Nem történt mostanság túl sok érdekesség a The Elder Scrolls Online háza táján. A fejlesztők becsülettel végigjárták a nyár utolsó rendezvényeit, megfordultak többek között Londonban az Eurogamer Expón és Utrechtben a First Look 2013-on (lásd ide vonatkozó galériánk a Facebook oldalunkon), de sok újat nem mondtak az ott készült interjúk során. A rendezvényeken a játékot kipróbálók sem tudtak sok újdonsággal szolgálni - azt a 20-30 perces Ebonheart kezdőterületet szinte becsukott szemmel végigjátssza már mindenki. Közben zajlik amcsiknál a belső zárt PVP teszt, ezzel kapcsolatban ígértek nekünk egy beszámolót, bízunk benne, hogy hamarosan megérkezik. Szintén közeleg az európai béta is, már csak hetek (hónapok?) kérdése.

Ami viszont a "sötét oldalt" illeti... Természetesen, nem hivatalosan folyamatosan érkeztek az érdekességek az elmúlt hetekben is. Rengeteg anyag látott napvilágot Cyrodilról, látványos képek, térképek illetve egy kínai nyelvű pvp videó is megmutatta, hogy is áll jelenleg a PvP az ESO-ban. Ezek és/vagy linkjei a Facebook oldalunkon megtalálhatóak és megtekinthetőek (amíg nem törlik őket), a legfrissebb kiszivárgott anyagokkal együtt, de ide  a TES HQ-ra továbbra sem kerülnek fel, amíg az NDA érvényben van. Akit érdekelnek tehát a nem hivatalos anyagok, az kövessen minket Facebookon, akkor tuti nem marad le semmiről sem.

Na de, ami a friss és hivatalos anyagokat érinti. Érkezett ma egy újabb kérdezz-felelek, amelybe ismét ömlesztve kerültek bele a jobbnál jobb kérdések. Volt szó páncélokról, fegyverekről, ezek sokszínűségéről, feltámasztásról, idézésről és annak életképességéről, Veteran Pontokról és Veteran Rangokról, és mi ki tudja miről. Ezek összefoglalója a lapozás után olvasható.

A korábbi játékokban az adott fegyver típushoz tartozó fegyverek, legyen az Elven, Orcish vagy akár a Glass, lényegében ugyanúgy néztek ki. Mi a helyzet a The Elder Scrolls Onlineban, lesz különbség egy adott stíluson belül? Illetve, lesz e a játékban szablyákhoz hasonló kinézetű fegyver?

Az ESO fegyverei és páncéljai kinézetre roppant sokszínűek és változatosak. Először is, minden egyes fajnak van saját fegyver és páncélzat stílusa, amely megjelenése folyamatosan fejlődik és változik. Első szinten egy Orcish kard egészen másként néz ki, mint 50-es szinten. De a kilenc játszható faj egyedi páncél és fegyver stílusán kívül is lesznek még megjelenésükben teljesen egyedi fegyverek és páncélok (Ereklyék/Artifacts?), illetve, szinte az összes elérhető páncél rendelkezésre áll több színben is. Arról nem is beszélve, hogy az alapanyag, amelyből a páncél készült, az is egyedivé teszi/teheti azt, amit hordunk.

Régóta foglalkoztat a következő kérdés: mennyi vadon élő állattal fogunk találkozni a játékban, és lesz e valami vadászatra hajazó tevékenység, skill, vagy ilyesmi?

Rengeteg vadon élő állat található Tamriel vidékein. Bár nincs a játékban vadászattal összefüggő skill, de mindenképpen érdemes lesz vadászni rájuk a begyűjthető bőr és irha miatt.

Tudvalevő, hogy egy karakterrel végigjátszhatjuk a másik két Frakció küldetéseit is, de az a helyzet, hogy én altoholic vagyok. Minden Frakcióban van egy-egy kedvenc fajom, akivel szeretnék játszani. Ezen felül szeretem kipróbálni az összes szerepkört egy-egy mmoban, vagyis akarok egy tankot, egy healert és egy DD karaktert is. Megoldható ez majd?

„A gyógyulás felé vezető út első lépése mindig a függőség/betegség fel- illetve beismerése”. Egyébként, igen, lehet több karaktered és úgy játszhatsz velük, ahogy akarsz.


"you know nothing Jon Snow"

Hordhatok e majd egy nehéz páncélzat mellvértjéhez, mágus csuklyát és bőr cipellőt?

Bármit hordhatsz bármivel, ahogy jól esik. Variálhatod is a páncél darabokat, de hordhatod akár csak és kizárólag ugyanazt a stílust. Vannak fegyver és páncélzat „setek”, amelyek speciális bónuszokat nyújtanak a karakternek, ha három vagy több azonos darabot hord belőlük a játékos. Ezen túl, bizonyos páncélokhoz köthető passzív skillek ezt a bónuszt még tovább erősítik. Természetesen, ha találsz olyan páncél darabot, amely olyan jellemzőkkel rendelkezik, amelyet te kedvelsz vagy hasznosnak találsz, semmi akadálya annak, hogy viseld, típusától és stílusától függetlenül. Mindenki úgy öltözik fel, ahogy jónak látja, nincs „ez a legjobb kombináció” a játékban - ahány játékos, annyi féle megoldás fog születni.

Elérhető lesz a híres neves Nightingale páncélzat az ESO-ban? Ha nem, akkor lesz e valami ehhez hasonló megoldás? Legyünk őszinték, a maszkok és a csuklyák marha jól festenek a sunyi tolvaj/bérgyilkos karaktereken.

Ahogy arról már volt szó az előzőekben, rengeteg fajta páncélból válogathat a játékos majd. Aggodalomra semmi ok, lesznek maszkok és csuklyák. Ami a Nightingale-t illeti, majd meglátod. Nem akarunk belemenni további konkrétumokba, mert akkor azzal elveszne a felfedezés öröme.

Egy korábbi interjúban említve lett a Veteran Pont rendszer. Picit tisztába lehetne ezt a kérdést tenni, hogyan szerezhetjük őket és mire lesznek jók?

A Vetaran Pont rendszer működése hasonló a tapasztalati pontokéhoz, vagyis minél többet szerzel belőle, annál magasabb lesz a Veteran Rangod (ahogy XP esetében a karakter szintje, a Veteran Pont esetében a „Veteran Rank” fog nőni). Veteran Pontot szerezhetsz speciális feladatok és küldetések végrehajtásaiért. Például, feladatba kaptad, hogy ölj meg egy adott NPC-t vagy monsztert egy adott dungeonban. Ha 50-esként teszed meg ezt, akkor Veteran Pontot kapsz a feladat teljesítéséért. Ha megfelelő mennyiségű Veteran Pontot szereztél, akkor egy idő után nő a Veteran Rangod. Rengeteg módszer lesz arra, hogy VP-t szerezz, akár PvP-ben vagy Adventure Zonákban is lesz lehetőséged rá.

A Veteran Rang célja, hogy 50-es szintet elérve tovább növelje a karakter erejét és hatékonyságát azzal, hogy a Veteran Rangok elérése közben megszerezett extra karakter pontok (lásd Health/Stamina/Magicka) mellett biztosítja a játékos számára az adott Ranghoz köthető és adott Rangon elérhető jobb fegyverek és páncélok hordását. Ezek a fejlődések épp’ csak hogy érezhetőek, nem annyira látványosak, mint az 1-50 közötti szintezés közben, de ahhoz, hogy sikerrel vedd a következő Frakció végigjátszását, szükséged lesz mindenre, amit a Veteran Rangokhoz köthető extrák biztosítanak.

Természetesen az 50-es szint után, ahogy Veteran Pontokat gyűjtve lépkedsz majd előre a Veteran Rangok között, közben ugyanúgy a kapod az újabb és újabb extra elosztható skill pontokat is az újabb Rangok elérésekor, mint ahogy kaptad az 1-50-ig tartó szintezés közben szintlépéskor. Hamarosan lesz egy bővebb ismertető a VP és VR rendszerről.

Hogy működik a feltámasztás a PvP-ben? Bárkit bármikor feltámaszthatok (pl. a harc közepén is akár?). PvP szituációban is szükség lesz Soul Gemre? Mert ha igen, akkor elég hamar ki fogunk fogyni…

Mindenképpen szükség lesz Soul Gemre ahhoz, hogy feltámassz egy játékost, aki arccal a porban fekszik a csatamezőn. De, köszönhetően a Soul Trap varázslatnak, szinte bármikor találhatsz monsztert vagy ellenséges játékost, ami/aki lemészárlásával feltöltheted az üres Soul Gemedet. Illetve, lesz lehetőséged venni nem kevés pénzért feltöltött lélekköveket is az árusoktól. Mindez azért alakult így, mert az életben nem lenne vége egy-egy csatának, ha a két/három fél folyamatosan csak támasztgatná a holtakat, költségek nélkül, biztosítva nonstop utánpótlást.

A TES játékokban az egyik kedvencem az idézgetéssel trükköző Conjurer játékstílus. Imádom az ellenfeleim arcába idézni a Daedráimat és élőholtjaimat, amíg én a háttérből szórom rájuk az áldást. Sajnos a legtöbb MMO-ban ez a technika csak az NPC-k ellen hatásos. Mennyire lesz életképes ez az idézgető harcmodor PVP-ben?

Célunk, hogy az idézés PVE és PVP területen is életképes legyen. Mivel az idézés varázslat elfoglal egy értékes helyet az action baron, ezért azon vagyunk, hogy erőteljes támogatást kapjon mind a sebző, mind a tankoló képessége.

De lássunk egy példát. Van a Sorcerernek a „Summon Winged Twilight” képessége (A Winged Twilighttal már találkozhattunk a Morrowindben: Azurához köthető kék bőrű, lila hajú, női testtel rendelkező Daedra, hatalmas denevér szárnyakkal.) Alap esetben a WT csak távolsági támadással rendelkezik. De továbbfejleszthető, akár többféleképpen is. Az egyik, hogy kap egy passzív aurát, amely növeli a közelben tartózkodó társaink Magicka visszatöltésének mértékét (increased magicka regeneration). Másik, hogy képes lesz az idézett lény gyógyítani a gazdáját, ha annak az életereje vészesen lecsökken. Vagy ez, vagy az, egy Winged Twilight hasznos lehet a karakter illetve a társai számára, legyen szó akár PVP-ről, akár PVE-ről.

Mindez persze csak egy példa a sok közül. Azon vagyunk, hogy minden egyes idézhető lény egyedi színt vigyen a játékba, és használható legyen minden szituációban. Garantálhatom, hogy a Storm Atronach idézése után egy ideig nem lesz gondod a PVP-ben.

Lesz olyan varázslat vagy tárgy, amely használatával a játékos átváltozhat – még ha rövid ideig is? Mondjuk egy Breton átváltozhat Argonianná, vagy akár egy Frost Trollá?

Igen. Van az ESO álcázó rendszer/játékelem. Bizonyos tárgyak viselésével a játékos kinézete megváltozhat. Ez lehet egy egyszerű szép ruha, amely elegáns megjelenést biztosít, de lehet akár egy álruha is, amely segítségével beszivároghatunk az ellenség táboraiba. Ezen kívül lesznek varázslatok, amelyek bizonyos ideig megváltoztatják a játékos kinézetét, sokkal drasztikusabban, mint az álruhák.

Hogyan és mi alapján kerül majd egy-egy karakter a Hadjáratokba? Egyéni PVP képességek, vagy korábbi Hadjáratok alatt véghez vitt tetteink alapján? Ha a játékos váltani akar a Hadjáratok között, akkor lesz lehetőség megvizsgálni előzetesen azt, ahova menni akar? Gondolok itt az adott Hadjárat „erősségére”, annak stílusára, esetleg hosszára, stb.

Először is, egy adott accounthoz tartozó, de különböző Frakcióba tartozó karakterek nem lehetnek közös Hadjáratban. Vagyis, az Ebonheartba tartozó Északi altod nem szerepelhet ugyanabban a Hadjáratban, ahol a másik, Altmer karaktered van. A premier után több típusú Hadjárat közül is lehet majd választani, amelyek speciális, egyedi szabályokkal fognak működni. Például Hadjárat csak magas PVP rangú játékosoknak, vagy Hadjárat csak 2 hétig, esetleg Hadjárat csak 3 napra, péntektől-vasárnap estig játszó játékosoknak, és így tovább.

Megosztás

 

Készülőben lévő DLC-k
és nagyobb változások:

 

Wrathstone
Dungeon DLC
(2019. február)

 

The Elder Scrolls Online:
Elsweyr

kiegészítő/Chapter
2019. június 4.


Scalebreaker
Dungeon Pack DLC
(2019. augusztus 13.)

 

Dragonhold
sztori alapú/zóna DLC
(2019. negyedik negyedév)

 

 

Eddig megjelent:

ESO DLC-k és
Chapterek listája

 

 

Közösségi események,
ünnepek:


New Life Festival

Midyear Mayhem

Jester Festival

Witches Festival

Undaunted Celebration

Anniversary Event

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.