A tegnapi TESO béta jelentkezés lehetőségét és a kapcsolódó Cinematic trailert szinte minden gamer portál lehozta, kicikkezte, a játékosok pedig azonnal véleményezték ezt az infót az adott cikkekhez vagy ilyen-olyan játékos fórumokhoz hozzászólva. A hirtelen jött érdeklődést a béta iránt nem is bírták egy időben a szerverek, így volt, aki csak sokadjára tudott regelni. Persze megjelentek a károgó vészmadarak is, akik megmondták a frankót a kommentjeikben, és már bukást emlegetnek, hiszen a GW2/SWtoR/WOWMP mellett minden fejlesztő menjen dinnyét árulni, mert mmo-t kiadni felesleges idén. Sőt, volt olyan drága user, akinek fogalma sem volt tegnapig a TES univerzum létezéséről, de a trailerből leszűrte, hogy az egész hülyeség és mi értelme van egy, a központi tartományt védő masszív védelmi rendszer egyik tornyát megtámadni, és megpróbálni átjutni rajta, a Fehér Arany Torony felé vezető útakadályt leküzdve. Volt olyan is, aki a trailerből megállapította, hogy írd és mondd, összesen 3 kaszt lesz, és az úgy szerinte kevés. Köszönjük Emese... :)

És még lehetne sorolni. De ahelyett, hogy ezeket az embereket kinevetnénk, inkább segítünk. Készült egy 10 pontos lista arról - az egyik kedvenc portálunk, a Skyrim Off the Records jóvoltából -, hogy miért is éri meg várni a játékra, és miért is fog a TESO nagyot szólni idén. Ezt a listát ajánlanánk a kevésbé játékozott tájékozott embereknek tanulmányozásra, illetve egészítenénk ki pár eddig megismert információval.

10. - Szociális rendszer
Sokan mosolyognak rajta, de manapság már alapvetőnek tűnik az, hogy ha valaki egy játékkal játszik, akkor ne csak a játékon belül tudjon kapcsolatot tartani, hanem legyen lehetősége kommunikálni olyan ismerőseivel is, akik nem játszanak abban a pillanatban. A Blizzard féle battle.net v2, vagy az Origin/Steam rendszer hasonlóképpen működik, megnyílik velük a lehetőség, hogy mindenféle egyéb/harmadik szoftver nélkül tudjuk tartani a kapcsolatot a cimborákkal, miközben diablo papát pofozzuk infernon, ők meg pandákat nevelnek, vagy Siege tankokat gyártanak. A TESO szociális rendszere továbbmegy picit, összekapcsolja a twittert, a facebookot, stb. szociális rendszereket a játékkal, így pl azonnal megoszthatjuk az üzenőfalon azt, ha szintet léptünk, vagy megvettük az első házunkat a játékban, vagy szereztünk egy csudajó fejszét. Vagy ha nem tudjuk, hogy az ismerősünk játszik e, vagy sem a TESO-val, az új rendszerben ezt is kideríthetjük és akár másodpercen belül már együtt is játszhatunk - lévén egy nagy megaszerver lesz, nem lesz akadály a közös játéknak. És még lehetne sorolni az előnyöket.

9. - Hatalmas világ
Emlékezzünk vissza, hogy az aktuális The Elder Scrolls részek mekkora területekkel rendelkeztek, és mennyi játékórát töltöttünk el csak azzal, hogy ezt bejártuk, felfedeztük. Na most ehhez vegyük hozzá, hogy a The Elder Scrolls Online nem egy tartományban, hanem teljes Tamrielen fog játszódni. Lehetne erre mondani, hogy oké, de biztos nem kapunk 10-12 darab Skyrim/Cyrodiil/Morrowindnyi területet, az képtelenség. A vicc az, hogy jelen állás szerint a TESO tartományai nagyobbak, mint a korábbi részekben megismert tartományok voltak, vagyis pl a TES V.-ben bebarangolt Skyrim (ami nem két perc volt) kisebb területre, mint az a Skyrim, amit majd most járhatunk be a TES Online-ban. Mire ezeket mindenki végigjárja és felfedezi... hát kösse fel az ember/mer fia azt a bizonyost!


Három szövetség és a közös ellenség

8. - Szövetségek, frakciók
Érdekes látni, hogy a korábbi TES játékokhoz képest hogyan alakítottak szövetséget olyan fajok, akikről eddig nem is gondoltuk volna. "A szükség nagy úr" - szokták mondani, és ez a helyzet jelen esetben is. Hiába a három szövetség, három különböző érdeket képviselve, ha van egy közös negyedik ellenfél, a gonosszal lepaktált Császári Birodalom, akkor bizony néha el kell gondolkodni az őseink másik régi bölcs mondásán, miszerint "ellenségem ellensége a barátom". Így aztán, sokszor kerülünk majd olyan helyzetbe, amikor dönteni kell, mi a fontosabb? A gonosz és a vele szövetkező Birodalmiak legyőzése, vagy a másik Frakció ellen érzett ellenszenvünknek és utálatunknak teret adni. A játékban kiderül...

7. - Mega server
"Melyik szerveren játszol? Oda kreálok én is akkor!" vagy "Ah, ez a server gyenge a WvW csatákban, inkább átköltözök egy jobbra", vagy "Mikor lesz már ingyenes transzfer, mert a guildem szétesett, egyedül maradtam, de nem akarom újrakezdeni nulláról egy új serveren". Na ilyen nem lesz. Az összes játékos egy nagy megaszerveren fog játszani - természetesen nyelvi bontásban lesz szelekció. Egy szerveren lesz mindenki, így aztán könnyen megoldható lesz, ha cimboráiddal akarsz együtt játszani, nem kell oda-vissza vándorolnod. Ebből kifolyólag, ha valamit csinálsz a szerveren, az mindenkire hatással lesz, legyen az egy küldetés, egy frakcióddal kapcsolatos döntés, egy komolyabb ostrom, bármi. És ha a pvp csatában Cyrodiil trónjáért, a végén a játékosok úgy döntenek, hogy téged koronáznak császárrá, akkor te az összes eu angol nyelvű játékos császára leszel (amíg valaki le nem taszít a trónról, hiába, császárnak lenni nem egy nyugdíjas meló...)


Kalandozás közben...

6. - történet
Bár - ahogy nemezisem, Although is folyamatosan megjegyzi - a Bethesda sose volt erős a sztori mesélésről.  A világ/univerzum az kiválóan ki lett alakítva, mindig is volt milliónyi olvasmány, amivel megismertük a jelent és a múltat, illetve a játékok során alakítottuk a jövőt. De ez utóbbi nem volt olyan mélységű, mint ahogy azt korunk egyik legnagyobb mesélője, a Bioware csinálja. A The Elder Scrolls Onlineban ez változik, komoly hangsúlyt fog kapni a játékos sztorija, annak mélysége és kidolgozottsága, a döntéseink által egyedivé alakíthatjuk a karaktereinket. Sokat a sztoriról nem tudni, csak azt, hogy Molag Bal zsiványságainak köszönhetően egy lelkét vesztett lemészárolt katonaként kezdünk, aki vissza akarja szerezni a lelkét, és persze meg akarja bosszulni a vele és hazájával történteket. De, hogy ezt miként visszük végbe, rajtunk múlik. Az SWtoR-ban megismert rendszert alkalmazza majd a TESO, vagyis full szinkronnal, interaktív mozikkal fűszerezett küldetéseink fogják előre vinni a történetet, amelyek mellett találunk millió kisebb, egyéb opcionális kalandot. Vagy, tojunk a lelkünkre, és csak kalandozunk, ahogy azt szoktuk volt a TES játékokban. Rajtunk áll.


...meglátunk valamit...

5. - Grafika
Bár az első hírek a Hero Engine-ről szóltak, szerencsére a srácok lecserélték a motort. Nem lenne az rossz motor, de... szóval vannak vele gondok. Amit ígérnek a fejlesztők, hogy az új, saját fejlesztésű motorral a játék tökéletesen játszható lesz az elmúlt 5 év bármilyen konfigján, értelemszerűen lebutítva egy 2007-es és fullra húzva egy idei géppel. A játék beállításai teljesen a hardverünkre lesz majd szabható. A grafikai megjelenítésre nagy hangsúlyt fektettek, de azt tisztán kell látni, hogy olyan minőséget, amelyet a Skyrimból ki lehet hozni egy-egy mod vagy tweak segítségével manapság, na olyanra senki sem számítson. De az garantált, hogy ami effektet, texturát, polygon számot egy masszív online játékba bele lehet rakni úgy, hogy az ne menjen a játékélmény rovására, az benne lesz a TESO-ban. Aztán majd mindenki személyre szabja, a saját konfigjának megfelelően. Mielőtt bárki is pánikolna, azt tartsuk észben, hogy az aktuális TES játékok grafikailag mindig is megelőzték a korukat (szerepjátékok világában), és nem valószínű, hogy ez a felfogás változik. Szép lesz a TESO, nem kétség.


...és megnézzük mi az és mire való

4. - PVP
Ahogy betesszük a lábunkat Cyrodiil területére, egyetlen egy cél fog a szemünk előtt lebegni. El kell foglalni a Császári Fővárost, és meg kell szerezni a hatalmat Tamriel felett (és vele a tulajdonjogot/lehetőséget sok hasznos, szerverre kiható extra jutalomra). Cyrodiil területe iszonyat nagy lesz. Ezrek fognak mindhárom oldalról egymásnak feszülni, titkos paktumokat kötni vagy masszív csatába bonyolódni. Ostromgépek, utánpótlásbázisok, erődrendszerek, javítómunkálatok, védelmi vonalak, minden megtalálható, építhető és használható lesz a területen, csak az egyes frakciók aktuális parancsnokának döntéseitől, illetve a játékosok együttműködésétől függ, ki kerül ki győztesen a csatából. A győztes hadseregből megválasztjuk a császárt, a frakció és a hozzá tartozó összes játékos (akár pvpzett és részese volt a sikernek, akár csak kvesztelgetett valahol messze, nem is tudva, hogy csata zajlott a Cyrodiilban) megkapja a bónuszokat, a guildek vagy csapatok előtt kinyílik a Császári Kincstár kapuja (hasonló, mint WoWban a pvp zónák raid instái, aki nyer, az lemehet, aki veszít, az vár, amíg nem nyer), és még ki tudja, milyen jutalom kerül bele a játékba. Bárki mehet pvpzni, a rendszer automatikusan maximum szintre skálázza a játékost, mint ahogy azt láttuk már a GW2 esetében, így az is jól szórakozhat majd a TESO-ban, aki utál küldetéseket csinálni, csak a pvpt keresi.


A támadók gyülekeznek...

3. - Kezelői felület
Ehhez nincs mit hozzátenni, elég annyi, hogy a játék irányítása olyan szinten minimalista lesz, ahogy azt megismertük a korábbi TES játékokban. JOBB és BAL egérgomb támad / védekezik / varázsol vagy powerattackkal támad hosszan lenyomva, egy minimális 6 skillt tartalmazó actionbar (ami szépen elhalványul egy fade effekttel, ha nem használjuk, hogy ne rontsa az összképet), egy mana/életerő gomb (nevezzük gyógyító gombnak), egy extra képesség gomb (speciálisan változó karakterenként, finesse pontokat elköltendő) és ennyi. Mindez egy alig észrevehető kis részét foglalja el a képernyőnek. Egy apró iránytű a képernyő tetején, egy ki- és bekapcsolható minimap és kész is vagyunk. Ahogy azt megszoktuk a korábbi TES játékokban. Természetesen az inventoryt, spellbookot, mapot és egyéb finomságokat ugyanúgy megtaláljuk a játékban, de nem fognak ezek feleslegesen jelen lenni játék közben. És igen, lesz FPS nézet is. (hogy milyen, majd kiderül)


...a védők is felkészülnek...

2. - Harc
Na ez az, ami nagyon sok embert érdekel. A TES játékokban megszoktuk, hogy sikerünk a harcban azon múlott, jókor jó helyen támadtunk e, és eltaláltuk e az ellenfelet, vagy sem. Sokszor a kardunk nem érte az ellenséget, és csak a levegőt csapkodtuk. Vagy, elérte, de pajzsa mögé bújva blokkolta azt. Vagy, elugrott előle. Vagy mint egy Bud Spencer filmben, megütöttük az ellenfelet, de meg sem kottyant neki.

A TESO-ban detto ugyanez a harcrendszer lesz. Lesz minimális változás a játék MMO jellege és emiatti technikai megkötései miatt, de a harc továbbra is a mi ügyességünkön fog múlni. Nem a skilljeinket kell majd rotációban nyomkodni, mint sok mmo esetében, hanem nekünk kell látnunk, hogy a real time harcban, mikor érdemes támadni, mikor érdemes védekezni, mikor érdemes elugrani vagy hátrálni. Ha eltaláljuk az ellenfelet, vagy kivédjük a támadását, finesse pontokat kapunk, amelyeket később elhasználhatunk extra "ultimate" skilljeinkre. Ez egyúttal megkövetel minimális koncentrációt, kézügyességet, és nem elég csak bemagolni az aktuális legjobb rotációt a mmo-champions útmutatójából. Arról nem is beszélve, hogy hasonlóan a GW2-höz, saját és társaink támadásai kiegészíthetik, vagy erősíthetik egymást.

Például, egy tolvaj lerak egy olajfoltot az adott területre (odadob egy oil flasket, amiből kifolyik a gyúlékony olaj), jön a mágus, az meggyújtja egy fireball/flame-mel az olajat, és mindjárt van egy égő és sebző tüzes akadályunk 10-20 másodpercre, amelyet vagy kikerül az ellenséges horda, vagy vállalja az így bekapott extra sebzést, esetleges egyéb károkat. Igen ám, de van harcos is a a csapatban, aki nekiindul, majd a lángoló akadály felett produkál egy Whirlwind támadást, amelynek következtében száz és száz fireball fog repülni a környező területre, sebezve ezáltal mindenkit, aki útban van, és ellenség. És ez csak egy, a készítők által említett példa, a sok száz közül. Érdemes kihasználni egymás képességeit, és keresni emiatt a lehetséges együttműködést.


...majd a falak leomlása után elkezdődik az esti táncos mulatság.

1. - Szabadság
Szinte képtelenség összefoglalni, mi mindenre lehet mondani ezt majd a TESO-ban. Karaktereinket úgy alakítjuk ahogy akarjuk. Kedden pajzs+kardos tankot alakítunk, de csütörökön szerzünk egy szép íjat, és onnantól már íjászkodunk, mindaddig, amíg nem guberálunk egy gyönyörű kétkezes kalapácsot, és el nem kezdjük azzal agyonverni a népet. Bármit is találunk, azt bármikor használhatjuk. Ruhákat és páncélokat is. Mint az eddigi TES játékokban. Lesz class rendszer, amely bizonyos extrát ad egy-egy szakterületre, fegyverre, páncélra, statra, de nem kell új karaktert indítani csak azért, hogy tankolkass, healerkedj vagy komoly dpst tudj nyomni. Minden class képes mindenre. (persze lesznek ultimate kombinációk, de felesleges azokat csak a maximalizmus miatt erőltetni)

Ahogy arról volt szó, nem kell feltétlen küldetéseket csinálnunk, ha nem akarunk. Kalandozhatunk, felfedezhetjük a világot, gyűjthetünk gombát, főzhetünk belőle itókát, vagy eladhatjuk a piacon, fosztogathatjuk a városokat, lopkodhatunk az npcktől, vérdíjakat gyűjthetünk vámpírvadászként, vehetünk saját házat és berendezhetjük kedvünkre, vagy csak simán keressük a kincseket rejtő barlangokat, és megöljük egyedül vagy többed magunkkal a barlangot és a kincset védő "szörnyet", vagy megyünk és harcolunk a trónért, esetleg választunk egy szimpatikus szakmát, kitanuljuk a mesterséget, és meggazdagodunk a legyártott tárgyak eladásából, egyszóval azt teszünk, amit akarunk. A környezetben minden tárgy mozdítható és ellopható, használható, mint a korábbi TES játékokban. Más kérdés, hogy mit kezdünk velük.

Egy szóval, semmi sem kötelező. Úgy élünk és játszunk, ahogy azt a TES játékokban már megszoktuk: teljesen szabadon. (képek a korábbi debütáló videóból valók)

Hja, és közben készül a következő rész, a TES VI is...

Megosztás

 

Fontosabb információk:

 

Eddig megjelent DLC-k:
(kisebb kiegészítők)


Imperial City
(PVP tartalom)

Orsinium

(PVE/sztori alapú)

Thieves Guild
(PVE/sztori alapú)
Dark Brotherhood

(PVE/sztori alapú)

Shadow of the Hist

(PVE/Dungeon DLC)
One Tamriel

(openworld gameplay
bevezetése)

Homestead

(PVE/Housing DLC)

Horns of the Reach

(PVE/Dungeon DLC
)
Clockwork City
(PVE/sztori alapú)

Dragon Bones
(PVE/Dungeon DLC)
Wolfhunter
(PVE/Dungeon DLC)

 

 

Eddig megjelent Chapterek
(nagyobb kiegészítők)

The Elder Scrolls Online:
MORROWIND

2017. június


The Elder Scrolls Online:
SUMMERSET

2018. május


 

Készülőben lévő DLC-k,
nagyobb változások:

Murkmire
(PVE/sztori alapú)
(2018. tél)


 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.