Újabb kérdezz-felelek cikk jelent meg a hivatalos oldalon. A korábbi nagyszerű felfedezős, gyűjtögetős videó kapcsán felmerült kérdéseket szedték össze a fejlesztők, és próbáltak némelyikre válaszolni. Mi pedig összeszedtük és lefordítottuk mindezt. Azoknak, akik követik a The Elder Scrolls Online főbb híreit itt az oldalon, vagy a kisebbeket a Facebook oldalunkon, azoknak talán nem lesz benne sok újdonság, de azért érdemes átfutni rajta.

Az új videóban említésre került, hogy különböző csalikkal különböző halakat foghatunk majd horgászás közben. Akkor, hogy is van ez? Az ESO-ban nekünk, a játékosnak kell majd rájönnie, hogy melyik csalival melyik halat lehet majd könnyebben kifogni. Ahány hal, annyiféle technika. Ha megvan a megfelelő stratégia, akkor a megfelelő csalival egy-egy horgászhelyen a kisebb, viccesebb méretű lim-lom halacskák mellett esélyes, hogy az előzőleg remélt, emberes méretű halakat is kifoghatjuk.

Volt már szó róla, de ismétlés kedvéért a következő öt szakma lesz a játékban megtalálható:
- Weaponsmith (fegyverkovács – fegyvert kovácsolnak),
- Armorsmith (páncélkészítő – páncélt készítenek),
- Enchantments (bűvölő, felruházó – varázsbotokat, ékszekereket és használható/újrahasznosított mágikus enchantokat – ESO-ban ezt glypheknek nevezik -  készítenek),
- Alchemist (alkimista – itókakát itókákat kotyvasztanak)
- Provisioner (amolyan szakácsféle – enni és innivalókat gyártanak, főznek)

 

 

Megosztás

Tovább...

Újabb gameplay videó látott napvilágot, betekintést nyújtva abbaa, hogy mi vár ránk majd, ha gyűjtögetésre és felfedezésre adjuk a fejünket a The Elder Scrolls Online kalandjai során.

Paul Sage: "Amikor fejest ugrassz az ESO-ba, az első dolog amit észre fogsz venni, hogy rengeteg interaktív tárggyal fogsz találkozni a világban. Hordók és ládák láttán felmerül majd benned, hogy „vajon mik ezek?”, majd elkezded nyitogatni őket, és „hopp, egy tárgyat találtam bennük!” Ezen kívül találsz még gyümölcsöket, növényeket, vetőmagvakat, stb. De ezek nem csak haszontalan tárgyak. Mindent zsebre tehetsz, amit találsz, mert ezek legtöbbje egy-egy recept alkotóeleme is lehet – részben erről is szól a mi crafting rendszerünk.

Igen, kimész majd a világba, és felfedezéseid közben találsz majd növényeket és sok egyéb olyan tárgyat, amire még csak nem is számítasz, vagy épp olyat, amire igen. De minden majd a városokban fog értelmet nyerni, amikor rájössz, hogy „nézd már, ebből tudok valamit gyártani”.

De nem csak alapanyagokkal találkozol majd a világban. Könyveket olvasgathatsz a Mágus Céh polcain, vagy horgászhatsz a cimboráiddal, versenyezve, hogy ki fog ki nagyobb halat – amely a használt csali nagyságától függ. Vagy találhatsz Mundus Köveket, amelyek speciális erőkkel ruháznak fel, vagy Skyshards-okat, amelyeket megtalálva extra skilleket kapsz. És akkor szerte a világban megbújó titkos kincsesládákról nem is beszéltünk, amelyek tartalmához fel kell törnöd a reteszeket. Minél jobb vagy benne, annál jobb felszerelést találhatsz.

És mindez csak pár példa, hogy mi is vár rád Tamrielen."


Megosztás

Újabb kérdések érkeztek a fejlesztőkhöz, akik ezeket összegyűjtötték, majd megválaszolták, és végül közreadták a hivatalos oldalon. Következzen most ennek az összefoglalója:

Lore

Sok fórumon zajlik a vita arról, hogy az egyes Tamrielen élő fajok meddig élnek. Legfőképpen az elfek, akikről köztudott, hogy sokáig. Tisztázandó a kérdést, az elfek (Altmer, Bosmer és Dunmer) nagyjából kétszer-háromszor annyi ideig élnek mint az emberek vagy a „vad” népek (Ork, Khajiit és Argóniai). Egy 200 éves elf már idősnek számít, egy 300 éves pedig már aggastyánnak. Azok az elfek, akik ennél is hosszabb ideig élnek/éltek, azok legtöbbször valami féle mágiának köszönhetően hosszabbították meg az életüket.

Morrowind kivételével a rabszolgaság tiltott Tamrielen. Leszámítva pár barbár törzset, akik az ellenségeik legyőzése után a túlélők közül mindig elhurcolnak párat, senki sem használ rabszolgákat. Kivéve a gyevi bír...Dunmereket. DE! Az Argóniai nép egyik legfontosabb feltétele az Ebonheart Paktumhoz való csatlakozás során az volt, hogy Morrowind területén szabadítsák fel a Sötét Elfek Argóniai rabszolgáit. Ez meg is történt. Más kérdés, hogy a Khajiit és más fajú rabszolgák továbbra is maradtak a Dunmerek (rab)szolgálatában, azokról nem mondtak le.

Ha már Morrowind, akkor érdemes tudni, hogy az ESO idejében egyik kedvenc (és nem kevésbé ravasz) istennőnk, Almalexia irányítja a dolgokat a Tribunal részéről. Vivec és Sotha Sil jelenleg elvan ügyes-bajos dolgaikkal. Hogy pontosan mit is csinálnak, az majd idővel kiderül a játékban.

NEM, nem lesznek Sárkányvérűek a játékban. Miután Reman meghalt (lásd ESO háttértörténete), és vele a Reman dinasztia is megszűnt, az ESO történéseinek idején nem mászkál egyetlen „legitim” Sárkányvérű sem a vidéken. Ebből kifolyólag, a Sárkánytűz védelmi rendszer - amely védné Nirnt az Oblivion lényeitől - továbbra sem aktív, nem hiába tudnak Molag Bal és csatlósai jelenleg tombolni Tamrielen. Nem lesznek Sárkányüvöltések sem, se sárkányok, se sárkányszavak, se sárkányfalak - lévén az ESO idején ezek csak hihetetlen legendáknak, esti mesének számítanak. (Aztán persze majd jön Talos/Tiber Septim, és hosszú idő után igazi Sárkányvérűként rendet vág majd Tamrielen és véget vet az Interregnumnak, a három szövetség egymás közötti folyamatos viszálynak, amelyről az ESO szól. Majd megalakítja az egészen a TES IV: Oblivion végéig fennmaradó Birodalmat – de mindez majd csak az ESO történetét követő közvetlen időszakban, nem a játék ideje alatt)

 

 

Megosztás

Tovább...

"Mint minden The Elder Scrolls játékban, a The Elder Scrolls Onlineban is egy kozmikus veszély leselkedik Tamrielre. Jelen esetben ez a fenyetés Molag Baltól, a Cselszövés Daedra Hercegétől származik. Mint mindig, most is az a célja, hogy a halandó lelkeket rabigába hajtsa. A Daedric Gépezeteivel, mint a Dark Anchors (Sötét Horgonyok), szeretné a halandók világát, Tamrielt az ő saját Oblivioni létsíkjával, Coldharbourral erőszakkal egyesíteni.

Igen ám, de ismert egy, az Ősi Tekercsekből származó prófécia, amely megjósolja, hogy a Lelketlenek között lesz Egy, aki keresztülhúzza majd Molag Bal számításait. Ezek lennének az ESO játékosai.

A játék legelején Molag Bal ellopja a játékosok lelkét, akik az egész játék alatt azért küzdenek, hogy visszaszerezzék azt. Ahhoz, hogy a játékosok Molag Bal tervét önmaga ellen fordíthassák, a játékosoknak el kell látogatniuk Coldharbourba – az ő Oblivion létsíkjába -, és rá kell jönniük arra, hogy merre vannak az ellopott lelkeik és miért is történt mindez. Miért olyan fontosak a játékosok lelkei annyira, hogy Molag Bal ennyire titkos és veszélyes helyen őrzi őket, komoly és szoros felügyelet alatt?

Ha a játékosok megtalálják mindezen kérdésekre a válaszokat, és esetleg segítséget is szereznek maguk mellé, akkor meg tudják fordítani a dolgok menetét, és saját eszközeivel győzhetik le a Cselszövés Istenét, megakadályozva ezzel, hogy Tamriel és Oblivion egyesüljön."

Megosztás

Beauty of Dawn

Megosztás

Új cikkel frissült a hivatalos oldal. A PVP-vel kapcsolatban érkezett kérdésekre próbáltak meg válaszolni a fejlesztők.

Ostromgépek: Bárki beszerezheti őket, ha rendelkezik megfelelő mennyiségű Alliance Ponttal. Semmi más nem kell hozzá, csak AP és már van is egy saját gépünk. Ami a mobilitásukat illeti. A „Faltörő kos” elég könnyen mozdítható, a „Balliszta”, a Katapult és a Trebuche (kőhajítók, amelyeknek igazi erejét az adta, hogy a köveket magas röppályán hajította el, így a lezuhanó lövedék a tömege többszörösével csapódott a falba, és nagyobb pusztítást végzett, mint a „sima” Katapult) pedig felszedhetőek a lerakásuk után, így azok is mozdíthatóak végső soron.

PVP-ben lesz lehetőség nagyobb csapásmérő hadosztály – groupokra, raidekre, ha úgy tetszik - létrehozására is, nem kell megijedni, nem lesz senki sem kényszerítve az instanceokra és dungeonokra jellemző négy fős felállásra. Részletek majd később.

Szerepjátékosabb emberek számára, a világ tele lesz olyan helyekkel – kocsmákkal főleg, mi mással -, ahol a jó munkásemberek két küldetés vagy hadjárat között leülhetnek (képletesen, hiszen nem lehet sajnos leülni a székekbe) és ismerkedhetnek, beszélgethetnek, eszmét cserélhetnek. Két sör között akár barátokra, de legalábbis harcostársakra is szert tehetünk.

Sokszor volt már szó arról, hogy a bazi nagy, masszív erődöket akár csellel is elfoglalhatjuk, kezdve azzal a huncut megoldással, hogy a környező utánpótlás bázisokat (bányák, farmok és fűrészmalmok) elfoglaljuk, és halálra éheztetjük (vagy legalábbis legyengíthetjük) az erődöt és az azt védő sereget. A fatelepek és fűrészmalmok (Lumber)  az erődök és várak kapuinak erejéért és állapotáért felelnek. Ha folyamatosan el tudják látni az erődöt, akkor a várkapuk erősek lesznek, sőt, mi több, automatikusan javulnak a harcban. A bányák (Mines) a várfalakat erősítik, ami miatt azok nehezebben omlanak majd le. És persze automatikusan javulnak ezek is, ha a bányák az erődnek „dolgoznak”. A farmok és ültetvények (Farms) pedig az erődöt védő őröket erősítik, és mondani sem kell, ha van mit enni, az őrök erősek lesznek. Ha nincs, na, ott kezdődnek a gondok… Az egyes utánpótlások megszüntetésével nem csak az előbb említett előnyöket lehet megszüntetni, hanem az erőforrások és az erőd között ingázó járőrök is eltűnnek az utakról.

Az erődök elfoglalása, majd megtartása az egész Szövetségre kiterjedő extrákat fog eredményezni – természetesen addig, amíg birtokoljuk az adott területet és objektumot. A további előnyök, akár guild akár egyéni jutalomról legyen szó, később kerül majd kifejtésre, egyelőre ennyi, amit a fejlesztők mondhatnak.

Lesz PVP ranglista, értelemszerűen különféle egyedi rangokkal, title-vel. Rangunk alapján újabb és újabb fegyvereket és páncélokat szerezhetünk, ahogy lépkedünk előre a katonai karrierünkben. Az egyedi rangokon kívül, megfelelő mennyiségű ellenséges koponya bezúzása vagy elegendő erőd feldúlása után egyre több képesség lesz elérhető a már korábbi cikkekben is említett PVP Skill fán. Erről pontosabb tájékoztatást szintén későbbre ígértek.

Arról is volt már szó, hogy aki nem akar PVE környezetben küldetéseket végezni, az fejlődhet PVP tevékenységek segítségével is. A fejlődés ez esetben picit lassabb lesz, mint a hagyományos pve módszerrel, viszont, mivel Cyrodiilban, egy pvp zónában tesszük mindezt, mindig sanszos, hogy a nyakunkba ugrik egy kedves, a lemészárlásunkat akkor éppen jó ötletnek tartó játékos.

És ha már nyakbaugrás… Több módszer is lesz arra, hogy észrevegyük és kivédjük az ilyen lopakodó és sunnyogó játékosokat. Ezek közül a legegyszerűbb, ha sebzés. Minden lopakodó játékos előtűnik a „semmiből”, ha sebzi valami. Örök igazság, ha egy pvp területen úgy hisszük, egyedül vagyunk, hah… akkor meghalunk. A legbiztonságosabbnak hitt szituációban is minimum hárman figyelnek lesben, prédára várva. Néha érdemes tehát puffogtatni, csak úgy random. Hátha… Lesznek továbbá olyan varázslatok, amelyekkel kiszúrhatjuk a közelben rejtőzködő ellenfeleinket, valószínű valamiféle „detect invisibility” mókára gondolhatnak a készítők, nincs semmi konkrétum arról, hogy működik majd. Harmadik dolog a lopakodással kapcsolatban, hogy a rejtőzködés staminába kerül, vagyis minél tovább vár a vadász a prédára, annál több staminát fogyaszt…. és stamina nélkül senki sem akar csatát kezdeni egy The Elder Scrolls játékban, mert az csúnya véget fog érni.

Jött egy érdekes kérdés is, amelyet én magam sem értettem ez idáig. Miszerint, az oké, hogy a Tharn család és az Imperial felsőbb vezetés korrupt, de mi van az egyszerű pórnéppel, ők mit tehetnek arról, hogy a vezetőik lepaktáltak Molag Ballal? A válasz megnyugtató, természetesen nem az Imperial nép az ellenségünk, hanem csak a vezetőik. Vagyis Cyrodiilban a falvak, városok semlegesek lesznek, így bármikor szóba elegyedhetünk velük, nem kell őket kötelezően karóba húznunk minden alkalommal, csak mert olyanok a vezetőik, amilyenek. Azt azért tartsuk észben, hogy a környező erődök katonái a városokban fognak járőrözni, vagyis amíg az erőd a mi kezünkön van, nincs mitől félni. Maximum attól, hogy mivel a városok nyitottak, függetlenül attól, hogy mi uralkodunk a környéken, még mindig belefuthatunk egy ellenséges pofonba valami arra kóborló ellenséges játékos részéről. Ha pedig a közeli erőd az ellenséges Szövetségé, akkor vigyázzunk, mert bár a városkák lakói továbbra sem tekintenek ránk mérgesen, de lesznek „napraforgó” NPC-k a környéken, akik mindig az aktuális hatalomnak dolgoznak, és megtámadhatnak. Az ellenséges Frakció járőreiről nem is beszélve.

Megosztás

Zajlik a The Elder Scrolls Online bétája, jelenleg a második hullám tesztel, de olyan titoktartás mellett, hogy két hét alatt egy betű, nem sok, annyi sem szivárgott ki. Ezért aztán kénytelenek vagyunk - még mindig - a PAX tapasztalatokra alapozni, ha be szeretnénk mutatni egy-egy fontosabb elemét a játéknak. Már pedig éppen ideje, hogy kivesézzük az ESO-ban található egyik újdonságot, amelyről volt már szó a hírekben felületesen, de őszintén szólva, senki sem tudja mi az. Tegyük tisztába a dolgokat, és lássuk, mi a csoda az az úgynevezett „Finesse” rendszer!

Először is szögezzük le, hogy a következő sorok a PAX idején kipróbálható demó alapján íródtak. Ez azért is fontos, mert a játék folyamatosan változik, így a végleges verzióban a premier napján lehet, hogy másként fog működni a dolog. Bár, az alapok valószínű megmaradnak.

Szóval, mi is az a Finesse rendszer? Röviden összefoglalva: egy rendszer, amely jutalmazza a „skilles” játékosokat. Extra aranyat, tapasztalati pontokat, kincseket, lootot, és még ki tudja mit kapunk majd érte a későbbiekben. Ez a rendszer az, amely meg fogja különböztetni az ESO pengésebb (hogy egy focista kifejezéssel éljek a „skilles” irritáló kifejezés helyett), és kevésbé pengésebb megoldásokat alkalmazó kalandorait.

A legtöbb mmoval ellentétben az ESO-ban a rotációkat el kell felejteni. A harc nem a gombok megfelelő sorrendben történő lenyomására, sem a „jó gearben meg sem karcolnak” elvre, hanem az akció és reakció, hatás és ellenhatás rendszerére épül. Minden ellenünk indított támadásra tudunk reagálni, és KELL is reagálnunk. Azt, amikor elugrunk az adott támadás elől, vagy blokkoljuk azt, esetleg megszakítjuk, vagy egyéb módon sikerül hatástalanítani/kivédeni, azt a rendszer díjazza. Természetesen nem kötelező ezt tennünk, belemehetünk egy nyitott, védekezés nélküli orosz rulett szerű verekedésbe is, amikor mind a támadó, és mind a védekező fél (vagy npc/monster) csak támad, aztán az nyer, akinek hamarabb elfogy az életereje, vagy bejön egy kritikus támadás, amely 1 shotolja a másikat. Ha viszont okosan reagálunk és a szituációnak megfelelően cselekszünk, akkor nem csak könnyebben és kevesebb sérüléssel abszolváljuk az adott szituációt, de a rendszer is megjutalmaz. Mindehhez természetesen nem árt némi ügyesség is, vagyis arra készüljön fel mindenki, hogy bizonyos helyzetekben gyorsan és szituációnak megfelelően kell reagálni.


Balra két Dwemer spider vs. kalandor: biztos, hogy lesz jutalom. De ha időben félreugrunk a "fehér izéből" a jobboldalon, akkor is...

Nem kell megijedniük azoknak sem, akik esetleg nem olyan ügyesek -  a monszták előre jelzik majd „emote” segítségével, hogy mire is készülnek. Meg tudjuk majd különböztetni, hogy az ellenfelünk „power attack”-t akar bevetni ellenünk, vagy esetleg „channeling” képességet készül használni (ellenünk vagy a saját társai segítségére sietve), esetleg „AOE” jellegű borzalmakat akarnak a nyakunkba zúdítani. Ezeket a speciális támadásokat nem lehet a sima „jobb klikk” (sima blokkolással) kivédeni. Itt kérem, vagy megfelelően reagálunk, vagy pofon leszünk csapva. Hogyan tudunk megfelelően reagálni? Vagy elugrunk (dodge), vagy megszakítjuk bármelyik hotbarunkon található speciális képességeinkkel/spelljeinkkel, mint pl. „stun”,„silence” vagy ehhez hasonló dolgok. Vagyis, a támadások sikeres kivédése, megszakítása, vagy elkerülése az, amely az egész Finesse rendszer alapja, és ezeket díjazza a rendszer folyamatosan.

Mielőtt azonban bárkiben felmerülne az kósza ötlet, hogy a folyóparton mászkáló iszaprákokat kezdi molesztálni, és azok primitív támadásait elkerülve kezdi gyűjteni a Finesse jutalmakat, érdemes tisztázni, hogy a Finesse jutalmakat 1 vs 1 szituációkban, normál ellenfél ellen nem kapunk. A rendszer csak a tökös legényeket és bátor leányokat jutalmazza. Be kell „húzni” 2-3 monsztából álló csoportokat, vagy egyedül kell belekötni egy champion vagy elite (nem ez a nevük/rangjuk az ESO-ban, de így talán érthetőbb) mobba ahhoz, hogy a rendszer aktiválódjon.

Ha sikerül egy harcot megoldani „Finesse” szempontjából, azt a harc után azonnal látni fogjuk, hiszen rendszerint aktiválódik a „Kill Cam” animáció, amely során „Bullet time” effekt segítségével megnézhetjük lassítva az utolsó, kivégző mozdulatainkat – lásd Skyrim, Fallout 3 vagy Fallout NV -, és megkapjuk a jutalmat.

Felmerül a kérdés, hogy mi van olyankor, amikor hat darab monszta akarja szétcsapni a fejünket, és mondjuk az első kettőt tökéletesen, úgymond „Finesse”-esen öljük meg? Beugrik a Kill Cam, és amíg azt nézzük, a másik négy agyonver? Amely miatt roppant mód neheztelnénk a rendszerre, legyünk őszinték. Maria Aliprando, aki az ESO harci rendszeréért felel megnyugtatott mindenkit, hogy a Kill Cam csak a harcok után, a fent nevezett hat darab monszta halála után fog elindulni. Ahogy, a Finesse jutalmakat is ekkor „írja jóvá” a rendszer. Vagyis, a hat ellenfelünkből hármat úgy vertünk agyon, hogy azok minden támadását elkerültük/védtük/szakítottuk, de a másik három esetében már kevésbé voltunk hatékonyak, és kaptunk az orcánkban jó pár pofont, miközben azért egy-egy támadást kivédtünk, akkor a harc végén a rendszer elkezd számolni, és a három teljes siker mellett megkapjuk a másik három, részleges siker után járó Finesse jutalmat is. (Jutalmakról később)

Lássuk egy példán keresztül! A PAX East 2013. két órás játéklehetőségek során, két farkas jött ellenünk. Védekeztünk mi, védekeztünk a pajzsunkkal, de azért jó pár power attack támadását benyeltük a farkasoknak, miközben egyet-egyet azért csak sikerült megszakítani, vagy elugrani előle. Amikor a harcnak vége lett, azért a pár sikeres blokkolásért és szakításért az extra jutalom 5 arany volt. Aztán a szomszéd mesélt a Finesse rendszerről, annak lényegéről, majd a következő két darab farkast már odafigyelve, minden elől elugorva és megszakítva, Perfekt Finesse eredménnyel zártuk. A teljesítményünk utáni extra jutalom 10 aranyra ugrott.

Mielőtt újra gondolkodásba esnénk, ismét érdemes tisztázni azt, hogy a rendszer nem „hülye”. Azt nézi, hogy a combat kezdetén hány ellenfél ellen szálltunk harcba. Vagyis, azt nem foga jutalmazni, ha berántunk egy farkast, majd mielőtt az meghal, berántunk még egyet, és így egyszerre kettő ellen harcolunk. Az továbbra is csak 1 vs 1, és 1 vs 1-nek fog számítani, és nem 2 vs 1-nek, mert a harc kezdetén csak egy farkast, egy „groupot/packot” húztunk be.


"Körök" jelzik a powerattack (sárga) és Channeled (vörös) képességet hatósugarait, amelyből érdemes kiállni, ha megszakítani nem tudjuk.

Természetesen az arany mellett, a korábban említett jutalmak közül extra XP vagy extra loot is számításba jöhet. Például, a közeli öbölben portyázó 6 darab kalózt megtámadva nem aranyat dobtak a srácok, hanem extra XP-t kaptunk (majdnem háromszorosát értek fejenként a kalózok, mint ha egyesével öltük volna őket). Hogy milyen egyéb jutalmakat kaphatunk még, egyelőre nem tudni, talán a béta során majd kiderül. Az biztos, hogy a „pengésebb” és gondolkodó játékosok előnyt fognak élvezni a durr-bele-bumm stílusú, csak a támadásokat szpemelő, nem gondolkodó játékosokkal szemben. (Akiknek hiába üvölt ventrillón/TS-n a raidleader, hogy „húzzá’ már ki a tűzből, jóember!”, ő nem moccan, majd amikor ott pusztul, még neki áll feljebb, és a lagra fogja – gondolom sokak számára ismerős a szituáció)

Lesz bőven olyan terület, ahol a mobokat Finessesen ölve nem aranyat, hanem XP-t kapunk. Vagyis, biztos lesznek olyan játékosok, akik ezeket a területeket akarják „farmolni”, és nem a környék küldetéseit fogják csinálni. Akiket viszont érdekel a tartalom is, és nem kínai farmerek, azoknak a kellemest a hasznossal összekötve, érdemesebb lesz küldetéseik során óvatos duhajnak lenni, és kihasználni a Finesse rendszert. Vagyis, ha lehetőség van rá, nyugodtan húzzon be mindenki több mob csoportot (mondjuk ne csak két farkast, hanem a szomszédos másik kettőt is, így a 2 vs 1 helyett kialakított 4 vs 1 „jövedelmezőbb”), csak figyeljen arra, hogy a Finesse jutalom iránti vágyba ne haljon bele senki sem. A szintezős dungeonokban (instanceolt vagy publikus) is ki lehet használni a Finesse jutalmakat, de csak óvatosan. A jutalmak ekkor inkább a lootban mutatkoznak meg elsősorban.


Egy mérges Dreugh. Finesse nem jár érte, de azért verjük majd bele a földbe.

A Finesse rendszer egy kételű fegyver. Amennyire lehet fun, egy extra jutalom és egy Kill Cam által közvetített győztes csapás, úgy akár meg is ölheti a játék bizonyos aspektusait, lásd adott zóna „farmolása”, küldetések hanyagolása, „powerleveling”, stb. Ezt látják a készítők is, és ígéret van arra, hogy a rendszert „limitek” közé fogják szorítani, vagyis vagy maximalizálják annak használatát, vagy a jutalmak sűrűségét, vagy idő limitekhez kötik, stb. Aki normálisan, az eredeti elképzelés szerint fogja használni, az megérdemelten fogja megkapni az extra jutalmakat. Aki viszont ki akarja ezt majd használni, azok bizonyos nehézségekbe fognak majd ütközni. És még egyszer: az előző sorok a PAX-on látott demó alapján íródtak, a következő több mint fél évben bármelyik irányba változhat a rendszer.

Megosztás

"Azt akarjuk, hogy a szakmák igazán fontos tényezők legyenek" - Paul Sage (ESO kreatív igazgató)

A The Elder Scrolls Online-ban öt darab szakma közül választhatunk majd: A Weaponsmith elsősorban fegyverekkel, az Armorsmith pedig páncélokkal fog foglalkozni. Az Alchemy szakmával italokat és főzeteket, míg a Provisionerrel elfogyasztható ételt és italt fogunk főzni és sütni. Az Enchanting pedig a tárgyakat tudja majd mágikus jellemzőkkel felruházni, esetleg azokat lecserélni. Természetesen minden szakma tudja majd fejleszteni is a tárgyak már meglévő, az adott szakmához köthető jellemzőit. És ez csak a kezdet.

Amikor az ESO első hírei napvilágot láttak, kevés szó esett a tárgykészítésről és a szakmákról, mai ismertebb kifejezéssel élve, a „Craftingról”. Megtudtuk, hogy tudunk majd bányászni érceket, és tudunk majd belőle fegyvert készíteni. És ennyi. Semmi több infó nem volt erről. Nagyon sokan ekkor arra gondoltak, hogy a Crafting kényszerűségből, „mert kell ilyen is egy mmorpgben” indokkal kerül majd bele a játékba. Lesz majd ötven érc, lesz hozzá ötven bőrdarab, fogunk egy üllőt, és hajrá, csinálhatunk ötven láncinget, miközben nő a skill. A gyártott tárgyakat vagy eladjuk, vagy kidobjuk a kukába, mert hogy semmi haszna nem lesz, az hétszentség.


Kovácsműhely a Skyrimban

Aztán jött a semmiből az a bizonyos Paul Sage interjú, és kiderült, nagyot tévedtünk. A kreatív főnök elmondta, hogy a Craftingnak nagyon fontos szerepet szánnak a játékban, mert tudják, hogy a játékosok többsége szeret, de legfőképpen AKAR a szakmákkal szórakozni, és akár kovácsként, vagy alkimistaként érvényesülni. Tulajdonképpen nagyon nem is kellett messzire menni a modellért, hiszen a The Elder Scrolls játékokban volt már egy aránylag jól működő rendszer, amelyben mindig is a játékos volt az úr. Csak ezt kellett átültetni az ESO-ba, hozzáadni pár extra alkotóelemet és szempontot, és tadaaam, kész is. De miről is beszélünk akkor konkrétan? Lássuk, hogy áll jelenleg az ESO Crafting rendszere.

Megosztás

Bővebben...

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.