Született már sok cikk és ismertető a játékról, de az ESO "Sötét oldaláról" még nem írtunk. Ebben a cikkben próbálom összefoglalni azokat a dolgokat, amelyekre érdemes odafigyelni, illetve, ha lehet, elkerülni. Szeretném kiemelni, hogy a történet nem arról szól, hogy húzzuk le jól a játékot, inkább csak érdemes kitérni arra is, hogy minden jóság ellenére, azért ebben az mmo-ban is vannak bőven problémák és hibák, amivel minden régi és sok új játékos találkozott már, vagy találkozni fog. Megoldások a hivatalos oldalról.

Kezdjük az elején, a Launcher:
Mióta a játék megjelent, nagyjából minden patch után van vele valami érdekesség. "PatchManifestError_VersionFail" üzenet gondolom sok embernek ismerős. A play gomb helyett megjelenő repair is sok játékosnál okoz, okozott komoly gondokat, gondolok itt arra, hogy a játék egy kiadós repair után sem javul meg, illetve a play gomb még véletlenül sem jelenik meg, vagy a launcher csak simán elkezdi újra a letöltést. A gyakorlottabbak már rutinosan kezelik a helyzetet, lássunk hát pár megoldást:

  • Mindig az account felületeden elérhető launcher-t telepítsd fel, a régi verziók problémák okozhatnak
  • Ha van rá tárkapacitásod, tarts mindig egy másolatot a játékodról, így ha valami gond van, sok gyengébb nettel rendelkezőnek nem vesz el annyi időt a játék újra letöltése, elég csak felülírni a másolattal, aztán ellenőriztetni, az esetleges változásokat pótolni fogja a játék
  • Nagyobb patchek után rendszeresen szokott mindenféle hibát dobni a launcher, és sokszor szereti repair-elgetni is magát, egyébként fölöslegesen, a megoldás erre: ne foglalkozz vele, indítsd a játékot a mappájából, az eso.exe-ről, ha nem jó, utána mehet a repair
  • Egyéb hibák elkerülése végett ez a játék, de sok másik sem szereti, ha az alternatív telepítési útvonalban ékezetes karakter szerepel, a rendszergazdai módban indítás is segíthet időnként, ha gond van
  • Ha a belépésnél új ip miatt email-t küld a játék a kóddal, hogy engedélyezd a géped, de percekig nem kapod meg, akkor két variáció lehetséges. Az első, hogy a leggázabb magyar email szolgáltatónál vagy és kivárod, hátha megérkezik, mielőtt kifutsz az időből. Kettő, elnyomod és próba újra, valamikor elsőre lassan küldi ki gmail-re is.

A játék alapvető mindennapos hibái:
Szerencsére már a béta óta követem a játék alakulását, és vegyes érzéseim vannak. A játék megjelenésekor a sok megmondóember kielemezte a játékot lvl10-es szinten, ami nem csak butaságnak, hanem félretájékoztatásnak is minősült. Objektívan kijelenthetjük, hogy a játék nem kezdett se jól, se rosszul, a bugok és félkész megoldásokat figyelembe véve. Természetesen itt is közrejátszott az a tény, mint sok más mmo-nál, hogy a játék kb "0.6-os" verzióban jelent meg, de nyilván nem akarták még fél évet csúsztatni a megjelenést, mivel akkor közrejátszott volna egy Wildstar, Archeage és WoW kiegészítő is, amivel számolniuk kellett volna. Jelenleg a 2.0.2-es hivatalos verziószámnál járunk, de saját véleményem szerint, nagyjából most járunk a "0.9-es" verziónál. (1.0 akkor lenne, ha végleg elbúcsúztatják ezt a veterános rendszert.)
Összefoglalva, nem szerepelt ilyen tekintetben rosszabbul, mint az előző pár "WoW killer" mmo, sőt.
De lássunk pár hibát és megoldást, ha van:

  • Questek: nagyon sokat javítottak már, de ha gond van, akkor érdemes elsőnek körbenézni, mert sokszor rossz helyre mutat a küldetés, vagy nem mutatja jól az npc-t. Megoldás lehet egy alaposabb körbetekintés, küldetés elolvasás, majd relog, youtube videó a küldetésről, utoljára pedig egy küldetés törlése és újra felvétele. Fontos, hogy egy több lépcsős küldetéssorozatot próbáljatok meg nem megszakítani egy kilépéssel, inkább vigyétek végig a jutalomig, mert beakadhatnak az npc-k.
  • Partizás: a partibug, vagyis, hogy a leader eltűnik, a béta óta probléma, ilyenkor nincs más, mint kilépegetni és újra összehívni a csapatot. Invitáláskor figyeljetek oda, főleg nagy csapatos mókáknál, hogy az invitálások, a parti feloszlatása akkor történjen meg, ha senki sincs töltőképernyőn, mert ezzel csodálatosan szét lehet bugoltatni a csapatot és horror lesz, mire kiszabadultok belőle. Ha mégis sikerült bebuggoltatni, akkor a relogok mehetnek.
  • Group Finder: Van ilyen is a játékban, de hogy mennyire működik, azt a jóég tudja. Szinte minden patch-ben javítanak rajta, de valószínűleg jelenleg is teljesen használhatatlan, így ha partit kerestek, pl dungeonra, akkor érdemes a napi küldi zónában a chat-et spammelni a reklámmal. Trial-ra meg Craglorn-t. Egyszer talán a Group Finder is jó lesz, a remény hal meg utoljára.
  • Wayshrine: A béta óta reptet, vagyis mikor a születőpont alá, vagy fölé tesz a játék, a kérdés csak az, mikor érsz földet. :) Egy /stuck parancs, vagy alt+f4 szokott segíteni rajta, ha sok idő lenne, mire földet érsz.
  • Random Crash: Az 1.6, illetve a 2.0 óta most már azok is crash-elgetnek, akiknek eddig ritkábban volt. Nekem például kb havi szinten, ha egy volt, az 1.6 óta naponta 1-2 is belefér. Ez van, majd javítják. Trial-okban és PvP-n gyakoribbak a fagyások. Időnként segít, főleg pvp-n, ha nem ezer éve out of date addon-okkal játszotok, illetve érdemes kikapcsolgatni őket. Hihetetlen lesz, amit írok, de a tömeg pvp-t egyetlen más mmo-ban sem csurig feltekert grafikával kellett játszani, itt sem. Ez nem PVE terület, hogy max 8 mob statikus dolgait számolja ki a gép. PvP-n több százan is lehetnek egy területen. Akinek nincs atomerőműve otthon, hogy tömegben is stabilan fusson a játék, azoknak érdemes levenni a grafikát, ha pvp-zni készülnek. Természetesen ekkor is lesznek crash-ek, de talán nem annyi.
  • LAG: Csupa nagy betűvel. Általában a PvP kampányokat érintette a lag, de az utóbbi pár hétben a PVE területeken, az instance-olt területeket is érinti (Dungeon, Trial). Sokszor csak egy-egy zóna kapja meg a lagot, a többi jó. Régebben elneveztük ezt a jelenséget vándor lagnak, barátkozzatok meg vele, a fejlesztők dolgoznak a problémán. Reméljük nem arra várnak, hogy megint elfogyjanak a játékosok, így problem solved. :) A PvP-t érintő borzasztó állapotok javításán is dolgoznak.
  • Töltőre fagyás, lassú töltőképernyő: Két ok miatt van. Az egyik az, hogy az adott terület éppen atomlagban lebeg, így a kliensed is lassabban kapja meg a szervertől az adatokat. Sokszor érdemes várni, ha túl hosszúnak tűnik, akkor alt+f4, aztán próba újra. Simán töltőre fagytál. Ilyen is van, alt+f4.
  • Beszorulás, textúrán átesés: Itt is, mint minden más játékban, oda kell figyelni arra, hogy a játékot nem arra találták ki, hogy minden hülye helyre fel kell ugratni, bele kell mászni, hülye helyekről le kell esni. Vannak helyek és lesznek is, amiket érdemes kerülni, próbáljunk meg normálisan közlekedni, akkor kevesebb az esély arra, hogy beszorulunk, átesünk a semmibe. Azok meg, akik imádnak nem normálisan közlekedni, illetve szeretnének mindenhova felugrálni, azok meg igen, lehet így fognak járni, vagy úgy.
  • Mail bug: Megkapott levelet nem tudod kinyitni, látod, hogy megérkezett, de mégsem jelenik meg, vagy csak nem kapod meg a postádat. Megoldás minden esetben: relog Ha több karaktered van, és megy a hirelings, akkor mindegyik karaktereddel be kell jelentkezned, hogy megkapd a postát.
  • Animációm skill bugok: Ilyenek vannak és lesznek is. Elmúlnak idővel, ha mégsem, relog.
  • Stuck: Úgy beakadsz, hogy nem működik a /stuck parancs sem. Ilyenkor érdemes megpróbálni a PvP kampányba bejelentkezést. Ha abban vagy, akkor egy másik kampányra jelentkezz rá. Ha nem, akkor relog. Ha sehogy sem, akkor support.
  • UI bugok: Na az van bőven. Bátran kijelenthető, hogy az ESO rendelkezik a legbutább (talán tudatosan a mod-ok miatt) és legbugosabb UI-val. Ezzel mindenképp beírták magukat a játéktörténelembe. Az általános ui log írja mi a gond, ha nem éppen az egyik addon-od miatt sikít (érdemes frissíteni az addonokat), akkor csak simán szar. Sokszor csak feldob egy ablakot, amit elég elnyomnod. Ha nem javul meg, /reloadui, ha nem segít, akkor relog. Ha elveszted a célkereszted, és nem akar visszajönni, akkor szintén ugyanaz, mint az előbb. Általános kijelenthető, hogy a /reloadui parancsot sokat fogjátok alkalmazni. :)
  • Health, Magicka, Stamina bar: Ha eltűnik, nem mutat semmit, az általában játék, UI hiba. Jelenleg is van egy ilyen bug, javítani fogják.
  • Combat-ba ragadás: Fincsi, főleg PvP-n. Erre sajnos nincs megoldás, ki kell várni, hogy kikerülj Combat-ból. Ha a partiban vagy és folyamatosan jelez a játék, hogy combat-ba kerültél és ki, ahogy a többiek is, akkor az egész partinak relog-olni kell.

Természetesen van még sok más hibája is a játéknak, de ezek azok, amelyek általánosan mindenkinél előfordulnak. Barátkozzatok meg velük, szeressétek őket. :) Kitartást mindenkinek és jó játékot.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.