Az mmorpg.com fórumán lezajlott az a speciális „kérdezz-felelek”, amelyen Paul Sage, a The Elder Scrolls Online főguruja személyesen válaszolt a fórumozók által feltett kérdésekre. E válaszok közül szemezgettünk, a teljesség igénye nélkül:

 

 

  • A „channelek” - amelyek azért felelnek, hogy az összetartozó (barátok, guildtársak, stb) játékosok tudjanak együtt játszani -, egyelőre azon adatok alapján rendszerezi a játékosokat, amelyeket a rendszer „tud” rólunk: friend listák, guild tagságok, stb. A korábban tervezett „űrlapos” megoldást (ki milyen stílusban szeret játszani, mit preferál, stb.) jelenleg elvetették, de majd meglátják, mit hoz a jövő, lehet mégis csak szükség lesz arra is.
  • PVE endgame tartalmak jelen állás szerint:
    Szólózásra: az 50+ zónák.
    Kis csapatoknak: a 4 fős master dungeonok (adott dungeon „heroic” verziója) és az Adventuring zónák bizonyos részei is 4 fős csapatokra vannak belőve.
    Nagyobb csapatoknak: az Adventuring zóna többi része, amelyet bár nem neveznek „raidnek”, de nagyjából arra kell gondolni.
    PVP-seknek: Cyrodiil teljes egésze. A hatalmas terület lehetőséget ad a szóló küldetésektől kezdve a kisebb létszámú őrjáratokon át egészen a nagy létszámú csatákig, mindenre ami szem-szájnak ingere. A minimap jelzi majd, hogy Cyrodiil melyik részén folyik említésre méltó PVP tevékenység, ha esetleg el akarjuk kerülni azt, vagy épp ellenkezőleg, pofozkodni akarunk és a lehetőséget keressük.
  • Egy játékosok alkotta guildnek más frakcióból származó játékosok is lehetnek a tagjai.
  • Eleinte gondolkodtak azon, hogy legyen-e GW2 vagy Rift mentoring rendszerhez hasonló skálázódás az eltérő szintű, de együtt játszó játékosok esetében, de egyelőre nem lesz ilyen lehetőség a megjelenés pillanatában.
  • Egyelőre két féle módon lehet kereskedni. Az egyik, a hagyományos játékos és játékos közötti átadás/fizetés. A másik, a Guild Store, amely lehetővé teszi, hogy az egy Guildhez tartozó játokosok egymás között bizniszeljenek. Ezért is van arra lehetőség, hogy egyszerre több, a játékosok által alkotott Guildhez is csatlakozhasson az ember. Utóbbi működéséről hamarosan bővebb információkat is elárulnak.
  • Nincs Aréna (se Oblivionban látott NPC elleni, se WoW-ban látott csapatok közötti). Minden PVP tevékenység csak és kizárólag Cyrodiilban „űzhető”.
  • Aki akar, az új játék esetén villámgyorsan odébbállhat a kezdőterületekről, de azért ajánlott pár küldetést végigcsinálni.
  • Jelenleg a maximális szint elérése után elérhetővé váló 50+ zónákban nem lehet újra végigjátszani azt a Frakciót, amelyet már megcsináltunk. Vagyis, ha Ebonheart Paktum tagként Skyrim/BlackMarsh/Morrowind területén szinteztünk, akkor az 50+ zóna vagy az Aldmeri vagy a Daggerfall terület kell, hogy következzen. Az 50++ pedig értelem szerűen az, ami utoljára maradt.
  • Lesznek kosztümök (lásd GW2, Neverwinter, stb), amelyeket hordva elrejthető a teljes harci felszerelés. De a harci páncélzat és fegyverek kinézetét is úgy alakíthatjuk, ahogy akarjuk , anélkül, hogy a statjai elvesznének. Vagyis, lesz valami féle „Transmog” rendszer. Hogy ez most az Age of Conan vagy a WoW féle, esetleg az SW: Old Republic féle megoldás lesz-e, nem tudni egyelőre.
  • Jelenleg két megoldás létezik, ha valaki healer akar lenni. Vagy Templar lesz valaki, és fegyvertől független használja az egyik Templar class skill fájának, a „Restoring Light”-nak a képességeit, vagy bármilyen classként fog egy „Restoration Staff”-t a kezébe, és használja a fegyver skill fájának a képességeit.
  • Nincs még eldöntve, hogy mennyi karakterünk lehet maximálisan egy-egy accounton.
  • Nincs „ütközési modell” a játékosok karakterei között. Bármennyire is jól hangzik, sajnos ugyanolyan frusztráló tud lenni, ha ezt kihasználva pár vér istván direkt szívatni kezdi a többi játékost.
  • Az elvetemültebb játékosok akár „kempelhetik” is az open dungeon bossokat, a gond csak az ezzel, hogy speciel nincs értelme. Ezernyi más lehetőség van, ahonnan jobb tárgyak szerezhetőek. Az ilyen bossok konstans agyonverése, mint más mmo esetében, nem tartozik közéjük.
  • Bár az adott zónák szintjei előre meghatározottak, ettől függetlenül bárki csinálhat bármit, hiszen a terület hatalmas és kellő szabadságot nyújt. Azért is ragaszkodtak a hagyományos fix szintű zónákhoz, mert a játékos így jobban érzi azt, ahogy halad előre, hogy fejlődik. Erősebb ellenfelek, a nagyobb kihívások, stb. jönnek vele szembe ahogy halad a végső, az 50. szint felé. Amikor aztán nagyjából 50. körül végez a saját Frakció területeivel, jöhet az 50+ terület, ahol már tényleg „szabad a vásár” és vele a vándorlás.
  • Nincs olyan duel rendszer jelenleg, mint amit a legtöbb mmoban ismerünk (lásd Stormwind/Orgrimmar előtti tömeges duelezés egymás között a WoWban)
  • 15. szint környékén lesz elérhető a gyors fegyver csere (swap). Onnantól fogva két actionbarra (is) pakolhatjuk majd a képességeket, de értelemszerűen csak a használt fegyver skilljeit és képességeit tartalmazó actionbart láthatjuk az adott időben.
  • Nem csak a korábban már bejelentett „terület alapú” (AOE) vagy „szórás irányú” (CONE) heal lesz, hanem más, eddig még nem ismertetett módszerekkel is gyógyíthatunk majd.
  • Minden saját magunk által gyártott tárgyat elnevezhetünk. Ezen kívül gondolkoznak még egyéb megoldásokon, amellyel még egyedibbé tehetjük a munkáinkat.
  • Harcokban célozni kell, keményen. A „célkeresztnek” mindig az adott célpontra kell tartania/néznie, nem elég csak irányba fordulni, mint más mmo-ban - egyébként nem tudjuk megsebezni a célt. Erre a legjobb példa egyébként a Neverwinter mmo célzó rendszere, ott lehet gyakorolni. De, vannak esetek, amikor az adott célpont és a játékos közé más NPC, vagy ellenfél kerül. Erre lesz jó a „soft lock” rendszer, amelyet bekapcsolva nem veszíthetjük szem elől a célpontunkat. Továbbra is célozni kell rá, viszont így hiába van más célpont is „útban”, mégis a „befogott” célt fogjuk sebezni.
  • Legjobb tank? Jelenleg talán a Dragonknight class, de ez változni fog. Bármelyik class lehet NAGYON jó tank, ha fog egy kardot és pajzsot a kezébe. Vagy, bárki, ha a statjait ennek megfelelően választja meg. Nem class függő, hogy ki lesz a legjobb tank, a játékos döntésén múlik minden.
  • Jelenleg nincs se börtön, se vérdíj rendszer a játékban, amelyek a singleplayer TES játékokra jellemző. Vagyis, amikor a zsiványkodás (gyilkosság, lopás, betörés, stb) miatt nő a vérdíj, majd jönnek az őrök és lecsuknak, ahonnan meg kell szökni, stb. – na ilyen egyelőre sajnos nem lesz.
  • KÉT darab weapon slot van, jobb és bal kéznek megfelelően. Bármilyen fegyvert tehetünk mind a jobb és mind a bal kézbe. Ha akarjuk, akár két Destruction Staffot is foghatunk, egyszerre, és szórhatjuk az áldást.
  • Lesznek olyan tárgyak a játékban (nagyon ritka fegyverek, páncélok, hátasok, stb), amelyeket megszerezhetünk, és amelyekkel villoghatunk az ismerősök és ismeretlenek előtt.

Külön köszönet Lorkhannak, aki segített gyorsan összeszedni az infókat, és így aránylag hamar elkészülhetett az összefoglaló. Aki úgy érzi, van kedve cikkekkel, fordításokkal, összefoglalókkal segíteni a TES HQ munkáját és tartalmát, az keressen minket elérhetőségeinken, minden segítséget szívesen veszünk.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.