Megérkezett a teszt szerverre (PTS) a The Elder Scrolls Online következő frissítése, az egész játékot alapjaiban megváltoztató  és felforgató UPDATE 6. Nem, nem túlzás ezt állítani, sőt, be is bizonyítjuk hamarosan, amikor sorba vesszük a masszív patch notes lényegesebb változásait, kezdve a sort a várva várt Justice Systemmel. Apró érdekesség (érzed az iróniát?), hogy maga az 1.6-os frissítés cirka 14-15 gigás lesz, és a patch notes is "csak" 65-70 oldalas. Utóbbi elolvasásába csak az kezdjen bele, akinek van fél órája - a Háború és Béke hozzá képest pár mondatos bevezetőnek tűnik. Nos, akkor lássuk a VV medvét!

 

A JUSTICE SYSTEM

Érkezik a Justice System első fázisa (összesen két részletben lesz bevezetve, ez az első), amely segítségével lehetőségünk nyílik NPC-től lopni, NPC-t kizsebelni, NPC-t legyilkolni és NPC-k házaiba betörni. Mint látható, egyelőre az első fázisban csak a „nem játékos karakterek” kárára gonoszkodhatunk, a játékosok közötti rabló-pandúr össznépi PVP-s móka csak később érkezik.

Ahogy eddig, az 1.6-ban is szinte bármit zsebre tehetünk, amelyet polcokon, asztalokon, standokon, stb. látunk. A különbség abban fog mutatkozni, hogy annak a tárgynak az elvétele amelynek van gazdája mostantól lopásnak fog minősülni. Azt meg a törvény bünteti, igaz egyelőre csak a városőrök személyében. Hogy ne legyen félreértés belőle, az ilyen tárgyakat és magát a cselekményt  is jelezni fogja a rendszer egy piros „steal” felirat formájában.

A tárgyak lenyúlása mellett lehetőségünk lesz kifosztani magát az NPC-t is. Ha lopakodva (Sneak) közelítjük meg az áldozatot – lehetőleg mögé osonva, ne szemből -, akkor látni fogjuk a kurzor feliratán, hogy mennyi esély van a sikerre, mennyi lesz könnyű vagy nehéz az adott zsebmetszés.

Az 1.6 után a legtöbb lakóház és épület tulajdonosa zokon fogja venni, ha hívatlanul lépünk be az ingatlanjába. Sőt, egészen addig elmennek ezek nyavalyások, hogy még be is zárják a házaikat, arra az esetre, ha nem értenénk a szép szóból. Skandallum! Ahhoz, hogy ezekbe a házakba bejussunk, mostantól fel kell törnünk a zárakat. Ehhez nem kell mást tennünk, mint lopakodva megközelíteni az adott bejáratot, és máris megjelenik a zárfeltöréses minijáték. Természetesen a törvény ezt is bünteti, ezért érdemes okosan és lehetőség szerint észrevétlenül végezni ezt a műveletet (is).

Ha bejutottunk, akkor azt ne felejtsük el, hogy az ajtó nem véletlenül volt bezárva, vagyis továbbra sem vagyunk szívesen látott vendégek, érdemes elkerülni a tulajdonossal (vagy a lakókkal) történő találkozást, mert azonnal rendőrért fognak kiáltani. Vagy a bátrabbja nekünk is támadhat.

Tamriel szerte rengeteg széfet (safebox) fogunk találni, amelyekben értékes kincseket tárolnak a tulajdonosok. Ezeket a széfeket érdemes felkutatni és feltörni, higgyétek el, megéri a fáradalmat. Na persze, ezeket a széfeket rendszerint őrzik, még mielőtt valaki azt hinné, hogy egyszerű feladatról van szó...

Az Update 6 bevezetése után szinte bármikor szinte bárki megölhetünk Tamriel lakosai közül. Természetesen lesznek olyan NPC-k, akiket nem lehet megtámadni, mert fontos szerepet játszanak esetleg más játékosok küldetéseiben, stb., de a lakók közel 95%-a lemészárolható. Egy-egy gyilkosság után lehetőségünk van a hullát is kifosztani, bár meg kell jegyezni, nem minden holttest fog szajrét rejteni.

Az előzőekben felsorolt tevékenységek egytől egyig bűntények, amelyet nem néznek jó szemmel sem a lakók, sem a városőrök. Ha úgy rosszalkodunk, hogy annak van szemtanúja, akkor a szemtanú nem fogja szó nélkül hagyni a tetteinket. Az, hogy miként fog reagálni az adott "nem játékos karakter" képességeitől és vérmérsékletétől függ. Lesz, aki elfut és riasztja a városőröket, lesz, aki megvédi magát vagy tulajdonát és ránk támad, stb. Sosem tudhatjuk előre, kiből mit hoz ki egy-egy bűntény.

Ha úgy bűnözünk, hogy más is látja, akkor azonnal vérdíj kerül a fejünkre. Ennek mértékét a képernyő jobb alsó sarkában fogjuk majd látni, illetve szöveges üzenetként is megjelenik majd a frissen szerzett vérdíj mennyisége. Ha nagyobb vérdíj van a fejünkön, akkor a közelben tartózkodó városőrök azonnal keresni fogják a "társaságunkat”. A mennyiségtől függ, hogy hajlandóak e tárgyalni, vagy egyből ütnek és nem köszönnek. Sőt, lesznek olyan árusok és NPC-k, akik nem hajlandóak majd beszélni szökésben lévő bűnözővel.

Ha csak kevés vérdíjjal rendelkezünk (Disreputable), akkor a városőrök nem nagyon fognak utánunk jönni. Látnak minket, tudnak rólunk, de nem fizetik őket meg annyira, hogy minden tyúktolvajt megkergessenek. Ha ennél picit komolyabb hírnévvel rendelkezünk (Notorious), akkor már keresni fogják a társaságunkat, sőt, ha a szükség úgy hozza, hívják a társaikat is segíteni. A céljuk ekkor még az, hogy békés úton rendezzék a dolgokat, vagyis fizessük ki a fejünkre kitűzött vérdíjat, oszt viszon'látás. A legrosszabbul a "Fugitive" rangot elérve járunk, mert ekkor már nem fognak szórakozni a letartóztatással vagy a vérdíj behajtással, egyből lőnek, ütnek, rúgnak, csípnek, harapnak ha meglátnak. Az egyetlen cél ilyen esetben a bűnöző, vagyis a mi halálunk. Ekkor vagy meghúzzuk magunkat valahol, amíg nem csillapodnak a kedélyek, vagy felkeresünk egy seftes orgazdát (Fence), akinél rendezni tudjuk a vérdíjat, megszabadítva magunkat a ránk vadászó városőrök kommandójától.

Ha egy városőr levadászna bennünket, akkor arra készüljünk fel, hogy nem csak azonnal elkobozza az összes nálunk lévő lopott cuccot (a régieket is), de a vérdíjnak megfelelő mennyiségű aranytól is megszabadít. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a bankban lévő aranyhoz nem nyúlnak…

Ami a lopott cuccokat illeti, ezek a tárgyak „lopottként” lesznek megjelölve a hátizsákunkban, és ezeket nem tudjuk el- vagy átadni egy másik játékosnak, nem rakhatjuk be se a kereskedelmi guildek boltjaiba, se a saját bankunkba. Ha pénzt akarunk látni ezekből, akkor muszáj lesz felkeresni egy-egy orgazdát, és vele boltolni.

Természetesen lesznek olyan tárgyak, amelyeket azért lopunk el, mert szeretnénk megtartani. Semmi gond, az orgazdák tisztára tudják ezeket mosni, megfelelő pénzmag ellenében. Onnantól kezdve eltűnik a „lopott” felirat és bátran használhatjuk arra, amire akarjuk, egy őr sem fogja visszavenni tőlünk. Érdemes észben tartani azt, hogy az orgazdák naponta csak bizonyos mennyiségű tárgyakat tudnak átvenni, vagy tisztára mosni, mert ők sem hülyék, hogy felhívják a hatóságok figyelmét a rejtett bázisuk előtt liba sorban álló tolvaj kuncsaftokkal.

A bűnözéshez egy új skill fa (Legerdemain) is érkezik, a World kategóriába. Rajta megannyi passzív képességgel, amelyek a bűnözés sikerességét vagy a orgazdával történő könnyebb üzletelést hivatottak segíteni. A skillek növelése ezúttal nem XP, hanem az orgazdáknál leadott szajré értéke alapján történik.

Az orgazdák rejtekhelyeit a nagyobb városokban találjuk meg, speciális jellel megjelölt ajtókat kell majd keresnünk. Ezek a helyek egyúttal menedékként is szolgálnak, ahova a városőrök nem tudnak követni minket.

 

További érdekességek, amelyek külön cikkben lesznek majd kifejtve:

  • Érkezik a Champion System harmadik fázisa, amelyben végre már megjelenik a Champion Pontok szerzésének és elosztásának lehetősége, és amely majd teljes egészében fel fogja váltani a Veterán Szintekre alapuló fejlődést. A Veterán rangok a negyedik, utolsó fázisban fognak eltűnni végérvényesen, addig a két rendszer párhuzamosan fog üzemelni. Ehhez az új alrendszerhez egy új felhasználói felület is dukál, amely ismerős lesz majd a Skyrimból.
  • A játékban található összes skill, képesség, varázslat, stb. át lett dolgozva vagy teljesen, vagy csak érintőlegesen, de a lényeg, hogy minden megváltozott. Ez azért is fontos, mert az 1.6 élesítése után a legtöbb képesség és varázslat másként fog működni, mint eddig (más forrást használ, vagy más animációt kap, vagy teljesen más hatást). Meg kell tanulni és szokni majd az új rendszert, a korábbi buildek nagy része feltehetően kukázva lesz.
  • Teljesen megváltozik a Szakács szakma (Provisioning). Rengeteg alapanyag fog feleslegessé válni, de lesz helyettük rengeteg új is. Itt jeleznénk, hogy ne dobjon el senki semmit, ne eresszük szélnek a jelenlegi alapanyagokat tároló altjainak, mert sok-sok ezer aranyat lehet összeszedni majd 1.6 után a régi, feleslegessé vált alapanyagok eladásával. Ezeket külön jelzi majd a rendszer.
  • Érkezik a Collection interfész is, amely nem kevés helyet fog felszabadítani a hátizsákokban, hiszen ide kerülnek be mostantól a petek, hátasok, kosztümök (sajnos az álruhák (disguise) egyelőre nem). Viszont minden account szinten lesz kezelve ellentétben az eddigiekkel. A Collection részbe került tárgyakat azonnal aktiválhatjuk egy kattintással, de akár gyorsbillentyűt is rendelhetünk hozzájuk. Természetesen elképzelhető, hogy egyes tárgyat nem használhatunk, ha annak olyan speciális feltétele van, amely az adott pillanatban az adott karakterre nem érvényesül.
  • Köszönhetően a Collection interfész megjelenésének, és annak, hogy a hátasok (Mounts) is ide kerülnek, a hátasok rendszere is megváltozik. Megjelenik a „Riding” skill, mely az eddigi a karaktereink által nevelt lovaink képességeinek függvényében kerül meghatározásra. Mostantól nem a lovat fogjuk etetni, hanem a karakter fog „iskolába” járni, és alkalmanként leckét venni lovaglásból - mivel a lovak account szinten lesznek kezelve. Idővel, ha sokat járunk ezekre az oktatásokra, mind a sebesség, mind a teherbírás és mind a kitartás maximalizálható lesz, és nem kell végre döntenünk, hogy melyik lóval induljuk el kalandozni, mert nem a ló lesz egyedi, hanem a karakter.
  • Változik a Tutorial rész is, a teljes „szökés” újra lett tervezve.
  • Érkezik a Crown Store, benne petekkel, mountokkal, kosztümökkel, italokkal, stb.

 

Mindezekről lesz még szó bővebben az Update 6 megjelenésig! Figyeljétek a híreket.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.