Ha megkérdezzük az egyszeri játékostól, hogy ismeri e Judith de los Santos-t, akkor az esetek nagy részében nemleges választ fogunk kapni, vagy valami szappanopera szereplőre tippel a neve alapján. De ha úgy kérdezzük, hogy ismeri e Malukah-t, akkor bizony jön a széles mosoly és a bólogatás, naná. A mexikói zenész leányzó másfél éve robbant be a köztudatba, amikor is felénekelte az azóta is megunhatatlan „The Dragonborn Comes” című Skyrim nótát.

A dal olyan magasságokba repítette a Malukah-t, amelyről a hazai, de még a nemzetközi zenei tehetségkutató versenyzői is csak álmodoznak. Ő pedig, hogy kiszolgálja a roppant hálás, és napról napra csak növekvő létszámú rajongóit, folyamatosan meglep bennünket egy-egy újabb kiváló feldolgozással. Elég annyi hozzá, hogy akit a Mass Effect sorozathoz készült „Reignite”, vagy a Halo-hoz készült „Frozen Sleep” nem érint meg, annak kőből van a szíve. És akkor még nem is beszéltünk a „Beauty of Dawn” c. The Elder Scrolls Onlinehoz készült nótáról, vagy a Game of Thrones ikonikus „Rains of Castamere„ című dalának feldolgozásáról. Estig lehetne sorolni a további címeket….

Malukah tehetségére a stúdiók is felfigyeltek. A Zenimax Online Studios és a Bethesda direkt őt kérte fel a Beauty of Dawn című, hivatalos ESO nóta elkészítésére, sőt, az ESO népszerűsítő körutakon is rendszeresen ad mini koncerteket. Arról nem is beszélve, hogy Jeremy Soule, a játékzenék koronázott királya is együtt dolgozott vele a közelmúltban. A Microsoft sem hagyta szó nélkül a „Frozen Sleep" című Halo nóta sikerét, ezért meghívták Seattlebe a Pax Primera, ahol a „Microsoft's Halo 4 Global Championship” döntője előtt adott telt házas koncertet. Todd Kenreck, az Invader Boom magazin szerkesztője itt kapta mikrofonvégre mindannyiunk kedvencét. Az interjú rövid összefoglalója a tovább mögött!

Todd: Emlékszem, amikor a legelején megcsináltad az első Skyrim feldolgozásodat, az valami hatalmas nagyot durrant. Gondoltad vagy remélted valaha, hogy a hallgatók ennyire jól fogják fogadni a dalt, és ez lesz a reakció?

 

Malukah: Álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen megtörténhet. Talán nem is tudod, de az én Youtube csatornámon azt megelőzően szinte csak pár kutyás videó és feldolgozás volt. Sose hittem volna, hogy mint zenész, ennyit tudok fejlődni és tanulni feldolgozások készítése közben. Az emberek visszajelzései pedig, hát, hihetetlenül bátorítóak és inspirálóak tudnak lenni.

Todd: Milyen érzés volt látni, hogy a videó nézettsége rohamosan csak nő és nő? A pár ezres „király” érzés átváltott több millió letöltésnél a „na, ez már félelmetes” érzésbe?

Malukah: Inkább fordítva, először volt félelmetes. Nem értettem, hogy mi történik körülöttem. Nem tudtam megállni, hogy ne olvassak el mindent a zenémmel kapcsolatban, mert… egyszerűen aggódtam, nagyon félénk és gátlásos vagyok az ilyen helyzetekben, érdekelt, hogy mit írnak az emberek. De aztán hozzászoktam. Ez az egész történet kiváló lehetőség volt arra, hogy legyőzzem a félénkségemet. A „nem, nem akarom ezt csinálni” érzést felváltotta a „gyerünk, álljunk ki, legyünk bátrabban és csináljuk azt, amit szeretünk!” felfogás.

Todd: Folyamatosan keresed az új kihívásokat, illetve szándékosan választasz a játékok világából?

Malukah: Határozottan. Direkt figyelem azokat a játékokat, amelyek érdekesek, amelyek megindítanak, mert ezek különleges érzéseket váltanak ki belőlem. Kihívás? Nem mondanám, bár igen, néha inkább kihívás, mint sem szándék kérdése az egész, ha úgy nézzük. De például, még nem csináltam feldolgozást együttessel vagy nagyzenekarral, de talán majd egyszer. Az kihívás lenne. Egyelőre boldog vagyok, hogy azt csinálhatom, amit szeretek.

Todd: Hány követőd van Youtube-on?

Malukah: Nem tudom, legutóbb kb 250 ezer körül volt. Nagyjából... Egyszerűen nem számolom, olyan sokan vannak, hogy már megszámolni sem tudom :) De nem is számít, itt nem. A legjobb az egész rendszerben (Youtube) az, hogy anélkül tudod elkészíteni és közreadni a zenédet, hogy abba üzleti és egyéb esetlegesen hátráltató dolog beleszóljon.

Todd: Milyen érzés volt fellépni telt ház előtt?

Malukah: Fantasztikus volt. Meg is lepődtem, mert nem voltam ideges annyira, mint máskor, amikor kávézókban vagy egyéb helyeken léptem fel. Talán azért, mert minden klappolt.

Todd: Mit szeretsz a videójátékokban?

Malukah: Szeretem, hogy egy hosszú melós nap után kikapcsolódásként egy új világba csöppenhetsz bele általuk. Szeretem, amikor egy történet megérint, és emiatt elgondolkodom a saját életem történésein is. A legjobb példa erre a Mass Effect és Shepard parancsnok. Az ő kitartása és hűsége. Szeretnék rendelkezni mindazon tulajdonságokkal, amivel ő rendelkezik, és itt nem csak a legjobb tulajdonságaira gondolok. Egyszerűen gondolkodóba ejt a játék, hogy én mit szeretnék az élettől.

Todd: Mit üzensz a rajongóknak?

Malukah: Köszönöm nekik! Nélkülük, a visszajelzéseik nélkül nem lennék most itt. Valószínűleg otthon ülnék, és nézném a tévét, haha. Köszönöm nekik, hogy bátorítottak és segítettek levetkőzni a félénkségemet. Köszönöm, hogy tartották bennem a reményt, hogy van értelme folytatni a zenélést.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.