Alig ért véget a PAX East 2013. és nyerte el a Show Legjobbja címet a The Elder Scrolls, a srácok bejelentették, hogy a héten érkeznek a béta meghívók, majd ha már úgyis „lazsáltak mostanság” (/sarcasm) akkor gyorsan közzétették a „kérdezz-felelek a harcról” 2. részét. Lássuk az összefoglalót:
- A játékosok által hordott páncélok könnyen megkülönböztethetőek lesznek egymástól. Mind fajtájában (Glass, Orc, Iron, stb), mind minőségében (Light, Medium, Heavy). Ami újdonság, hogy az ESO-ban minden páncélfajtából lesz minden minőségű, vagyis a Glass Heavy Armor és Light Orc Armor is „bótolható” és hordható. Most már tényleg mindenki azt aggat a hősére, amit nem szégyell. (Lore szempontjából furcsa lesz, hiszen belénk ivódott már, hogy mi könnyű és mi nehéz, de az ESO-ban ugyebár nincsen „súly”, csak „hely”.)
Első ránézésre balról jobbra: Heavy, Medium és Light armor. De ezek után ki tudja?
- Egyelőre a íjak, számszeríjak, parittyák és bármilyen más, esetlegesen a játékban szereplő távolsági fegyverek „végtelen lőszerrel” rendelkeznek, nem kell félnünk, hogy elfogy az ammo. Ez persze még változhat a későbbiekben.
- Ha előkészültünk egy „power attackkal” (lenyomott nyomva tartott támadás gomb, lásd Skyrim), akkor tudunk majd mozogni közben, vagyis ha távolról kezdjük a támadást, közben felkészülhetünk a "power attackra", majd ha közel értünk az ellenfélhez, akkor köszönés helyett akár azonnal fejbe is csaphatjuk, ahogy azt illik rokonok között.
Bővebben... A héten érkeznek az első meghívók a béta tesztre. További információk hamarosan a hivatalos oldalon, facebookon vagy twitteren. A kliens kb. 20 gb, annyi helyet érdemes előkészíteni/felszabadítani. A béta tesztről bővebben a korábbi cikkünkben, ITT olvashat mindenki. Sok sikert mindenkinek! (ha valaki bejut, és nem rest néha beszámolni a fejleményekről, az jelezze majd elérhetőségeinken!)
Mindenki nagyon figyeljen oda milyen emailt és milyen címről kap, illetve milyen címre mutatnak a linkek az emailben. Minden ilyen népszerűbb béta tesztnél vagy hasonló eseménynél megjelennek a kamu, "becsapós" levelek, amelyeket jobb elkerülni. Legyen mindenki résen!
Köszönhetően nektek, és a 25 likenak amit a The Elder Scrolls HQ kapott tőletek, mostantól a Facebook oldalunk elérhető a következő címen is:
www.facebook.com/TheElderScrollsHQ
Köszönjük! Következő cél az 50, majd a 100, de a legfőbb cél mindenek előtt, hogy a magyar TES közösség ne maradjon le semmi fontosról, ami a The Elder Scrolls univerzumban történik :) Most hétvégén, 2013. március 22-24. között rendezik meg Bostonban PAX East 2013. rendezvényt. A korábbi zártkörű sajtóesemények résztvevőin kívül most már a játékosok és egyéb érdeklődők is kipróbálhatják/ták a The Elder Scrolls Online jelenegi béta verzióját. Igaz csak egy-két órácskára - köszönhetően a fokozott érdeklődésnek -, de ahhoz elég hosszan, hogy az egyszeri játékos is betekintést nyerjen a készülő MMO rendszerébe, felépítésébe, jellemzőibe, és azt azonnal meg is ossza a világgal. Ezeket próbáljuk meg összeszedni a hétvége alatt, egy folyamatosan frissülő cikkben.
Erre iszunk! Csak nehogy /drunk legyen a vége...
Az érdekességek (lesz közte olyan, amiről volt már szó, de hát inkább kétszer szerepeljen, mint egyszer sem!)
- A dungeonok két típusáról már volt szó. Egyik az instanceolt (hagyományos mmo stílusban, 4 fős partykkal), másik a publikus (nem instanceolt, létszámtól független). Utóbbi esetében nem mindegy, hogy szegény bosst egy ember akarja agyonverni, vagy száz, illetve, az sem lesz mindegy, hogy a játékosok milyen stílusban harcolnak. A bossok életereje és sebzése arányosan fog növekedni a körülötte álló és őt kaszaboló emberek számával, és ezen felül a bossok extra képességeket is fognak használni a játékosok támadási stílusának megfelelően, így egy-egy harc másként fog festeni öt fő ellen, mint mondjuk húsz, vagy akár ötven fő ellen, illetve nem mindegy, hogy túlnyomó részt melee karakterrel ütjük-e vagy inkább egy légiónyi csatamágussal. A bossok kreatívan fognak reagálni, hogy ne legyen unalmas a harc.
- Előző pont igaz azokra a "sima mezei" ellenfelekre és azok csapataira is, akikkel a küldetések során találkozunk, ők is "reagálni" fognak a játékosok esetleges túlerőjére és összetételére.
- Korábban volt szó róla, hogy a saját frakciónk küldetései után, lvl 50 szintet elérve átmehetünk az "ellenség" területeire is, és ott is garázdálkodhatunk. Ennek ugye ára van, hiszen a terület felskálázódik 50+ területre, vagyis minden egyes küldetés és ellenfél kutya keménynek ígérkezik. Cserébe viszont az itt szerezhető tárgyak is kiválóak lesznek. Aki ezzel is végzett, mehet a még erősebb és komolyabb odafigyelést jelentő 50++ harmadik frakció területére küldetéseket csinálni. Na most a sztori és a loot mellett ezeken a területeken találhatunk úgynevezett Sky Shard nevű tárgyakat(?), amelyekből hármat összegyűjtve extra skill pontot kapunk, amit eloszthatunk. Hogy ennek mi értelme? Az, hogy az 50-es maximum szintet elérve se álljon meg a fejlődés, hanem ha akarja a játékos, akkor tudja tovább fejleszteni a karakterét, ahogy azt már megszokhattuk a TES játékokban.
Bővebben... Múlt héten teljes titokban tartották meg azt a két napos The Elder Scrolls Online bemutatót a szélrózsa minden irányából érkező újságíróknak, amelynek a hírzárlata most járt le. Így a mai nap érkeznek egyre s másra a legújabb beszámolók, képek, hírek és érdekességek. Ezekből a bemutatókból próbáljuk meg a mai és a holnapi napon összeollózni az érdekesebb részeket. Sok információ ismert lesz, de akad egy-két újdonság is.
Játékkal kapcsolatos érdekességek:
- A legfontosabb:
A PC Gamer cikke alapján, a korábbiakkal ellentétben lehetőség lesz ugyanazzal a karakterrel, választott frakciótól függetlenül végigjárni Tamriel teljes területét. Ehhez előbb végezni kell a sztorival (lvl50ig bezárólag), majd választani lehet egy másik Szövetséget. Ilyenkor a karakter megmarad 50-es szinten, DE a világ (az új területek) és vele a jutalmak, lootok, stb felskálázódnak szintén 50-re, és hajrá, mehet a felfedezés. A technika neve: Game+ Aztán a harmadik Frakció területeire is hasonló módon el lehet jutni, de ott még erősebb ellenfelek lesznek - és a raid tartalomban szerezhető gearnek megfelelő lootot kaphatunk. Ez a Game++ Viszont, partyzni továbbra is csak az eredeti frakcióbeli társakkal lehet, vagyis hiába vagyunk Bretonként (Daggerfall Covenant) Skyrim területén (Ebonheart Pact), csak a Daggerfall Szövetség embereivel tudunk együtt bandázni, a többi Frakcióból senkit sem látunk. Arra ott lesz a PVP Cyrodiilban. (egy-egy Frakció területének végigjátszásához kb 120-150 óra szükséges, és ebben nincsenek benne a dungeonokban vagy a PvP során eltöltött idő. Az összes terület végigjátszásához ezt tessék beszorozni hárommal...)
- A második legfontosabb:
Dolgoznak rajta keményen, így aztán a rajongók nyomására meg lesz valósítva az a fajta FPS nézet, amelyet megszoktunk a TES játékokban - fegyverrel/pajzzsal/mágiával hadonászó kezek :) -, és amelyet nagyon hiányoltunk volna. A béta elején valószínűleg nem lesz még látható ez, hiszen sok technikai dolgot kell megoldaniuk, de a játék már ezzel a hagyományos FPS nézettel (is) fog debütálni. PVP-ben valószínűleg mindenki TPS nézetben fog játszani, hiszen látni szeretné a játékos, mi zajlik körülötte. De PVE-ben, ha valaki akarja, az egész lvl1-50 közötti szintezést végigcsinálhatja FPS nézetben. A legtöbb játékos ugyanúgy gombnyomásra (görgőre) fog váltogatni folyamatosan az FPS-TPS nézet között.
Örülünk Vincent?
Bővebben... |