Nyakunkon a The Elder Scrolls Online 1.3-as verziója! A tervek szerint augusztus 5-7. környékén érkezik az Update 3, benne rengeteg, de leginkább a játékosokat és guildjeiket érintő változásokkal. Az ESO-ban már eddig is szabad kezet kaptunk a karakterünk testreszabásában (használt skillek, küldetés végi döntések, hordott ruhák, fegyverek vagy azok stílusai, stb.), de a most következő nagyobb tartalmi frissítés erre még rárak egy lapáttal, ahogy mondani szokták. Igaz, ezúttal inkább a külcsínre fókuszálva, mint sem a belbecsre.

Az érkező újdonságokról és az azokkal kapcsolatban felmerült „miért pont így?” kérdésre adott válaszokról a tovább után olvashattok.

 

Festékek (Dyes)

Az 1.3 egyik fontos újítása lesz a páncélok átszínezésének lehetősége. Minden egyes felszerelésünk három különféle részre lett bontva (festés szempontjából), ezeket a részeket színezhetjük majd kedvünk szerint. A felhasználható festékeket a teljesített Achievementek után kapjuk meg, teljesen ingyen és bérmentve. Érdemes tehát megnézni és utánajárni annak a maradék 2 hétben, hogy miket hagytunk ki eddig, mert lehet, hogy pont kedvenc színünket elérhetővé tevő feladat/kihívás maradt ki. Lesz olyan árnyalat a nagyjából 200 színt tartalmazó palettáról, amely csak a későbbi/magasabb szinteken elért eredményünk után lesz elérhető. Természetesen lesznek olyanok is, amelyeket dungeonok vagy trialok teljesítése után, vagy a szakmáink gyakorlása során elért sikereink után kapunk.

Sokat tanakodtak azon a fejlesztők, hogy a játékosok hogyan jussanak hozzá a festékekhez. Végül az „achievement teljesítéséért festék (is) a jutalom” rendszer mellett döntöttek. Ezzel a megoldással motiválva és egyben jutalmazva is van a játékos, hogy teljesítse az adott feltételt, a küldetést, stb. Illetve, ezáltal elkerülték azt a helyzetet, hogy újra be kelljen spájzolni egy rakás cuccot (jelen esetben festéket) a bankban, és ezzel is csökkenjen az amúgy is véges és értékes banki kapacitás (és még az sem lett volna biztos, hogy a felhalmozott festék elég lett volna e egy teljes páncélzat átfestéséhez).

Ezért aztán a legjobb megoldásnak az eredményesség és kihívások teljesítése után jutalomként megkapott festék rendszere tűnt. Egy olyan rendszer, amelyben a festékek nem jelennek meg „fizikálisan” a hátizsákunkban. Sőt, mivel account szintű a dolog, ezért elég csak egyszer megszerezni az adott színt és onnantól bármelyik karakterrel ott és annyiszor használja a játékos, ahol és amennyiszer akarja. Illetve, az „ahol” esetében a Festékes munkapad (Dye Station) erősen ajánlott… (mert csak ott lehet)

Érdekességként érdemes megemlíteni, hogy az elérhető színskála nagysága miatt szükség volt 40 darab új achievementre ahhoz, hogy minden árnyalat kiváltható legyen általuk. Ezek az új feladatok nem valami teljesíthetetlen alibi feladatok: egyszerű, a szakmákhoz, a dungeonokhoz, a felfedezésekhez vagy akár a veterán rangokhoz kötött kihívások. Az biztos, hogy bármilyen stílusban is játszik az adott játékos, rengeteg színt szerezhet játék közben, észrevétlenül, bármilyen kényszer nélkül.

A következő, amely fejtörést okozott a fejlesztőknek, az maga a színskála volt. Sokat agyaltak azon, hogy milyen színeket tegyenek elérhetővé. Mennyire legyenek köztük a környezettől és a világ színeitől eltérő rikító színek? Sokszor felmerült a  kérdés, hogy mi van akkor, ha a játékosok harsány rózsaszínre festik a felszerelésüket? Hogy fog az kinézni a játékban, mennyire fogja rombolni az összhatást, mennyire fogja zavarni mások szórakozását? Mégis csak egy TES mmo-ról beszélünk, na... Végül csak olyan árnyalatokat választottak, amelyek illeszkednek a játék színvilágához és a TES világához. Ezek között természetesen továbbra is vannak olyanok, amelyek azért elütnek és kitűnnek a világ színeitől, de még sem szemet bántóan. A lényeg, hogy a végén mindenki olyan színeket választhat magának, amelyeket akar.

Fontos szempont volt továbbá, hogy a páncélok festése valamilyen szinten tükrözze a játékos által elért sikereket. Ezért kerültek be a színek közé olyan speciális, ritka színek, amelyek megszerzése nehezebb, mint a többség esetében. Tudni kell, hogy a legtöbb szín a páncél anyagának megfelelően viselkedik. Egy zöld festék másként néz ki bőr felsőn, mint egy vászon ruhán és megint másként egy acél mellvérten. A festés mindig igazodik a páncél anyagához és aránylag reális látványt nyújt, a szín mellett megtartva az anyag jellemzőit. Ránézve egy zöld felsőre, azonnal látni fogjuk, hogy ennek az alapanyaga most bőr, vászon vagy acél.

Igen ám, de lesznek olyan ritka festékek is, amelyek megfordítják ezt a dolgot, és a festék fogja igazán meghatározni a látványt, és nem a páncél anyaga. Ezeket a ritka árnyalatokat úgy kell elképzelni, hogy van két piros festékünk, amelyet egy-egy acél páncélra akarunk rakni. Az egyik egy sima, kissé matt piros színt eredményez,  de a másik, a ritkább szín már látványos, csillogó metál piros lesz. Az biztos, hogy ha valaki szerez egy ritka festéket, akkor azt mindenki észre fogja venni Tamrielen.

Pár példa: A fekete szín a népszerűbb és keresettebb színek közé tartozik, mindig minden játékban, ahol van lehetőség a színezésre. Az ESO-ban kilenc árnyalatát lehet majd beszerezni. A feltételek között lesz egyszerűbb (pl "legyél vámpír" achievement), de lesz nehezebb (12 fős Trialhoz kötött kihívás) is. Vagy, ha csatlakozunk a Mágusok Céhéhez, akkor például elérhető válik az a fajta kék szín, amelyet leginkább ők viselnek, használnak. Vagy, ha gyártunk egy legendary tárgyat és rárakunk egy saját gyártású legendary enchantot, akkor az elérhetővé teszi az arany festék/szín. És még lehetne sorolni…

Update:
Megerősítést nyert az, amire számítani lehetett előzetesen, miszerint a befestett páncélokat már nem lehet elcserélni, eladni más játékosnak. Azonnal "bound to account" lesz, ahogy jóváhagyjuk/véglegesítjük a színezési folyamatot.

When you dye a piece of armor, it gets bound to your account. You can swap it between your own characters, but you cannot put it in the guild store or trade it with other players.

 

Kibővített guild szolgáltatások

A festékekkel főként  egyénileg tűnhetünk ki a többiek közül. De mi a helyzet a játékosok alkotta Guildekkel? Nekik is jó lenne végre egyedivé válniuk! Az Update 3-ban rájuk is gondoltak a fejlesztők. Érkeznek új, testre szabható guild rangok (egyedi ikonokkal, egyedi jogosultságokkal), jönnek a tabardok (amelyek kinézetét a guild vezetője tud majd megtervezni) és végre itt vannak a kereskedők, akik egy-egy guild boltjában található árut fogják elérhetővé tenni bárki számára szerte Tamrielen.

A Tabardok jelentősége egyértelmű. A játékosok ezeket hordva hirdethetik büszkén hovatartozásukat, képviselhetik saját guildjeiket szerte a világban. Ha egy-egy társaság a saját egyenruhájában végigrobog Cyrodiil harcmezején, az garantáltan feltűnést fog kelteni, akár a szövetségesek, akár az ellenség körében. Az egyenruhát a guild vezetője tudja majd megtervezni és összeállítani – rengeteg alapszínből, tabard alakból, címerből lehet majd választani. Ezeket nem kell „megszerezni”, mint a festékeket, ezek bárki számára elérhetőek lesznek. A szín, címer és tabard szabásminta kombinációjának nagy száma a garancia arra, hogy mindenki megtalálhatja a saját guildje számára megfelelő, teljesen egyedi összeállítást.

Az „Aranypart Kereskedelmi Kft.” 120 munkatársa szintén az Update 3-mal érkezik meg Tamrielre. Ezek a kereskedők segítenek majd a játékosok alkotta Guildeknek abban, hogy a saját boltjuk tartalmát publikussá tegyék, és bárki tudjon vásárolni tőlük. A kereskedők legtöbbször forgalmas, könnyen megközelítő helyekre költöznek majd be (fővárosok, kisebb falvak környéke).

A kereskedők szolgálatait mindig csak egy hétre lehet majd igénybe venni, titkos, vak licitálás útján. Ha egy adott guild által tett ajánlat a legjobb, akkor a kereskedő egy hétre magára ölti az adott guild Tabardját, és elkezdi árulni a guild store tartalmát. Minden játékos (a megaszerveren) fogja látni a térképen, hogy melyik kereskedő melyik guild termékeit árulja.

Az Aranypart Kft. kereskedőivel kapcsolatban több fontos döntést kellett meghozni. Úgy akarták a fejlesztők, hogy könnyen megközelíthetőek legyenek, ezért is kerültek a "civilizáción belülre" lakott területekre, sőt, még az utazási pontokhoz (Wayshrine) is aránylag közel. Ne lepődjön meg senki se, ha az Update 3-ban egy-egy utazási pont nem ott lesz, ahol korábban – muszáj volt áthelyezni némelyiket (lásd Mournhold), hogy még gyorsabban és könnyebben lehessen eljutni a kereskedőkhöz.

Fontos kérdés volt az is, hogy miként legyen a licitálás megvalósítva.  Nem akarták a fejlesztők, hogy nyilvános licitálás esetén „muszáj” legyen egy embernek „kempelni” az adott kereskedőt éjjel-nappal, nehogy jobb ajánlatot tegyen egy másik guild és beelőzzön a licitben. Inkább úgy döntöttek, vak licit lesz. Minden guild egy adott héten csak egy kereskedőre licitálhat, azt is vakon, aztán ennyi. Amikor a licit határideje lejár, a rendszer kihirdeti, hogy a 120 elérhető boltos az adott héten melyik guildnek fog dolgozni. A vesztes guildek pedig kezdhetnek több pénzt gyűjteni, a jövő heti nagyobb licithez...

Ezzel a rendszerrel egy játékos akár 120 guildnek a kínálatát is elérheti egy héten, nem csak ötét, mint alap esetben. Természetesen a kereskedőknél csak venni lehet kívülállóként, eladni nem, azt továbbra is csak abban a guildben lehet, amelynek a tagjai is vagyunk.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.