A teljes Zenimax Online Studios vezérkar Matt Firor, Paul Sage, Nick Konkle és Brian Wheeler "bevonult" ma a redditre válaszolgatni a közösség által feltett kérdésekre. Rengeteg hozzászólás érkezett, alig lehetett kihámozni belőlük azokat, amelyek lényeges információval bírtak. A jelenlévők rákérdeztek a The Elder Scrolls Online megjelenésére, az azt követő majdani frissítésekre, a távolabbi tervekre, classok jövőjére, a játékosok által irányított céhekre/guildekre, illetve volt szó a mostani ESO bétában már látott 0.18-as és az azt követő 0.182-es patchben történt változásokról is. Meg még egy rakás másik dologról.

De, ami a legfontosabb, megvannak a pontos, magyar idő szerinti kezdési időpontok, mind az Early Accesé (3 és 5 naposnak), mind a hivatalos premieré. Ezeket a jobb oldalon már olvashatjátok. Az ugrás után következzen a ma esti reddites "Kérdezz-felelek" összefoglalója. Nem rendeztük őket téma szerint, ömlesztve jönnek, érkezési sorrendben.


Nick, Paul, Matt és Brian a kérdezz-felelek előtt

  • A béta account egyben a végleges account. Főleg annak, aki már megvette a pre-purchase, pre-order verziót és hozzáadta a kulcsokat/kódokat az accountjához. A klienst sem kell újra leszedni, majd frissíti az magát. (bár ez utóbbival kapcsolatban a múltkori béta után érthető, ha szkeptikus az ember)
  • Kezdő szigettel kapcsolatban: Jobban szem előtt lesz a küldetést (visszajutást) adó NPC, mert jelenleg 10 emberből 9 nem találta. (mi sem). Továbbra sem kötelező visszamenni, de mivel már nem Tutorial jellegű a hely, hanem egy sima sziget, tele kalanddal és felfedezni valóval, talán érdemes beütemezni 3 és 8 szint közötti időszakban.
  • A kezdeti megvásárolható ló (sima 17 ezres mount) és az account upgrade lehetőség (standardról Imperialra) mellett a következő megvásárolható tárgy a hírhedt ESO Store-ban a névváltoztatás lehetősége lesz. Aztán esetleg jöhet pár hobby/vanity pet. Egyelőre nincs konkrét tervük arra, hogy mi kerüljön bele.
  • Explorer’s Pack féle „játssz bármely fajjal ott, ahol akarsz” jelenleg CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a pre-order során érhető el. Nincs tervben, hogy később ez beszerezhető vagy bepótolható legyen. Aki lemarad, az kimarad! Bár, mindig van az a pénz, amiért korpás az ember haja ugyebár, de azért aki eddig nem tette meg, talán ideje, hogy előrendelje a játékot, ha kötetlenül akar játszani bármelyik fajjal bármelyik szövetségben!
  • Az első nagyobb kiegészítő a Facebook oldalunkon még február elején linkelt Craglorn nevű hely lesz, amely az ESO első Adventure Zonája (lesz). Hamarosan érkezik bővebb infó erről. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy tessék figyelni a Facebook posztjainkat is, mert sok érdekesség kerül fel oda, ami ide nem :)
  • Minden 4-6 hetente érkező DLC jellegű kiegészítő vagy tartalmi frissítés ingyenes lesz, ezek a havidíjas rendszer részei. Lehet, hogy később lesznek majd fizetős nagyobb kiegészítők - Expansion Packok -, de egyelőre nincs még konkrét tervük ezzel kapcsolatban.
  • Komolyan, nagyon komolyan veszik a játékosok játékélményét, ezért nagy létszámú moderátor gárdával rendelkezik az ESO. Nem csak technikai kérdésekben fognak segíteni a GM-ek, hanem minden olyan esetben is, amikor valaki a többi játékost zaklatja, vagy szándékosan tönkre akarja tenni a játékélményét. Nem engedik, hogy pár idióta elrontsa a többiek szórakozását, nem fognak kesztyűs kézzel bánni velük.
  • Ahogy a bétákban is láthattuk, „a muzeális értékű” PC-ken is - bocs N. :) - is jól fut a játék, sikerült elég jól optimalizálni. Igaz, ehhez lejjebb kell venni a felbontásból és a texture részletességéből, de még így is gyönyörű lesz a látvány.
  • Folyamatosan változtatják és "balanszolják" a faji bónuszokat (passzívokat), ezért a korábbiakhoz képest már most változott a Dunmerek, Altherek, Khajiitok, stb. passzívjai és/vagy azok értékei. (a cikkekben majd mi is javítjuk ezeket, ha megvannak a végső értékek)
  • A játékban sok víz van, de úszni bennük maximum pár másodpercig úszunk. Azért, mert egy, vagy közel van a túlpart, vagy kettő, jön a nagy hal oszt’ megesz'. Emiatt kapott az Argóniaiak úszás sebességét növelő faji passzívja még stamina regenerációt is, mert önmagával az úszás sebességével kvázi semmit sem értek volna, de a lore szerves része ez a képesség.
  • A TRAIT-ek is javítás alatt állnak, többek között az Armor és Spell Penetration féle Trait, mert nem úgy működtek, mint a hasonló funkciójú passzív vagy aktív képességek esetében.
  • Az Imperial kiadáshoz járó Rings of Mara esetében a szertartáshoz szükséges dolgokat emailben kapja meg mindenki, amikor először belogol az első karakterével.
  • A raideken, dungeonokban vagy a világban elszórva talált tárgyakon található tulajdonságokat (enchantokat vagy traiteket) a mesteremberek (crafters) nem biztos, hogy reprodukálni tudják. Sőt. Ezen tulajdonságok egyediek, azért, hogy elkerüljék azt, hogy pár hónapon belül mindenki csak szakmázzon, és senki se akarjon dungeonokba járni. Viszont, ezekből a tárgyakból továbbra is a crafterek tudnak szuper dolgokat kihozni. Szakmákat bemutató , folyamatosan frissülő cikkünket erre találjátok.
  • Idővel még jobban testre szabhatjuk majd a karakterünket, még több opció lesz majd a karaktergenerálás során. Majd később.
  • Az egyik közeli frissítés során érkeznek majd tabardok és egyéb kitűzők, amelyekkel büszkén hirdethetjük guildünket és hovatartozásunkat.
  • Sajnos nem lesznek egyelőre köpenyek a játékban. Ezért:


(2:00 perctől)

  • A korábban már beígért FOV csúszka nem lesz elérhető a premierkor. Ezek szerint melósabb a beállítási lehetőségek berakása, mint sem azt gondolták.
  • Azokon helyeken, ahol aránylag gyors az ellenfél/mobok respawnja - lásd publikus dungeonok - csökkentették az azok megölése után kapott XP-t, mert nagyon sokan ezeket a helyeket grindelték, és így fejlődtek. Egészen mostanáig.
  • A legutolsó bétában csak egy kard árválkodott egyedül az asztalon a szökésünk első perceiben. A premierre ez változik, visszakerül a többi fegyver is. De nem az asztalra/állványra, illetve ezúttal nem kell választanunk, mint a legelső bétákban, hanem olyan mennyiségben fognak ezek esni lootként, vagy olyan számban lesznek szétszórva a környéken, hogy akár mindegyikből magunkkal vihetünk egyet-egyet. Aztán majd megtartjuk azt, amelyik a szimpatikus.
  • Sokszor találkozhattunk azzal a buggal, hogy a gyorsan vágtató paripánk hipp-hopp eltűnik, despawnol alólunk. Ez egy bug, dolgoznak a javításán.
  • A mostani Guild Store megoldást, ahogy a Guild rendszert is átalakítják a jövőben. Előbbit főleg azért, hogy még inkább kiszolgálja a kereskedni vágyó tömeget. Ennek ellenére, nem lesz továbbra sem globális AH a játékban. Utóbbi kapcsán jönnek majd újabb beállítható rangok, átláthatóbb bank és guild store listázások, stb.
  • Jövő héten érkezik a bejelentés az előfizetési akciókról. Az biztos, hogy ha több hónapra fizetünk elő, kedvezményt kapunk. Részletek hamarosan.
  • Jelenleg aki healer akar lenni, az vagy Templart indít a class skilljei miatt, vagy fog egy Resto staffot, és… ennyi. A későbbi frissítések során lesznek új skillek és skill fák, amelyek gyógyító (healing) vagy támogató (support) képességeket tartalmaznak, hogy ne csak két lehetőség legyen a gyógyítani vágyó emberek számára.
  • A bétában a befejezhetetlen küldetések az őrületbe kergették az embereket. Megtalálták a hibát, és az Early Acces-re már ki is javítják ezeket.
  • Sokan hangoztatják, hogy az ESO Cyrodiili AvAvA PVP-je olyan, mint a GW2 féle RvRvR. Ez igaz is, meg nem is. Az ESO PVP-je a régi Dark Age of Camelot féle hagyományokat viszi tovább - nem hiába, mind a két mmonál, az ESO-nál és DAoC-nál is Matt Firor koordinálta a dolgokat -, vagyis az ESO nem a GW2-t „másolta”, hanem az ESO és a GW2 is a korábbi nagy sikerű mmo, a DAoC megoldását folytatta, vitte tovább. Egymástól függetlenül, egy régi sikeres receptre építve.
  • A premier napjával nem ér véget az ESO fejlesztése. Ha a játékosok azt akarják, hogy bekerüljön a játékba valami, mondjuk egy Aréna jellegű megoldás, akkor be fog kerülni. Ha azt akarják, hogy több Erőd legyen Cyrodiilban, akkor az is érkezni fog. A PVP jelen állapotában csak egy kiindulási alap, folyamatosan fejlesztik tovább az igényeknek megfelelően. Ha újabb PVP rangokat és ahhoz illő egyenruhákat, kosztümöket akar a nép, akkor az is jöhet majd.
  • Az Erődök és egyéb objektumok szívósságát, az őrök tudását, stb. folyamatosan növelik majd, ahogy nőnek a játékosok, és lesznek egyre erősebbek. Már a premierre is megerősítik őket, mert a béták alapján túl könnyű volt elfoglalni egy-egy Erődöt. Újabb védő NPC-k várhatóak, más és más típusúak - pl íjászok.
  • Ahogy az már ismert, a premierkor az EU szerver még amcsiban lesz - helyileg -, és majd csak később, a premier után fog átkerülni a németekhez, ha a kezdeti rohamoknak vége.
  • Tervezik, hogy jobban észrevehetővé teszik egy-egy party vezetőjét.
  • Sajnos egyelőre nincs tervben az unarmed, vagyis a fegyver nélküli ökölharc és annak a skill fának a behozatala.
  • Úgy fest, hogy a korábbi német pletykák igaznak bizonyulnak, és tényleg 300 körül lesz az elérhető/összeszedhető skill pontok száma. Sőt, még ennél is több picivel.
  • Konzolosok legyenek még egy kis ideig türelmesek. Ahogy vége a PC/Mac kezdési őrületnek, onnantól jönnek a konzolos bejelentések is.
  • Nah, az Alkímia bemutatónál ráhibáztunk - bár nem kellett hozzá sok gógyi -, hogy hamarosan jönnek majd a mérgek (poisons), amelyek az Alkímia szerves részét fogják képezni. Hogy miért maradtak ki már eleve, rejtély.
  • A Vámpírok és a Vérfarkasok is számíthatnak majd újabb skillekre és képességekre a premiert követően.

Rengeteg kérdés érkezett még skillekről és azok működéséről, de mivel ezeket folyamatosan javítgatják, cserélgetik és emiatt egyelőre semmi sem végleges, így ezek most kimaradtak az összefoglalóból.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.