Szakmák az ESO-ban (Haladóknak)
oldal: 5 / 5

Blacksmithing/Clothing/Woodworking

 

A 3 felszerelés gyártó szakma nagyjából egyforma sebességgel fejleszthető. A legfontosabb szabály, hogy a saját magunk által gyártott cuccokat ne mi törjük be, mert nem sok inspiráció jár értük. Ez a 3 mesterség úgy fejleszthető a leggyorsabban ha összeállunk egy másik játékossal és egymásnak gyártjuk a tárgyakat lebontáshoz (Ez lehet másik karakterünk is). A piacon kezdenek beállni az árak (~600-800g egy stack alapanyag), ezért mindig abból a legnagyobb alapanyagból gyártsunk amiből már tudunk. Közben persze törjük be azokat a tárgyakat is amik esnek. Ha még nem elég fejlett a skillünk akkor a lila tárgyakat tegyük el későbbre amikor már nagyobb eséllyel szedjük ki a tempert betörés során. Ha nem találunk társat a skill húzásához akkor kérjük meg egy klántársunkat akinek már magas a skillje, hogy gyártson nekünk tárgyakat és csak azt törjük be. A tárgyak betörésénél van egy kis büntetés, ha túl alacsony szintű a skillünk a tárgy req lvljéhez viszonyítva. 6. szintig csak a req lvl 36-os tárgyakat törhetjük inspiráció vesztés nélkül, req lvl 46-hoz 8 kell, VR-es itemekhez 10-12, ha ezt elértük akkor már bármit törhetünk nyugodtan.

Másik fontos dolog a traitek kutatása. Mivel a kutatási idő folyamatosan duplázódik, ezért fontos, hogy mindig legyen bent valami, ne ketyegjen üresbe a slot, és a kutatáshoz tartozó passzívünk fel legyen fejlesztve. Ha nem fejlesztjük a passzív képességeket, akkor a 9. trait kutatási ideje 64 nap! Ha csak egy karakternél fejlesztjük az egyik szakma traitjeit akkor több mint 1 év amíg minden traitet kikutatunk (1 tárgy minden traitje lvl 4 es passzívval 81 nap!) Emitt érdemes lehet megosztani klánon belül ki mit kutat. A traites tárgyakat tegyük félre ha tudjuk, és használjunk addont ami segít abban mit ismerünk (Craftstore, ResearchBuddy, Research AI grid)

Tippek/tények a szakmához:

  • Az alapanyagokra érdemes külön raktáros karaktert tartani, mert ezekből is rengeteg van, szakmánként 4-4-4 temper, 9-18-9 nyersanyag 9-18-9 alapanyag 9-9 trait kő és 14 féle stíluskő, ez összesen 152
  • A világban földön ás tartókon heverő fegyvereket/páncélokat nem érdemes összeszedni, hogy betörjük ha csak nincs elég helyünk a hátizsákunkban, mert nagyon kevés inspiráció jár értük.
  • Cold Harbour - Vile Laboratoryban a zombikból rengeteg 46-os tárgyat lehet összeszedni rövid idő alatt, könnyű vele húzni a skilleket.
  • Ne adjuk el a finomítatlan nyersanyagokat, kifejlesztett passzívokkal jó eséllyel kaphatunk a finomítás során tempereket
  • A fentiek miatt gyűjtsünk be minden nyersanyagot amit csak tudunk
  • 23 skillpontból maxolható egy szakma
  • Ha tudjuk adjuk el az alacsonyabb szintű nyersanyagokat és vegyünk a befolyó pénzből magasabb szintűeket, nagyjából egy árban vannak, a magasabb szintűekből viszont jobban fejlődünk ugyanannyi aranyból
  • Szabóknak/kovácsoknak 13 hónapra, faműveseknek 5 hónapra van szükségük ha mind a 9 traitet meg akarják tanulni az összes tárgyra


Skillek a szakmában:

  • ImageImageImageMetalworking/Tailoring/Woodworking (2-9) A gyárható tárgy szintjét határozza meg (1-14,16-24,26-34,36-44,46-50,VR1-VR3,VR4-VR6,VR7-VR8,VR10-VR14)
  • ImageImageImageKeen Eye (1-3) aurát helyez a nyersanyagokra, ha 20 méterre vagy közelebb vannak (hatókör 20/30/40 méter)
  • ImageImageImageHireling (1-3) 24 óránként (átvételtől számítva) kapunk egy levelet alapanyagokkal (24 óra/24 óra nagyobb esély ritkább alapanyagra/12 óránként nagyobb esély ritkább alapanyagokra)
  • ImageImageImageMetal Extraction/Unraveling/Wood Extraction (1-3) Növeli az esélyt lebontáskor és finomításkor hasznosabb és jobb temperekre, összetevőkre
  • ImageImageImageMetallurgy/Stitching/Carpentry (1-4) Csökkenti a traitek kutatási idejét és extra kutatási helyet ad (5% - 1 slot, 10% - 2 slot, 20% -3 slot, 25% - 3 slot - max 30 nap)
  • ImageImageImageTemper Expertise/Tannin Expertise/Resin Expertise (1-3) Növeli az esélyeket tárgy fejlesztéshez, kevesebb temperre lesz szükség a 100% hoz. 3 as szint mellett 2 zöld, 3 kék, 4 lila és 8 arany kell a 100%hoz


Hogyan húzzuk fel gyorsan a skillt:

  • Törjünk be minden felszerelést, amit csak találunk és nem adjuk el vagy használjuk
  • Legtöbb inspirációt akkor kapjuk, ha más játékos által készített tárgyakat törjük be, saját tárgyainkat ne törjük be inkább adjuk el másnak vagy
  • Kerítsünk egy társat (craft buddy) akivel együtt fogunk dolgozni. (Ez lehet egy másik karakterünk is), és neki küldjük át a készített tárgyainkat, ő pedig nekünk küldi az általa készítetteket. Alternatív megoldás ha nincs craft buddynk, hogy a nyersanyagokat egy másik már fejlett krafternak küldjük aki legyártja nekünk a tárgyakat. Ha felvet minket a pénz akkor vásároljunk nyersanyagot a piacon, ha már lvl 10 a szakmánk akkor VR-est (persze csak a ha a társunk tud belőle gyártani valamit), és abból gyártassunk magunknak bezúzandó tárgyakat.
  • Azonos szintű tárgyakból azonos mennyiségű inspirációt kapunk, viszont a nyersanyag igénye az egyes tárgyaknak különbözik ezért nem mindegy mit gyártunk. Az alábbi szintű és típusú tárgyakat éri meg gyártani (legjobb mati/xp arány)
    • Szabó: kesztyű, cipő. öv. vállvédő szint: 14,16,26,36,46,VR1,VR4,VR7
    • Kovács: Tőr szint: 6,16,26,36,46,VR1,VR4,VR7
    • Faműves: Botok, íj szint: 4,16,26,36,46,VR1,VR4,VR7
  • Hogy könnyebben menjen a gyűjtögetés tegyünk 1 skillpontot a Keen Eyera, ehhez fel kell húzni az Alchemy skillt lvl 2-re, a loot betörésével ez gyorsan elérhető.
  • Gyártsunk lvl 4 es bowokat, lvl 14 es cipőket vagy lvl 6 tőröket és küldjük a buddynak a tőle jötteket pedig tőrjük be - ha tudnak nekünk mások tárgyat gyártani, vagy küldeni akkor 36-os szintig bezárólag törjük csak be őket
  • lvl 3-on mehet egy pont a hirelingre, már az első szintű is hozhat arany tempert!
  • lvl 4-en rakjunk egy pontot az extractionra, hogy nagyobb eséllyel kapjunk tempert a betöréskor/finomításkor
  • lvl 5-ön mehet egy pont az alap skillre, így már tudunk 16 os szintű tárgyakat gyártani
  • lvl 8-tól már törhetünk büntetés nélkül lvl 46 os tárgyakat, és mehet egy pont a research passzívra (Metallurgy/Stitching/Carpentry)
  • lvl 10-en mehet egy pont az alapskillre, már gyárthatunk 26-os tárgyakat betörésre, mások pedig küldhetnek már VR-es tárgyakat is betörésre.
  • lvl 12-ön mehet egy pont a hirelingre
  • lvl 15-ön mehet egy pont az alap skillre, gyárthatunk 36-os tárgyakat
  • lvl 18-on mehet egy pont a research passzívra
  • lvl 20-on mehet egy pont az alap skillre, gyárthatunk 46-os tárgyakat
  • lvl 22-ön mehet egy pont az extraction passzívra
  • lvl 25-ön mehet egy pont az alap skillre, gyárthatunk VR1-es tárgyakat
  • lvl 28-on mehet egy pont a research passzívra, már 3 kutatást futtathatunk egyszerre
  • lvl 30-on mehet egy pont az alap skillre, gyárthatunk VR4-es tárgyakat
  • lvl 32-ön mehet egy pont a hirelingre es az extraction passzívra
  • lvl 35-ön mehet egy pont az alap skillre, gyárthatunk VR7-es tárgyakat
  • lvl 40-en mehet egy pont az alap skillre most már bármit gyárthatunk, és tegyünk 3 pontot a fejlesztés passzívjára, hogy kevesebb temper kelljen a fejlesztéshez
  • A lvl 4 es research passzívnak nem tudom perpillanat a szintkövetelményét, de amint tudjuk tanuljuk meg


Ajánlott addonok:

  • HarvestMap - Jelöli a nyersanyagok helyeit a térképen
  • Craftstore - Nyomon tudjuk vele követni melyik traiteket ismerjük már melyik karinkkal, automatikusan jelöli a traites tárgyakat, ha kellenek
  • Multicraft - Csúszkával állítható, hány tárgyat gyártsunk egyszerre (A Compatibility addon kellhet hozzá)
  • FCOItemsaver - Megjelölhetőek a tárgyak az inventoryban trait kutatáshoz (Research Assistant addonnal automatizálható)


Megosztás

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.