Bár a QuakeCon 2015. legnagyobb attrakciója kétség kívül a Fallout 4 zárt ajtók mögött tartott bemutatója volt (telt ház, a prezentáció előtt egy órával már tízméteres sorokkal a bejárat előtt), de azért a The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited kedvelői sem panaszkodhattank, hiszen idén is megkaptuk a magunk kis egy órás ESO:TU paneljét. Az előadáson - melyen a nagyfőnök, Matt Firor mellett Richard Lambert, Brian Wheeler és Eric Wrobel is szót kapott -, főleg Imperial Cityről, az azt követő DLC-kről és az egyéb tervekről volt szó. Az ott elhangzottakat foglaljuk most össze.

Általánosságban:

  • A DLC-k mostantól nagyjából negyed évente érkeznek majd és mindig kapnak egy hangzatos, a tartalmát jól bemutató nevet (lásd: The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited - Imperial City)
  • Aki előfizető (vagyis ESO Plus tagsággal rendelkezik), annak továbbra sem kell megvennie a DLC-ket, ingyen megkapja/elérheti azok tartalmát mindaddig, amíg előfizető.
  • Aki nem előfizető, az megveheti ezeket mindig a Crown Store-ban.
  • Az Imperial City nagyon nagy részben PVP és csak kis részben PVE tartalmat ad a játékhoz.
  • A PVP ezúttal kis helyeken, utcákon, szűkebb tereken fog zajlani, nem a Cyrodiilt jellemző nagy mezőkön, területeken.
  • Érkezik 2 darab 4 fős PVE dungeon, mind sima és mind veterán móddal.
  • Lesz egy hatalmas, több szintes nagy Publikus dungeon is, PVP területként.
  • Imperial City felépítése, domborzata, elrendezése, jellegzetességei megegyeznek majd a TES IV Oblivionban látottakkal, hiszen hiába van pár száz év a két “játék” között, a város maga elég ősi és híres ahhoz, hogy ne kapjon teljesen új arculatot.
  • Illetve a fejlesztők azt szerették volna, hogy ha belépünk a városba, akkor ismerős legyen minden, még akkor is, ha a város jelenleg romokban áll és a békés Imperial lakosok helyett mindenfelé Daedrákkal és ellenséges játékosokkal fogunk találkozni.
  • Kapunk egy komolyabb átívelő sztorit is a DLC-vel, amelynek a küldetései érintik a Főváros összes kerületét.
  • A Dungeonok is megkapják a maguk sztoriját. A White Gold Tower dungeon történetéből kiderül, miért is van egy óriási portál a torony felett és hogyan lehet megakadályozni és leállítani véglegesen az emberi világot az Coldharbourral összemosni készülő Planemeld folyamatát.
  • Mivel az Imperial Cityben található ellenfelek a Deadra inváziós sereget jelképezik, ezért rengeteg új monsztával fogunk találkozni, nagyokkal, félelmetesekkel, gonoszakkal - Molag Bal eddig sosem látott teremtményeivel (lásd felső kép).
  • Jövő héttől már elérhető lesz PTS-en (Public Test Server) a DLC.

 

Imperial Cityről:

  • Három főbb céljuk volt az Imperial City kiegészítővel:
    - Első, a Cyrodiili nagy és nyílt területein zajló, ostromgépes, hadsereg vs hadsereg jellegű PVP mellé szerettek volna egy kisebb léptékű, szűk utcákon zajló, jobban pörgő harcokat hozó PVP-t is.
    - Második, hogy végre méltó (és végleges) lezárást kapjon az egész “Molag Bal inváziója Tamriel ellen” sztori.
    - A harmadik pedig, hogy mind az első és mind a második cél egy olyan ismerős és jellegzetes helyszínen történjen, amelyet szinte mindenki ismer és ahova örömmel, régi ismerősként érkezik majd vissza (még ha a “vissza” kifejezés időben nem is állja meg a helyét) - ez pedig a Birodalmi Főváros.
  • A DLC-ben meg fogjuk ismerni a Xivkyn-t, Molag Bal elit egységét, a tökös Deadrák között is a legtökösebbeket. Akármikor és akárhol futunk velük össze, a Főváros utcáin vagy a csatornák folyosóin, nem nagyon fogjuk megúszni sérülések nélkül a kalandot.
  • Rengeteg új loot, pet, álruha, stb. is érkezik, mint minden DLC esetében az MMO-k világában.
  • Maga a DLC - nem győzzük elégszer hangsúlyozni - PVP jellegű kiegészítő, ezért bármilyen PVE tartalmat is készülünk elvégezni a Fővárosban, mindig számolni kell azzal, hogy az ellenséges frakció emberei feltűnnek és keresztbe tesznek.
  • DE! MIndenki, aki megvette a DLC-t automatikusan megkapja a PVE dungeon bejáratánál lévő Fast Travel pontot, vagyis ha nem akar PVP-zni, akkor is el tud jutni a PVE dungeon normál és veterán fokozatába, nem kell végigverekednie magát a városon. Egy kattintás és már a dungeonban is találja magát az illető a csapatával egyetemben.
  • A két dungeonon kívül minden más PVE tartalmat bőven érint a PVP lehetősége, akár tetszik, akár nem.
  • A Fővárosba a csatornákon át lehet bejutni, ami egy hatalmas, 3 különböző szinten elterülő publikus PVP dungeon, tele bossokkal, kincsekkel és ellenséges játékosokkal.
  • A csatornákban lesz minden frakciónak egy-egy bázisa, egy biztonsági zóna, ahol újra lehet tölteni a készleteket és lehet picit pihenni a feltámadás/bejutás után.
  • A felszínen, a Főváros mind a hat kerületének önálló sztorija lesz. Ezek a történetek természetesen összefüggnek és együtt adják meg a választ arra a kérdésre, hogy mit is akar kedvenc Daedra Hercegünk a világunkkal. Már megint. Még mindig. (Röviden: MB nagyon szeretné elérni azt, hogy mostantól senki se tudja megakadályozni a létsíkok egyesítését, mert picit unja, hogy mindig van egy (vagy több) hős, aki keresztbe tesz neki)
  • A kerületek és az ESO elnevezései: Memorial District, Arborétum, Temple District, Nobles District, Elven Garden District, Arena District.

 

Dungeonok (Imperial City Prison és a White Gold Tower) sztorija:

SPOILER veszély!

  • A Börtönben Lyranth drágaságunk visszatér, és már megint kavarja a sz...állóvizet. Ezúttal is segít nekünk, de valamit valamiért… Imperial rabokat kell majd főként kiszabadítanunk a dungeonban, miközben kíiktatjuk a deadra börtönőröket.
  • A Torony sztorija szerint, amikor a Deadra megérkezett a Fővárosba, akkor a Toronyban tartózkodó Papok (Moth Priests) gyorsan elrejtették az összes Ősi Tekercset Molag Bal elől. Amikor a játékosok megérkeznek egy Tekercset keresnek, azt, amely tartalmazza azt a jóslatot, hogy hogyan lehet megakadályozni a Planemeld folyamatát, Tamriel beolvasztását Coldharbourba. A dugeonban előre haladva megszerezzük majd a Tekercset, de ekkor jön a szokásos drámai fordulat.

SPOILER veszély vége

 

Egyéb apróságok:

  • 12 darab teljes új dungeon szett érkezik, 6 szerezhető a Börtönben és 6 a Toronyban.
  • 2 új monszter maszk is lesz (1-1 a két helyről).
  • Tel Var Stone-ért cserébe összesen 6 darab szettet vehetünk.
  • Lesz 3 darab új készíthető (crafting) szett is.
  • Némely régi PVP szettet átdolgozzák VR16 szintnek megfelelően (összesen talán 11-et)
  • Mindegyik új szett 7 részes lesz, vagyis lehetőség lesz használni egy teljes szettet (5 darab) és még mindig van lehetőség a maradék helyekre egy két darabos bónuszt  is berakni.
  • Ékszerek is kapnak szett bónuszokat.
  • Az összes elkészíthető (Crafting) szett megkapja a maga VR15 és VR16-os verzióját is. De, elkerülendő azt, hogy a DLC 1. napján mindenki legyártja a kedvenc szettjét és “csókolom, megvan a legjobb cucc” felkiáltással nekiáll aprítani, új alapanyagok szükségesek ezekhez a szettekhez, amely anyagok begyűjtése nem lesz egyszerű.
  • Az új alapanyagokat vagy VR15-16 cuccok lebontásából szerezzük meg, vagy kaphatunk Tel Var Stoneokért is, vagy vehetünk (kereskedelmi) guildek boltjaiból is (így akár a PVP-s tevékenységből kapott Tel Var Stone pénzre is váltható).
  • Diablo 3-ból ismert Treasure Goblin Scamp is megjelenik a játékban, főleg a csatornákban "random eventként". Ha hirtelen megjelenik, a játékosoknak el kell kapniuk villámgyorsan, mert a drága futásnak fog eredni végig a Csatorna folyosóin, berántva és figyelmeztetve minden arra járó Daedrát. Ha sikerül időben leverni, rakás Tel Var Stone vagy gyártási alapanyag lesz a jutalom. Ha nem, akkor nyit egy portált és lelép - lásd Diablo 3.
  • Lesznek új enchantok is, köztük a Prismatic enchantok. Ezek nem csak magickát, staminát vagy életerőt adnak az adott páncél darabhoz, hanem akár kettő vagy akár mind a három fajtát is egyszerre. Stamina és Magicka alapú hibrid builded van? Nosza, keress ilyen enchantot és mindjárt jobb lesz!

 

…és a közeli jövő

  • Orsinium lesz a következő DLC. PVE jellegű lesz és 2015. negyedik negyedévében érkezik.
  • 2016. első félévében jön végre a Dark Brotherhood és a Thieves Guild, két önálló DLC formájában.
  • LFG fejlesztésre kerül, mert a jelenlegi kissé fapados. A változások egyike az, hogy végre lesz lehetőség más frakciókkal együtt kalandozni a dungeonokban is.
  • DE NEM ÁLL MEG ITT A KÖZÖS KALAND, TOVÁBBI LEHETŐSÉGEK IS LESZNEK (raidek, közös küldetések PVE területen? - meglátjuk, de nagyon úgy fest, hogy igen), de egyelőre a közös dungeonokkal kezdődik a folyamat.
  • Végre kap kontroller támogatást a PC verzió is.
  • Érkezik a feliratozás (Subtitles) lehetőség, hogy ne maradjon le senki sem a fontosabb infókról, azokról, amelyeket eddig az NPC-k csak mondtak és nem lett leírva sehova sem.
  • Végre eltűnnek a Veterán Rangok (bár ezt már lassan csak akkor hisszük el, ha látjuk). Mivel a VR mindent érint, a lootoktól kezdve a craftingon át az endgame zónákig bezárólag, nem egyszerű a feladat. Hogy mikor? Nos, az Orsinium DLC-ben még nem, majd csak utána, vagyis leghamarabb 2016. kora tavaszán a Tolvaj Céhe vagy a Sötét Testvériség DLC érkezésével.
  • ...és még érkezik majd sok minden egyéb.

A képek a streamből vannak kiszedve, azért olyanok, amilyenek.

 

Videó a ránk váró helyszínekről:

A Főváros:

 

Imperial City Prison (4 fős dungeon)

 

White-Gold Tower (4 fős dungeon)

 

A videókat az elderscrolls.net kollégák vágták össze a paneles streamből.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.