Nem panaszkodhatunk, rengeteg infó látott napvilágot mostanság a szakmázással (Crafting) kapcsolatban. Kaptunk róla videót (ami magyar felirattal is elérhető), kipróbálhattuk az összes "műfajt" a bétákban, sőt, még Paul Sage is válaszolt két órán keresztül a közösségi kérdésekre ezzel kapcsolatban. Most pedig egy újabb szakmákkal foglalkozó kérdezz-felelek látott napvilágot - lezárandó ezt a témát. Azokat a kérdéseket válaszolták meg a fejlesztők, amelyek menet közben felmerül(het)tek. A kérdésekre adott válaszok összefoglalója a tovább mögött.

A korábban bemutatott, és magyar felirattal is ellátott videóban volt szó a Szett tárgyak gyártásáról. Ehhez fel kell keresnünk egy-egy speciális munkapadot/műhelyt a világban, és csak ott tudjuk majd legyártani az adott szett tárgyat. Ezekből a helyekből minden szövetség területén megtalálható lesz egy-egy, vagyis nem lesz egy Frakció specifikus műhely sem. Sőt, ezek a munkaállomások nagyjából azonos szintű zónákba lettek elhelyezve, vagyis amit az Ebonheartban 16. szintű helyen találunk, az jó eséllyel hasonló nehézségű környezetben lesz megtalálható az Aldmeri és Daggerfall oldalon is.

A videóban volt szó az adott tárgy fejlesztéséről is (improvement), amikor megfelelő kellékanyagokkal a tárgy korábbi minőségi szintjét feljavítjuk. Normal (fehértől) kezdve a Fine (zöldön) át egészen a Legendary (narancsig) bezárólag. Ha így fejlesztjük a páncélt vagy a fegyvert, akkor két dolog is változik. Az egyik, az adott tárgy sebzése vagy védemi értéke (armor), attól függően, hogy fegyver vagy páncélról beszélünk, illetve a másik - ami nagyon fontos -, a fejlesztéssel együtt fejlődik/nő a tárgyon lévő TRAIT hatása is. Már csak ezért is megéri fejleszteni az adott tárgyat, és nem utolsó sorban kikutatni a Traiteket.

Minden további nélkül mesteri szintre fejleszthetjük az összes szakmát, nem csak kettőt, mint ahogy arról korábban szó volt. De, azt érdemes észben tartani, hogy a skill pontok száma végleges (300 darab érhető el jelenleg, ha minden igaz), vagyis minden egyes pont, amelyet mondjuk a két maximálisan kiismert szakmán túl költünk a többire, az hiányozni fog a harci képességekről. De, aki ilyen karaktert szeretne, a lehetőség adott.

Ha a szakmák által legyártott tárgyakat összehasonlítjuk az azonos minőségű tárgyakkal, amelyeket a világban találunk, akkor mindig azt fogjuk kapni, hogy a legyártott/megmunkált tárgyak erősebbek. Például: találunk egy lvl22-es zöld (fine) minőségű kardot, de közben gyártunk is egyet a kovácsműhelyben (előbb egy normált, majd azt fejlesztjük zöldre), akkor a gyártott fegyver sebzése nagyobb lesz, mint a világban talált fegyveré. DE! Fontos, hogy bizonyos tárgyak, amelyeket a világban találunk (bossokból, küldetések jutalmául, stb) rendelkezhetnek olyan Szett bónuszokkal vagy Enchantokkal, amelyeket a szakmákkal nem lehet létrehozni. Éppen ezért, érdemes ezeket az egyedi bónuszokkal rendelkező talált tárgyakat elrakni, és feljavítani a minőségüket, megtartva így a speciális extra jellemzőiket. Win-win.

Egy időben akár két Szettet is hordhatunk, azokat, amelyek bónuszához csak 3 darab felszerelést kell hordani belőlük (A "Szett" lényege, hogy ha egy adott Szett tárgyai közül megfelelő mennyiségű – ez változó – darabot hord/visel a karakter, akkor kap valami extra hatást, fejlesztést, bónuszt). Mivel jelenleg 7 felszerelési tárgyat hordhat egy karakter (plusz fegyverek), ezért megoldható az, hogy két különböző Szett is a karakteren van. A magasabb szintű és komolyabb Szettek már 5 darab után adják a bónuszokat, ott már nehezebb lesz emellett másik Szettet is összerakni.

A szakmai skill fáknak nincs aktív képességük, csak passzívjai. Ha ide rakunk pontokat, akkor felfogadhatunk segítőket (hirelings) – akik majd nyersanyagot küldenek -, vagy növelhetjük az esélyét annak, hogy jobb minőségű anyagot is nyerhetünk egy-egy tárgy lebontásából, és/vagy ércek/anyagok beolvasztásából.

Minden fajnak saját páncél/fegyver stílusa van. Egy Ebony páncél másként néz ki Altmeri faji stílusban készítve, mint Nord vagy Orc faji stílusban létrehozva. Ezen kívül az is számít, hogy mennyi alapanyagból készítjük mindezt. Minél több alapanyagot szánunk egy fegyverre vagy páncélra, annál erősebb lesz – igaz, a használatához szükséges minimum karakter szint is megnő.

Traiteket eleinte nem tudunk „rakni” a készítendő páncélra vagy fegyverre, mert ezeket előbb meg kell tanulni (research). Ez a folyamat megsemmisíti az adott tárgyat, de ha sikerül a "tanulás" (ami csak idő kérdése), akkor onnantól felhasználható lesz a tárgykészítés során, erősítve az adott tárgyat a Trait nyújtotta extra tulajdonsággal. Nem kötelező használni Traiteket, a mesterembertől függ, hogy mit akar gyártani.

A főbb utakon, vagy azok környékén mindig mozog pár árus, akiknél el lehet adni a felgyűlt szajrét, és könnyíthetünk picit a hátizsákunkon. Bankok csak a városokban érhetőek el, nincs mobil bank. Gonoszabb karakterek próbálkozhatnak azzal, hogy a Harcosok Céhének skill fájáról megtanulják a megfélemlítés képességet, és ezt használva kirabolják a karavánokat vagy a városok között utazó kereskedőket, mert miért ne! :)

Bizonyos enchantokat nem lehet lecserélni a játék tárgyain. Ezt egy „lakat” ikon jelzi az adott tárgyon. Ettől függetlenül még lehet rárakni egy másodikat, de levenni róla ezt az egyet nem lehet. A Traiteket szintén nem lehet lecserélni, azokat maximum a gyártás folyamán tudjuk megszabni, minden más esetben véglegesek.

Háromféleképpen szerezhetünk be nyersanyagot. Az első a hagyományos módszer, vagyis leszedve/kibányászva/learatva/megnyúzva, stb. A második a vak szerencse, vagyis ládában, hordóban, szekrényben találva. A harmadik pedig a kereskedés és/vagy cserélés útja, amikor más játékostól kapjuk/vesszük azokat.

A faji stílusok könyvei (motif) általában asztalokban és szekrényekben találhatóak, de nem kizárólagosan. Eshetnek ládákból, hordókból is ugyanúgy, mint urnákból vagy koporsókból. Sőt, mivel ezek nem kötődnek egyből a karakterhez (nem souldbound), ezért akár játékosoktól vagy játékosok alakította guildek boltjaiból (Guild Store) is beszerezhetjük őket.

Megosztás

 

Készülőben lévő DLC-k
és nagyobb változások:

 

Wrathstone
Dungeon DLC
(2019. február)

 

The Elder Scrolls Online:
Elsweyr

kiegészítő/Chapter
2019. június 4.


Scalebreaker
Dungeon Pack DLC
(2019. augusztus 13.)

 

Dragonhold
sztori alapú/zóna DLC
(2019. negyedik negyedév)

 

 

Eddig megjelent:

ESO DLC-k és
Chapterek listája

 

 

Közösségi események,
ünnepek:


New Life Festival

Midyear Mayhem

Jester Festival

Witches Festival

Undaunted Celebration

Anniversary Event

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.