Az mmorpg.com stábja nem volt rest, és összeszedett szinte minden információt a The Elder Scrolls Online-ról, amit eddig tudunk, vagy tapasztaltunk. Az alábbi pontok közül sok ismerős lesz, de van közte egy-két friss és ropogós újdonság is. (az már más kérdés, hogy az újdonságok nagy része csak tervezett és kialakítás alatt áll, ezért is lesz ismerős azoknak, akik hozzászoktak már a Blizzard féle "when its done"-hoz - a Zenimax Online Studionál ugyanezt az "after the launch" frázis jelenti.

Na akkor lássuk!

A TESO sztori orientált, melyben a játékosok, a korábbi TES játékokhoz hasonlóan a "hős" szerepét kapják meg, ergo a szintezés és szólózás eseményei alatt mi leszünk a központban. Vagyis, milliónyi Nerevarine vagy Dovahkiin fog küzdeni Tamriel világában, és próbálja majd visszaszerezni a lelkét. Szokatlan lesz a TES egyjátékos múltja miatt, de hozzá kell szokni, hogy most sok százezer hős lesz egyszerre a színen. A sztori természetesen egyedi lesz minden játékos esetében, annak függvényében, hogyan döntünk egyes szituációkban, vagy hogyan oldunk meg feladatokat.

Phasing technikáról volt már szó, döntéseinknek megfelelően fog változni a világ, ezért két játékos, két különböző döntést követően nem ugyanazt fogja tapasztalni. Ez természetesen nem fogja gátolni a közös kalandozást.

A három szövetség szintezés szempontjából is különböző, önálló és egyedi lesz. Korábbi MMO-kban megszokhattuk, hogy az egyedi kezdő/start zónák után a szintezés további területei összemosódnak és közössé válnak. Na itt nem, itt mind a három frakció egyedi sztori alapján fog szintezni 50-ig. Hogy ez pontosan mit jelent, egyelőre kérdéses. A sajtóeseményen nem volt lehetőség, sem idő, hogy más zónákba átvándoroljon bárki is, ezért a kérdés továbbra is nyitott. Vagyis, vagy abszolúte el lesz szigetelve egymástól a három szövetség, és csak a központi pvp zónában találkozhatunk egymással, vagy átmehetünk a másik zónáiba, de ott sem küldetés, sem vendor, sem elérhető tartalom nem lesz, max gyönyörködünk a zónákban. Az első verzió, a teljes elszigetelődés a valószínűbb.

Lélekkövek (soulgems) lesznek, és komoly szerepet fognak játszani a craftingban. A pre alfából teljesen hiányzott a crafting rendszer, vagyis ez még kialakítás alatt áll, és többet egyelőre nem tudni erről.

A szokásos céhek közül a Sötét Testvériség és a Tolvajok Céhe is tiszteletét fogja tenni, de majd csak a megjelenést követően fognak színre lépni, egy későbbi peccs formájában. Harcosok és Mágusok Céhe viszont már a premier napján várja a kalandozókat, a megszokott előnyökkel, feladatokkal.

Lesznek mountok és lesz gyors-utazás rendszer. Mountok esetében földi hátasokra kell gondolni, a repkedés sose volt divat Tamrielen. Sárkányok pedig még javában "alszanak", és bár pár sárkány szerű daedrával fogunk találkozni, de ez még nem ok arra, hogy ráüljünk a hátukra.

Ahogy korábban is írtuk, vannak osztályok és vannak szerepkörök (tank, healer és dps) a játékban. Viszont olyan szinten testre szabható minden, hogy elmosódnak a határok, és bárkiből lehet bármi. Arról is volt már szó, hogy mindenki használhat és hordhat minden fegyvert és páncélt. Fegyver esetében, minél többet használjuk, annál jobbak leszünk - megnyílnak folyamatosan a választható skillek az adott fegyverrel kapcsolatban. Természetesen az adott osztálynak vannak speciális skilljei, amelyek csak rá jellemzőek, ezért aztán bármennyire is hasonló lehet két karakter, az osztály skilljei miatt el lehet őket határolni egymástól. Illetve, minden classnak van egy ultimate skillje, amelyet a finesse pontokat (f)elhasználva aktiválhatunk. Mindezekből össze lehet hozni kismillió egyedi "buildet" és karaktert.

Adott armor és weapon skilljeink használattól fognak növekedni, vagyis ha medium armor van rajtunk és úgy ütnek minket a monszták, akkor a medium armor skill fog növekedni (és ennek megfelelően több védelmet nyújtani, vagy kevésbé fog kopni, kevesebbnek érezzük a súlyát, stb), ugyanúgy, ahogy a short sword skillünk is nőni fog, ha azzal vágjuk szét az ellenfél fejét, és idővel újabb és újabb támadási lehetőségeket fokgunk szerezni. A weapon és armor skillek hasonló "fejlődési ágat" kaptak, mint a Skyrimben láttuk. Annak, aki ismeri a TES játékokat, nem fog meglepetést okozni ez a rendszer.

Minden class, armor, weapon skill fejlődése közben döntenünk kell majd, amely döntés meghatározza  a karakterünket - ez az úgynevezett specializálódás.

Craftinghoz szükséges alapanyagokat ugyanúgy a világból fogjuk beszerezni, ahogy azt tettük eddig is. Vagy bányászunk, vagy házakat túrunk fel, vagy npcket lopunk meg, vagy simán csak belebotlunk az utca közepén. Egy szóval, a világ tele van használható anyagokkal, nekünk csak figyelni kell és zsebre tenni őket.

A lopás, a settenkedés (a pre alfában nagyon kezdetleges volt, lásd korábbi cikk), majd a Sötét Testvériség és a Tolvaj Céhe kapcsán lesz fontos, ezért egyelőre ez kialakítás alatt áll. Ezzel együtt számolni kell egy Morality rendszerrel, amely hasonló lesz mint az Oblivionból is ismert fame/infame, tetteink alapján bizony a világ és lakói meg fognak minket "ítélni", és másként fog hozzá állni egy szentként tisztelt gyógyító lovaghoz a falu népe, mint egy hírhedt bérgyilkos khajiit assassinhoz, aki a falu féllábú bohócától is ellopja a mankóját, mert 2 coppert ad érte az orgazda.

Harcról és actionbarról is volt már szó. 1-6 gombok az adott fegyver skilljeit és támadásait rakhatjuk ki, a 7. gomb a kaja/pia gomb, a 8. pedig az ultimate skill (bizonyos szintet elérve). Jobb klikk védekezik, bal klikk támad, nyomva tartva powerattack, WASD+klikkel pedig mozgás, dodge, ugrás, kaszálás, stbstb. Egy az egyben az ismert TES harcrendszer. Egyes skilleket variálhatjuk az actionbaron, annak megfelelően, ahogy melyiket akarjuk használni, vagy mi jó nekünk.

Szintlépéskor választhat mindenki, hogy STAMINA, HEALTH vagy MAGICKA-t fog növelni (lásd Skyrim), illetve eloszthatja a szintért kapott egyéb class skilleket. Weapon és armor skillek elosztása folyamatosan zajlik.

Azt már most észben kell tartani, hogy a TES Online, a korábbi TES játékokkal ellentétben inkább themepark stílus lesz, mint sem sandbox. Vagyis, továbbra is azt csinálunk és úgy, amit és ahogy azt akarjuk, de bizonyos kijelölt (fejlődési) útvonal lesz a játékban, ezt pedig a sztori fogja előrevinni, hasonlóan a Guild Wars 2-höz. Bár a zónák X szinttől Y szintig lesznek behatárolva, a döntéseink és a milliónyi tennivaló miatt nem fogjuk érezni a kötöttséget vagy irányítottságot. De aki olyan szabadságra vágyik, mint a TES játékokban, hát az csalódni fog.

A PVP-ről is volt már szó, Cyrodiil trónjáért fog menni a harc a három szövetség között. Bárki mehet harcolni 10-es szintet elérve. Ekkor a játék felszintezi a játékost 50-re, ideiglenesen. Cyrodiil területe iszonyat nagy, milliónyi tennivaló lesz. Háború van, vagyis sok száz játékos egy adott időben fogja eldönteni, épp ki van hatalmon. Várostromok, karaván kísérések, őrtorony foglalások, lerombolt várak újjáépítése, nyersanyag gyűjtés, játékosok által irányított harci eszközök, masszív támadások vagy sunyi két-három fős rajtaütések, mindenki meg fogja találni a kedvenc stílusát. Sőt, a győztes félből a legjobbat pedig császárrá is koronázzák. Hogy ez mit jelent, kiderül. Az biztos, hogy a győztes szövetség előtt újabb instanceok és raidek fognak megnyílni, értékes felszereléseket kapnak, illetve világra ható bónuszokat, stb.

ÉS AKKOR A SLUSZPOÉN.

Folyamatosan ment a nyomás a játékosok részéről, hogy legyen játékosoknak egyedi háza, hiszen a TES játékok saját ház nélkül olyan, mint a Forma 1 a Ferrari nélkül. Jelen állás szerint, lesz ilyen lehetőség az mmo-ban is, lesz tehát majd megszerezhető, berendezhető, saját házikó - de majd csak a premier után érkezik, mert nem kis feladat ezt implementálni. Örülünk Vincent?

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.