Megérkezett a második nagy(obb), közel 8-10 gigás frissítés a The Elder Scrolls Onlinehoz, az úgynevezett UPDATE 2, benne megannyi jósággal és változással. Írtunk már róla, de azért gyorsan foglaljuk össze az újonnan érkezőknek.

  • Először is érkezik egy új veterán 12-es szintű játékosoknak készült veterán (aka. heroic) dungeon, a „Crypt of the Hearts” folytatása, amelyben Nerien’eth visszatér nem kevés Daedra követőjével, és már megint huncutkodik a világ, de legfőképpen a party kárára.
  • A mostani patchban debütál végre a FoV (Field of View) beállítási lehetőség is.
  • Emellett mostantól lehetőségünk lesz összeszedni a világban található állványokról, polcokról, ládák tetejéről, stb. a nem használt fegyvereket és páncélokat. Igaz, ezek nem túl jó minőségűek, de azért a semminél többet érnek majd – na nem aranyban, hanem ha lebontjuk őket.
  • Lesz lehetőségünk végre Light Armorból is rövidebb, csak a felsőtestre való ruhadarabot gyártani, nem csak az eddigi egy részes egész testet fedő ruhákat.
  • Változik a Guild Store is, több szűrő is bekerült a listázáshoz (veterán tárgyakra, traitekre, stb.), picit átláthatóbb lesz a felület.
  • Apróság, de most már tudni fogjuk az ajtóban állva, hogy melyik területre, instanceba, helységbe léphetünk be csak egyedül, és melyeket lehet többed magunkkal is kitakarítani.
  • És végül, de nem utolsó sorban érkezik a belső megvilágítások új verziója. Pl. a belső terekbe – ahol van rá mód – be fog szűrődni a nap/hold fénye, és ennek megfelelően lesz a helység megvilágítva. Ez csak a hangulaton változtat – nem kicsit -, a játék elemeire nem lesz hatással.
  • Ami pedig az egyéb javításokat illeti, azok listája megtekinthető az 1.2.3. patch notes-ban.Ezek közül talán a legfontosabb az, hogy végre javítva lett a PVP raidjeiben tapasztalható szinkronizálási hiba, vagyis elvileg nincs már random szétkapcsolás és fagyás, ha egy csoporthoz csatlakozik valaki, vagy kilép onnan.

Na de, ez a jelen. De mit tartogat a jövő? Paul Sage, a The Elder Scrolls Online kreatív igazgatóját sikerült elcsípni pár mondat erejéig, aki – mint mindig – most is örömmel válaszolt pár, a jövőt firtató kérdésre. Szó volt az előfizetési rendszerről, a konzolos megjelenésről, a várható tartalmakról, ismétlődő szinkronhangokról, stb. A Gamingbolt interjújának magyar verziója a lapozás után olvasható.

Kérdés: A megjelenés óta elég sok a hiszti az előfizetési modellel kapcsolatban. Nagyon sokan kritizálják ezt a döntést. Tervben van a fizetési modell megváltoztatása?

Paul Sage: Nincs és tudtommal nem is tervezzük az előfizetési rendszer megváltoztatását, vagy eltörlését a jövőben sem. Tudod, ez az üzleti modell teszi lehetővé azt, hogy rendszeresen tudjuk frissíteni a játékot megfelelő színvonalú tartalmakkal - ahogy ez most is történik. Nincs tervben ennek a leváltása, megváltoztatása.

K: Ezek szerint az ESO egyike lesz azon kevés játékoknak, akik kitartanak az előfizetéses rendszer mellett. Látva azt, hogy például az Star Wars the Old Republic is előfizetéssel kezdett, majd amikor ez nem jött be gyorsan free-to-playra váltott, adja magát a kérdés, hogy miért nem hajlotok mégis inkább ti is a free-to-play megoldás felé?

PS: Nos, még egyszer. Nincs tervben az előfizetéses rendszer lecserélése.

K: Oké, értem. Más. A játék elég sok buggal és egyéb furcsasággal indult. Milyen lépéseket tettetek ezek megoldására?

PS: Nos, elég komoly lépéseket tettünk annak érdekében, hogy a bugok javításával a játékélmény a lehető legjobb legyen. A fejlesztői gárda minden tagja azon dolgozik - sőt, már a kezdetek kezdetén is azon dolgozott -, hogy az összes hibák kiirtsuk és megszüntessük a játékban.

Tudod, amikor ilyen nagy számú játékos van jelen, akkor az előforduló és észlelt hibák mennyisége is nagyobb, mint általában. A premier óta jelentősen csökkentettük a játékban található hibák számát. Nagyszerű munkát végzett a csapat. Bár azt sosem tudod garantálni, hogy hibamentes lesz egy játék, de a premier utáni másfél hónap alatt sikerült ezek túlnyomó részét megoldani vagy eltüntetni.

K: Jól hangzik. A The Elder Scrolls sorozat mindig is büszke volt az érdekes és főként egyedi nem játékos karaktereire (NPC). Az ESO esetében viszont zavaró tud lenni egy-egy újra és újra ismétlődő karakter hang/szinkron, amelytől a játékos bizonyos esetekben úgy érezheti, hogy ugyanazt és ugyanannak csinálja a feladatot, mint tette azt korábban. Tervezitek ennek valami féle megoldását?

PS: Nos, azt hiszem nézőpont kérdése csupán az, hogy a küldetéseink ismétlődőek-e vagy sem. Úgy vélem, a kalandjaink és küldetéseink eléggé egyediek, és egytől egyig kiváló történeteket mesélnek el a játékosok számára. Persze, mindig is lesznek olyan szereplők, akiknek ugyanaz a színész kölcsönzi a hangját. Ez valahol érthető is, mert lássuk be, hiába dolgoztunk rengeteg szinkronszínésszel (pontos számot nem tudok, de nagyon sokkal), elkerülhetetlen, hogy ne halljuk ugyanazt a színészt két különféle szerepben. Próbáltunk erre figyelni, és igyekeztünk változatossá tenni mindezt a lehetőségeinkhez mérten.

K: Belegondolva, hogy mennyi karakter van a játékban, szinte lehetetlen, hogy ne köszönjön vissza egy-egy hang vagy mondat időről-időre.

PS: Így van.

K: Az egyik legjobb része az ESO-nak a hatalmas és nyitott világ, amelyet a játékosok felfedezhetnek. Mivel egy mmo-ról beszélünk, van valami terv a világ bővítésével kapcsolatosan?

PS: Új területekre gondolsz? Hogyne, abszolút. Épp most jelent meg Craglorn frissítés, amely a címadó új zónát hozta magával. Aztán jönnek szépen sorjában a következő frissítések… Lássuk csak, következik a "Crypt of Hearts", amely már PTS-en tesztelhető is (szerk: ma meg is jelent), aztán érkezik egy új veterán dungeon, a "City of Ash". Hamarosan itt van még a „Region-free” "Region Three" Craglornból, vagyis igen, érkeznek új területek.

(kiegészítés: az eredeti cikk szövegében a "Region-free Craglorn" egy érdekes és bosszantó elírás volt a Gamingbolt részéről, mert valójában "Region Three Craglorn" hangzott el, vagyis Craglorn harmadik raidje fog érkezni, a Serpent. Erre Jessica Folsom, az egyik kedvenc ESO CM hívta fel a figyelmet a fórumon.)

There were some odd typos/misquotes in that article. "Region-free Craglorn" is "Region Three Craglorn" which is the third area of Craglorn where The Serpent Trial will be.

K: Jól hangzik. Más kérdés. Azt már tudjuk, hogy konzolos megjelenés csúszik. Van e már valami megjelenési dátum? Esetleg még idén várható, hogy kész lesz?

PS: Nincs dátuma és nem is tippelgetünk egyelőre, hogy mikor fog kijönni. Mindent a maga idejében.

K: Oké. Ha már konzol, megcélozzátok a 1080p / 60 fps teljesítményt PS4 és Xbox One esetében?

PS: Úgy fogalmaznék, hogy a célunk az, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa majd a játék. A saját belső teszteken már stabilan fut 30 fpssel az ESO, és most azon vagyunk, hogy a lehető legjobbat és legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésre álló erőforrásokból. A legnagyobb feladat a hatalmas PVP térkép és rajta a sok ember megjelenítése egyszerre egy képernyőn. Azt akarjuk, hogy minden simán és gond nélkül fusson.

K: Lesz Kinect támogatás Xbox One esetében? Vagy, egyéb speciális lehetőség a PS4 verzióval kapcsolatban? Touchpad vagy Dualshock 4?

PS: Egyelőre nem nyilatkozunk arról, hogy milyen speciális lehetőségek lesznek vagy nem lesznek.

K: Mivel a The Elder Scrolls Online elsősorban egy mai modern PC-re lett tervezve és fejlesztve, a konzolok lassabb és gyengébb jellemzői nem okoztak gondot?

PS: Az ESO nagyon jól fut egy régi, 5 éves PC-s konfiguráción is. Nem volt gond a PC-s verzió átültetésével. Mármint, mindig van valami kisebb gond vagy probléma, amelyet meg kell oldani, de összességében elég jól muzsikál mind a két rendszeren.

K: A jövőre nézve milyen tartalmak várhatóak az ESO-hoz?

PS: Sok ötletünk van és rengeteg minden érkezik majd. Először is szeretnénk tartani magunkat a 3-4 hetes megjelenésekhez. Érkeznek majd azok a veterán dungeonok, amelyekről már volt szó, de közben szisztematikusan vizsgáljuk a jelenlegi tartalmakat, hogy mit és hol kellene változtatni. Most pl a Veterán szintek működése van terítéken.

Érkezik majd hamarosan a Justice System is, amely segítségével a játékosok képesek lesznek lopni az NPC-ktől - akik erre majd reagálni fognak. Vagy, megölhetik az NPC-ket - amelyre szintén reagálni fognak a szemtanúk. De, a legjobb az egészben az, hogy, mivel ez az egész online történik, ezért a játékosok nem csak ölhetnek és lophatnak az NPC-ktől, hanem akár meg is védhetik őket, és a rend fenntartásának érdekében felléphetnek a többi renitenssel szemben. Ebből pedig kisebb pvp csaták is kialakulhatnak a világ bármely pontján.

K: Van e még valami, amit el szeretnél mondani?

PS: Igen. Amondó vagyok, ha valaki még eddig nem próbálta ki az ESO-t, akkor épp ideje. A játék egyre jobb és jobb lesz, ahogy telik az idő. Ez az egyik legnagyszerűbb az MMOG iparban, hogy a játékok folyamatosan alakulgatnak, fejlődnek, leginkább a játékosok visszajelzései alapján. Vagyis gyertek, adjatok egy esélyt az ESO-nak és próbáljátok ki!

K: Ja tényleg, mi a helyzet a kiegészítőkkel?

PS: Egyelőre csak a frissítésekre koncentrálunk. Nem nagyon volt még szó a kiegészítőkről vezetői szinten sem, jelenleg a cél az, hogy nagyszerű tartalmakkal frissítsük a játékot.

K: De azért elképzelhető, hogy lesz?

PS: Minden elképzelhető.

K: Szuper. Köszi a válaszokat, megtisztelő.

PS: Én köszönöm.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.