oldal: 2 / 7

Alchemy

Gyorstalpaló a gyakornokomnak!

 

Drága gyakornokom! Túl sok alapanyagot tettél már tönkre ahhoz, hogy ezt megúszd! Még az én mesterem sem látott ezidáig olyan fokú hozzá nem értést, mint amelyet te mutatsz a szakma iránt. „Ennek hiába is beszélsz” – szokta volt mondani rólad, ha szóba kerülsz. - „Ültesd vissza az iskolapadba, kezdje elölről az egészet!”.

 

Mázlid van. Látva a (nem létező) képességeidet inkább úgy döntöttem, hogy egy olcsóbb és talán hatékonyabb módszert választok. Írok neked egy útmutatót, mielőtt újra a drága és ritka alapanyagaim közelébe engedlek…

 

Ha úgy adódna, hogy elveszted ezt az útmutatót – amelyről egyébként szentül meg vagyok győződve, hogy el fogod -, akkor se ess kétségbe! Az éves tandíjad terhére vettem a bátorságot, és lemásoltam annyi példányban, hogy Tamriel minden alkimista műhelyébe jutott egy-egy darab. Tudod, én már csak ilyen vagyok, nem bízok semmit sem a véletlenre!

 

 

ELSŐ LÉPÉS – Oldószer beszerzése

 

Azt még te is tudod, hogy egy itóka elkészítéséhez szükség van valami folyadékra, egy oldószerre (SOLVENT), amely magának az itókának az alapját adja. Ha valami csoda folytán egyszer is figyeltél az órán, akkor tudhatod, hogy a legjobb oldószerek a tiszta, természetes forrásból származó vizek (Natural Water). A folyadék tisztasága az, ami meghatározza a későbbi ital minőségét. Vagyis, a legjobb megoldás az, ha a vizet természetes forrásból szerzed be.

 

Még egyszer leírom a biztonság kedvéért: tiszta és friss vízre van szükség. Emlékezz csak arra az incidensre a gyógyító flaskával! Még egyszer meg NE próbálj állott, poshadt vízből meríteni oldószert! A patak vízéről amelybe a cserzőüzem salakanyaga ömlik nem is beszélve! Biztos vagyok benne, hogy a városban találsz majd megfelelő tisztaságú vizet, de a legjobb az lenne, ha saját magad szereznéd be ezeket a természetből. Itt jegyezném meg, hogy a korábbi ötleted, az esővizet összegyűjtő hordó sem jó megoldás. Bele se fogj inkább, azt használva azonnal kukázhatod az egész kísérletet!

 

 

MÁSODIK LÉPÉS – alapanyagok beszerzése

 

Az Alkímia a kombinációk ismeretéről szól. Azt már tudod, hogy az oldószer adja az egész alapját, de a hangsúly a hozzáadott összetevők, alapanyagok (reagensek) hatóanyagain van. Minden összetevő négy jellegzetes tulajdonsággal (TRAIT) rendelkezik. Nagyon szívesen elmagyarázom neked az alapanyagok egyesítésének törvényeit - újra -, de szerintem jobban járunk mindketten, ha egy alapvető dolgot jegyzel meg: hasonlót csak hasonlóval párosítunk! Ennyi! Nem bonyolult.

 

Az alapanyagokat a világban szétszórva találhatod meg, leginkább a természetben keresd őket! A természetben és ne a laboromban, világos! Ne feledd, csak gombák és növények jöhetnek szóba! Még egyszer: g-o-m-b-á-k és n-ö-v-é-n-y-e-k! Semmilyen körülmények között se térj el ettől! A múltkori „darált mókus” alapanyag a Nyolcak ellen való vétség volt! Csak gombák és növények!

 

Mindemellett remélem nem kell ecsetelnem az eszközök használat utáni tisztításának fontosságát, vagyis kérlek, mosogass és takaríts el magad után!

 

 

HARMADIK LÉPÉS – Italok készítése

 

Fogd meg az oldószert, a két alapanyagot és keress fel egy alkimista műhelyt. Két különböző alapanyagot hozz, ezt muszáj vagyok újra és újra elmondani! Ha pitypangot keversz össze pitypanggal, akkor az nem eredményez mást, mint egy pitypang ízű pitypangot, amellyel nem vagyunk előrébb. Az elkészült teljesen haszontalan és legfőképp’ ihatatlan itókáról nem is beszélve.

 

Amikor kiválasztottad, hogy mit akarsz mivel vegyíteni, akkor adj hozzá oldószert és készítsd el a italt!

- Ha olyan alapanyagokat használtál, amelyeknek van közös pozitív hatású tulajdonsága (Trait), akkor a művelet sikeres volt, és a jutalmad egy értékes itóka (potion).

- Ellenben, ha negatív, káros hatású tulajdonsággal bíró alapanyagokat vegyítettél össze, akkor a művelet a végeredménye egy egészségre káros itóka lesz. Bár, ki az a bolond, aki megissza ezeket, ugye? Ugye?!

- Ha a két alapanyagnak nincs közös tulajdonsága, se pozitív, se negatív, akkor mind a két alapanyag az oldószerrel együtt megsemmisül.

 

Érdemes kísérletezgetni sűrűn, hogy megismerd az összetevők tulajdonságait, és így megtudd, hogy milyen itókához mire lesz szükséged. Meghagyom neked a lehetőséget - és vele egyúttal a felfedezés örömét -, hogy ezekre a tulajdonságokra magadtól rájöjj, de azt azért megsúgom, hogy a növényeket elfogyasztva megismerheted azok ELSŐ tulajdonságát. Csak az elsőt! Ne légy telhetetlen, ne zabáld fel a teljes készletet, attól nem fogsz többet tudni róluk!

 

Emlékszem, a múltkor is azt hitted nem veszem észre, hogy bezabáltad a teljes Nirnroot készletet. Hah! Még most is hallom ahogy muzsikálnak a fogaid, arról nem is beszélve, hogy képtelenség eltüntetni egy világító edényt, amelyben azokat tároltam. Ezt te is tudhatnád…

 

 

ALKÍMIA HALADÓKNAK


Addig eszedbe se jusson bonyolítani a folyamatokat, amíg mesteri szintre nem fejlesztetted az alkímiát! Csak a mesterek képesek arra, hogy közömbösítsék az összetevők esetleges negatív tulajdonságait, vagy azonos alapanyag mennyiségből több itókát is készítsenek, esetleg akár kettőnél több alapanyagot használjanak fel még erősebb italok készítése érdekében. Te egyelőre ne foglalkozz ezzel!

 

Számodra a cél, hogy ne mérgezd meg magad a tanulás folyamán. Ha ezt sikerül megúsznod, akkor már elmondhatjuk, hogy sikeres volt az oktatás.

 

aláírás: tudod te az nagyon jól!

AZ ALCHEMY SKILL FA:

  • [Passive] Solvent Proficiency ( 1/2/3/4/5/6/7)
    Minél több pontot rakunk rá, annál jobb minőségű/magasabb szintű oldószereket (SOLVENT) használhatunk, amelyek szükségesek a jobb - magasabb szintű - italok elkészítéséhez.
  • [Passive] Keen Eye: Reagents (1/2/3)
    Skill ponttól függően 20-30-40 méterről is kiszúrhatjuk a világban található alapanyagokat, mert világítanak, ragyognak, épp csak nem ugrál egy neon felirat felettük :).
  • [Passive] Medicinal Use (1/2/3)
    Tovább tartanak a megivott italok és üvegcsék hatásai, skill ponttól függően 10-20-30%
  • [Passive] Chemistry (1/2/3)
    Skill ponttól függően 1-2-3 extra italt készíthetünk az „alap” egy darab mellett.
  • [Passive] Laboratory Use
    Egyszerre akár 3 alapanyagot is használhatunk italok készítése során.
  • [Passive] Snakeblood (1/2/3)
    Skill ponttól függően 50%-80%-100%-kal csökken(nek) az italok esetleges negatív hatása(i).

 

TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉRDEKESSÉGEK:

  • Vízpartok közelében, a sekély vízben keresgélve találhatunk Tiszta Víz (Pure Water) lelőhelyet. Egy aránylag világosabb helyet keressünk a vízben - hasonló mint a horgászhely - és azonnal megjelenik a "collect" (begyűjtés) opció. Ezekből nyerhetünk magunknak oldószereket, ingyen, bérmentve.
  • Az Alchemy skill csak úgy növelhető ha italt gyártunk. Ha sikeres a kísérlet, akkor szép adag XP-t (Inspiration) kapunk. Ha nem jártunk sikerrel, akkor is kapunk XP-t, de nagyon keveset.
  • Bizonyos tulajdonságok negatív és pozitív hatásai "kiüthetik" egymást. Hiába kombinálunk 3 darab Restore Health tulajdonsággal rendelkező növényt, hogy készítsünk egy Restore Health italt, ha ebből két alapanyag is rendelkezik pluszban még a "Ravage Health" tulajdonsággal, akkor lőttek a Restore Health hatásnak a potionban. Ezek az úgynevezett Anti Trait-ek.
  • Hatékonyak mindig csak páros számú hatás esetében lehetünk, vagyis 3 darab Restore Health és csak 1 Ravage Health tulajdonság már működhet (lévén 1-1 üti egymást, de marad 2 pozitív hatás, az meg elég egy italhoz).
  • Anti traitek később még hasznosak lehetnek, ha bekerülnek a játékba a készíthető mérgek (poison), mint lehetőség.


Balra egy növény gomba, mint alapanyag - jobbra víz, mint oldószer


ÖSSZEFOGLALÓ TÁBLÁZAT

(készítette Beldor, forrás: ESO Crafting Quick Reference Guides @reddit)

Spoileres infók a táblázatban, csak az kattintson, aki nem akar magától rájönni a növények, italok tulajdonságaira!

A cikket folyamatosan frissítjük, ha újabb tippeket, trükköket vagy érdekességeket tudtok, küldjétek be!



Megosztás

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.