Újabb béta beszámoló érkezett, ezúttal Fgab tollából, akiben a legutóbbi ESO béta teszt után vegyes érzelmek kavarognak - sőt, mondhatni borúsabban látja a dolgokat mint az előző szerzők - és ezt le is írta nekünk. Mi pedig örömmel adjuk közre. A beszámolóban külön kitér a számára pozitív és a negatív tapasztalatokra, mind a PVE, mind a PVP részt illetően. A következő írás, amelyet változtatás nélkül közlünk az ő egyéni véleményét tükrözi, és mint ilyen, tiszteletben kell tartani. Akinek más véleménye van, az nyugodtan jelezze a fórumon, vagy akár Facebook ide vonatkozó posztjában.

Vagy, ami a legjobb megoldás lenne, írjátok meg egy saját beszámoló keretében! Ugyanis továbbra is várjuk a bétás élménybeszámolókat, hiszen csak így lehet korrekt és tiszta képet kapni egy játékról, ha mindenki elmondja a véleményét, és alátámasztja azt érvekkel és indokokkal.

Sziasztok!

Olvasgatva az élménybeszámolókat arra jutottam, hogy én is megosztom az tapasztalataimat az ESO-ról.

Elöljáróban annyit, hogy 7 év (most már nem aktív) wowos tapasztalat (Classictol-Mop-ig, kisebb-nagy megszakításokkal, hc PVE/PVP-től kezdve casual időelütésig minden volt), illetve Guild Wars 2 és érintőlegesen Warhammer Online meg 1-2 free2play cím, illetve egy halom klasszikus RPG (Baldurs Gatetől kezdve Skyrimig bezárólag) áll a hátam mögött, de nem vagyok Elder Scrolls fan. A leírás az utolsó 2 béta hétvégéből áll, a bugokra, lassú töltésekre nem térnék ki, béta, remélhetőleg kipofozzák.

 

Karaktergenerálás – első benyomások, avagy sörhasú gyíkemberem első szárnypróbálgatásai.

A karaktergenerálás szép és jó, rengeteg minden állítható, szerintem ennél nem kell több egy rpg-be, nem is szaporítanám ezzel kapcsolatban a szót, tényleg rengeteg apró dologgal el lehet molyolni. Gyorsan megkreáltam hát sörhasú gyíkember sorcererem és belevetettem magam a játékba.

A tutorialt egyszer nyomtam végig, ezzel az egy karakterrel játszottam végig a bétát, elsőre tök jó, de sokadszorra kínszenvedés lehet, ha valaki sok altot akarna, szóval jó dolog, hogy skippelhető lesz szerintem is.

A tájak, grafika, animáció szép, de mint azt már írták szerintem is egy színesebb világ elragadóbb lenne, illetve ami engem zavart, hogy hiába volt fullon minden, sokszor csak akkor láttam a mobokat például egy dungeonbe ha arra vittem a célkeresztet, mert szabad szemmel, valószínűleg a színvilág miatt, nem voltak kivehetőek normálisan.

A karakter mozgása az én szememnek nem az igazi, nincsenek igazi jellegzetességek a fajok közt, de ez legyen a legnagyobb baj.

Két cimborámmal játszottam többnyire, elég zavaró volt a phasing miatt sokszor kellett reloggolni , hogy mindhárman lássuk egymást, illetve szerintem igazán jelölhetné a választós questeknél, hogy a partitagok mit választottak, mert emiatt elcsúsztunk egymástól a más döntések miatt. A trade sem működött, de gondolom az javítva lesz.

A questek jópofák, különösen tetszett, hogy ha rájön az ember, hogy a mapen melyik ikon mit jelöl, akkor kíváncsiságból az ember elmegy tényleg megnézni, hogy mi merre van és kalandozik, nem pedig rohan a sárga kérdőjel felé.

Az irányítás szerintem hagy kívánni valót maga után, erősen látszik a konzolos behatás, ami nekem rajtahagyta a nyomát a dolgon elég erősen - teszem azt egy egérrel irányítható kurzor igencsak jó lenne interakcióhoz, inspecthez stb stb.

Az UI szerintem nem túl jó, de addonokkal biztos orvosolható.

 

Második teszt– második kör, avagy lássuk TESO mit tudsz!

Következő bétára az alapok már megvoltak, bejártam az egész zónát, level 16on be is fejeztem az összes questet. Amit említettem, a nézzük meg a jelölést a mapon mi van ott tényleg egy tök jó ötlet, nagyon jól el van találva. Skyshardok is adnak a felfedezés élményéhez, illetve a set craft helyek is, korrekt munka a fejlődés az biztos.

A sorcererem egy full plates 2kezes fegyvert lóbáló, villámokat lövöldöző gépezetté avanzsált, 2-3 mobig nem volt problémám többnyire. És itt jön a képbe az egyik legnagyobb keresztem a kevés action bar slot.

Egy MMO-hoz képest ez egy talicska szar, nem véletlen miért (igen, rátok nézek konzolok). Értem, hogy kontolleren kevés a gomb, de gyakorlatilag ezek a skillslotok semmire nem jók, hiába van kismillió skill meg talent pont, feleslegesek, mert nem tudsz egy egyedi karaktert csinálni, mivel már most látszik, hogy vannak musthave skillek és ezen a weapon swap sem segít, szerintem ez a játék leginkább elbarmolt része. Félreértés ne essék, nem vágyok 40 skillslotra, de 10-12 simán kezelhető lenne PC-n és akkor tényleg lehetne mindenféle egyedi karaktert csinálni.

A harcra magára rá kellett éreznem a targetelős rendszerek után, de meglehetősen szórakoztató és jól sikerült véleményem szerint. Eltalálták szerintem teljesen jól.

Kalandozás közben első béta alatt felszedtem mindent, amit találtam, ám hamar bebizonyosodott, hogy skill pontokból, inventory slotból és egyéb apróságokból kifolyólag nem lesz kifizetődő, így a következő béta hétvégén már csak blacksmithingre mentem.

Skillpontok tényleg kellenek a szakmákra, mint írtam a set craft helyek jó ötletek, de összességében nem szeretek craftolni, itt se fogott meg. Persze aki szereti a craftolgatást annak szerintem be fog jönni a rendszer, elég tetszetős, de nem sikerült velem megszerettetnie magát itt sem a craftnak.(mint írtam ez nem az ESO hibája).

Itt jegyezném meg, hogy másik nagy fájó pontom az ESO kapcsán (ami mellesleg szerintem GW2-nek is nagy rákfenéje) az outworld pvp hiánya. Az még hagyján, hogy lore/realitás (tudom ez egy játék) szempontjából ebonheartiként puszipajtása leszek az aldmerieknek miközben a  pajtásaim, meg én tegnap felkoncoltuk a falu büszke fiait és felgyújtottuk a váraikat, de igenis élővé tesz egy fiktív világot, ha szembejön veled az ellenséges frakció valaki (legalább a saját zónájukban legyél kitéve némi plusz veszélyforrásnak). Értem én, hogy megaserver/phasing, de n…

Outworld pvp említése után kitérnék Cyrodiilra is. Nekem nagyon-nagyon nem jött be, mivel szerintem egyénként vagy kis csoportként élvezhetetlen. Nem lehet érvényesülni, lehetsz te akármilyen jó, ha szembejön veled véletlen pár ember meghalsz, ha hozzácsapódsz egy nagyobb hordához rohansz velük, jó esetben eltalálsz 1-2 embert 1-2 ranged spellel (tapasztalatom+gw2 tapasztalatom alapján a meleet el lehet felejteni ezekben a zerg stílusokban), ha hirtelen több lesz a másik frakció képviselőiből együtt rohansz vissza  a tömeggel. Ha koordinált nagy tömeggel, guilddel mész ugyanez a helyzet, maximum kicsit több sikerélmény, ha elfoglaltok pár várat. Igazán jó kis 10-15 fős BG-ket lehetne csinálni, ahol esetleg ki is jöhetne, hogy 2-3 cimbivel lenyomtok 5 embert egy adott resource-nál például, de ebben  a zergelésben szerintem sok élmény nincs. Nyilván láttam, hogy van, aki végig ezt nyomta, néztem Twitchen is, biztos van aki ezt élvezi, vagy időmilliomos, de szerintem alapvetően ez a zerges mass pvp értelmetlen, mert pont azt az élményt veszi el a játékostól, hogy igenis összeszedtem a jó cuccokat, jobban koordináljuk 2-3-an magunkat, akkor legyőzünk több ellenfelet, vagy heroikusan tartjuk a stratégiai pontot. Ez itt nincs és szerintem ilyen rvrvr-ben sosem lesz meg.

Végül pedig a dungeonökről ejtenék néhány szót. Az open dugneonök jó ötletek, teljesen jól illenek a questeléshez, nekem bejöttek.

A „rendes dungeonök közül pozitív csalódás volt mindegyik, mindhárom meglehetősen szórakoztató volt, még ha a célzás nagyobb csoportoknál elég nehézkes volt. Tankként és dpsként voltam lent, a dps fun, a tankolás szerintem nem az igazi: vagy nehéz észrevenni mikor blokkolj, vagy túl egyértelmű és könnyű, ezt a boss animáció váltogatja, valamint groupokat húzva kb semmit nem ér a blokk összevissza ütnek, próbálsz valahogy aggrózni és reménykedsz, hogy pont nem kapsz be egyszerre öt ütést hat mobtól, meg bízol a  healerben. Nem tudom laikusként mennyire nehéz, mivel hárman voltunk PVE raidek szempontjából veteránnak mondhatóak, 1-2 wipe volt a többi nem volt gond, viszont a negyedik random emberünk kábé mindenhol elhasalt, leginkább saját magának köszönhetően. A lootrendszer érdekes: úgy vettük észre, hogy randomra dob vagy nem dob lootot a boss, viszont mindenkinek személyre szabva. Ennél jobb volt a wowos dungeonloot, hogy látod, hogy van loot, max nem te viszed.

 

Összegzés – avagy hozzd az indexed, fiam!

Először is nyilván millió és egy apró dologra ki lehetne térni, de már így is hosszúra sikeredett ez a kis szösszenet.

Másodszor a fentiek mellett vagy ellenére az ESO egy szórakoztató, jól sikerült alkotás, de nem tartalmaz semmi újat. Kiváló kooperativ rpg, de erős kétségeim vannak, hogy létjogosultsága lenne hosszú távon, előfizetéses MMO-ként. Nem érzem azt benne, hogy miután felhúztam egy karaktert, akarnék még egyet csinálni, vagy akarok-e ebbe a kissé kaotikus dungeonsystembe Adventure Zoneozni, minek tápoljam a karakterem, hova fejlesszem, ha már bejártam a világot, nincs több skillslotom, pvpbe a zergelés miatt mindegy mi van rajtam és társai... Ne legyen igazam, de lenne rá egy tippem, hogy azért lesz „bukónak” beállítva ez a játék, mert gyanítom az első pár hónap után az előfizetők száma zuhanni fog és előbb-utóbb f2p lesz. Egy alternatív havidíjjal (pl amit a fórumon is láttam, hogy nem naptári 30 nap, hanem lejátszott 30 nap lenne 1 feltöltés) vagy havidíj nélkül viszont az utóbbi évek egy legsikeresebb MMO-ja lehetne, remek alternatívaként a WOW vagy többi játék mellett: kedvet kapunk. játszunk egy kicsit a spanokkal Elder Scrolls-t, majd megyünk dolgunkra (ez nyilván havidíjjal nem fog menni). Mielőtt ezzel nagy ellenszenvet, vitát generálnék, ez, és minden, amit korábban leírtam az én személyes véleményem, illetve a játékot megvettem, és nem bánom, hogy így történt.

Köszi, ha végigolvastad.


Üdv
Fgab

 

(A képeket a netről vadászgattuk, vagy a legutóbbi bétában lőttük, nem a cikkhez készültek)

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.