Pár napja már elérhető és tesztelhető a következő nagyobb frissítés, az ESO v1.4 (Update 4) tartalma a teszt szerveren (PTS), ezért elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy átnézzük mi vár ránk szeptemberben. A korábbi hírekben és az ESO jövőjével foglalkozó cikkekben már le lett lőve jó pár poén, de azért lesznek itt még érdekességek. Természetesen az Update 4 tartalma még változhat a megjelenésig, de a főbb újdonságok valószínűleg már így maradnak.

 

Upper Craglorn

Sikerül végre szabaddá tenni az utat, és így a kalandorok számára elérhetővé válik Craglorn eddig még fel nem térképezett része, az Upper Craglorn. Az új területen hat szólózható (Delves) és három csoportos dungeon vár ránk, nem beszélve Dragonstar városáról.

 

Serpent Trial: Sanctum Ophidia

Elérhető válik Craglorn harmadik Trialja, benne a Serpent Celestiallal és természetesen a korábban megismert „csillagjegyes” sztori is a végéhez ér. Nem árt észben tartani azt az apróságot, hogy az új Trial megnyílása miatt a „régiekről” sem kell lemondanunk. (Érdemes lesz a Sanctum Ophidia kitakarítása után visszatérni a korábban megismert Hel Ra Citadelbe és/vagy az Aetherian Archivesbe, mert… meglátjátok, érdemes :))

 

Dragonstar Aréna

Dragonstar városától északra, a hegyekben található egykori ősi rom manapság egy véres gladiátor játéknak ad otthont. A megmérettetésre Tamriel minden vidékéről érkeznek a hősök, hiszen aki túléli az Arénát, az nem csak a dicsőséggel és hírnévvel, de megannyi kézzel fogható kinccsel is gazdagodik. A négy fős csapatoknak tíz helyszínen/küzdőtéren kell majd helytállniuk, tetszés szerint normál és veterán szinten.

 

Nirnhoned Crafting Trait

Craglorn északi részén lesz megtanulható egy teljesen új trait, a Nirnhoned. A gyártáshoz szükséges segédanyag csak Craglornban lesz beszerezhető, és a tanuláshoz/kutatáshoz szükséges, vagyis az ezzel a traittel rendelkező tárgyak is csak Upper Craglorn fő küldetésének teljesítése során lesznek elérhetőek.

 

Nagyobb szólózható dungeonok (Delves)

Bangkorai, Reaper’s March és The Rift szólózható dungeonjainak az alapterületei nagyobbak lesznek a mostani állapotnál, aminek egyenes következménye az, hogy még több ellenfél és még több kincs szedhető majd össze ezekből. Ez a változtatás csak az első lépése egy nagyobb folyamatnak, ugyanis a következő frissítésekben a többi zónában található szólózható dungeonok is fel lesznek turbózva, szépen sorban.

 

Csapatjáték fejlesztések

Elkezdődött a phasing/layering technika által okozott csapatjátékos problémák megoldása. Első lépésben azoknak a küldetéseknek az átalakítása, ahol a több phase/layer miatt az egy partyban játszó játékosok nem találták (vagy csak nehezen) egymást. A változtatások célja az, hogy a csapatot a lehető legtöbb esetben egyben lehessen tartani. Ennek megfelelően sok küldetésnél átgondolták, vagy akár törölték azokat a phase állapotokat, amelyek miatt a játékosok el lett szeparálva egymástól, ha nem ott tartottak az adott küldetés feladatai során, ahol a társaik.

A következőkkel kapcsolatban történtek változtatások:

  • Ancestor's Landing
  • Conflicted Emotion
  • Cormount
  • Dune
  • Eagle's Brook
  • Eidolon's Hollow
  • Firsthold
  • Goldfolly
  • Greenwater Cove
  • Hallin's Stand
  • Karthdar
  • Moonhenge
  • Morwha's Bounty
  • Motalion Necropolis
  • Nilata Ruins
  • Northglen
  • Onsi's Breath
  • Pelin Graveyard
  • Redfur Trading Post
  • Salas En
  • Senalana
  • Sep's Spine
  • Silverhoof Vale
  • The Gray Mire
  • Tu'whacca's Throne

 

PFX és a prioritások

Egy új rendszer kerül bevezetésre az Update 4-ben, ez pedig a prioritásokon és a távolságon alapuló FX rendszere. A lényege az, hogy elsődlegesen (vagyis prioritást élvezve) azok az látványeffektek és hanghatások jelenítődjenek meg, amelyek a játékoshoz és a csapatához kapcsolódnak, és csak ezek után következzenek azok a környezeti tényezők vagy hatások, effektek, amelyek a hangulatért felelősek vagy egyéb, kevésbé fontos eseményekhez/játékosokhoz/csapatokhoz tartoznak.

Hogy miről is van szó? Nagyobb PVP csatában vagy Trialok/Dungeonok nagyobb csatáiban mindig elsőséget fognak élvezni azoknak a varázslatoknak, támadásoknak, stb. a megjelenítése, amelyek a karakterre vagy a csapatra hatnak, vagy amelyeket mi vagy a csapatunk okozott. Nem lesz olyan, hogy a tőlünk független, jó pár méterre odébb álló csapat által szpemelt, ránk semmilyen hatással nem bíró varázslatainak az effektje miatt a saját varázslatunk nem jelenik meg jól, vagy nem látjuk a velünk harcoló ellenfél által okozott sebzések vagy támadások jelzéseit, effektjeit. Az új rendszer felállít egy sorrendet a megjelenítendő effektek között, és azok kerülnek előre, amelyek ránk is hatással vannak.

Természetesen, akinek bírja a konfigja, az ebből semmit, vagy nagyon keveset fog észrevenni. A többiek viszont komoly teljesítmény javulást fognak tapasztalni mind PVP-ben, mind a dugenonokban. A PFX természetesen szabályozható és testre szabható az „options”-ban (Particle Systems és Particle Distance)


Újabb Veterán rang(ok)

Az új tárgyak, az új helyszínek, az új küldetések és egyéb újonnan elérhető tartalmak miatt emelkedik az elérhető maximális Veterán szint - szám szerint VR14-re. Megjelennek egyúttal a VR13-es és VR14-es gyártható itemek is.

 

Enchanting változások:

  • Több, egészen pontosan dupla mennyiségű crafting XP (aka inspiration) fog jönni a fehér glyphek lebontásából, mint most. Ennél még nagyobb mennyiséget kapunk kék, lila vagy arany glyphek lebontása után.
  • Most már meg lesz az esélye annak, hogy ne csak 1 rúnakövet kapjunk vissza a lebontás során, hanem mind a hármat, amelyekből az adott glyph összeállt.
  • Az előbbi esélyt lehet majd növelni Runestone Extraction nevű passzívval, amely a korábbi Aspect Extraction passzív helyett kerül bevezetésre. A korábban erre - a megszűnő passzívra - költött pontjainkat visszakapjuk, és eldönthetjük, akarjuk az új passzívra pakolni őket vagy sem.

 

Új, képességeket módosító enchantok

Új típusú, bizonyos képességeket (Abilities – fegyverekhez köthető támadásokat) megváltoztató enchantokkal rendelkező tárgyak lesznek elérhetőek a Dragonstar Aréna és a Serpent Trial veterán fokozatán, illetve az Alliance War Leaderboard jutalmaként. Ezek egyelőre nem gyárthatóak, csak bizonyos tárgyakon lesznek megtalálhatóak. Hogy milyen enchantokról van szó?

  • Grand Healing: ezentúl nem csak gyógyít ez a képesség, de a stamina visszaállításában is segít az adott területen belül álló játékosoknál.
  • Cleave: Megnő az első ellenfélen ejtett sebzés nagysága.
  • Puncture: ez a képesség most már gyógyítja is a karakterünket is, többek között.
  • Twin Slashes: További bleed sebzést kap minden egyes „tick”.
  • Poison Arrow: ezzel a képességgel „megmérgezett” ellenfeleinket jobban sebezzük, több sebzést okozunk rajtuk az íjunkkal.
  • Destructive Touch: A képesség többet sebez majd és kevesebb magickába is fog kerülni a használata.

 

Egyéb apróságok (a teljesség igénye nélkül):

  • Érdekesség: a patch nagyjából megint 5-6 giga lesz. Viszont a jelenlegi PTS kliens mérete 40 giga, vagyis nem nagyon változott a jelenlegi "live" kliens méretéhez képest.
  • A hadjáratok (Campaigns) végén, ha a „felső” 10%-ba sikerül bekerülni (vagyis az élbolyban végzünk), akkor extra (tárgy) jutalmat kapunk: a toplista 1-2%-ba kerülő emberek arany (Legendary) minőségű szett tárgyakat és képességeket módosító tárgyakat, míg a 3-10%-ba kerülők lila (epic) minőségű szett tárgyakat fognak kapni jutalmul.
  • Ha a gyorsmenüből (quickslot) eszünk/iszunk harc közben, akkor ezentúl csak egy tisztán kivehető hanghatás jelzi majd a sikeres „táplálkozást”, és nem lesz animáció is hozzá, mint most - elkerülendő a harci mozdulatok és manőverek esetleges megszakítását.
  • Új háttérzenéket és/vagy háttérzajokat kaptak azok a helyszínek, ahol eddig nem volt ezek közül valamelyik.
  • A szétporlasztott ellenfelek után maradó kis kupacok ragyogó körvonalai jelezni fogják majd, ha van a hullában valami loot.
  • Craglornban végre lvl1-esek lesznek a critterek, nem veterán rangúak :D Ez fontos.
  • Groupban ölhető bossok több aranyat fognak dobni szerte Tamrielen.
  • Guild Storeban az „Enchantements” szűrőnél megjelenik a „Weapons/Apparel/Glyphs” választási lehetőség.
  • Guild Storeban ha keresünk valamit, de nincs olyan termék a kínálatban, akkor ezentúl egy „nincs ilyen termék” üzenetet kapunk, hogy tudjuk, nincs ilyen termék. Capisce?
  • A szürke „trash” vagy „vendor” cuccok végre nem fognak megjelenni a listában, ha épp a Guild Storeban akarunk eladni (berakni oda) valamit.
  • Guildek esetében a „guild history” tovább fogja megtartani az eseményeket, mint a mostani 24 óra. A fontosabb dolgokat 180 napig, a kevésbé fontosabbakat 10 napig.
  • …és a végére: ha kirúgnak egy guildből, ezentúl kapunk üzenetet is erről

 

Frissítve - 2014. 08. 28.
Megérkezett az ESO v1.4.1 patch is a PTS-re. A fontosabb változtatások:

  • Bekerült egy olyan opció a reskill lehetőségei közé, amivel csak és kizárólag a képességek/spellek morphjait nullázzuk le, nem az összes skillt. Örülünk Vincent?
  • Mivel még nincs Champion System (de közeleg, lassan de biztosan közeleg), ezért van (muszáj lennie) új VR rangoknak az új progress miatt. A jó hír ezzel kapcsolatban, hogy a VR13 és VR14 eléréséhez szükséges VP mennyiség csökkent a v1.4.1-ben, így könnyebben fogjuk meglépni ezt a két új szintet.
  • Nem csak a glyphek lebontásáért kapunk több crafting XP-t, hanem az 1.4.1-től kezdve a gyártásukért is. Így logikus.
  • Dark Anchorok esetében az egyes hullámokban spawnoló/érkező ellenfelek illetve a bossok mindenkire azonnal rátámadnak aki részt vesz az "eseményen". Nem lesz lehetőség egyesével aggrózni őket, mostantól ha tetszik, ha nem, jön az egész család, köszönés nélkül.

 

Ennyi.

(a képek az Update 4-gyel érkeznek majd. Töltőképernyők. Onnan nyúltuk őket.)

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.