pedig megmondjuk neki, hogy mi vagyunk a Sárkányszülött. Ez megkívánja, hogy előtte meglátogassuk a Szürkeszakállúakat (The Greybeards). Ezen esetben egy kiáltást akar hallani, amit demonstrálunk neki. Bárhogy is, de ha úgy látja, hogy alkalmasak vagyunk, átenged a hídon. Kövessük az utasításokat és beléptünk a Kollégiumba.

Kirúgás

A Kollégiumból kirúgnak, ha megölünk egy tagot vagy lopunk a Kollégiumból. Ezen esetben az Újracsatlakozás a Kollégiumhoz (Rejoining the College) küldetés elkezdődik, Tolfdirral kell beszélnünk, akinek meg kell fizetni egy általa meghatározott pénzösszeget. Ha megvan, visszavesznek.

Építészeti tervezés

A Kollégium Téltartó városától Északkeletre fekszik egy hatalmas szikla tetején, a szárazföldhöz egy omladozó, keskeny kőhíd köti. A középső udvart az első Főmágus szobra uralja, az udvarba belépő feje fölé tornyosulva. Ez a létesítmény központja, három terembe vezető úttal. A kollégium udvarába belépve balról a kezdő mágusok részére fenntartott Megszerzés Terme (Hall of Attainment), jobbról a haladó mágusok részére fenntartott Fellépés Terme (Hall of Countenance) található. A kívülre néző ablakok kivételes látványt nyújtanak a partvidékről. A Főmágus-szobor háta mögött található az Elemek terme (Hall of the Elements), ami a Kollégium tanterméül szolgál. Az Elemek  terméből a belépés után jobbra a Főmágusi Lakosztály (Arch-Mage's Quarters), balra pedig a Misztériumok Könyvtára. (The Arcaneum). Itt őrzik többek között a híres és ősi Ysmir Gyűjteményt. A Midden nevű raktárhelyiség (vagy börtön?) a Kollégium alatt van, 2  ajtaja van, egyik a Kollégium udvaráról nyílik, a másik a Fellépés Terme lépcsője alatt van. Draugrok és jégkísértetek (Ice Wraith) lakják. Itt található Dunlain Jósa (Augur of Dunlain), az Elemi Kohó (The Atronach Forge), és a Daedra Ereklye (Daedric Relic).

 

Küldetések

1. Fő küldetésszál:

Ősi tudomány (Elder Knowledge)

2. Kollégiumi küldetések:

Első leckék (First Lessons)
Saarthal alatt (Under Saarthal)
Eltalálni a könyveket (Hitting The Books)
Jó szándékok (Good Intentions)
Felfedni az észrevétlent (Revealing the Unseen)
Elszigetelés (Containment)
Magnus pálcája (The Staff of Magnus)
Magnus szeme ( The Eye of Magnus)

3. Mellékküldetések:

Arniel törekvése (Arniel's Endeavor)
Daedra ereklye (Daedric Relic)
Utóhatás (Aftershock)
Kiesve az egyensúlyból (Out of Balance)
Megtalálni Tolfdir lombikját (Finding Tolfdir's Alembic)
Ide azzal a könyvvel! (Fetch me that Book!)
Shalidor tudománya (Shalidor's Insight)
Elveszett diákok (Lost Apprentices) - Befejezetlen küldetés

4. Követő küldetések:

J'zargo kísérlete (J'zargo's Experiment)
Onmund kérése (Onmund's Request)
Brelyna gyakorlása (Brelyna's Practice)

 

Tagok:

  • Arniel Gane (Küldetésadó)
  • Ancano (Főmágus tanácsadója)
  • Brelyna Maryon (Diák, követő)
  • Colette Marence (Profi Gyógyítás tanár, boltos, küldetésadó)
  • Drevis Neloren (Mester Szemfényvesztés tanár, boltos, küldetésadó)
  • Dunlain Jósa (Küldetésben szerepe van)
  • Enthir (Feketepiac)
  • Faralda (Mester Pusztítás tanár, boltos, küldetésadó)
  • J'zargo (Diák, követő)
  • Onmund (Diák, követő)
  • Nirya (Diák)
  • Mirabelle Ervine (Mestervarázsló)
  • Phinis Gestor (Profi Idézés tanár, boltos, küldetésadó)
  • Savos Aren (Főmágus, küldetésadó)
  • Sergius Turrianus (Profi Bűvölés tanár, küldetésadó)
  • Tolfdir (mester Átváltoztatás tanár, boltos, küldetésadó)
  • Urag gro-Shub (Könyvtáros)

 

Mester szintű varázslatok

Ha elértük a 90-es szintet egy iskolából (valamelyikhez 100 kell), akkor beszéljünk az azt tanító tanárrral. Ő egy Rituális Küldetést ad, amit ha elvégzünk, megvehetjük tőle a Mester szintű varázslatokat az adott iskolából. Az Átváltoztatás rituális küldetéshez a Sárkány Ébredése (Dragon Rising), a Gyógyítás rituális küldetéshez pedig a Jó szándékok küldetés szükséges.

Egyéb tudnivalók:

Colette Marence, Faralda, Drevis Neloren, Phinis gestor vagy Urag gro-Shub néha órát tart az Elemek termében, ekkor az egész kollégium lemegy oda, az órát tartó személy pedig mond egy hosszú monológot egy általa fontosnak tartott tárgyról, majd mindenki elhagyja a termet (van, aki már az óra közepén is).

Megosztás

írta: Apokalypsys

Történelem

A Bajtársak (The Companions) hasonlóak a Tamriel más provinciáiban működő Harcosok Céhéhez, viszont nincs kapcsolat közöttük. Valójában Ysgramor 500 bajtársának leszármazottjai, mikor ő visszatért Atmorából bosszút állni a hóelfeken a Saarthali mészárlásért. Ennek következtében Ysgramor halálával nincs igazi vezetője a Bajtársaknak, csupán egy úgynevezett ,,Előhírnök" (harbinger), aki tanácsaival látja el a többi bajtársat szükség esetén. Az Előhírnök szava mélyen tisztelt egész Égkoszorú mind a 9 megyéjében. A Bajtársak egymást, ha arra méltónak nyilvánítják, Pajzs-Testvéreknek (Shield-Brother) szólítják.  A bátorságot és a harci szellemet tisztelik,  de megbízásaikért pénzt kérnek. Mégis többek egy csapat zsoldosnál, hiszen Ysgramor örökségét őrzik a Meretikus Nagykor óta. A bajtársak általában Északiakból állnak, de ha úgy gondolják, bevesznek más fajú tagokat is.

A Bajtársak Égkoszorúban

A Bajtársak főhadiszállása, Jorrvaskr Fehérvágta (Whiterun) városában található, az ún. Szél-negyed (Wind District) keleti oldalán, az Égkohó (Skyforge) alatt. Ezt a kohót egy dombon építették, ,,hogy közel legyen az éghez". Egy hatalmas, kőből faragott sólyomszobor lábainál fekszik, és egész Égkoszorúban a legjobb acélt lehet itt kovácsolni. Azt mondják, a kohó titka, hogy Ysgramor óta minden Előhírnök szelleme a kohó tüzei között él tovább, az elkövetkező Pajzs-Testvéreket szolgálva. Az Égkohót mindig egy Szürkesörény (Grey-Mane) kezelte; ez egy nagyon régi és Fehérvágtában mély gyökerekkel rendelkező, hagyományokhoz hű család neve. A Kohóalj (The Underforge) egy ősi varázslattal bíró, rejtett üreg a sziklában. Maga Jorrvaskr egy régi sörcsarnok, és a kohót leszámítva a legrégebbi épület Fehérvágtában. A város később épült köré. Falai között egy-egy győzedelmes csata után a harcosok lakomáztak, mézbort ittak és történeteiket mesélték, esetleg ökölharcban mérettették meg egymás erejét. 2 részből áll: egyik a csarnok szintje, a másik a föld alá lenyúló pincehelyiség, ahol mindenkinek megvan a saját ágya. A pincehelyiség lejárata fölött egy csatabárd, Wuuthrad tartója áll, benne néhány fémdarabbal. Úgy hírlik, ez volt az a bárd, amelyet maga Ysgramor vitt csatába a hóelfek ellen, és az ősi fém élesebben vágta az elf húst, mint az emberekét. Azóta a legendás fegyver darabjaiban van, szétszóródva egész Égkoszorú területén. A Bajtársak szent kötelességüknek érzik összegyűjteni és egybekovácsolni a fegyvert. Jorrvaskr épülete mögött gyakorló terep áll, a kezdő harcosok itt ütik a szalmabábukat kardjukkal a tapasztaltabbak figyelő tekintete által kísérve.

Első találkozás

Amikor a Sárkányszülött először ér a Pelagia Tanyához,  Aela, Ria és Farkas egy óriással harcolnak. Az óriás halála után megszólítják a Sárkányszülöttet aszerint, hogy segített-e nekik a harcban vagy sem, majd felajánlják a lehetőséget a csatlakozásra. Ha netán valaki elhibázná az utat, a csata nem zajlik le, de a csatlakozás lehetősége mindig fennáll: egy kocsmárossal beszélgetve is megjelenik a küldetésnaplóban a feladat (beszélj Kodlak Whitemane-nel), ha a szóbeszédekről kérdezzük, de egyszerűen csak bemehetünk a pincehelyiségbe is. Mondjuk meg Kodlaknak, hogy csatlakozni szeretnénk, majd kövessük az utasításokat és előbb-utóbb beválasztanak.

A Kör (The Circle)

A Bajtársaknak egy rejtett titkuk is van: a legkiválóbb tagjai egy bizalmas belső kört alkotnak, melynek tagjai egytől egyig vérfarkasok. Ezt hívják A Körnek. Ezután megérthetjük, miért viselnek Farkas Páncélt (Wolf Armor), valamint Aela (aki szintén a Kör tagja), vadászattal kapcsolatos megszállottságát. A titkot a Méltóság Bizonyítása (Proving Honor) című küldetés során tudjuk meg, mikor Farkas átváltozik vérfarkassá. Miután ezen küldetés során visszaszereztünk egy Wuuthrad-szilánkot és még egy megbízást elvégeztünk, Skjor fog keresni minket. Elmondja, hogy most valami  különlegeset tervez számunkra, de ezt másnak nem szabad tudni. Csak találkozzunk vele a Kohóaljnál, azon nap éjfélekor. Elmagyarázza, hol van, majd az éj beálltával megjelenik ő és Aela egy fáklyával a kezében. Kérdésünkre elmondja, ez nem megbízás, hanem ajándék; majd belép Aela után a rejtett ajtón. Aela már farkas formájában vár, és Skjor mondja, hogy rég nem találkozott már ilyen jó Bajtárssal, így hát méltónak talál minket A Körbe való belépésre. Beleegyezésünkre megvágja Aela karját és a vérét kiönti egy kőtálba, melyből iszunk. Vérfarkasként térünk magunkhoz a Kohóalj előtt, majd miután lejár az időnk, a kép megint elsötétül és Akasztószikla (Gallows Rock) előtt állunk Aelával együtt.

Az Ezüst Kéz (The Silver Hand)

Az Ezüst Kéz egy nem csatlakozható vérfarkasvadász szervezet, tagjai ezüst fegyverekkel harcolnak és betegség elleni gyógyszereket hordanak maguknál, megfertőződés esetére. Lehetséges, hogy egykor jó célból alapították meg őket, de mostanra lealacsonyodtak a banditák szintjére, bárkit megtámadnak, akivel találkoznak. A küldetéslánc magában foglalja kiirtásukat is.

 

Küldetések

  • Fegyverben (Take Up Arms)
  • 1 radiánus küldetés (1. hullám)
  • A méltóság bizonyítása (Proving Honor)
  • 1 radiánus küldetés (1. hullám)
  • Az Ezüst Kéz (the Silver Hand)
  • 1 radiánus küldetés (2. hullám)
  • 1 radiánus küldetés (2. hullám)
  • A Vér becsülete (Blood's Honor)
  • A bosszú tisztasága (Purity of Revenge)
  • A halott dicsősége (Glory of the Dead)
  • (választható) küldetések az 1. és a 3. hullámból, korlátlan mennyiség

1. hullám (ezek a Fegyverben küldetés után elérhetőek):

Állat kiirtás (Animal Extermination) I - Aela
Ölj meg egy állatot, ami beszökött egy tisztes polgár házába.

Állat kiirtás (Animal Extermination) II - Aela
Tisztíts meg egy vadállatok lakta barlangot.

Felbérelt ököl (Hired Muscle)- Farkas
Bírj jobb belátásra egy lakost, puszta ököllel.

Probléma Égkoszorúban (Trouble in Skyrim) - Farkas
Takaríts ki egy helyet, lakják azt banditák, banyák, vagy fafúriák.

Családi ereklye (Family Heirloom) - Skjor vagy Vilkas
Szerezd vissza egy gazdag család elveszett ereklyéjét.

Megszökött bűnöző (Escaped Criminal) - Skjor vagy Vilkas
Egy bűnöző megszökött a cellájából. Végezd el a halálos ítéletét.

Szabadító küldetés (Rescue Mission) - Skjor vagy Vilkas
Egy polgárt elraboltak, mentsd ki és juttasd haza épségben.

2. hullám (ezek Az Ezüst Kéz után, A vér becsületéig elérhetőek):

Szívenszúrás (Striking the Heart) - Aela
Végezd ki egy helyi Ezüst Kéz csapat vezérét.

Tervek lopása (Stealing Plans) - Aela
Lovasítsd meg az Ezüst Kéz haditerveit.

Visszaszerzés (Retrieval) - Aela
Szerezd vissza Wuuthrad egy darabját.

3. hullám (ezek a A halott dicsősége után elérhetőek, és csak ha még mindig vérfarkas vagy)

Hircine totemjei (Totems of Hircine) - Aela
Aela talált egy eredeti Hircine-totemet! Szerezzétek meg ketten.

Tisztaság (Purity) - Farkas vagy Vilkas
A testvérek meg akarnak tisztulni a bestia vérétől és újra emberré válni.

Sárkányvadászok (Dragon Seekers) - Farkas vagy Vilkas
Szerezzetek dicsőséget a Bajtársaknak egy sárkány legyőzésével!
Sárkány ébredése(Dragon Rising) küldetés befejezése szükséges

 

Tagok

  • Kodlak Whitemane: Előhírnök és Kör tag
  • Aela The Huntress: Kör tag, Profi tanár (Íjászat), küldetésadó, követő lesz
  • Farkas: Kör tag, Mester tanár (Nehézpáncél), küldetésadó, követő lesz
  • Vilkas: Kör tag, Mester tanárr (Kétkezes), küldetésadó, követő lesz
  • Ria: követő lesz
  • Skjor: Kör tag
  • Athis: Profi tanár (Egykezes), követő lesz
  • Vignar Grey-Mane
  • Njada Stonearm: Profi tanár (Védelem), követő lesz
  • Torvar, követő lesz

A következő emberek a Bajtársaknak dolgoznak, de nem tagok:

  • Brill (Vignar barátja)
  • Eorlund Grey-Mane (a Bajtársak kovácsa)
  • Tilma the Haggard (Jorrvaskr takarítónője)

Volt Bajtársak:

  • Arnbjorn (Sötét Testvér)
  • Hestla (Volkihar udvar tagja, Dawnguard kell hozzá)

Vérdíj

A Bajtársaknak más a vérdíj rendszerük, mint más céheknek. Egy egyszerű megtámadásra nem lesznek agresszívek, csak mondják: Vigyázz, Nővér/Testvér. (Watch it there, Brother/Sister). Csak akkor támadnak meg, ha lopunk tőlük (tárgyat vagy zsebeléssel), vagy ha megölünk 1 tagot.

Egyéb tudnivalók:

  • Farkas magyarul, Vilkas pedig litvánul jelent farkast.
Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.