"Azt akarjuk, hogy a szakmák igazán fontos tényezők legyenek" - Paul Sage (ESO kreatív igazgató) A The Elder Scrolls Online-ban öt darab szakma közül választhatunk majd: A Weaponsmith elsősorban fegyverekkel, az Armorsmith pedig páncélokkal fog foglalkozni. Az Alchemy szakmával italokat és főzeteket, míg a Provisionerrel elfogyasztható ételt és italt fogunk főzni és sütni. Az Enchanting pedig a tárgyakat tudja majd mágikus jellemzőkkel felruházni, esetleg azokat lecserélni. Természetesen minden szakma tudja majd fejleszteni is a tárgyak már meglévő, az adott szakmához köthető jellemzőit. És ez csak a kezdet. Amikor az ESO első hírei napvilágot láttak, kevés szó esett a tárgykészítésről és a szakmákról, mai ismertebb kifejezéssel élve, a „Craftingról”. Megtudtuk, hogy tudunk majd bányászni érceket, és tudunk majd belőle fegyvert készíteni. És ennyi. Semmi több infó nem volt erről. Nagyon sokan ekkor arra gondoltak, hogy a Crafting kényszerűségből, „mert kell ilyen is egy mmorpgben” indokkal kerül majd bele a játékba. Lesz majd ötven érc, lesz hozzá ötven bőrdarab, fogunk egy üllőt, és hajrá, csinálhatunk ötven láncinget, miközben nő a skill. A gyártott tárgyakat vagy eladjuk, vagy kidobjuk a kukába, mert hogy semmi haszna nem lesz, az hétszentség. Aztán jött a semmiből az a bizonyos Paul Sage interjú, és kiderült, nagyot tévedtünk. A kreatív főnök elmondta, hogy a Craftingnak nagyon fontos szerepet szánnak a játékban, mert tudják, hogy a játékosok többsége szeret, de legfőképpen AKAR a szakmákkal szórakozni, és akár kovácsként, vagy alkimistaként érvényesülni. Tulajdonképpen nagyon nem is kellett messzire menni a modellért, hiszen a The Elder Scrolls játékokban volt már egy aránylag jól működő rendszer, amelyben mindig is a játékos volt az úr. Csak ezt kellett átültetni az ESO-ba, hozzáadni pár extra alkotóelemet és szempontot, és tadaaam, kész is. De miről is beszélünk akkor konkrétan? Lássuk, hogy áll jelenleg az ESO Crafting rendszere.
|
Ismét itt van a The Elder Scrolls Off The Record listája, amelyet anno az első sajtóesemény után kezdtek el még 2013. év elején, majd most a PAX East 2013. interjúi és az ESO demó személyes kipróbálása során szerzett élmények hatására folytattak. Hogy a felsorolt dolgok hogyan alakulnak majd a megjelenéshez közeledve, meglátjuk. Egy biztos, hogy egyre jobban fest a The Elder Scrolls Online, és minden esély megvan arra, hogy a TES közösség megkapja azt, amire már nagyon régóta vágyik: egy elsősorban klasszikus The Elder Scrolls játékot, multiplayer/mmo megoldásokkal. Az előzmény: 10 ok, amiért a The Elder Scrolls Online-ra érdemes odafigyelni idén - 1. rész 20. Adventure Zónák Bár sokat egyelőre nem tudni ezekről, de amit eddig megszellőztettek a fejlesztők, az ígéretes. A The Elder Scrolls Online-ban nem lesznek hagyományos értelemben vett raidek. Helyettük lesznek teljesen új tartalommal megtöltött Adventure Zone nevezetű helyek, ahova ugyanúgy sokad magunkkal (guilddel vagy cimborákkal, esetleg idegenekkel) fogunk visszatérni, de kevésbé szervezett és kötött formában, mint a hagyományos raidek. Akár dinamikus, akár statikus tartalom lesz ezekben a zónákban, azt mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy a 3 x 120-140 órás szintezős (pve) tartalom után is vár majd minket további újdonság. Arról nem is beszélve, hogy a többi mmo-kban a raidek által biztosított, nehéz harcokkal rendelkező és csoportos koordinációt megkövetelő „end game” tartalomról még sem kell teljesen lemondani. Csak itt más, ESO köntösben lesz az egész tálalva. További részletek erről a következő hetekben várhatóak. 19. Jeremy Soule A PAX East 2013. egyik interjújában kiderült, hogy Jeremy Soule kapcsolatba hozható The Elder Scrolls Onlineban felcsendülő muzsikákkal. Aki csak egyszer is hallotta felcsendülni a Morrowindben megismert, és azóta megannyi változáson átesett, de továbbra is klasszikusnak számító a TES játékokat elindító dallamokat, az azt hiszem, örül a hírnek. Aki nem ismeri e zenei remekeket, az irány a youtubera és pótolja be a hiányosságokat! Azt, hogy Jeremy milyen szinten folyik bele a munkába, nem tudni. Lehet, hogy csak a dallamai lesznek „újrahasznosítva”, de az is lehet, hogy pár track erejéig megint komponál valami fantasztikusat.
A The Elder Scrolls Online-ban három Szövetség vív véres háborút Tamrielen, azon belül is konkrétan a központi tartományban, Cyrodiilban. Céljuk egytől egyig a Császári Főváros feletti uralom és vele a Rubin Trón megszerzése. Az okokat, és a Szövetségek történetét bemutató írások a "The Elder Scrolls Online" menü "Szemben álló szövetségek" pontjában találhatóak. (Az Aldmeri Dominion ismertetője is készül, egy-két napon belül felkerül)
Lássuk, hogy tudjuk majd játékosként győzelemhez segíteni a saját Szövetségünket! Ahogy a játékos beteszi a lábát Cyrodiil háborús területére, az ellenfél lemészárlásán kívül egyéb lehetőségek tucatjai nyílnak meg előtte, hogy győzelemhez segíthesse a Szövetségét. A következőkben ezeket a lehetőségeket veszi a hivatalos oldal ehhez kapcsolódó cikksorozatának első része górcső alá, és nézzük meg, milyen teendők és kalandok várnak a játékosokra, milyen jutalmakkal és egyáltalán, hogy zajlik az élet majd Cyrodiilban. Függetlenül attól, hogy a játékos mit szeret csinálni a legjobban, szinte biztos, hogy Cyrodiilban is talál olyan módszert a saját Szövetsége segítésére, amelyet örömmel fog vállalni. Ahogy arról már volt szó, csupán a 10-es szintet kell elérni, és onnantól azonnal lehet menni csatázni. Akit csak az ellenfél lemészárlása hoz lázba, az nem fog unatkozni, hiszen garantáltan nem lesz hiány egymás mészárlásában. De ez csak töredéke a lehetőségeknek. Lássuk őket szépen sorjában!
Amikor már azt hinnénk, szinte minden információt összeszedtünk ami megjelent a PAX East 2013. találkozó tapasztalataira épülő cikkekből és írásokból, akkor jön egy kérdezz-felelek "játék" a Tamrielfoundry fórumán (köszönet a találatért j0nNyKa-nak), és ismét felszínre kerül pár érdekes dolog. Aki pedig az első béta hullámba nem került be, az ne csüggedjen, hamarosan érkezik majd a második, harmadik, és így tovább X-edik hullám, egyszer csak sorra kerül mindenki. Apróságok, érdekességek:
|