Megérkezett a második nagy(obb), közel 8-10 gigás frissítés a The Elder Scrolls Onlinehoz, az úgynevezett UPDATE 2, benne megannyi jósággal és változással. Írtunk már róla, de azért gyorsan foglaljuk össze az újonnan érkezőknek.
Na de, ez a jelen. De mit tartogat a jövő? Paul Sage, a The Elder Scrolls Online kreatív igazgatóját sikerült elcsípni pár mondat erejéig, aki – mint mindig – most is örömmel válaszolt pár, a jövőt firtató kérdésre. Szó volt az előfizetési rendszerről, a konzolos megjelenésről, a várható tartalmakról, ismétlődő szinkronhangokról, stb. A Gamingbolt interjújának magyar verziója a lapozás után olvasható. |
Visszatérünk az ESO hagyományokhoz - vagyis, ha hétfő, akkor újabb kérdezz-felelek. A legújabb gyűjtemény eléggé sokszínűre sikeredett, szóba került szinte minden, kezdve a jelenlegi tartalommal, folytatva a jövő terveivel, egészen a konzolos megjelenésig bezárólag. Ami a közeljövőt illeti, már a következő frissítésben lesz lehetőség parancsokat osztogatni a sorcik jószágainak és kapunk részletesebb és átláthatóbb tooltipet a képességeinkkel kapcsolatban. Ami pedig a távlati terveket illeti, a későbbi frissítések során érkeznek majd új mountok is (ezúttal már nem csak lovak), érkezik a dungeon (le)skálázódás, jönnek új céhek és még sok érdekesség. Részletek a tovább mögött. "Az élet nem habostorta, Pelikán!" - mondta egyszer Virág elvtárs. Hát tényleg nem! Mostanság akárhova nézünk, csak nagy küzdelmeket látni. Nézzük a hétvégét: egyes botlábúak Brazíliában küzdenek az aranyozott trófeáért, mások trollokkal küzdenek az ESO fórumokon, szegény Schumi az életéért küzd fél éve már (szerencsére ma nagyon jó hírek jöttek), és megint mások az Cyrodiil Rubin Trónjáért szállnak harcba, napról napra, újra és újra. Utóbbival kapcsolatos a nap híre, hogy a The Elder Scrolls Online Dawnbreaker nevű hadjáratában új Császárt koronáztak meg. A Resonance guild egy kitartó és nem kevés energiát belefeccölő tagját Dávidot, illetve az ő karakterét "David Zero One"-t. Mindenki tisztában van azzal, hogy az interregnum időszakában a Császárok bizony sűrűn jönnek és mennek, (George R. R. Martinnak kivételesen ehhez nincs is köze, ő királyokkal "bábozik") és majd csak Tiber Septim fog rendet rakni Cyrodiilban, de a kis és időszakos siker is siker, és aki a kicsit nem becsüli... na szóval nagy nagy gratuláció Dávidnak és az őt mindenben támogató guildjének, és köszönet mindenkinek, aki segítette őt felülni Cyrodiil Rubin Trónjára! Továbbra is várjuk mindenki jelentkezését, aki ilyen, vagy ehhez hasonló sikereket ér el a játékban! A korábbi „farmbotok” és „goldspam” levelek után megérkeztek a whisperben magukat GM-nek kiadó csalók. Hiába na, zajlik az élet a The Elder Scrolls Online háza táján. Mivel nem egyedi esetről van szó - a hétvégén a Tamrieli Bolhapiac c. magyar kereskedelmi guild csetén is volt ezzel kapcsolatban kérdés -, ezért a fejlesztők egy fórum posztban próbálják óvva inteni a gyanútlan játékosokat attól, hogy bedőljenek ezeknek a csalóknak. A régi motorosok csak legyintenek egy-egy ilyen "XY vagyok, ESO GM! Valami baj van az accountoddal, kérlek menj el a www.mikkamakka-esogm.com weboldalra és ott javítsd a hibát, különben nem játszhatsz 10 perc múlva...blabla" üzenetre, de az új mmo játékosokat akár be is csaphatja a link mögött található szinte tökéletesen lemásolt weboldal és a körítés. Mire kell tehát figyelni? A The Elder Scrolls Online pár napja pályafutása harmadik hónapjába lépett. Túl vagyunk az első nagyobb tartalmi frissítésen (UPDATE 1 – Craglorn), amely egy Adventure zónát rakott a játékba (csoportos tartalommal 4-12 fős veterán csapatok részére), illetve rengeteg javítás mellett egy-két újdonságot is tartalmazott (lásd Death Recap). A heti rendszeres karbantartások során folyamatosan érkeztek (és még fognak is érkezni a jövőben is) a szükséges hotfixek és apró változtatások. Az ESO egy élő, lélegző és folyamatosan változó világgal rendelkezik, emiatt az esetleges újabb hibák előfordulásának az esélye is magasabb, mint egy állandó, statikus tartalommal rendelkező játék esetében. Utóbbinál pár patch után rendbe lehet tenni mindent, de előbbi esetében nehezebb a folyamatosan érkező fejlesztések miatt. Na elég a mellébeszélésből, lássuk, hogy mi a helyzet az ESO háza táján jelenleg és milyen terveik vannak a fejlesztőknek a (közeli) jövőre nézve. |