Újabb kérdések érkeztek a fejlesztőkhöz, akik ezeket összegyűjtötték, majd megválaszolták, és végül közreadták a hivatalos oldalon. Következzen most ennek az összefoglalója:

Lore

Sok fórumon zajlik a vita arról, hogy az egyes Tamrielen élő fajok meddig élnek. Legfőképpen az elfek, akikről köztudott, hogy sokáig. Tisztázandó a kérdést, az elfek (Altmer, Bosmer és Dunmer) nagyjából kétszer-háromszor annyi ideig élnek mint az emberek vagy a „vad” népek (Ork, Khajiit és Argóniai). Egy 200 éves elf már idősnek számít, egy 300 éves pedig már aggastyánnak. Azok az elfek, akik ennél is hosszabb ideig élnek/éltek, azok legtöbbször valami féle mágiának köszönhetően hosszabbították meg az életüket.

Morrowind kivételével a rabszolgaság tiltott Tamrielen. Leszámítva pár barbár törzset, akik az ellenségeik legyőzése után a túlélők közül mindig elhurcolnak párat, senki sem használ rabszolgákat. Kivéve a gyevi bír...Dunmereket. DE! Az Argóniai nép egyik legfontosabb feltétele az Ebonheart Paktumhoz való csatlakozás során az volt, hogy Morrowind területén szabadítsák fel a Sötét Elfek Argóniai rabszolgáit. Ez meg is történt. Más kérdés, hogy a Khajiit és más fajú rabszolgák továbbra is maradtak a Dunmerek (rab)szolgálatában, azokról nem mondtak le.

Ha már Morrowind, akkor érdemes tudni, hogy az ESO idejében egyik kedvenc (és nem kevésbé ravasz) istennőnk, Almalexia irányítja a dolgokat a Tribunal részéről. Vivec és Sotha Sil jelenleg elvan ügyes-bajos dolgaikkal. Hogy pontosan mit is csinálnak, az majd idővel kiderül a játékban.

NEM, nem lesznek Sárkányvérűek a játékban. Miután Reman meghalt (lásd ESO háttértörténete), és vele a Reman dinasztia is megszűnt, az ESO történéseinek idején nem mászkál egyetlen „legitim” Sárkányvérű sem a vidéken. Ebből kifolyólag, a Sárkánytűz védelmi rendszer - amely védné Nirnt az Oblivion lényeitől - továbbra sem aktív, nem hiába tudnak Molag Bal és csatlósai jelenleg tombolni Tamrielen. Nem lesznek Sárkányüvöltések sem, se sárkányok, se sárkányszavak, se sárkányfalak - lévén az ESO idején ezek csak hihetetlen legendáknak, esti mesének számítanak. (Aztán persze majd jön Talos/Tiber Septim, és hosszú idő után igazi Sárkányvérűként rendet vág majd Tamrielen és véget vet az Interregnumnak, a három szövetség egymás közötti folyamatos viszálynak, amelyről az ESO szól. Majd megalakítja az egészen a TES IV: Oblivion végéig fennmaradó Birodalmat – de mindez majd csak az ESO történetét követő közvetlen időszakban, nem a játék ideje alatt)

 

 

 

Pár tartomány kivételével (Skyrim, Morrowind és Summerset Isles) mindenfelé található majd Ayleid rom, hiszen anno az Ayleid birodalom fénykorában az elfek elég komoly területet meghódítottak (miközben az embereket rabszolgasorba kényszerítették). Legsűrűbben Cyrodiilban fogunk a romokkal találkozni, illetve Valenwoodban, ahova a bukás után az Ayleid nép nagy része menekült, hiszen amikor Alessia anno fellázadt és a felszabadított emberekkel együtt megalapította az ember vezette Alessia Birodalmat, kegyetlen bosszút hirdetett a korábbi fogva tartóik ellen.

És végül, de nem utolsó sorban, a játékban lesznek könyvek. Rengeteg. Sok ismerős történet fog visszaköszönni, de temérdek mennyiségű új történet is várja a játékosokat – ahogy az már egy jó TES játékban szokás. A tervek szerint e könyvek között lesznek a TES játékokba megszokott skillt növelő könyvek is.

Gameplay

Ahogy a korábbi TES játékokban, úgy a The Elder Scrolls Onlineban is a páncélok/páncélzatok három kategóriába lesznek sorolva: Light, Medium és Heavy armor. Általánosságban a Light armor a magicka használóknak, a Medium armor pedig a főleg staminát használóknak lesz jó választás. A Heavy armor pedig azoknak, akik túl szeretnék élni a lehető legtöbb bekapott pofont. Természetesen az egyes kategóriákban (a korábbi nyilatkozatokra is alapozva) megtalálhatóak - a racial armorok mellett - a legtöbb, korábban megismert népszerű stílusok képviselői, mint a Glass, Daedric vagy Dwemer armor, vagyis akár a Light Daedric-t vagy a Heavy Glasst is hordhatunk.

Mivel minden class hordhat minden páncélt, amit csak talál a játékban, a páncélzatunk jobban meghatározza a játékstílusunkat, mint azt elsőre gondolnánk. Például, Light Armorban kommandózva sokkal több spellt tud a játékos ellőni, mint Heavy Armorban, viszont ha kap egy nagy pofont, az jobban is fog fájni. Ennek ellenére lehet Light Armorban is harcolni a frontvonalban, csak számolni kell azzal, hogy pár  bekapott ütés után komoly gondban leszünk, ami az életerőnket illeti. PVP-ben ha egy csuhás alakot látunk velünk szemben, az valószínűleg spellekkel fog támadni. Egy bádoghuszár talpig vasban pedig, ha kíváncsi, hogy mi jár a fejünkben, azt nagy eséllyel egy kétkezes fejsze segítségével akarja majd megnézni. Természetesen mindezek az alapesetekre vonatkoznak, enchantokkal, skillekkel és egyéb „trükkökkel” erősíthetünk esélyeinken.

Lesznek rejtvények és gondolkodást igénylő feladványok, akadályok az ESO-ban.

PVP

Cyrodiilban (központ pvp zóna) az Erődök elég jól elkülönülve, egymástól távol fekszenek. Hátasokkal (mount) nagyjából 1-2 perc, mire az egyikből átér a másikba az ember, attól függően, hogy milyen úton halad. Gyalog több. Erődök elleni ostrom esetén ez a távolság és megközelíthetőség fontos tényező lesz, hiszen az Erődök közötti utazás feltételekhez van kötve. Ha az adott Erőd nincs támadás alatt, és van legalább egy utánpótlás bázisa (farm, bánya, fűrésztelep), akkor bármikor oda lehet utazni. Ha támadás alatt áll, akkor nem. Ugyanez igaz az Erőd elhagyására is. Ha épp támadják, akkor nem lehet onnan csak kilovagolva/gyalogolva távozni, nem fog működni az Erődöket összekötő „gyorsvasút”/supply line.

Rengeteg CC (Crowd Control) megoldásra/használatra lesz lehetőségünk (Pull, Knock down, Stagger, Root, Knock back, Stun, stb), de ezek akkor lesznek igazán effektívek egy masszív pvp csatában, ha megfelelően koordináljuk és egymást kiegészítve használjuk a társakkal. Ahogy a CC elleni védekezésnél/immunitásnál sem mindegy, hogy melyiket és mikor használjuk.

Például,  a Heavy armor skilljeiből elérhető lesz egy „immovable”nevű képesség, amely majd Staminába kerül és 8 másodpercre immunissá teszi a játékost knockback, stun és stagger effekt ellen. Ezen kívül minden játékos képes lesz kiszabadulni a CC hatása alól, és ehhez elég csak az egér jobb és bal gombját egyszerre lenyomni, és máris szabadak vagyunk. Sőt mi több, 8 secig immunisok is további CC-re. Viszont ezért cserébe, iszonyat mennyiségű staminát vesztünk, vagyis meggondolandó, hogy mikorra időzítjük a szabadulást, és hogyan képzeljük el az azt követő pillanatokat. De lesznek speciális pvp képességek is (vélhetően a pvp skill fáról elérve), amelyek leszedik a negatív effekteket (közte a CC-ket) a közeli szövetséges játékosokról. És még lehetne sorolni napestig…

Megosztás

 

Készülőben lévő DLC-k
és nagyobb változások:

 

Wrathstone
Dungeon DLC
(2019. február)

 

The Elder Scrolls Online:
Elsweyr

kiegészítő/Chapter
2019. június 4.


Scalebreaker
Dungeon Pack DLC
(2019. augusztus 13.)

 

Dragonhold
sztori alapú/zóna DLC
(2019. negyedik negyedév)

 

 

Eddig megjelent:

ESO DLC-k és
Chapterek listája

 

 

Közösségi események,
ünnepek:


New Life Festival

Midyear Mayhem

Jester Festival

Witches Festival

Undaunted Celebration

Anniversary Event

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.