Üdv mindenkinek!
Most, hogy közeledünk 2013-as év végéhez, és kezdünk bele lassan az ESO megjelenését is hozó 2014-es évbe, úgy gondoltam, ideje megköszönni nektek, a TES közösségnek a szűnni nem akaró biztatást és támogatást. Egyúttal szeretnék némi friss információval is szolgálni a fejlesztés állásáról, és a 2014-es megjelenéssel kapcsolatos terveinkről.
Először is szeretném megköszönni mindenkinek a segítségét az ESO közösségéből. Azokét, akikkel vagy a nyári turnénkon személyesen, vagy a különféle közösségi médiákon keresztül találkoztunk, és természetesen azokét, akiknek volt lehetőségük játszani a játékkal, és felbecsülhetetlen értékű visszajelzéseikkel segítették a fejlesztést. Engem személy szerint lenyűgözött az izgalommal teli várakozás nagysága, amelyet a közösség részéről tapasztaltam. A rendezvényekre, mint a PAX East, PAX Prime, Gamescom, Eurogamer Expo vagy a Párizsi Games Week folyamatos telt ház és 3-4 órás sorban állás volt a jellemző. Tudjuk, hogy ennyi ideig sorban állni nem egyszerű dolog, éppen ezért volt lenyűgöző látni a közösség türelmét és elhivatottságát, amelyet a játék és irányunkban mutattak. A teljes ZeniMax Online Studios gárdája nevében ezúton szeretném megköszönni mindenkinek egytől egyig ezt a fajta a fantasztikus támogatást.
Ami a fejlesztést illeti, szépen haladunk. Befejeztünk a The Elder Scrolls Online legfontosabb rendszereinek fejlesztését, és most már csak arra koncentrálunk, hogy olyan Elder Scrolls játékot tegyünk le az asztalra, amelyet elvárnak a játékosok. Folyamatosan csiszoljuk és javítjuk a száz és száz óra alatt végigjátszható tartalmakat, próbáljuk a harcot még jobbá és élvezhetőbbé tenni, javítjuk a hibás küldetéseket, és így tovább. Sőt, a következő pár hónapot a megjelenés előtt azzal fogjuk eltölteni, hogy megvizsgálunk minden friss visszajelzést, ötletet, javaslatot, amelyet a cégen belül és a bétákban tesztelő felhasználóktól kaptunk, illetve elemezzük azokat a teljesítmény és egyéb eredményeket, amelyeket a tesztek során gyűjtöttünk.
Biztos tudjátok, hogy a legutolsó, novemberi tesztünkig bezárólag már nagyjából egy éve teszteljük a játékot. A novemberi teszt hétvégéjén nagyjából 300 000 ember játszott a játékkal cirka 48 óra alatt. Összesen 4 millióan jelentkeztek eddig a bétára, és ez a szám folyamatosan növekszik. Bízunk benne, hogy a megjelenésig mindenkinek lesz esélye kipróbálni a játékot, aki feliratkozott a tesztelni. Ezek a tesztek nagyon fontosak, nem csak a játékélménnyel kapcsolatos visszajelzések miatt, hanem azért, mert ki tudjuk próbálni a szervereket, az infrastruktúrát is. Természetesen, a béták sem mennek mindig úgy, ahogy előre tervezzük. Kemény menet szokott lenni például, ha valamit először próbálunk ki nagyobb mennyiségű játékossal. Ezért is fontos, hogy megköszönjem mindenkinek a megértését, és a részvételét ezeken az eseményeken.
Az Elder Scrolls Online iránt hihetetlen nagy az érdeklődés jelenleg. Ez az jelenti, hogy lépcsőzetesen kell a különböző verziókat megjelentetnünk, hogy szétoszoljon a kezdeti roham, és elkerüljük a túlterheltséget, ezáltal biztosítani tudjuk a gondmentes, hibátlan játékélményt. Nem csak egy játékot fogunk elindítani az útján a premier napján, hanem egy komoly online szolgáltatást is, amely esetében az elsődleges szempontunk a hiba mentes, stabil kezdés, mindenki számára.
Ahogy azt annak idején megígértük, csak akkor fogjuk kiadni az ESO-t, amikor úgy érezzük, hogy az elkészült. Nos, örömmel jelenthetem, a játék készen áll az indulásra, és 2014. április 4-én, pénteken a világon mindenhol elindulnak a szerverek a PC és a Mac játékosok számára. Playstation 4 és Xbox One rajongók se csüggedjenek, számukra 2014. júniusában indul a buli!
Még egyszer, szeretném megköszönni a folyamatos támogatást és elhivatottságot, amelyet tőletek kaptunk az elmúlt egy évben. Nagyon büszkék vagyunk arra, amit létrehoztunk, és nagyon várjuk már, hogy megoszthassuk veletek is.
Alig várjuk, hogy 2014-ben végre viszontlássunk mindenkit a játékban!
- Matt