A teljes Zenimax Online Studios vezérkar Matt Firor, Paul Sage, Nick Konkle és Brian Wheeler "bevonult" ma a redditre válaszolgatni a közösség által feltett kérdésekre. Rengeteg hozzászólás érkezett, alig lehetett kihámozni belőlük azokat, amelyek lényeges információval bírtak. A jelenlévők rákérdeztek a The Elder Scrolls Online megjelenésére, az azt követő majdani frissítésekre, a távolabbi tervekre, classok jövőjére, a játékosok által irányított céhekre/guildekre, illetve volt szó a mostani ESO bétában már látott 0.18-as és az azt követő 0.182-es patchben történt változásokról is. Meg még egy rakás másik dologról.
De, ami a legfontosabb, megvannak a pontos, magyar idő szerinti kezdési időpontok, mind az Early Accesé (3 és 5 naposnak), mind a hivatalos premieré. Ezeket a jobb oldalon már olvashatjátok. Az ugrás után következzen a ma esti reddites "Kérdezz-felelek" összefoglalója. Nem rendeztük őket téma szerint, ömlesztve jönnek, érkezési sorrendben.
Nick, Paul, Matt és Brian a kérdezz-felelek előtt
- A béta account egyben a végleges account. Főleg annak, aki már megvette a pre-purchase, pre-order verziót és hozzáadta a kulcsokat/kódokat az accountjához. A klienst sem kell újra leszedni, majd frissíti az magát. (bár ez utóbbival kapcsolatban a múltkori béta után érthető, ha szkeptikus az ember)
- Kezdő szigettel kapcsolatban: Jobban szem előtt lesz a küldetést (visszajutást) adó NPC, mert jelenleg 10 emberből 9 nem találta. (mi sem). Továbbra sem kötelező visszamenni, de mivel már nem Tutorial jellegű a hely, hanem egy sima sziget, tele kalanddal és felfedezni valóval, talán érdemes beütemezni 3 és 8 szint közötti időszakban.
- A kezdeti megvásárolható ló (sima 17 ezres mount) és az account upgrade lehetőség (standardról Imperialra) mellett a következő megvásárolható tárgy a hírhedt ESO Store-ban a névváltoztatás lehetősége lesz. Aztán esetleg jöhet pár hobby/vanity pet. Egyelőre nincs konkrét tervük arra, hogy mi kerüljön bele.
- Explorer’s Pack féle „játssz bármely fajjal ott, ahol akarsz” jelenleg CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a pre-order során érhető el. Nincs tervben, hogy később ez beszerezhető vagy bepótolható legyen. Aki lemarad, az kimarad! Bár, mindig van az a pénz, amiért korpás az ember haja ugyebár, de azért aki eddig nem tette meg, talán ideje, hogy előrendelje a játékot, ha kötetlenül akar játszani bármelyik fajjal bármelyik szövetségben!
- Az első nagyobb kiegészítő a Facebook oldalunkon még február elején linkelt Craglorn nevű hely lesz, amely az ESO első Adventure Zonája (lesz). Hamarosan érkezik bővebb infó erről. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy tessék figyelni a Facebook posztjainkat is, mert sok érdekesség kerül fel oda, ami ide nem :)
- Minden 4-6 hetente érkező DLC jellegű kiegészítő vagy tartalmi frissítés ingyenes lesz, ezek a havidíjas rendszer részei. Lehet, hogy később lesznek majd fizetős nagyobb kiegészítők - Expansion Packok -, de egyelőre nincs még konkrét tervük ezzel kapcsolatban.
- Komolyan, nagyon komolyan veszik a játékosok játékélményét, ezért nagy létszámú moderátor gárdával rendelkezik az ESO. Nem csak technikai kérdésekben fognak segíteni a GM-ek, hanem minden olyan esetben is, amikor valaki a többi játékost zaklatja, vagy szándékosan tönkre akarja tenni a játékélményét. Nem engedik, hogy pár idióta elrontsa a többiek szórakozását, nem fognak kesztyűs kézzel bánni velük.
- Ahogy a bétákban is láthattuk, „a muzeális értékű” PC-ken is - bocs N. :) - is jól fut a játék, sikerült elég jól optimalizálni. Igaz, ehhez lejjebb kell venni a felbontásból és a texture részletességéből, de még így is gyönyörű lesz a látvány.
- Folyamatosan változtatják és "balanszolják" a faji bónuszokat (passzívokat), ezért a korábbiakhoz képest már most változott a Dunmerek, Altherek, Khajiitok, stb. passzívjai és/vagy azok értékei. (a cikkekben majd mi is javítjuk ezeket, ha megvannak a végső értékek)
- A játékban sok víz van, de úszni bennük maximum pár másodpercig úszunk. Azért, mert egy, vagy közel van a túlpart, vagy kettő, jön a nagy hal oszt’ megesz'. Emiatt kapott az Argóniaiak úszás sebességét növelő faji passzívja még stamina regenerációt is, mert önmagával az úszás sebességével kvázi semmit sem értek volna, de a lore szerves része ez a képesség.
- A TRAIT-ek is javítás alatt állnak, többek között az Armor és Spell Penetration féle Trait, mert nem úgy működtek, mint a hasonló funkciójú passzív vagy aktív képességek esetében.
- Az Imperial kiadáshoz járó Rings of Mara esetében a szertartáshoz szükséges dolgokat emailben kapja meg mindenki, amikor először belogol az első karakterével.
- A raideken, dungeonokban vagy a világban elszórva talált tárgyakon található tulajdonságokat (enchantokat vagy traiteket) a mesteremberek (crafters) nem biztos, hogy reprodukálni tudják. Sőt. Ezen tulajdonságok egyediek, azért, hogy elkerüljék azt, hogy pár hónapon belül mindenki csak szakmázzon, és senki se akarjon dungeonokba járni. Viszont, ezekből a tárgyakból továbbra is a crafterek tudnak szuper dolgokat kihozni. Szakmákat bemutató , folyamatosan frissülő cikkünket erre találjátok.
- Idővel még jobban testre szabhatjuk majd a karakterünket, még több opció lesz majd a karaktergenerálás során. Majd később.
- Az egyik közeli frissítés során érkeznek majd tabardok és egyéb kitűzők, amelyekkel büszkén hirdethetjük guildünket és hovatartozásunkat.
- Sajnos nem lesznek egyelőre köpenyek a játékban. Ezért:
(2:00 perctől)
- A korábban már beígért FOV csúszka nem lesz elérhető a premierkor. Ezek szerint melósabb a beállítási lehetőségek berakása, mint sem azt gondolták.
- Azokon helyeken, ahol aránylag gyors az ellenfél/mobok respawnja - lásd publikus dungeonok - csökkentették az azok megölése után kapott XP-t, mert nagyon sokan ezeket a helyeket grindelték, és így fejlődtek. Egészen mostanáig.
- A legutolsó bétában csak egy kard árválkodott egyedül az asztalon a szökésünk első perceiben. A premierre ez változik, visszakerül a többi fegyver is. De nem az asztalra/állványra, illetve ezúttal nem kell választanunk, mint a legelső bétákban, hanem olyan mennyiségben fognak ezek esni lootként, vagy olyan számban lesznek szétszórva a környéken, hogy akár mindegyikből magunkkal vihetünk egyet-egyet. Aztán majd megtartjuk azt, amelyik a szimpatikus.
- Sokszor találkozhattunk azzal a buggal, hogy a gyorsan vágtató paripánk hipp-hopp eltűnik, despawnol alólunk. Ez egy bug, dolgoznak a javításán.
- A mostani Guild Store megoldást, ahogy a Guild rendszert is átalakítják a jövőben. Előbbit főleg azért, hogy még inkább kiszolgálja a kereskedni vágyó tömeget. Ennek ellenére, nem lesz továbbra sem globális AH a játékban. Utóbbi kapcsán jönnek majd újabb beállítható rangok, átláthatóbb bank és guild store listázások, stb.
- Jövő héten érkezik a bejelentés az előfizetési akciókról. Az biztos, hogy ha több hónapra fizetünk elő, kedvezményt kapunk. Részletek hamarosan.
- Jelenleg aki healer akar lenni, az vagy Templart indít a class skilljei miatt, vagy fog egy Resto staffot, és… ennyi. A későbbi frissítések során lesznek új skillek és skill fák, amelyek gyógyító (healing) vagy támogató (support) képességeket tartalmaznak, hogy ne csak két lehetőség legyen a gyógyítani vágyó emberek számára.
- A bétában a befejezhetetlen küldetések az őrületbe kergették az embereket. Megtalálták a hibát, és az Early Acces-re már ki is javítják ezeket.
- Sokan hangoztatják, hogy az ESO Cyrodiili AvAvA PVP-je olyan, mint a GW2 féle RvRvR. Ez igaz is, meg nem is. Az ESO PVP-je a régi Dark Age of Camelot féle hagyományokat viszi tovább - nem hiába, mind a két mmonál, az ESO-nál és DAoC-nál is Matt Firor koordinálta a dolgokat -, vagyis az ESO nem a GW2-t „másolta”, hanem az ESO és a GW2 is a korábbi nagy sikerű mmo, a DAoC megoldását folytatta, vitte tovább. Egymástól függetlenül, egy régi sikeres receptre építve.
- A premier napjával nem ér véget az ESO fejlesztése. Ha a játékosok azt akarják, hogy bekerüljön a játékba valami, mondjuk egy Aréna jellegű megoldás, akkor be fog kerülni. Ha azt akarják, hogy több Erőd legyen Cyrodiilban, akkor az is érkezni fog. A PVP jelen állapotában csak egy kiindulási alap, folyamatosan fejlesztik tovább az igényeknek megfelelően. Ha újabb PVP rangokat és ahhoz illő egyenruhákat, kosztümöket akar a nép, akkor az is jöhet majd.
- Az Erődök és egyéb objektumok szívósságát, az őrök tudását, stb. folyamatosan növelik majd, ahogy nőnek a játékosok, és lesznek egyre erősebbek. Már a premierre is megerősítik őket, mert a béták alapján túl könnyű volt elfoglalni egy-egy Erődöt. Újabb védő NPC-k várhatóak, más és más típusúak - pl íjászok.
- Ahogy az már ismert, a premierkor az EU szerver még amcsiban lesz - helyileg -, és majd csak később, a premier után fog átkerülni a németekhez, ha a kezdeti rohamoknak vége.
- Tervezik, hogy jobban észrevehetővé teszik egy-egy party vezetőjét.
- Sajnos egyelőre nincs tervben az unarmed, vagyis a fegyver nélküli ökölharc és annak a skill fának a behozatala.
- Úgy fest, hogy a korábbi német pletykák igaznak bizonyulnak, és tényleg 300 körül lesz az elérhető/összeszedhető skill pontok száma. Sőt, még ennél is több picivel.
- Konzolosok legyenek még egy kis ideig türelmesek. Ahogy vége a PC/Mac kezdési őrületnek, onnantól jönnek a konzolos bejelentések is.
- Nah, az Alkímia bemutatónál ráhibáztunk - bár nem kellett hozzá sok gógyi -, hogy hamarosan jönnek majd a mérgek (poisons), amelyek az Alkímia szerves részét fogják képezni. Hogy miért maradtak ki már eleve, rejtély.
- A Vámpírok és a Vérfarkasok is számíthatnak majd újabb skillekre és képességekre a premiert követően.
Rengeteg kérdés érkezett még skillekről és azok működéséről, de mivel ezeket folyamatosan javítgatják, cserélgetik és emiatt egyelőre semmi sem végleges, így ezek most kimaradtak az összefoglalóból.