Nick „The Konk” Konkle, az ESO játékmenetért felelős vezető tervezője ismét csatlakozott a The Elder Scrolls Of The Record heti podcastjához és egy órán keresztül mesélt a QuakeCon 2014-es prezentáción bemutatott új dolgokról, rendszerekről, megoldásokról. A félreértések és/vagy félreértelmezések tisztázása mellett még arra is jutott ideje, hogy pár érdekességet is meséljen a várható újdonságokkal kapcsolatban. A lapozás után a Császári Fővárossal (Imperial City PVP zóna) és a Varázslatkészítéssel (Spellcrafting) kapcsolatban elhangzottakat foglaljuk össze (a többi elhangzott információ a hamarosan folytatódó The Future of ESO cikksorozat aktuális részével együtt kerül majd ki).

A Császári Fővárossal (Imperial City, PVP zóna) kapcsolatban

A bejutás a fővárosba a csatornákon (sewers) keresztül történik majd, ezt már tudtuk. Minden frakció saját csatornabejáratot használ, és a járatok - egy résztől (Crossroads) eltekintve - nem keresztezik egymást, ez is oké. Viszont, hogy „nyitva” van-e a csatorna, vagyis be tudunk-e menni a fővárosba, vagy zárva van, vagyis nem, az a Cyrodiilban birtokolt Erődök (Keep) számától függ majd. Volt arról szó, hogy a nyerésben lévő fél tudja csak elérni, de eddig azt hittük, hogy a Császárt adó Frakció lesz az, aki bejut majd. Tévedtünk. Az elfoglalt Erődök száma dönt majd erről. Mindig csak az a csatorna lesz „nyitva”, azé a Frakcióé, amely éppen akkor Cyrodiilban a legtöbb Erőddel rendelkezik. A másik két fél ilyenkor nem tud bemenni a városba, a csatorna „zárva” lesz.

Igen ám, de Cyrodiilban általában gyorsan változik a helyzet. Főleg most, ha két frakció kinn marad a rácson túl, és ezen megfelelően felhúzza magát. Ilyenkor sanszos, hogy az Erődök tulajdonjoga gyorsan gazdát fog cserélni. A korábban sok Erődöt birtokló Szövetség hátrányba kerül és elveszti az Erődjeit. Mi lesz ilyenkor a Fővárossal és a már bent tartózkodó emberekkel?

Ha valaki már bejutott Imperial Citybe, akkor nem fog automatikusan „kirugódni” (jajj, ezt a szót így most leírni is fizikai fájdalom volt) a rendszer által. Mindaddig a városban maradhat, amíg onnan ki nem tessékeli egy ellenséges játékosok irányította csapat (vagy meg nem öli egy daedra). Ezen a ponton fog majd felértékelődni az Imperial City Kereskedelmi negyedének (Market District) a tulajdonjoga/státusza, mert ha azt birtokoljuk, akkor ott fel tudunk majd támadni a városon belül is. Ha nem birtokoljuk, akkor baj van, mert halál esetén kikerülünk Cyrodiilba (a legközelebbi saját bázisra), és onnan kell visszafutni, végig a csatornán keresztül, újra és újra. Feltéve persze, hogy ismét nálunk van a legtöbb Erőd és nyitva van a csatorna.

Amire tehát figyelni kell, hogy nem elég csak bejutni a Császári Fővárosba, hanem benn is kell maradni, ehhez pedig elengedhetetlen lesz a Market District birtoklása. Ebből kifolyólag a harc a fővárosért úgy fog kinézni, hogy amikor bejut a városba egy Szövetség, akkor az első dolga lesz onnan a másik két fél "bennragadt" csapatainak kiebrudalása, mint macskát… :) Ehhez persze előbb fenn kell(ene) tartani az Erődök számát odakinn, hogy legyen utánpótlás  a csatornákon keresztül. Aztán odabenn gyorsan el kell foglalni a Kereskedelmi negyedet, hogy ha kinn fordul a kocka (ugranak az Erődök), akkor odabenn ne legyen gond a feltámadással (no meg az ellenfél se tudjon odabenn feltámadni). Majd legvégül már „csak” le kell vadászni a városban maradt ellenséges játékosokat, kerületről kerületre haladva. Mondani sem kell, hogy az ellenség, aki meghal a Fővárosban a tisztogatás során és csak Cyrodiilban tud feltámadni, az odakinn azonnal el fog indulni majd Erődöket ostromolni.

Nehéz lesz egyszerre két-három fronton is tartani az állásokat, de hát valamit, valamiért. A Kereskedelmi negyedért iszonyat nagy csaták fognak zajlani, az már most borítékolható. És akkor arról még nem is volt szó, hogy a kerületekben nem csak ellenséges játékosokkal fogunk találkozni, hanem Molag Bal csatlósainak tömegeivel is, akik Frakciótól függetlenül támadnak mindenkire, aki él és mozog.

Ez eddig csak a PVP része volt a zóna lehetőségeinek. Még nem beszéltünk a kerületekben található nevesített bossok elleni harcokról, a felvehető napi küldetésekről és egyéb hasznos jutalommal kecsegtető PVE feladatokról sem, amelyeket szintén IC-ben vehetünk fel és ott kell teljesítenünk. Ezekbe bármikor belerondíthat egy, feltámadás lehetősége nélkül nem kockáztató és sunyiban lapító ellenséges gerilla csapat, akik a Főváros elvesztése után inkább eltűntek a szem elől és a megfelelő pillanatra vártak. No meg ott lesz Molag Bal serege is, akik folyamatosan jelen lesznek a városban, amíg nem teszünk ellene. Ezért kell majd előbb kitakarítani a városban, aztán „bulizni”.

Még egy apróság. Nick szerint jelenleg nem számít exploitnak az, ha egy kommandó (8-10 fő) látva, hogy bukja Imperial Cityt, gyorsan elbújik egy rom/ház emeletén, majd kilépnek (log out) egységesen. Aztán, mondjuk hajnali 2-3 órakor mind a nyolc játékos ismét belép és onnan folytatják a harcot. A rendszer nem fogja kidobni őket a városfalon túlra az offline időszak alatt. Aki így akar játszani, így akar trükközni, az megteheti. Egyelőre.

 

Varázslatkészítéssel kapcsolatban (SpellCrafting)

Emlékeztetőül a folyamat röviden:

  • Minden újonnan megtanulható ősi varázslat egy-egy ősi kőtáblára van felvésve.
  • Ezek a kőtáblák sok esetben darabokra vannak törve és ezeket a darabokat nekünk kell összeszedni ahhoz, hogy a teljes táblát helyreállíthassuk. A megtalált darabok tartalmát lemásoljuk magunknak.
  • Ezek a tábla darabok ősi titkos átjárók mögött megbújó termekben találhatóak, amely átjárók és termek a világ minden pontján fellelhetőek. Ezek megtalálásában lesz segítségünk.
  • Ha megvan a teljes, a varázslatot tartalmazó ép kőtábla másolata, akkor az alap varázslatot "megtanuljuk". Onnantól bármikor felhasználhatjuk ezt a tudást, a kedvünk szerint fókuszálva, alakítva azt (összesen hatféleképpen).
  • Az elkészült új, a kedvünk szerint módosított varázslatot egy-egy új kőtáblára fogjuk felvésni. Ezt a kőtáblát használva az új egyedi varázslatot megtanulhatjuk, majd onnantól bármikor kirakhatjuk az action barra, mint bármely más képességet.
  • De, az egyedi varázslatot tartalmazó újonnan készült kőtáblánkat akár el is adhatjuk a piacon.
  • Minden varázslat egy-egy speciális, hagyományos TES mágia iskolához (Destruction, Alteration, Conjuration stb.) tartozik, amely iskolák külön skill fát fognak kapni, rajta passzív képességekkel, buffokkal, stb.

És akkor az újdonság:

Eddig nem volt teljesen egyértelmű, de most kiderült, hogy a Varázslatkészítés is egy szakma, amely önálló skill fával fog rendelkezni - rajta megannyi általános passzív képességgel - a Crafting skilljeink között. (például bizonyos skill növelésével tudunk majd jobb minőségű táblákat használni, esetleg hirelingek felfogadása, stb.)

A Spellcrafting skill fa első eleme egy „találd meg a titkos ősi átjárókat” aktív képesség (spell) lesz, amelyet kirakva az action barra tudunk majd használni. Ekkor egy útjelző fény jelenik meg előttünk, amely megmutatja majd, hogy merre van a következő varázslatdarabot rejtő átjáró. Nekünk csak követni kell ezt a fényt, bár ez nem lesz egyszerű. A jelek szerint inkább fogócska lesz ez, mint sem követés. A fény ugyanis ahogy megjelenik, azonnal kilő a cél irányába. Ha elvesztjük szem elől - amire van esély, mert ez megy mint a bolond, tökön-paszulyon át -, akkor sincs gond, mert bármikor újra előhozhatjuk (sima magickát fogyasztó képességről van szó). Az átjárókat csak azok láthatják, akik rendelkeznek ezzel a „fénnyel”(a varázslattal), vagyis csak magasabb szintű karakterek, akik a végére értek a Mágusok Céhe feladatainak.

Nick szerint ez a fény a köztes megoldás lenne a „könnyen megtalálni kihívás nélkül” és az „anyázva alttabolni és megnézni guglival, merre van következő rész” között. Biztos, hogy már a PTS időszakban lesznek komplett útmutatók és térképek a varázslatok darabjaihoz, de azt akarják a fejlesztők, hogy inkább kövessük a fényt (hiába gyorsabb nálunk), mint sem folyamatosan alttaboljunk és egy weboldal térképeit nézegessük.


"Fuss, Bully, fuss!"

Természetesen némi tippet azért kapunk majd az adott varázslat kőtáblájának hiányzó részeit illetően, vagyis nagyjából tudni fogjuk, hogy Tamriel melyik részén keressük azokat.

A megtalált kőtábláknak csak a mintáit fogjuk tárolni, nem fogjuk magunkkal vinni a táblát vagy annak darabjait. Ez a tárolás egy lockpickinghez hasonló minijáték során történik, amikor is egy papír és egy grafit darab segítségével lemásoljuk a talált kőtábla darab mintázatát a varázskönyvünkbe. Aztán már csak ügyesen össze kell ezeket a darabokat rakni, illeszteni.

Ha ez megvan, akkor nincs más hátra, mint a könyvükben található kész és összeillesztett varázslatok mintáját bevésni egy saját, új kőtáblára. A folyamat során használt kőtábla minősége fogja meghatározni azt, hogy milyen minőségű lesz a varázslat. A legolcsóbb üres kőtáblát megvehetjük Eyeveaban a Mágusok Céhének kereskedőitől. A drágább és jobb minőségűeket nekünk kell majd összeszedni a világból. Eleinte az olcsó tábla is jó lesz kísérletezni és próbálkozni. Minél többet gyakorlunk, annál jobbak leszünk, nő majd a skillünk (1-től 50-ig) is, minden ugyanúgy történik, mint minden más szakma esetében.

Szóval, ha megvan a teljes, lemásolt majd összeillesztett varázslatunk, megvan a megfelelő kőtáblánk, akkor már csak el kell mennünk a varázslatkészítéshez használatos oltárhoz, és meg kell alkotni a varázslatot.

A mágia iskolák skill fái akkor nyílnak meg, vagy kerülnek fel a skill fáink közé, ahogy az első, abba a típusba tartozó egyedi spellt megalkottuk ÉS megtanultuk.

Például: a „Firestorm” spell ősi kőtáblája 4 részre tört szét. Ezeket begyűjtjük, egyet innen, egyet onnan. Visszamegyünk Eyevea szigetére, majd megalkotunk egy Firestorm varázslatot saját használatra. Ehhez előbb kiválasztjuk az alap varázslatot (Firestorm), kiválasztjuk a megfelelő minőségű kőtáblát amire véssük majd, és kiválasztjuk a fókuszt, vagyis, hogy miként szeretnénk azt módosítani. Legyen mondjuk „Ultimate” fókusz, vagyis Ultimate képesség lesz a készülő varázslatból (még komolyabb/nagyobb sebzéssel). A folyamat végén kapunk egy kőtáblát, amely az előbb megalkotott egyedi Firestorm varázslatunkat tartalmazza. (Megjegyzés: fontos, hogy az AoE jellegű spellből csinálhatunk single target spellt, és fordítva. Ez a fókusz (talán az ötödik lehetőség a hatból) annak megfelelően változik, hogy milyen jellegű az alap varázslat, vagyis egy eleve már AoE hatással rendelkező varázslatot nem lehet újra azzá tenné, ott single target lesz az opció.)

Ezt az előbb elkészített egyedi varázslatot még nem ismerjük, nem tudjuk használni, mert egyelőre még csak egy kőtáblán található. Ezt a táblát vagy eladjuk vagy használjuk. Ha használjuk, akkor bekerül a varázslataink közé és ekkor nyílik meg a „Destruction Spells” nevű újabb skill fa (mert ez volt az első megtanult egyedi varázslatunk abból az iskolából).

A mágia iskolák skill fáit ugyanúgy 50-es szintig fejleszthetjük majd, ahogy a többi Crafting skillünket. A fejlesztés is hasonlóan zajlik: ki kell rakni egy-egy adott iskolába tartozó varázslatot az action barra, majd XP-t kell szerezni. Minél magasabb egy-egy iskola skilljének a szintje, annál több passzív képesség lesz elérhető, illetve annál több egyedi varázslatot tudunk majd tárolni az adott iskolából a varázslataink között.

Nincs limitálva, hogy mennyi egyedi varázslatot használunk. Aki akarja, az telerakhatja a Firestorm varázslat mind a hat fajta fókusszal elkészített verziójával az action bart, nincs akadálya. Aki szeret ennyire konkrétan specializálódni, az megteheti.

Nagyon sok varázslat lesz elérhető már az elején, és a flexibilis rendszernek hála bármikor nagyon könnyen bővíthető ezek száma.

És igen, végre valahára lesz Bound Weapon spell is, vagy valami ahhoz hasonló, mint amit a korábbi TES játékokban használtunk. Nehezen, de sikerül kicsikarni Nickből ezt az infót :)

Sajnos Staminát használó varázslatokat egyelőre nem lehet készíteni, bár lesznek olyan varázslatok, amelyek a magickát alakítják át staminává, vagy buffként staminát töltenek vissza, stb. Az egyedi, staminát használó képességgel kapcsolatban mások a tervek. Elképzelhető, hogy érkezik majd egy, a varázslatkészítéshez hasonló megoldás (egyedi harci mozdulatsorokat vetette fel valaki a cseten), de ez csak egy kósza gondolat a fejlesztők között, semmi konkrétum nincs még ezzel kapcsolatban.

 

Képek még mindig a QuakeCon 2014 streamből származnak

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.