Újabb olvasói értékelés érkezett a hétvégi bétáról. Ezúttal harcibarack szánt arra időt és energiát, hogy leírja a béta három napjának tapasztalatait. Mindenki tudja, de azért leírjuk újra, hogy a következő cikk a szerző saját véleményét tükrözi, amellyel lehet egyet is érteni és lehet másként is látni, gondolni a dolgokat. Mindenki előtt nyitva a kapu, szívesen fogadunk mindenféle élménybeszámolót, legyen szó akár egy általános összefoglalóról, vagy akár csak PVE-re, PVP-re vagy a Crafingra, stb. kihegyezett ismertetőről. A lényeg, hogy több szem többet lát alapon, csak így tudunk teljes képet adni az 50 nap múlva megjelenő játékról, ha ti is elmondjátok, hogy látjátok a dolgokat. Márpedig ez a célunk. Trollok kíméljenek! :) Az ugrás után harcibaracké a szó.

Üdv Tamriel Népe!

Első alkalommal vettem részt a február eleji Béta teszten. Egy Aldmeri Domíniumbeli Khajiit Sárkány lovagot készítettem, amit megpróbáltam jó tankosra alakítani a beta teszt során. A fő célom, azonban minél több dolog kipróbálása volt. Ezekről fejtem ki a továbbiakban a véleményem.

A kezdő tutorial részen gyorsan végig szaladtam. Elég jól bemutatja a játékot, csak kár, hogy nem lehet átugrani.

A kezdő szigeten(Khenarthi's Roost) hasonlóan csak igyekeztem végigszaladni a fő küldetéseken, hogy minél előbb eljussak a nagyobb bejárható területekre. Ekkor már kezdte megutáltatni magát velem a játék, mert tesztelni jöttem ide, nem csak megbízásokat csinálni. Ráadásul ezek nagy része is főleg olyan volt, hogy rohanjak egyik embertől a másikhoz. Ritkán kellett mást is csinálni.

Azután áthajóztam Auridonra, ahol szétnéztem még Vulkhel Guardba, eladtam a kacatokat, vettem pár nehéz páncélzat felszerelést a befolyt összegből, hogy így vághassak majd neki a vadonnak. Nagyjából ezzel el is telt az első nap. Ez idő alatt inkább csak csalódások értek, de természetesen volt néhány pozitívum is. A kalandtérkép nagyon részletesen ki van dolgozva, és meg van töltve tartalommal. Az NPC-ken valószínűleg sokat javítottak, mert azt tapasztaltam, hogy már életet visznek a városokba, és reagálnak a cselekedeteinkre. Nem csak állnak és néznek ki a fejükből. A szinkronnal sem volt semmi bajom. Egy korábbi cikkben ezeket nem tartotta túl jónak a tesztelő. A grafikára nem térnék ki, mert elég sok beállítási lehetősig van itt is. Maximális grafikán nem tudom mennyire szép, minden esetre én meg vagyok elégedve a közepessel is. Azt azonban kijelenthetjük, hogy nem egy Skyrim minőség. A zenék is nagyon tetszenek, csak kicsit többször is szólhatna a háttérben.

Második nap reggel elindultam felfedezni a nagyvilágot. Ahogy kiléptem a kapukon valami morajlást hallottam. Gyorsan körülnéztem, de nem láttam ellenfelet. Felnéztem az égre, hátha vihar közeleg, és annak a hangját hallottam a távolba. Ekkor pillantottam meg a sötét horgony portálját. Szaladtam is oda megnézni, mi történik. Ahogy közeledtem, egyre sötétebbé vált a környék, feltámadt a szél. A zene is egy dinamikusabbra váltott. Mikor odaértem, már ment a harc, de az eseményekből én is ki tudtam venni a részem. Az utolsó kristályt én csuktam be, miután megöltük a legnagyobb lényt is. 7-en voltunk, de nem volt így sem könnyű bezárni a kaput.

A sötét horgonyok mindig ugyanott jelennek meg. A bezárása után 15-30 perccel később kezdődik ismét az esemény, ami nem teljesen ugyanaz. Több fajta lényt is lehív és a főellenség is különböző. Sokaknak tetszik ez a játékelem, mer a siker után némelyik tesztelő tapsikolni, ujjongani és zenélni kezdett, mások pedig táncoltak.

Sok hangulat animáció van beépítve. A szokásosok mellett lehet hangszereken játszani. (/lute /drum /flute) Ha egy játékos épp nézi a térképét, vagy olvassa a naplóját, esetleg könyvet lapozgat, vagy kutat a hátizsákjában, azt a többiek is látják, mert ezekhez mindhez külön-külön emote tartozik.

A csata végezte után tényleg elindultam szétnézni a környéken. Rengeteg gyűjthető dolog van, amelyeket többfajta barkácsolás tudományban felhasználhatunk, vagy csak szimplán eladhatunk pár aranyért.

A gyűjtögetéshez és a szakmákhoz nem kell semmilyen előismeret. Bárki bármikor azt a foglalkozást űzi, amit akar korlátozások, szakmaszám limit nélkül. Van fafeldolgozás, fegyver és páncélkovácsolás, varrás, bőrmegmunkálás, alkímia, bűvölés, szakács és mixer szakma. Lehet bányászni, fát vágni, növényt szedni, rónákat vájni, zárakat feltörni, vadászni, halászni. A gyűjtögető képességekhez nem kell nagy tehetség, csak meg kell keresni a lelőhelyeket és begyűjteni. A vadászat közelharcos karakterekkel sem nehéz űzni. A préda elfut, ha túlkésőn „sózunk” oda neki. A rovarokat, lepkéket meg lehet fogni, a hüllőket, rágcsálókat ki lehet belezni, így csalihoz jutunk, amit a horgászat során használhatunk. Csali nélkül is foghatunk halat, de jóval kisebb az esélye, hogy sikerül. A különböző csalikra különböző halak harapnak rá nagyobb eséllyel, amik többet is érnek pár arannyal. A szakmák valamennyivel bonyolultabbak, mint a Skyrimban. Több alapanyagot igényelnek, de jobban személyre szabhatóbbak a termékek. Sőt a felesleges termékeket le lehet bontani a legtöbb szakmában, és ezen keresztül plusz alapanyagokhoz lehet jutni. Ezzel a résszel is meg vagyok elégedve.

Viszonylag szabadon lehet kóborolni az egyes tartományokon belül, de azért érzi egy idő után a játékos, hogy korlátozva van mozgástere. A lények szintje számomra semmit nem jelentett. 5-ös szinten ugyanakkora kihívást jelentett egy 7-es iszaprák legyőzése, mint egy 15-ös dremoráé.  Egyesével szinte meg se karcoltak, csak a kritikus találatuk vont le 10-15%-ot, ha nem blokkoltam. Ennek ellenére egy 5-ös szintű manó mikor használni kezdte a tűz támadását, az még folytonos blokkolás ellenére is olyan erős volt, hogy 2 másodperc alatt megölt. Esélyem se volt ellen. Szóval a lények szintje nem igazán befolyásolja annak erősségét, ahogy megszokhattuk más játékokból. Itt inkább az dönt, hogy ismered-e a nyerő stratégiát az elintézésükhöz. A másik a létszám. Ha egyedül kellett egy lény ellen küzdenem, az általában simán ment. A kettő már kockázatos volt, mert az ellenségek összedolgoznak, és míg egyedül sima támadásokat próbálnak használni, kettőnél az egyik, amit ütsz, az biztos védekezik, vagy hátrál, a másik pedig valami erős sebzést próbál bevinni. Elég sokszor haltam meg, úgyhogy oda kell nagyon figyelni, mi is történik körülötted.

Az FPS nézeten van mit csiszolniuk. Szerintem ez nagyon rossz lett. Sokszor azért haltam meg, mert hiába figyeltem, nem láttam mi történik körülöttem, vagy nem jelezte semmilyen módon a rendszer, hogy baj van. „3rd personban” látod a piros mezőket, a csíkozásokat a lények körül, de fps-ben nagyon ritkán látszódott, mert az egész képet a lény eltakarta. Ha azt figyeltem, hogy mikor készül kritikus csapásra, vagy erős mágiára, nem láttam, hogy hova esnek majd a bombák, vagy hol ég a talaj. Ha a földet néztem, akkor a lényeket nem láttam magam előtt és jól fejbe vágtak. Feltűnt, hogy alul írni szokta, hogy mit csináljak, melyik gombokat nyomjam meg az egéren egy adott pillanatban. Próbáltam úgy is, hogy arra koncentrálok, és nem nézem, hogy mi zajlik körülöttem. Az sem ér sokat, mert sok lény esetén ki sem jelzi, hogyha épp kritikus csapásra készül. A „3rd person” sokkal használhatóbb sajnos itt, pedig az fps nézetet használtam szinte mindig, már a korábbi játékokban is.

A második nap alatt 6 szintet fejlődtem összesen, így 10-es lett a karakterem. Minden szintlépés után növelhetjük a karakterünk fő erőforrásának valamelyikét . Továbbá 1 képesség pontot is kapunk. Képességpontokat a storyküldetésekért, valamint 3 skyshard begyűjtéséért is adnak. Ezeket rengeteg aktív és passzív képességre költhetjük. Kis szinteken nem lesz olyan problémánk, hogy nem tudjuk eldönteni, hogy melyik képességre költsük az újonnan kapott pontot. Nálam mindig volt 2-3 kimaradva, amit nem tudtam már mire rakni. A leggyorsabban megbízások teljesítésével lehet fejlődni, sőt ahogy tapasztaltam, ez a legjövedelmezőbb dolog is egyben, ha sokat végrehajtunk egymás után. A fejlődés borzasztóan lassú volt Beta alatt. Csak az első 3 szint lépcsőjét írtam le:

1 -> 2 = 100xp
2 -> 3 = 1200xp
3 -> 4 = 4000xp

Szerencsére a megbízások változatosak, amikben a humor faktor is jelen van. Van itt a gyűjtögetésektől kezdve a versenyzősökön át az öldöklős küldetésekig minden. Igaz a küldetések 40%-a hibás volt, de ezeket remélem, hogy majd javítják, mert elég sok bugreportot írtam. Igaz, engem a megbízások végzése nem igazán érdekelt, ezeket nem is kötelező nagyon csinálgatni a játék eleje után, ha valaki nem akarja, ami szerintem egy jó pont. Néhány főküldetést automatikusan kapsz, amik szintén remekek. Ezek valószínűleg a karakter szintjéhez vannak kötve, de ebbe nem vagyok biztos. Sokak azt várták, hogy majd bemennek egy faluba, felvesznek minden ott található küldetést, és azt csinálják meg belőle, ami a legközelebb van a településhez. Nos, ez itt nem így van. A legtöbb helyszínhez csak 1-2 küldetés tartozik, amit pont a helyszínen kell végrehajtani. Ezek több részből állhatnak. Például keress meg valakit a faluban, ő megkér, hogy gyűjts neki virágot, ha visszaviszed, akkor abból kotyvaszt valamit, amit használnod kell a lakosokon. Ha végeztél, átveheted a jutalmadat és a térképen az addig fekete jelzés fehérre változik, ezzel jelezve, hogy ott már elvégezted a feladatot.

Ez a legtöbb kalandobjektumon hasonlóan működik. Vannak public dungeonok, amik fáklyával vannak jelölve a térképen. Ezekhez nem mindig szól küldetés, így a legtöbb akkor vált fehérre, ha a dungeon legvégén lévő erősebb vezető NPC-t megölitek. A koponyák szerintem a world bossokat jelölik, vagy olyan területeket, amiket egyedül elég nehéz kipucolni, mert egyszerre 3-4 lény is rád támad legalább. Itt is hasonlóan működik a dolog. Ezekért rendszerint teljesítmény pontok/medálok is járnak, amikből elég sok van a játékban.

Olvasnivalóból sincs hiány. A könyveket nem cipeled magaddal, hanem ha találsz egyet és felveszed, az bekerül a kódexedbe, ahol bármikor később, vagy újra elolvashatod.

Az inventoryd véges. Nem súly alapján, hanem slotok szerint telik meg. Egy páncél ugyanakkora helyet foglal el, mint egy ásvány, csak az ásványok kupacolhatók, míg a páncélok nem. Egész véletlenül futottam össze egy NPC-vel, aki inventory bővítést ajánlott egész olcsón, hát éltem is a lehetőséggel, és az üzlet után kaptam még 10 helyet. Tehát az inventory játékbeli aranyért bővíthető.

Van bank is, ahova lepakolhatod azokat a cuccokat, amiket jelenleg nem szeretnél használni. Gondolom ez is bővíthető, de erre nem találtam lehetőséget.  A bank nagyon jó dolog. Főleg a gyűjtögethető dolgokat tároltam benne. Szakmázáskor nem kell, hogy a karakterednél legyenek az alapanyagok, elég, ha a bankban megvannak. Innen történnek levonásra, ha elkészítünk egy terméket. Sőt a bank accounthoz és nem karakterhez kötött, tehát meg lehet azt csinálni, hogy minden jó minőségű, de már feleslegesé vált páncélt eltárolsz, hogy mikor egy új karakterrel eléred a hozzá szükséges szintet, csak kiveszed a bankból és máris teljes felszerelésed van úgy, hogy nem kellett rá költened. Vannak azonban olyan cuccok, amik karakterhez kötöttek, ezeket nem is engedi eltárolni a bankba, mivel nem tudnád másik karakterrel használni.

Harmadik nap a hátast, a PVP-t és az instanceolt dungeonokat szerettem volna kipróbálni, de egyik sem jött össze hosszú töltés, majd hibaüzenet, vagy pénzhiány miatt. Ekkor még 4 szintet tudtam fejlődni, kipucoltam az összes public dungeont és teljesítettem szinte minden működő küldetést. Egyik kalandozás során összefutottam M’aiq-al. Aki 3 okosságot mondott, majd elege lett a beszélgetésből. Nem tudom, hogy véletlenszerűen bukkant-e fel, de a nyugati parton, egy mólón állt nem messze egy olyan különálló szigettől, amit két kőoszlop tart, alatta pedig át lehet szaladni. Auridon nagyon szép és tartalmas hely. Az itteni játékélmény nagyon is kárpótolt az első csalódásokért.  Örülök, hogy részt vehettem a teszten. Remélem a kérdőívek kitöltésével és a hibák jelentésével segíthettem a fejlesztőknek. Már alig várom a következő lehetőségeket, hogy bepótolhassam, amire még nem maradt időm.

A játékot mindenkinek ajánlom.

 

Képeket most is "kölcsönvettük", ezúttal az mmorpg.com-ról

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.