"Azt akarjuk, hogy a szakmák igazán fontos tényezők legyenek" - Paul Sage (ESO kreatív igazgató)

A The Elder Scrolls Online-ban öt darab szakma közül választhatunk majd: A Weaponsmith elsősorban fegyverekkel, az Armorsmith pedig páncélokkal fog foglalkozni. Az Alchemy szakmával italokat és főzeteket, míg a Provisionerrel elfogyasztható ételt és italt fogunk főzni és sütni. Az Enchanting pedig a tárgyakat tudja majd mágikus jellemzőkkel felruházni, esetleg azokat lecserélni. Természetesen minden szakma tudja majd fejleszteni is a tárgyak már meglévő, az adott szakmához köthető jellemzőit. És ez csak a kezdet.

Amikor az ESO első hírei napvilágot láttak, kevés szó esett a tárgykészítésről és a szakmákról, mai ismertebb kifejezéssel élve, a „Craftingról”. Megtudtuk, hogy tudunk majd bányászni érceket, és tudunk majd belőle fegyvert készíteni. És ennyi. Semmi több infó nem volt erről. Nagyon sokan ekkor arra gondoltak, hogy a Crafting kényszerűségből, „mert kell ilyen is egy mmorpgben” indokkal kerül majd bele a játékba. Lesz majd ötven érc, lesz hozzá ötven bőrdarab, fogunk egy üllőt, és hajrá, csinálhatunk ötven láncinget, miközben nő a skill. A gyártott tárgyakat vagy eladjuk, vagy kidobjuk a kukába, mert hogy semmi haszna nem lesz, az hétszentség.


Kovácsműhely a Skyrimban

Aztán jött a semmiből az a bizonyos Paul Sage interjú, és kiderült, nagyot tévedtünk. A kreatív főnök elmondta, hogy a Craftingnak nagyon fontos szerepet szánnak a játékban, mert tudják, hogy a játékosok többsége szeret, de legfőképpen AKAR a szakmákkal szórakozni, és akár kovácsként, vagy alkimistaként érvényesülni. Tulajdonképpen nagyon nem is kellett messzire menni a modellért, hiszen a The Elder Scrolls játékokban volt már egy aránylag jól működő rendszer, amelyben mindig is a játékos volt az úr. Csak ezt kellett átültetni az ESO-ba, hozzáadni pár extra alkotóelemet és szempontot, és tadaaam, kész is. De miről is beszélünk akkor konkrétan? Lássuk, hogy áll jelenleg az ESO Crafting rendszere.

Megosztás

Bővebben...

Ismét itt van a The Elder Scrolls Off The Record listája, amelyet anno az első sajtóesemény után kezdtek el még 2013. év elején, majd most a PAX East 2013. interjúi és az ESO demó személyes kipróbálása során szerzett élmények hatására folytattak. Hogy a felsorolt dolgok hogyan alakulnak majd a megjelenéshez közeledve, meglátjuk. Egy biztos, hogy egyre jobban fest a The Elder Scrolls Online, és minden esély megvan arra, hogy a TES közösség megkapja azt, amire már nagyon régóta vágyik: egy elsősorban klasszikus The Elder Scrolls játékot, multiplayer/mmo megoldásokkal.

Az előzmény: 10 ok, amiért a The Elder Scrolls Online-ra érdemes odafigyelni idén - 1. rész

20. Adventure Zónák

Bár sokat egyelőre nem tudni ezekről, de amit eddig megszellőztettek a fejlesztők, az ígéretes. A The Elder Scrolls Online-ban nem lesznek hagyományos értelemben vett raidek. Helyettük lesznek teljesen új tartalommal megtöltött Adventure Zone nevezetű helyek, ahova ugyanúgy sokad magunkkal (guilddel vagy cimborákkal, esetleg idegenekkel) fogunk visszatérni, de kevésbé szervezett és kötött formában, mint a hagyományos raidek. Akár dinamikus, akár statikus tartalom lesz ezekben a zónákban, azt mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy a 3 x 120-140 órás szintezős (pve) tartalom után is vár majd minket további újdonság.

Arról nem is beszélve, hogy a többi mmo-kban a raidek által biztosított, nehéz harcokkal rendelkező és csoportos koordinációt megkövetelő „end game” tartalomról még sem kell teljesen lemondani. Csak itt más, ESO köntösben lesz az egész tálalva. További részletek erről a következő hetekben várhatóak.

19. Jeremy Soule

A PAX East 2013. egyik interjújában kiderült, hogy Jeremy Soule kapcsolatba hozható The Elder Scrolls Onlineban felcsendülő muzsikákkal. Aki csak egyszer is hallotta felcsendülni a Morrowindben megismert, és azóta megannyi változáson átesett, de továbbra is klasszikusnak számító a TES játékokat elindító dallamokat, az azt hiszem, örül a hírnek. Aki nem ismeri e zenei remekeket, az irány a youtubera és pótolja be a hiányosságokat! Azt, hogy Jeremy milyen szinten folyik bele a munkába, nem tudni. Lehet, hogy csak a dallamai lesznek „újrahasznosítva”, de az is lehet, hogy pár track erejéig megint komponál valami fantasztikusat.

Megosztás

Bővebben...

Megosztás

A The Elder Scrolls Online-ban három Szövetség vív véres háborút Tamrielen, azon belül is konkrétan a központi tartományban, Cyrodiilban. Céljuk egytől egyig a Császári Főváros feletti uralom és vele a Rubin Trón megszerzése. Az okokat, és a Szövetségek történetét bemutató írások a "The Elder Scrolls Online" menü "Szemben álló szövetségek" pontjában találhatóak. (Az Aldmeri Dominion ismertetője is készül, egy-két napon belül felkerül)

Lássuk, hogy tudjuk majd játékosként győzelemhez segíteni a saját Szövetségünket! Ahogy a játékos beteszi a lábát Cyrodiil háborús területére, az ellenfél lemészárlásán kívül egyéb lehetőségek tucatjai nyílnak meg előtte, hogy győzelemhez segíthesse a Szövetségét. A következőkben ezeket a lehetőségeket veszi a hivatalos oldal ehhez kapcsolódó cikksorozatának első része górcső alá, és nézzük meg, milyen teendők és kalandok várnak a játékosokra, milyen jutalmakkal és egyáltalán, hogy zajlik az élet majd Cyrodiilban.

Függetlenül attól, hogy a játékos mit szeret csinálni a legjobban, szinte biztos, hogy Cyrodiilban is talál olyan módszert a saját Szövetsége segítésére, amelyet örömmel fog vállalni. Ahogy arról már volt szó, csupán a 10-es szintet kell elérni, és onnantól azonnal lehet menni csatázni. Akit csak az ellenfél lemészárlása hoz lázba, az nem fog unatkozni, hiszen garantáltan nem lesz hiány egymás mészárlásában. De ez csak töredéke a lehetőségeknek. Lássuk őket szépen sorjában!

Megosztás

Bővebben...

Amikor már azt hinnénk, szinte minden információt összeszedtünk ami megjelent a PAX East 2013. találkozó tapasztalataira épülő cikkekből és írásokból, akkor jön egy kérdezz-felelek "játék" a Tamrielfoundry fórumán (köszönet a találatért j0nNyKa-nak), és ismét felszínre kerül pár érdekes dolog. Aki pedig az első béta hullámba nem került be, az ne csüggedjen, hamarosan érkezik majd a második, harmadik, és így tovább X-edik hullám, egyszer csak sorra kerül mindenki.

Apróságok, érdekességek:

  • Kaptunk mi is kérdést emailben ezzel kapcsolatban, illetve felvetődött a fórumokon is, hogy mi a helyzet akkor, ha Destruction vagy Restoration Staffot tartunk a kezünkben, és harcolni akarunk vele. A kis, vagy hagyományos támadás ugyanúgy sebezni fogja az ellenfelet, mint egy kés, vagy kard, vagy kétkezes kalapács. A powerattack azonban egy Restoration Staffnál már nem közelharci ütés lesz, hanem egy folyamatos "beam" szerű távolsági támadás, amely folyamatosan sebzi majd az ellenfelet.
  • Meg lett erősítve, hogy a varázslataink és nyilaik "hőkövetőek", ellentétben a Skyrimmal.
  • Úszás közben ismét nem lehet harcolni, akárcsak a Skyrimben. De hogy miért nem, az egy nagyon jó kérdés...
  • Heavy, Medium vagy Light armor viselése nincs kihatással a karakter haladási/futási sebességére.

 

  • A teszt során tapasztalt CC-k a következőek voltak: root, snare, stun, silence, knockback, és 2-4 sec közötti ideig "hatottak".
  • Nincs Friendly Fire.
  • Ahogy karakter-ütközés sincs, vagyis bárkin átfuthatunk, nem kell kikerülni senkit sem, mert útban van.
  • Ugrálás közben is lehet támadni, de csak sima attackkal, nem powerattackkal.
  • Sorcerer teleportját (lásd a WoW mage Blinkje az ESO-ban) esés közben is lehet használni. A tesztelő egy magaslatról, nekifutva (sprint - shift gomb a játékban) elugrott, majd a levegőben teleport, és sikerült átjutnia a szemközti épület tetejére. Hogy ez marad e véglegesben is, meglátjuk.
  • Karakterünk felszerelései a következőkből állnak össze: Chest (testpáncél), legs (lábpáncél), gloves (kesztyű), belt (öv), boots (lábbeli), shoulders (vállvédő), helm (tökfödő), ezen kívül két ring (gyűrű) és egy amulet (nyaklánc)
  • LUA engedélyezve van, így használhatóak lesznek majd mindenféle felhasználói felületet átvariáló addonok, mint a WoW-ban például. Erről bővebbet majd egyszer, később.
  • Végre megkérdezte valaki a dualwielddel mi a helyzet, ha blokkolni akarunk. A Skyrimmal ellentétben, a jobb kattintás (sima támadás) után MINDKÉT pengével támad a karakter, hosszan lenyomva pedig powerattack támadás jön. A jobb gomb minden esetben a blokkolás, így a jobb kattintás után blokkolni fog, és nem az offhand weaponnal támadni, mint a Skyrimban.
  • Íjjal is lehet blokkolni, de az összes közül talán ez a blokkolás nyeli el a legkevesebb sebzést. A sikeres blokk utáni, megnövelt kritikus sebzés esélye (debuff) ugyanúgy megjelenik a támadón, természetesen, így érdemes blokkolni íjjal is, ha úgy adódik.
  • Konkrét célpont nélkül is támadhatunk a fegyverekkel és varázslatainkkal, üthetjük a levegőt ha úri kedvünk úgy hozza, maximum hülyének fog nézni minket a közelben bóklászó játékosok többsége.
  • Nincs a játékban külön Alteration, Illusion, Conjuration stb mágia osztály vagy ahhoz rendelt külön fejleszthető skill tree.
  • Természetesen nincsen The Elder Scrolls játék M'aiq nélkül. "M'aiq nem teszteli az ESO, ő ott él benne". És mindig tudja az igazságot. Ugye mindenki tisztában van azzal, hogy M'aiq miért szerepel minden játékban, akár 1000 évnyi különbséggel is? Lehet az is megérne egy külön postot. :)
  • "Csupán csak" nagyjából 30 (azaz harminc) terület, csúszka, beállítás, stb van, amellyel módosíthatjuk a karakterünket a generálás során. Ezzel kapcsolatban egy kis vicces képregény zárásként:


A teljes történet a kattintás után...

 

Megosztás

Bővebben...

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.