Péntek van, következzen egy kis összefoglaló az elmúlt napok The Elder Scrolls Online vonatkozású érdekesebb történéseiből azok számára, akik nem követik figyelemmel a hivatalos oldalt vagy a Facebook oldalunkat.

Röviden: volt a héten egy kérdezz-felelek, amelyben az elhangzott válaszokat már a korábbi összefoglalókban olvashattátok, ezért sem került ki egyből az oldalra (majd most). Érkezett ezen kívül egy videó arról, hogy a The Elder Scrolls Onlineban hogyan kell csapatot találni magunknak. Kiderült, hogy a Microsoft továbbra sem enged, vagyis hiába tett ingyenessé pár szórakoztatóipari szolgáltatást, az MMO-k és az egyéb F2P alkalmazások esetében továbbra is kell majd a Xbox Live előfizetés. Megérkezett a legújabb patch is, igaz az 1.1 helyett egyelőre csak az 1.0.8., illetve picit módosult az EU megaszerver karbantartási időpontja. No akkor lássuk szépen sorban, mi történt a héten:

Kedden megérkezett az 1.0.8 patch, benne Vérfarkas képességek és PVE küldetések javításával. A frissítés tartalma erre olvasható.

Mivel a várt 1.1-es frissítés, és vele Craglorn egyelőre nem érkezett meg, ezért Facebookon linkeltünk SPOILERES videót azok számára, akik már tűkön ülve várják az ESO első Adventure Zónáját, benne újabb VR12-es tartalmakkal, Trialokkal/raidekkel, és egyéb finomságokkal.

Érkezett egy videó arról, hogyan kell partyt keresni az ESO-ban és miért is éri meg - egyszerűbb az ember élete, még 10%-kal több XP is jön. A videóból többek között kiderül, hogy nem az Craglornnal érkező Veteran Rang 12 lesz a csúcs, hanem "megyünk tovább", illetve az LFG tool is picit változik. A cikk és benne a VIDEÓ erre található (idő hiányában nem valószínű, hogy lesz hozzá magyar felirat, de ha valaki szeretne segíteni és feliratozza, akkor az jelezze és örömmel tesszük ki).

A megannyi közösségi kérdezz-felelek után a hivatalos oldalon is megjelent egy „vegyes felvágott”, amelynek a lényege a következő:

  • Tankoknak két taunt is elérhető (Inner Fire és Puncture). Ezekkel lehet kezelni a bossokat könnyedén. Attól, hogy sokszor használjuk őket egymás után, nem lesznek hatékonyabbak. Elég csak akkor használni, amikor a boss épp lefordul rólunk, hogy a csapatból mást próbáljon meg agyonütni. Emlékeztetnek a fejlesztők arra, hogy a tanknak nem az a célja, hogy minden ellenfél őt üsse (lásd más mmokat), hanem az, hogy csak a boss és 1-2 erősebb ellenfél üsse. A többi célponttal a társaknak kell törődnie.
  • A dungeonokban és a raideken a bossoknak saját loot táblájuk van.
  • Az 1.1-es patchtól kezdve ha valaki kinyit egy ládát egy dungeonban, akkor mindenki megkapja a maga jussát belőle, nincs több láda ninjázás.
  • Nincs tervben továbbra sem a közös AH behozása, mert az tönkre vágná az egész gazdaságot, és az egyébként nagy ritka tárgyak is tömegével lennének elérhetőek. (Aki nem hisz nekik, az kérdezze meg a cimboráit – ha ő maga ezt nem tapasztalta -, hogy működött ez a Diablo 3-ban, és miért is érte meg inkább felöltözni az AH-ból fillerekért, mint sem vadászni a jobbnál jobb cuccokra. Illetve, miért volt az, hogy ha véletlenül esett is valami jó kis rare vagy legendary a zónába hentelve, miért bontotta le az ember ahelyett, hogy eladta volna? Igen, mert az AH-ban volt belőle legalább 400-500 másik ilyen, 10 aranyért, és nem érte meg foglalkozni vele... Nem véletlenül nevezte ezt hatalmas baklövésnek a Blizzard, és zárta be az egész közös AH-s marhaságot. Ami működik egy kis létszámú közösségben – lásd WoW szerverek -, az nem biztos hogy működik nagy létszámú közösségnél – lásd D3 vagy ESO megaszerver)
  • Craglorn Trialjaihoz nem lesz kötelezően követendő felállás (pl 2 tank, 3 healer, 7 dps), minden csapat úgy megy neki, ahogy jól esik. Természetesen a szerepkörökre szükség lesz, vagyis kell majd tank és healer a dpsek mellett, sőt, az sem árt ha fel van készítve a karakter egy gyors fegyver- és szerepcserére, de nincs számszerűsítve semmi sem.
  • Sokan és sokszor fognak meghalni a raideken. Nem lesz egyszerű teljesíteni őket, készüljön fel rá mindenki.
  • A Trialok/raidek ellenfelei (trash) random dobhatnak értékelhető cuccokat. A bossok viszont garantáltan dobnak több tárgyat is, köztük csak itt megszerezhető finomságokat. Ezen felül lesz még egy-egy hetente teljesíthető küldetés (weekly), amely sikeres abszolválása után ismét csak kincs (értsd: boss szintű random loot a jutalom ládikából) üti a markunkat/tappancsunkat.

Bár a Microsoft bizonyos szórakoztatóipari és tévés(/mozis) szolgáltatások esetében (HBO Go, Netflix) eltekintett tőle, de sajnos az MMO-k (köztük az ESO) és az ingyenes (f2p) játékok esetében továbbra is ragaszkodik az Xbox Live előfizetés meglétéhez. Ellentétben a Sonyval, akik nem ragaszkodnak a Playstation Plushoz, ha online akar játszani az ember. Mivel fél évet csúszik a konzolos megjelenés, ezért még van ideje ezt átgondolni és esetleg változtatni a dolgokon a MS-nak, de látva a cseppet sem közeledő álláspontokat, sanszos, hogy Xbox One tulajoknak az ESO miatt "duplán" kell majd fizetniük, az havidíja mellett az Xbox Live díját is. Kérdés persze, hogy fél év múlva hogy áll majd a The Elder Scrolls Online fizetési modellje, bár nem valószínű, hogy a konzolos megjelenés előtt ebben változás lenne (és remélhetőleg utána sem).

Apró változás történt az EU megaszerver karbantartási idejét illetően. Ezentúl a korábbi 06:00 óra helyett keddenként és péntekenként már hajnali 4:00 órakor kezdődnek a munkálatok, ha szükséges. Azt pedig, hogy szükséges e vagy sem, ezáltal lesz e karbantartás vagy sem, ezentúl legalább egy nappal korábban bejelentik majd… Amit eddig is megtettek, mi is kiraktuk nagy betűkkel a jobb oldali információs sávba, csak hát a karbantartás alatt rendre felbukkanó "pont most van időm játszani, erre nem megy a szerver, kérem vissza a pénzem!" típusú barlangban lakó játékosok eddig sem olvasták el (és ezután sem fogják), sz'al teljesen mindegy mit csinál a Zenimax, úgyis ők a hülyék :)

A végén pedig következzen egy "tudunk róla és dolgozunk a javításukon" lista. Ami a küldetések bugjait illeti, nem általános dologról van szó (azok nagyjából már javítva lettek), hanem a legtöbb esetben speciális cselekmény miatt jönnek elő, úgy mint küldetés közbeni relog, vagy idő előtt lelépés a helyszínről, stb, vagyis olyan akció végrehajtása közben, amelyet a játékosok csak kis százaléka követ el. De, ettől függetlenül nagyon dühítő, és dolgoznak a javításukon. A lista:

  • Botok: a harc ellenük folytatódik.
  • EU szerver lag: eddig mi megúsztuk "házon belül", de sokan panaszkodnak lagra. Próbálják kideríteni és megszüntetni az okokat.
  • Achievementek: Az a fránya Shadowfen "küldetéses" achi és társai. A következő patchen érkezik a korrekció. Azoknak is, akik már elhagyták Black Marsht.
  • Eidetic Memory: javítva lesz minden a már olvasott és megszerzett könyvekkel kapcsolatos kavarodás.
  • Nightblade class: rosszul vagy nem megfelelően működő aktív és passzív képességek javítása is érkezik.
  • Fegyverváltás (Weapon Swapping): sok embernél lagzik a dolog harc közben. Érkezik majd erre fix, amely ezt korrigálja, de ezt előbb le kell tesztelniük alaposan, mert elég sok területet érint a dolog.
  • Passzív képességek: van pár képesség, amely a játékos halála utáni feltámadásnál már nem működik tovább., köztük megannyi Vámpír képesség is. Dolgoznak a javításon.
  • Vérfarkasok Pack Leader Ultimate képessége sem úgy működik, ahogy kellene, de már nem sokáig.
  • Illetve fontosabb küldetések között is akad némi gubanc bizonyos esetekben, lásd A Walk Above the Clouds, Castle of the Worm, Halls of Torment, Haunting of Kalari, Master of Leki’s Blade,  Will of the Council, The Army of Meridia, The Dangerous Past, The Den of Lorkhaj és a The First Step-t. Dolgoznak rajtuk.
Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.