Mit nyújt(hat) a The Elder Scrolls Online a Skyrim fanoknak, vagy az mmo játékosoknak?

A Gameinformer cikksorozata folytatódik, ezúttal egy olyan témában, ami a bejelentés óta foglalkoztatja a játékosok nagy részét. Miszerint, hogy is fog ez működni, miben lesz másabb, mint a Skyrim, mint a World of Warcraft, a Rift, az SW: The Old Republic, stb. Hát, lássuk akkor szépen sorjában, szemezgessünk a cikkből.

Skyrim játékosoknak:

  • Nagyon sokan kíváncsiak arra, hogy nézhet ki Black Marsh, az Argonian faj hazája, vagy milyen lehet végiglovagolni Daggerfallon, de ezúttal egy modern játékmotor által megjelenített módon? (korábbi TES játékokban volt erre már lehetőség, a 90-es években). A The Elder Scrolls Online segítségével mindenki bebarangolhatja Tamrielt széltében-hosszában.
  • Olyan korba csöppenünk játékosként, amelyről eddig csak könyvben olvastunk (az TES Adventures: Redguarddal, amely szintén ebben a korszakban játszódott nagyon kevesen játszottak anno), és amely időszak rejtelmeit, legendáit most saját bőrén tapasztalhatjuk.
  • Kalandok, kalandok és...mi is? Hja, kalandok. Akármerre is járunk, folyamatosan romokra, barlangokra, kriptákra bukkanhatunk, amelyeket egyetlen térkép sem jelöl. Nem ez a célja a The Elder Scrolls játékoknak? A felfedezés öröme, és a kincskeresés varázsa, anélkül, hogy egyetlen NPC is kiadta volna feladatba? Lehet persze úgy is, de teljes a szabad felfedezés lehetősége, nincs kötöttség, ránk van bízva, hogy mit fosztunk ki, és mikor. Ha neadj'sten olyan tárgyra bukkanunk, ami később valakinek fontos, akkor azt elég később is leszállítani az illetőnek, nem kell külön feladatba kapnunk előtte.
  • A Skyrimből ismert Mundus kövek szintén visszatérnek (amelyek felkeresésével a kiválaszthatjuk, milyen képességeket szeretnénk növelni), ahogy visszaköszön az összes ismer Deadra Herceg, az összes nagyobb Céh (Harcosok, Mágusok, Tolvajok, Sötét Testvériség), csillagjegyek, és még megannyi TES játékokra ismerős elem.

 

World of Warcraft játékosoknak:

  • Partyzgatás új értelmet fog nyerni. A legtöbb mmoban, ahogy a WoWban is a játékosok csak akkor állnak össze küldizgetni, ha egy-egy elite questet kell megcsinálni, egyébként a szintezés nagyrészt szólózgatva telik. (ez mondjuk részben igaz, mert a Cataclysmban a lvl80-ig szinte az összes elite küldetést lebutították szólózhatóvá, kivéve az Nagrandi és a Zul'draki arénákat, így partyzni szinte teljesen felesleges már, csak dungeonokban). A TESO-ban a cél, hogy egymást segítve kalandozzon a játékos, akár partyban, akár szólózva. Nem lesz "tagelés" (senki sem "nyúlja" le a mobokat), mindenki megkapja a maga jutalmát, ha segít megölni egy-egy mobot, bosst, stb-t. Ha partyban van, ha csak épp akkor esett be oda, akkor is. Ha látjuk, hogy egy party küzd egy publikus dungeonban, nyugodtan menjünk és segítsünk nekik, megéri nekünk is, nem kell várnunk, amíg ők végeznek, és respawnol a mob.
  • A dungeonok (publikus és instanceolt) hosszúak és részletesek, változatosak lesznek, mint a régi BRD (Blackrock Depth) instance, a WoW-ban. Sokan visszasírják az egyik legnépszerűbb dungeont, amikor is egy egész várost kellett végigírtani az Emperorhoz, millió boss-szal, változatos helyszínekkel és ellenféllel találkozva útközben, és nem csak egy nyúlfarknyi 5 perces folyosót kellett kitakarítani, mint a mai dungeonok többségében. Ehhez hozzátenném, hogy a BRD valóban az egyik legjobb instance a WoW történetében, de az is kétségtelen, hogy a legtöbb party mire végére ért a kezdeti időben, vagy lebabázott időközben, vagy háromszor alakult át a teljes felállás. Most, 2012-ben szintezés közben kb egy óra egy teljes BRD run, de anno ez volt 4-5 óra is. Na ennyi ideje manapság már senkinek sincs, pont ez a publikus dungeonnak az egyik lényege, hogy becsatlakozunk egy társasághoz, játszunk amíg tudunk, aztán lelépünk ha nincs több időnk. A TESO-ban emiatt nem lesz party disband, simán megy mindenki tovább és a party folytatja a kalandot a barlang mélyebb, feltérképezetlen részei felé. (hányan kaptak agyvérzést, amikor a régi rendszerben - lfg finder nélkül -, amikor BRD-ben valami idióta behúzta a kocsma bulizós népét, és lelépett? Na ott a legtöbb party instance quit, és kezdhetted előlről)
  • Ki emlékszik még arra a monstre régi PVP-re Tarren Mill - Shoutshore között? Amikor az alliance és a horda azzal szórakoztatta magát, hogy minden nap rommá verte egymást a két város között, amolyan kötélhúzás jelleggel. Ne kérdezze senki, miért itt alakult ez ki, de aki WoW-ozott 5-6 évvel ezelőtt, az tudja miről van szó. Az már más kérdés, hogy a legtöbb esetben mindez képregény gyorsaság mellett zajlott (nekem legalábbis), de akkor is fun volt. Olyan szintű masszív, és magától szerveződő pvp nem is nagyon volt a WoW-ban, csak a Battlegroundokon és a direkt erre kitalált PVP zónákban. Na most a The Elder Scrolls Online-ban ugyanez lesz, csak nem két város között, hanem egy egész központ tartományban, Cyrodiil trónjáért, három frakció között. Nem lesz lowlvl ganking, mert ahogy a Guild Wars 2-ben, itt is automatikusan felszinteződik minden játékos a zónához, így egyenlő esélyekkel fog menni a pvp, és csak azon múlik a dicsőség, hogy tud együtt dolgozni az adott frakció, hogyan tudnak közösen ostromot vezetni, vagy védekezni, és így tovább.
  • A TESO-ban is "lock on target" harcrendszer lesz, hotbarral, mint a legtöbb mmo-ban. De, nem lesz millió skill, próbálták a készítők minimalizálni a képességeket csak olyanokra, amelyeket tényleg használ is az ember, mint a TES játékokban általában. Jelenleg kb 6 skillje van minden kasztnak, amit használhat harc során, de ez még növekedhet 2013-as megjelenésig. Ezek mellet ott a már korábban ismertetett Stamina, amely felelős a blokkolásért, sprintért, megszakításért, kiszabadulásért, stb. Hozzáteszem, ez még jól is elsülhet, a WoWban is folyamatosan redukálják a szkilleket (2 button pewpew), de még így is van, hogy egy-egy karakter egyszerre 8-10 képességet használ egy-egy harc során, van amelyeket szpemelve, van amiket ritkábban, de ezek folyamatosan vagy csökkennek, vagy autoamtikus időszakos buffként jelennek már meg)

SW The Old Republic fanoknak:


  • Ki a fenének van kedve megint millió szöveget olvasgatni küldetésleírás gyanánt, amikor a SWTOR megmuttatta a világnak, milyen tökéletesen el lehet ezt intézni egy interaktív, filmszerű megoldással? A The Elder Scrolls Online is ez a módot követi, teljes szinkronnal, interaktív sztori meséléssel.
  • Ami hiányzik egyelőre az SWTOR-ből (bár érkezik elvileg az 1.3-ban talán, vagy később az server szintű lfg finder): ami miatt bosszankodunk jópáran, az a könnyú party-találás lehetőségének hiánya akár heroic 2-4 küldikre, akár flashpointokra. Ha egyedül játszik a SWTOR játékos, nincs haveri társaság vagy guild, megesik, hogy várni kell arra, hogy összejöjjön a party egy-egy, rendszerint az adott sztorit lezáró heroic küldetésre. A TESO megoldását erre a problémára az előbb ismertettük.

Rift

  • Publikus tartalmak, amiket a kalandozó idegen játékosok együtt teljesítenek. Pl: A Harcosok Céhének beugró feladata közé tartozik, hogy Molag Bal barátunk által a világra eresztett Dark Anchors-t el kell puszítani, amelyet megtehetjük egyedül, vagy akár huszadmagunkkal is, attól függően, ki jár még arra az adott időben. Publikus dungeonok kapcsán már volt példa, hogy is fog ez működni, ahogy működött ez kiválóan a Rift-ben is.
  • A Rift olyan stabil premiert produkált szerverek és egyéb technikai jellemzők tekintetében, mint kevés más mmo. Ez a célja a TESO-nak, nem hiába vezeti a The Elder Scrolls Online fejlesztését két veterán, a Dark Age of Camelot-ért felelős Matt Firor, és az Ultima Online-ért felelős Paul Sage.

Millió egyéb kérdések vannak még a játékkal kapcsolatban, de ezekre is kapunk majd válaszokat. Eddig elég annyi kedvcsinálónak, hogy a világban található környezet, a tárgyak és a élővilág egyes elemeivel legalább olyan szinten kerülhetünk kapcsolatba, mint anno a Morrowindben.

Megosztás

 

Fontosabb információk:

 

Eddig megjelent DLC-k:
(kisebb kiegészítők)


Imperial City
(PVP tartalom)

Orsinium

(PVE/sztori alapú)

Thieves Guild
(PVE/sztori alapú)
Dark Brotherhood

(PVE/sztori alapú)

Shadow of the Hist

(PVE/Dungeon DLC)
One Tamriel

(openworld gameplay
bevezetése)

Homestead

(PVE/Housing DLC)

Horns of the Reach

(PVE/Dungeon DLC
)
Clockwork City
(PVE/sztori alapú)

Dragon Bones
(PVE/Dungeon DLC)
Wolfhunter
(PVE/Dungeon DLC)

 

 

Eddig megjelent Chapterek
(nagyobb kiegészítők)

The Elder Scrolls Online:
MORROWIND

2017. június


The Elder Scrolls Online:
SUMMERSET

2018. május


 

Készülőben lévő DLC-k,
nagyobb változások:

Murkmire
(PVE/sztori alapú)
(2018. tél)


 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.