Túl vagyunk a hétvégén, és vele a legújabb béta fázison. Ami a kiszivárgott anyagokat illeti, elég termékeny volt az elmúlt pár nap, hiszen kaptunk karaktergenerálást, Ebonheart kezdőterületről 10 perces gameplayt egy argonian nightblade szemszögéből, világ térképeket, stb., - de aki követ minket a Facebookon is, az már látta ezeket a legújabb anyagokat (ide, a hírek közé továbbra sem kerülnek fel ezek a leakelt cuccok, csak ami hivatalos).

A fejlesztők is érzik, hogy a saját maguk által keltett érdeklődést, "hype"-t muszáj kezelni két sajtó esemény között (E3 után, Quakecon előtt), ezért próbálnak érdekesebbnél érdekesebb témaköröket végigjárni. Ennek ellenére, most ismét már egy félig kitárgyalt játékelemről lesz ismét szó, a Dungeonokról. Az előző "kérdezz-felelek" után ugyanis olyan sok kérdést kaptak a fejlesztők a Dungeonokkal kapcsolatban, hogy úgy döntöttek, a friss "kérdezz-felelek" nem új témát dolgoz fel, hanem marad a Dungeon témakörben, és újabb válaszokkal próbál meg tisztába tenni pár dolgot.

A The Elder Scrolls Online Dungeonjaiban nem kell attól tartanunk, hogy eltévedünk (sajnos). Lesznek apró elágazások, de az alaprajzok nem lesznek labirintus jellegűek, hiszen a fejlesztők úgy gondolják, a party inkább a harcokra és az ellenfelekre koncentráljon, és ne amiatt aggódjon, hogy ha nem találják meg a kijáratot, ott pusztulnak éhen a valahol a kazamaták mélyén.

Az előző TES játékokban, ha kalandozni indultunk, akkor bármilyen irányba is indultunk el a magunk csendességében, biztos, hogy 5 percen belül belebotlottunk egy barlangba, egy kriptába, egy ősi Dwemer romba, egy erődbe, stb, amelyet kifosztva indulhattunk is vissza a városba eladni a szajrét, hisz' ugye nem hagyunk ott sehol semmit, "nem olyan családból származunk mi"! (hogy mi is tisztelegjünk egy fél mondat elejéig Bendegúz emléke előtt). Az ESO-ban sem lesz ez másként. A világot úgy építették fel, hogy itt is folyamatosan bukkanjunk rá ezekre a jellegzetes kifosztásra váró helyekre, és dugig legyen a hátizsák.


15 percnyi játék után Skyrimban - ESO-ban sem lesz másként
Karikatúra © 2011-2013 adalheidis

Lesznek a Dungenok között olyanok, amelyeket egyedül is ki tudunk rámolni, de lesznek olyanok is amelyek talán meghaladják majd erőnket a karakterünk adott szintjén. Ilyenkor vagy visszajövünk később - ha léptünk pár szintet és erősödtünk egy keveset - és úgy birkózunk meg a feladattal, vagy fogunk pár cimborát, esetleg arra kószáló idegent, és összeállva velük közösen takarítjuk ki a helyet. Ha egyedül nem megy valami, ne féljünk összeállni idegenekkel, hiszen mégis csak egy MMO-ról beszélünk.

Jelen állás szerint egy-egy Dungeont annyiszor takarítunk ki, amennyiszer akarunk (és ameddig meg nem unjuk), nincs semmilyen „rendszer”, ami korlátozná az ismétléseket, mint esetleg más mmokban. Hogy, ez vonatkozik-e a később elérhető, az adott Dungeon 50-es szintre belőtt úgynevezett ”heroic” verziójára is, nem tudni.

A Dungeonokban ránk váró ellenfelek közül páran képesek lesznek harcmodort és vele együtt fegyvert is cserélni harc közben, ha a helyzet úgy hozza (lásd a Battlemage típusú mobok)

A legtöbb Dungeon kihagyható, nem kötelező végigmenni rajtuk. A játék tudatni fogja majd velünk azt, amikor „muszáj” lesz megcsinálni egy-egy ilyen dungeont – valószínűleg az ESO főtörténete miatt. Ahogy az is jelezve lesz, ha direkt 4 fős partyknak készült helyre bukkanunk. Aki sosem játszott még MMO-val, de a TES sorozatot szereti, az se aggódjon! Bár, valószínű izgulni fog minden esetben amikor egy partyval belefog egy-egy ilyen Dungeonban, de ez természetes, ez volt a fejlesztők célja. Keltsen némi félelmet és legyen kihívás a dolog, DE, ugyanakkor legyen olyan szórakozás, móka s kacagás, amelyet ne akarjon az egyszeri játékos kihagyni.

Ha valaki meghal a Dungeon közepén, és nincs Soulgem egyetlen egy társunknál sem, akkor sincs gond. Minden Dungeonban lesz egy-egy Wayshrine, és ott fel tudunk éledni, majd mehetünk a társaink után, nem a világvégéről kell visszafutni.

Minden Dugeonnak van egy-egy története, egy-egy küldetése, amely miatt a ránk váró ellenfelek helyzete, viselkedése vagy akár a típusa is változhat két „run”/menet között. De azért nem totál random a dolog.

Nem lesznek sütik. Nem tudni pontosan miért. Egyesek azt hiszik, hogy a Knahaten Influenza (lásd háttértörténet) elterjedését a süti áruforgalomnak köszönhetjük. Mások azt mondják, kedvenc csirkefogó Hercegünk, Sheogorath mókázott, és a cukrot sóvá változtatta, annak minden következményével együtt. Megint mások azt mondják, hogy az Uralkodó gyomrát megfeküdte valami Bosmer ajándék sütemény, aki erre bosszúból betiltotta a sütiket, és fejvesztéssel fenyegette meg az összes péket, akinek az étlapján akár csak egy sütemény is szerepel. Egyszóval, nincs süti. Pont. E bekezdés sorait tessék helyén kezelni, valószínűleg az egyik szerkesztő egy gyors lefolyású átmeneti elmebajt hordott ki lábon és válaszolt közben a kérdésre... :)

Harcokban lehetőség lesz majd a lopakodást erőltető karaktereknek újra láthatatlanná válniuk, vagyis a harc kezdetén le lehet vadászni az esetleges healereket, vagy veszélyesebb castereket, de ahhoz, hogy újra láthatatlanná váljunk és a következő célpontunk nyakába ugorhassunk, szükség lesz speciális képességre, mint pl. a Nightblade karakterek Shadowcloak képessége.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.