Újabb kérdezz-felelek cikk jelent meg a hivatalos oldalon. A korábbi nagyszerű felfedezős, gyűjtögetős videó kapcsán felmerült kérdéseket szedték össze a fejlesztők, és próbáltak némelyikre válaszolni. Mi pedig összeszedtük és lefordítottuk mindezt. Azoknak, akik követik a The Elder Scrolls Online főbb híreit itt az oldalon, vagy a kisebbeket a Facebook oldalunkon, azoknak talán nem lesz benne sok újdonság, de azért érdemes átfutni rajta.

Az új videóban említésre került, hogy különböző csalikkal különböző halakat foghatunk majd horgászás közben. Akkor, hogy is van ez? Az ESO-ban nekünk, a játékosnak kell majd rájönnie, hogy melyik csalival melyik halat lehet majd könnyebben kifogni. Ahány hal, annyiféle technika. Ha megvan a megfelelő stratégia, akkor a megfelelő csalival egy-egy horgászhelyen a kisebb, viccesebb méretű lim-lom halacskák mellett esélyes, hogy az előzőleg remélt, emberes méretű halakat is kifoghatjuk.

Volt már szó róla, de ismétlés kedvéért a következő öt szakma lesz a játékban megtalálható:
- Weaponsmith (fegyverkovács – fegyvert kovácsolnak),
- Armorsmith (páncélkészítő – páncélt készítenek),
- Enchantments (bűvölő, felruházó – varázsbotokat, ékszekereket és használható/újrahasznosított mágikus enchantokat – ESO-ban ezt glypheknek nevezik -  készítenek),
- Alchemist (alkimista – itókakát itókákat kotyvasztanak)
- Provisioner (amolyan szakácsféle – enni és innivalókat gyártanak, főznek)

 

 

 

Volt már arról szó, hogy fog működni a crafting – link a bekezdés végén. Ami új, hogy vajon folyamatosan trénerekhez kell majd mászkálnunk az újabb receptekért és tervrajzokért, ha fejleszteni akarjuk? Hát, nem kell se trénereket nyaggatni, se a receptek után rohangálni vagy rájuk vadászni. Több módszer is lesz arra, hogy megtanuljunk egy-egy tárgyat elkészíteni, de mindegyiknek az alapja a felfedezés, miszerint a játékos saját maga rájön az egyes összetevők hasznosságára és jellemzőjére, majd ezeket az alapanyagokat kombinálja, bízva abban, hogy értelmes végeredményt fog kapni. Természetesen nem lehet senki sem mestere az összes szakmának – ezt a dicsőséget meghagyjuk Mekk Elek ezermesternek. Egy játékos csak két szakmát tud párhuzamosan „kimaxolni”, az egészséges cserekereskedelem és az esetleges gazdaság fenntartása érdekében. (Ide vágó cikkünk a Craftingról)

 

A világban található alkotóelemek, főként a növények és egyéb alkimista alapanyagok hatásai hasonlóak lesznek, mint a korábbi (de időben későbbi) The Elder Scrolls játékokban. De, mivel az ESO crafting rendszere picit bonyolultabb és szerteágazóbb, ezért muszáj volt itt-ott változtatni egy picit a dolgokon - ami miatt az egyes alkotóelemek tulajdonságai nem egy-az-egyben lettek lemásolva. Fogjuk fel úgy, hogy van 1000 év az ESO és a Skyrim története között, és ezen időszak alatt változtak bizonyos dolgok. Az anyagok új tulajdonságainak kiderítése, és az esetleges különbségek észrevétele, megtanulása ugyanúgy része a tárgykészítés - amúgy szórakoztató - folyamatának.

Nagyjából 300 begyűjthető (értsd: felvehető, ellopható, kicsalható, megvehető) könyv található a The Elder Scrolls Online-ban. Ezek a megtalálás után bármikor elérhetőek és újra elolvashatóak lesznek. Ezen kívül van kb. 700 "másodlagos" könyv, jegyzet, napló, papír fecni, amelyeket a kalandjaink során találhatunk. A könyvek nem foglalnak majd inventory helyet, se súlyuk nem lesz, mint a Skyrimban, ahol kicsit sem volt megalázó a sárkányok módszeres kiírtása után a ritka könyvek cipelése miatt sérvet kapni, csak mert mindenáron haza akartuk vinni a saját könyvtárunkba, mondván, milyen jól mutat majd a gyűjteményünkben…

A Skyshardot, a Mundus Stone-t vagy akár a vidéken található/bányászható/leszedhető nyersanyagokat/növényeket bárki elérheti bármikor, vagy sorba kell állni a respawnra várva? – hangzott el a legjobb kérdés, hónapok óta a Q&A sorozatban. A válasz szerint, a Mundus Stonet (Mundus Kő – a korábbi TES-ben használt csillagjegyeket helyettesíti az ESO-ban, bármikor lecserélhető erőket ad a játékosoknak, lásd Skyrim) bármikor bárki használhatja, de mindig csak egy Mundus Kő hatás lehet rajtunk. Bármikor, amikor megérintünk egy új Követ, a régi Kő hatása törlődik. Később akármikor visszatérhetünk egy-egy korábban használt Kőhöz, rajtunk áll, melyik a szimpatikus és mikor mit használunk.

A Skyshardok egyszer használatos lehetőségek, amelyeket karakterenként csak egyszer tudunk használni. Megtaláljuk őket, használjuk, megkapjuk érte az extra skill pontot, majd utána azt már nem tudjuk használni többet, mehetünk keresni a többit, szerte Tamrielen. A Skyshardok mindenki számára elérhetőek, nem tűnnek el a többi játékos elől, csak mert mi voltunk szívesek és használtuk. Némely Skyshardot könnyű lesz megszerezni, némelyiket nem. Lesz, amiket őriznek, lesz, amiket nem. Akár így, akár úgy, mindenki tartsa nyitva a szemét és a fülét!

Na, a nyersanyagokért nagy versenyfutás lesz, mert a begyűjtés után ezek eltűnnek, és el kell telnie egy kis időnek, mire megjelennek újra. De korántsem biztos, hogy egy bánya vagy növény ugyanott jelenik meg később a területen, ahol korábban megtaláltuk, majd sáska módjára letaroltuk.

Azt láttuk a videóban, hogy egyes kincsekkel teli ládák tartalmához zárak feltörésén át vezet az út. A zárak feltörésének nehézsége függ a zár minőségétől. A feltöréséhez álkulcsokra van szükségünk, amelyek – ahogy azt már megszokhattuk a TES játékokban – eltörhetnek a próbálkozás során. És ne legyen kétségünk afelől, hogy el is fognak. Főleg a bonyolultabb zárak esetében, és mert vicces módon minden feltörés időre fog menni... A jó hír, hogy ahogy szinteket lépünk a karakterrel, úgy fog a lockpick képességünk is majd fejlődni, emiatt azok a zárak, amelyek alacsony szintű kalandorként nehezek voltak, magasabb szinten újra próbálkozva már könnyebben lesznek feltörhetőek. Természetesen, ahogy nő a karakterünk szintje, úgy fogunk a magasabb szintű területeken kóborolni, és ezáltal egyre bonyolultabb (és annál csudálatosabb kincseket rejtő) ládákat és zárakat találni.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.