A The Elder Scrolls Online-ban három Szövetség vív véres háborút Tamrielen, azon belül is konkrétan a központi tartományban, Cyrodiilban. Céljuk egytől egyig a Császári Főváros feletti uralom és vele a Rubin Trón megszerzése. Az okokat, és a Szövetségek történetét bemutató írások a "The Elder Scrolls Online" menü "Szemben álló szövetségek" pontjában találhatóak. (Az Aldmeri Dominion ismertetője is készül, egy-két napon belül felkerül)

Lássuk, hogy tudjuk majd játékosként győzelemhez segíteni a saját Szövetségünket! Ahogy a játékos beteszi a lábát Cyrodiil háborús területére, az ellenfél lemészárlásán kívül egyéb lehetőségek tucatjai nyílnak meg előtte, hogy győzelemhez segíthesse a Szövetségét. A következőkben ezeket a lehetőségeket veszi a hivatalos oldal ehhez kapcsolódó cikksorozatának első része górcső alá, és nézzük meg, milyen teendők és kalandok várnak a játékosokra, milyen jutalmakkal és egyáltalán, hogy zajlik az élet majd Cyrodiilban.

Függetlenül attól, hogy a játékos mit szeret csinálni a legjobban, szinte biztos, hogy Cyrodiilban is talál olyan módszert a saját Szövetsége segítésére, amelyet örömmel fog vállalni. Ahogy arról már volt szó, csupán a 10-es szintet kell elérni, és onnantól azonnal lehet menni csatázni. Akit csak az ellenfél lemészárlása hoz lázba, az nem fog unatkozni, hiszen garantáltan nem lesz hiány egymás mészárlásában. De ez csak töredéke a lehetőségeknek. Lássuk őket szépen sorjában!

Városok és küldetéseik

Cyrodiil mérete megegyezik nagyjából az TES IV. Oblivionban megismert terület nagyságával. Ám, nem csak a terület és a domborzat lesz ismerős. Rengeteg egyéb, korábban látott helyszín is vissza fog köszönni, igaz kb. 800-1000 évvel korábbi állapotában. Ilyenek például a Cyrodiilban található, és a játékos által már ismert városok, mint Cheydinhal vagy Bruma. Ezeken a településeken ártatlan és semleges civilek élnek, akik könyörögnek a védelemért és segítségért lakóhelyük és földjeik védelmében. Őket nem érdekli a háború, legtöbbször megvan nekik a bajuk (pl Cheydinhal északi részét az Imperial birtokolja, és a játékosoknak kell segíteni, hogy az áruló és Molag Ballal szövetkező Imperial népet eltakarítsák a városukból), így aztán bármelyik Szövetség képviselőjétől elfogadják a segítséget, cserébe az általuk felajánlott jutalmakért. Hogy a dolog ne legyen túl egyszerű, a városokban járőröző katonákat rendszerint a környező Erődökből vezénylik ide, vagyis aki birtokolja az Erődöt, annak lesz könnyebb dolga az ismételhető küldetéseket végrehajtani az adott városban. Jutalmak között megtalálható az XP és az arany is.

Alapanyagok és vadászatuk

Cyrodiil ásványokban gazdag hegyvidékein vagy a hatalmas termékeny földjein rengeteg lehetőség nyílik az egyes szakmákhoz szükséges alapanyagok begyűjtésére. Sőt, egyes speciális és ritka elemek csak és kizárólag itt lelhetőek fel. Az alapanyagok megmunkálása szinttől független, bárki tudja majd használni a begyűjtött zsákmányt. Mivel a tartomány területe hatalmas, könnyen elképzelhető, hogy a háború zajától távol sikerül ezeket szedegetnie a játékosnak. Természetesen fenn áll annak a veszélye is, hogy egy ellenséges csapat bármikor felbukkanhat, és rajtaüthet az épp bányászó emberen. Fel kell készülni mindenre.

A tartomány bejáratainál lesznek biztonságos területek, ahol találhatunk a szakmák gyakorlásához szükséges eszközöket, munkapadokat, de az alapanyagokat egy háború sújtotta zónából kell beszerezni, annak minden veszélyével együtt.

Céhek és küldetéseik

Mind a Harcosok Céhe, mind a Mágusok Céhe aktív részese a Cyrodiilban zajló háborúnak, és mind a két Szervezetnek konkrét tervei vannak a kialakult helyzet megoldásával kapcsolatban. Ha a játékos segíti őket, akkor a sikeres küldetések után folyamatosan lép előre a ranglétrán (skill fákon), függetlenül attól, hogy a Cyrodiilban tette ezt háborús körülmények között, vagy a saját Szövetségének otthoni tartományaiban. A Céhek nem a Szövetségek ellen vívnak csatát, hanem maga Molag Balt és csatlósait próbálják meg legyőzni, és eltakarítani Tamriel színéről.

A Harcosok Céhe elsősorban Molag Bal és teremtményei ellen veszi fel a harcot. Miután kedvenc notórius Hercegünk eldöntötte, hogy Tamrielt a Dark Anchors nevezetű kapukon keresztül a saját Oblivioni létsíkjába, Coldharbourba akarja süllyeszteni, a Harcosok Céhe a tettek mezejére lépett. Ha a játékos segít ezeket a Dark Anchor nevű átjárókat és az azt őrző daedra lényeket felszámolni, a Céh gazdag jutalommal honorálja azt.

A háború kitörése óta nagyon sok, régi próféciát és legendát, történetet tartalmazó könyv és tekercs tűnt el nyomtalanul szerte Tamrielen, legfőképp a feldúlt Cyrodiilból. A Mágusok Céhe örömmel jutalmaz meg minden játékost, aki segít ezeket a felbecsülhetetlen értékű könyveket visszaszerezni.

Romok, barlangok és azok kincsei

Nyirkos barlangok, omladozó tornyok, dohos kripták, kihaltnak tűnő Ayleid romok Cyrodiil szerte nagy számban találhatóak. Tisztában van vele mindenki, hogy ezek a helyek legtöbbször értékes kincset rejtenek, amelyeket fosztogatók, banditák, vagy még veszélyesebb lények őriznek. Ha a játékos úgy dönt, hogy csata helyett inkább kincsvadászatra indul, kösse fel a gatyáját. Mert ha le is győzi a kincset őrző lényeket, és azok legtöbbször nagyon veszélyes vezetőjét, még akkor is meg van az esély arra, hogy az ellenséges Frakció egy-egy kincskereső csapata is arra kóborol, és rajtaüt a játékoson, illetve csoportján. Természetesen meg lehet szerezni mindent egyedül is, de az előbbiek miatt célszerű csapattal menni kincset keresni.

Hadjáratok és a vele járó dicsőség

A Hadjáratok nem mások, mint adott játékosok harca a Cyrodiil feletti uralomért, amely nem napokig, vagy hetekig, hanem akár hónapokig is eltart. Több ilyen aktív Hadjárat lesz egy időben, és a választott Frakció, az aktív játékos-guild jellemzői, az adott Hadjárat létszáma, a kreálásnak adott válaszok, stb jellemzők alapján kerülnek majd a játékosok kiosztásra. Természetesen lehetőség lesz majd ezek között váltani, ha mondjuk cimborákkal akar együtt játszani valaki, de ennek majd ára lesz.

A Hadjáratokat úgy kell elképzelni, hogy a valószínűleg több százezres összlétszámú játékos közül a rendszer – az előbb említett paraméterek alapján – összeválogat tippre húszezer játékost, és ezek együtt alkotnak egy csoportot virtuálisan, és ez a csoport, vagy Hadjárat fog túlnyomórészt egymással harcolni a Rubin Trónért, vagy küldetéseket csinálni a Frakciók zónáiban. Természetesen egyszerre nem fog mondjuk egy millió játékos egy Cyrodiil nagyságú térképen (pvp) hömpölyögni (képtelenség lenne ekkora tömeggel), se nem fog több százezer játékos kvesztelgetni egy-egy zónában (pve). Ehelyett húszezres csoportokra bontja a rendszer a játékosokat, és ez a húszezer ember fog egy időben egy Hadjárathoz tartozni. Másik húszezer játékos egy másik Hadjárathoz, és így tovább. Egy szóval, csoportosítva, egy-egy Hadjárathoz lesz rendelve mindenki. Ha át akarunk menni a másik Hadjáratba, ahol az ismerőseink játszanak, akkor Alliance pontokért, vagy aranyért megtehetjük. Egy guildhez tartozó emberek egy Hadjáratba kerülnek, ahogy a friend listeken szereplőket is megpróbálja a rendszer egy helyre besorolni. Még egyszerűbben, virtuális szerverek lesznek, egy nagy megaszerveren, csak ellentétben a legtöbb mmo-val, itt most csak egy kattintás lesz, és a cimboránk mellé teleportálódunk, nem kell külön transzferelni, webes felületen kattingatni pénzért, stb.

A Hadjárat feltöltése picit hasonló lesz, mint a WoW-ban Tol Barad és Wintergrasp volt, ahol túljelentkezés esetén egy üres zóna generálódott, és azt kezdte el a rendszer feltölteni. majd még egyet, még egyet, stb. Hasonló elven működnek már az SWtoR zónái is.

A Hadjárat ideje alatt a tetteink hatásait mindenki érezni fogja a Hadjáratban, nem csak a Cyrodiillban harcolók. A Hadjáratok során szerzett érdemeket, pontokat, sikereket folyamatosan nyomon lehet követni, egy toplista/ladder/leader board jelleggel, ezzel is ösztönözve az erre fogékony játékosokat arra, hogy az utolsó másodpercig is küzdjenek a jobb teljesítmény és az előkelőbb helyezés (és a vele járó extra bónuszok) érdekében. Mivel a Hadjáratok akár több hónapig is tarthatnak, mindenki kap esélyt arra, hogy hozzátegyen valamit a Szövetsége sikeréhez.

…és legvégül, a jutalmak

Bárki, aki csatlakozik a háborúhoz Cyrodiilban, XP-t, Alliance pontot és aranyat szerezhet jutalmul. XP-vel szintet léphet, így akár egyetlen további Frakció területen végzett küldetés nélkül is lehet 10-es szintről 50-re lépni. Arany, nos, arany mindig jó, ha van... Alliance pontokkal pedig fegyvert és páncélt lehet beszerezni, illetve a pvp-hez és Cyrodiilhoz köthető extra skill fákat fejlesztheti. Utóbbival még erősebb harcos, vagy jobb vezető, vagy esetleg kiváló harci gépezeteket használó szakember válhat a játékosból.

Igaz, hogy a csatában minden segítség elkél majd, de nem feltétlen kell részt venni a háborúban ahhoz, hogy élvezze valaki a Szövetségének sikereit a saját Hadjáratában: extra arany vagy extra xp szerzés előnyöket (buffokat), erősítést a harcokban (boost), stb.

Következő rész az Erődök szerepével, azok elfoglalásával vagy védelmével, az azokat kiszolgáló utánpótlás bázisokkal, farmokkal, objektumokkal és az ostromgépek szerepével és használatával fog foglalkozni.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.