No, akkor folytassuk az ESO Guild Summit 2014. eseményen elhangzottakat összefoglaló cikksorozatunkat! Tegnap a harcokról, a harci helyzetekről, szakmák változásairól és a hamarosan bevezetésre kerülő gyűjtemények rendszeréről volt szó, ma viszont a PVP, az AvA és a Császári Főváros (Imperial City) érdekességei lesznek terítéken. Mindezeket Brian Wheeler, az ESO PVP főguruja mutatta be/mesélte el, akiről tudni kell, hogy a legnagyobb PVP fan az összes fejlesztő közül, és ő az, aki folyamatosan jelen van a hivatalos fórumon, redditen és egyéb közösségi portálokon, figyeli, olvassa és jegyzeteli a játékosok visszajelzéseit.
Az összefoglaló alapja természetesen továbbra is Atropos és a Tamriel Foundry „élő” közvetítése.
Kezdjük azzal, hogy milyen PVP változások várhatóak az UPDATE 5-ben, amely tippre novemberben érkezik majd:
- A Forward Camp megvásárlása minimum ranghoz lesz kötve.
- Az egyes Hadjáratokból (Campaings) származó PVP buffok csak az adott Hadjáraton belül és csak Cyrodiilban fognak hatni.
- Még gondolkoznak azon, hogyan hassanak a PVP buffok a PVE területen küldetéseket végző játékosokra. Ötletek vannak, döntés még nincs.
- Végre meg lesz oldva, hogy a játékosok bizonyos objektumoknak nekiszaladva, azok illesztési hibája miatt „ne essenek át a világon”.
Az UPDATE 5-öt követő frissítésekben várható PVP változások:
- Látják, hogy a játékosok jelenleg hogyan használják az olajat a PVP szituációkban, és emiatt változtatni fognak a működési elven. Valószínűleg lesz egy minimum távolság, illetve más, egyéb megkötés, amely miatt kénytelen lesz többet kockáztatni a játékos.
- Változnak majd az Ősi Tekercsek (Elder Scrolls) bónuszai.
- Figyelik a népsűrűséget folyamatosan. Elkerülendő a nagyobb egyenlőtlenséget egy-egy hadjáratban, lesz némi változtatás a rendszerben.
- Úgy fest, sikerült megoldani a szerver és a kliens oldali ledobásokat, fagyásokat, stb.
- A játék hangulatát szeretnék megőrizni, kordában tartani, ezért a trollok, „kémek” és egyéb rendbontó elemek ellen fel fognak lépni.
Hamarosan érkezik majd a Császári Főváros (Imperial City) is, amely valójában egy PVE zóna lesz, csak éppen PVP helyszínen. Pár szó a kiegészítőről:
- A csatornarendszer (Sewers), amelyen keresztül bejutunk majd Cyrodiilból a Fővárosba, lényegében egy hatalmas nagy publikus dungeon lesz.
- A Főváros Negyedeiben lesznek PVE események és lesznek elfoglalható kulcsfontosságú pontok, amelyek birtoklása a Negyed tulajdonosát határozzák meg.
- Imperial City általános nehézsége (PVE) nagyjából 1-2 fős maximális szintű csapatra lett belőve.
- Minden Hadjáratnak saját Fővárosa lesz.
- Mind a három oldal egy időben indulhat harcba a Fővárosért.
- A bejutáshoz hat darab Erődöt (Keep) kell birtokolni Cyrodiilban, illetve ezeket meg is kell tartani, ellenkező esetben nem lehet bejutni a Fővárosba. A külső Erődök védelme kulcsfontosságú lesz az Imperial City megjelenését követően.
- Egy-egy Szövetség maximális népessége/játékosainak száma el- , illetve megoszlik a Főváros és Cyrodiil között. Az a Szövetség, amely túlerőben van a Fővárosban, az valószínűleg létszámhiánnyal fog küszködni odakinn, és vice versa.
- Négy negyed lesz: Temple, Elven Gardens, Market és az Aréna
- Érkeznek új páncél szettek, és érkezik egy új crafting stílus is, az Xivkyn.
- 6 darab új, egyenként 8 óráig tartó buffot szerezhetünk majd IC-ben, amely működése hasonló lesz, mint a már megismert Mundus Stone hatása. Viszont ez az új buff csak ideiglenesen lesz hasznunkra, nem állandó jelleggel.
- Az új buffok a társainkra is hatni fognak, vagyis, ha van rajtunk egy-egy új buff, annak hatását megkapják a mellettünk harcoló társaink is.
- Rengeteg ellenfelet tudunk majd ledarálni, lesz pénz, XP és kincs dögivel.
- A Fehérarany Torony kezdetben nem lesz bejárható. Kezdetben :)
- A Csatornákban lesznek „safe zone” területek, ahol feltámadhatunk. Egyébként ide érkezünk (pottyanunk le) a bejutást követően is.
- Minden Negyedben található három Sigil, amelyet deaktiválhatunk. Ez persze nem fog tetszeni Molag Balnak, így hirtelen egy rakás ellenfél érkezik majd Coldharbourból - a szokásos daedra csapatok -, akiket le kell vernünk.
- Ha sikerül leverni a daedrákat, akkor a Sigil körül felhúzunk egy katonai tábort, és a Szövetségünk színének megfelelő fénynyaláb fogja jelezni, hogy melyik Frakcióhoz tartozik onnantól az Sigil.
- Ha mind a három Sigilt egyszerre, egy időben birtokoljuk, akkor az egész Negyed hozzánk kerül.
- Egy-egy Negyed birtoklása azért is fontos, mert anélkül halál esetén a feltámadás a Csatornában történik, nem kis távolságra onnan, ahol a fűbe haraptunk. De, ha birtoklunk egy Negyedet, akkor ott lesz egy „Safe Zone”. Mindezen "előny" csak addig tart, amíg a három Sigil a Szövetségünk birtokában van.
- Egyelőre más előny nem származik abból, ha birtoklunk egy Negyedet, „csak” a közeli feltámadási hely. Gondolkoznak rajta, hogy esetleg ettől tegyék függővé az egyes Munkapadok (Crafting Station), és egyéb fontosabb lehetőségek, buffok használatát, elérését stb. - Ez még képlékeny, de mindenképpen akarnak további előnyöket adni egy-egy Negyed birtoklásáért.
- Az Aréna Negyedben lesz majd egy hasonló működésű esemény, mint amit a Dragonstar Arénában láthattunk, vagyis hullámokban fognak érkezni az erősebb és erősebb ellenfelek. A végső bossból pedig komoly jutalmakat szedhetünk össze.
- A lényeges különbség a két Aréna között az, hogy az Imperial City Arénája nyitott/publikus lesz, vagyis bárki, bármikor csatlakozhat a harcokhoz, illetve az Aréna helyszíne PVP terület lesz, vagyis a ránk törő ellenfelek mellett bizony a másik két frakció vérre szomjazó, a bosst és a jutalmat magának akaró játékosaival is számolnunk kell.
Egyéb érdekességek:
- Folyamatosan agyalnak a megoldáson, miszerint az Erődök mellett található erőforrások (Farmok, Malmok, Bányák stb.) még inkább hassanak az Erődre, annak erősségére, szívósságára, stb.
- A Császári cím megszerzésével kapcsolatban még a premier előtt gondolkoztak más megoldáson, de a végén maradt a mostani „Leaderboard” megoldás.
- Brian felveti majd az ötletet az UI-t fejlesztő csapatnak, hogy az ostromgépek ne legyenek együtt az italokkal/kajákkal a quickslot menüben.
- A Forward Campokat előbb nerfelik, majd később valószínűleg ki is veszik a játékból.
- Gondolkoznak a fejlesztők azon, hogyan lehetne bővíteni a PVP-s skill fákat és azok képességeit, illetve az Alliance Rangok után elérhető fegyvereket és páncélokat, de aggódnak, hogy ezzel a hardcore PVP-sek járnának csak jól, a többi játékos nem.
- Próbálnak segíteni azoknak, akik PVP területen akarnak fejlődni, és nem küldetéseket akarnak csinálni a PVE területeken. Például egy játékos megöléséért járó XP kb. négyszerese lett a sima mobokért kapott XP-nek. Változott a naponta vállalható „kill quest” rendszere is. Emellett az Imperial Cityban összeszedhető XP mennyisége is sokszorosa a normál módon szerezhető mennyiségnek.
- Az ostromhoz használt gépek nem működnek IC-ben, se a Csatornákban, csak Cyrodiilban.
Folytatjuk…