A mai nappal minden aktív előfizetéssel rendelkező játékos számára elérhetővé vált a teszt szerver (PTS). Ehhez nem kell mást tenni, mint a Launcherben megkeresni az Options Settings gombot, és ott kiválasztania a „Show Public Test Environment”-t. Ezek után a Launcher automatikusan elkezdi majd tölteni és frissíteni a teszt szerverhez használatos klienst. Ha ez kész, akkor a bejelentkezésnél ugyanazt a logint kell használni, mint a „sima” ESO esetében. Mivel a PTS-en lévő verzió egy teszt verzió, ezért lesznek benne bugok, hibák és egyéb érdekességek. Ezeket tessék jelenteni folyamatosan, hiszen ez az egész lényege, nem (csak) a bámészkodás :)
Szintén a mai nap fejleménye, hogy megérkezett a korábban említett PTS-re az 1.2-es frissítés jelenlegi tartalma. Ez még változhat természetesen a visszajelzések alapján, de már most látszik, hogy milyen újítások és változtatások várnak ránk a következő patchben. Rövid összefoglaló az ugrás után.
Főbb újdonságok és változások:
- Új Veterán dungeon érkezik, a Crypt of Hearts. Nerien’eth barátunk visszatér a korábbi tetteinek helyszínére, és még gonoszabb, még elvetemültebb, mint az előző esetben - amikor találkoztunk vele normál fokozaton. Milliónyi Daedra lekaszabolása után vele fogunk megküzdeni a dungeon végén, és ha sikerrel járunk, végre felszabadíthatjuk az általa fogságban tartott lelkeket és lezárhatjuk a történetet. A Veterán Dungeon VR12-es játékosoknak készült.
- Érkezik a FOV (Field of View) csúszka, amely segítségével végre mindenki beállíthatja és testre szabhatja az FP nézet látószögét 70 és 130 fok közötti határokon belül. A beállítás karakterenként lesz elmentve, ezért minden altnál újra be kell majd állítani (mint a billentyűzet kiosztást – ne kérdezzétek miért).
- A világban található fegyverek és páncélok - amelyek eddig csak díszletek voltak tartókban, asztalokon, stb. – immáron felszedhetőek lesznek. Azt azért tessék észben tartani, hogy ezekért a tárgyakért a boltban kerek 0, azaz nulla aranyat fogunk kapni, és a tárgyak minősége sem éri el a használható szintet. De, fejleszteni lehet őket. Sőt, le is bonthatjuk őket, igaz nem adnak majd túl sok inspirationt (crafting XP-t), és csak minimális anyagot nyerhetünk ki belőlük. De, ugyebár „sok kicsi sokra mehet”.
- Fejlesztik a belső megvilágítást is a játékban. Lásd a képeket - a végeredmény fantasztikus, bár biztos lesz, aki most is húzza majd a száját :). Sőt, ha ez esetleg még a napszaknak megfelelően is változna (vagyis „nyúlnának” az árnyékok odabenn is), akkor az még nagyobbat dobna az „indoor” helyszínek amúgy is remek hangulatán.
- Sok panasz érkezett arra, hogy nem tudja a drága játékos, hogy melyik területre mehet be a játékos csak maga és melyikre mehet társakkal (lásd mondjuk a guildek küldetéseiben a dungeonokat, vagy egyéb szóló küldetések helyszíneit). Mindenki emlékszik olyan esetre, amikor belépve valahova hirtelen ott álltunk egyedül, és a játékos társaink eltűntek mellőlünk. Mostantól minden ajtóhoz/bejárathoz tartozó „tooltip” és maga a loading screen is jelzi majd azt, hogy "hova" tartunk.
További érdekességek, fixek és változások az 1.2-es PTS patch notes-ban. Azt érdemes szem előtt tartani, hogy a következő hetekben ezek a pontok még bőven változhatnak.