Drága fiam! Már nincs sok időm hátra. Megöregedtem, megbetegedtem. Ám mielőtt itt hagyom e világot, el kell mondanom az igazat. Az igazat arról a napról, amikor megvakultam… Mielőtt megszülettél, Birodalmi Moth papként éltem az életem. A munkám egyszerű volt, tanulmányoztam és megfejtettem az Ősi Tekercsek jóslatait a Birodalom számára. Senki sem tudja, honnan származnak a világ múltját, jelenét és jövőjét megmutató rejtélyes Tekercsek, de az biztos, hogy ezek tanulmányozása és olvasása veszélyes feladat. Még egy Moth pap számára is, mint jómagam. Ennek ellenére büszkén szolgáltam a Birodalmat a különleges képességemmel. Egy nap aztán találkoztam Édesanyáddal. Szerelem volt első látásra. Később, amikor kiderült, hogy anyád várandós, magunk mögött hagytuk a fővárost és vele a Moth papok veszélyekkel teli életét. Biztonságos és normális életet szerettünk volna. Évekkel később, édesanyád halála után egy levelet kaptam magától az Uralkodótól, személyesen. Szerette volna, ha még egyszer utoljára visszatérek a Fehér Arany Toronyba. Tíz éves voltál ekkor. Az Uralkodó szerette volna, ha a képességeimmel még egy utolsó Tekercset megfejtek. A Tekercset, amely megjósolta a világunk pusztulását. Ha egy Uralkodó magához kéret, akkor nincs választásod. Még egyszer utoljára magamra öltöttem a csuhát és elvállaltam a felkérést. Amikor elolvastam a Tekercset, láttam a közelgő káoszt és pusztulást. De láttam valami mást is. Téged, fiam. Téged, a reménysugarat a káosz sötétjében. A döbbenet okozta pillanatnyi koncentrációvesztés elég volt ahhoz, hogy ott helyben elveszítsem a szemem világát. Amikor az Uralkodó rákérdezett, hogy mit láttam, hazudtam. Letagadtam mindent, mondván a képességeim már olyanok, mint régen voltak. Hazudtam, mert attól, amit láttam, megijedtem. Ha elmondom az igazat, azonnal elvesznek tőlem. Ragaszkodásom árát most a világ fizeti meg. Rájöttem fiam, hogy nem tarthatom tovább titokban a sorsod. Sötét idők jönnek. Az Ősi Tekercsek szerint Te vagy a kulcs a pusztítás megakadályozásában. Hamarosan az én időm lejár. Kérlek, fiam, ígérd meg, hogy hazautazol a szülőföldünkre, Skyrimba! A sorsod oda szólít. Idővel majd kiderül az is, hogy milyen szerepet szántak a Tekercsek neked e történetben! Ígérd meg fiam! Ígérd meg, hogy elmész Skyrimba! Mint apád, ez az utolsó kívánságom… |
Roppant szoros csatában, de a The Elder Scrolls sorozat végül csak elnyerte a megtisztelő "Az évtized játéksorozata" címet, a méltán híres GTA széria ellenében a Gamespot szavazásán. (52,5% - 47,5% a végeredmény a TES javára) Rövid időn belül ez a második nagy szavazás, ahol a nyer a sorozat. Vagyis, akik a múltkor kétségbe vonták az Amazonos elsőség jogosságát - bár azok úgy sem olvassák ezen sorokat - talán már elhiszik, hogy tényleg jó ez a széria, és nem csak a szél fújta össze azt a szakajtónyi díjat és elismerést, amelyet begyűjtött idáig a szakma és a játékosok részéről. De az élet nem áll meg. A GTA revansot fog venni a hamarosan érkező új résszel, amire pedig a TES fog válaszolni a tavasszal érkező The Elder Scrolls Online-nal. És akkor még a Dragon Age, Witcher vagy Mass Effect sorozat következő részeiről nem is beszéltünk. Az a legszebb az egészben, hogy ezzel a "versengéssel" leginkább mi, a játékosok járunk jól. Gratulálunk a győzelemhez és köszönjük mindenkinek, aki szavazott! Csak érdekességként, a kieséses rendszerben a következő sorozatokkal szemben nyert párharcot, majd jutott a döntőbe a TES sorozat: Starcraft, Super Mario, Half Life, Metal Gear Solid, Fallout, majd a döntőben a már említett GTA. Erre szokták mondani, hogy "nem semmi egy lista".
Túl vagyunk a PAX Prime 2013 rendezvényen, majd utána a pénteki stress teszteken. Utóbbi a The Elder Scrolls Online esetében jól sikerült, a három és fél órás esemény sok jó tapasztalatot nyújtott a fejlesztőknek. Ami a másik tesztet, a Román-Magyar másfél órás eseményt illeti, hát, az is nyújtott tapasztalatot, az hétszentség... láttuk mi történt... (vagy, mi nem történt). Ami még említésre méltó, hogy az ESO stress tesztje kapcsán újabb videók szivárogtak ki a netre. (Aki követi a Facebook oldalunkat, az már találkozott az általában pár óráig elérhető linkekkel - ide nem kerülnek ki amíg érvényben van az NDA.) De az élet nem áll meg. Az új héttel új cikk is érkezett, egy újabb "Kérdezz-felelek vegyes felvágott", szám szerint a hetedik. A kérdések nagy része a PVP-t érinti, Erődök foglalását, Császárrá koronázást, Szövetségek igazságos eloszlását, stb., de szó esett a Dwemerekről, a Shadowscales csoportról és a Magelight képességről is. Összefoglaló a lapozás után.
A The Elder Scrolls Off The Record, az egyik leghíresebb és talán a legmegbízhatóbb információkkal rendelkező TES közösségi portál. A heti összefoglaló podcastjuk felvételére a szerkesztőség meghívta a The Elder Scrolls Online kreatív igazgatóját, Paul Saget, aki - mint oly’ sokszor már az elmúlt időszakban -, természetesen igent mondott. Paul közel háromnegyed órán keresztül válaszolgatott a portál szerkesztői által feltett, illetve a kommentekben érkező kérdésekre. Volt szó a Veteran Point rendszerről (mint új, maximális szint után elérhető, egyelőre fejlesztés alatt álló rendszerről), tisztába lett téve a mikrotranzakció/ingame store kérdése (amit szinte az összes portál, blog, újság félreértett – röviden: NEM LESZ ITEM SHOP/MIKROTRANZAKCIÓ), említésre került a szakma és annak fejlesztésének fontossága (crafting). Továbbá előkerült a vámpírok és vérfarkasok, illetve kalandorokat, felfedezőket soraikban tudó Undaunted Céh kérdése is. És végül, de nem utolsó sorban a solo és group dungeonok jellemzői mellett kiderült az is, hogy mi alapján lett meghatározva a Szövetségenkénti 120-150 órás játékidő. Ahogy Facebook oldalunkon ígértük, következzen a beszélgetés rövid összefoglalója a teljesség igénye nélkül.
A ZAM stábjának sikerült leülnie Matt Firorral, a The Elder Scrolls Online vezető fejlesztőjével egy kis beszélgetésre. Szóba került szinte minden, a tervezés fázisaitól, a béta jelenlegi állapotán át a fizetési modellig. Ebből az interjúból szemezgettünk a teljesség igénye nélkül azokra a kérdésekre és válaszokra fókuszálva, amelyekről eddig nem, vagy csak kevés szó esett. Matt Firor gondolatai az ugrás után. „A havidíjas megoldás egy ígéret a részünkről, garantáljuk a játékosoknak a 4-6 hetente érkező új tartalmat” Új „versenyt” hirdettek a The Elder Scrolls Online fejlesztői: készítsünk saját emote-t (érzelmeket és hangulatot kifejező mozdulatsort)! A pályamunkák közül a legjobb, legötletesebb készítője kap egy szekérnyi jóságot, és természetesen az általa kitalált emote is bekerül a játékba. (Sajnos mi magyarok nem tudunk részt venni a buliban, ha csak nem kérünk meg tőlünk nyugatabbra élő valakit az ismerőseink közül.) Ami miatt mégis érdekes ez a felhívás, az a jelenleg már a játékban található emote-k tekintélyes listája (140+ db). Azon belül is a /sitchair (székre ülés). Annak idején arról szóltak a fejlesztői nyilatkozatok, hogy ellentétben a Skyrimmel, nem lehet majd beleülni a székekbe. Lehet, hogy sikerült megoldani? Szerepjátékosabb emberek számára ez mindenképpen jó hír lenne, bár a többi mmo játékos is előszeretettel ül le egy fogadóban egy szabad székre, hosszabb AFK-t megelőzően. A következő béta során megpróbáljuk letesztelni, leteszteltetni. Mi a következő mozdulatokat szeretnénk összegyúrni valahogy: :) /say "Where is my beta key" Csak érdekességként, versenyen kívül: ha lehetne, ki milyen animációt látna szívesen a játékban? Lapozás után a teljes emote lista, amely jelenleg már elérhető az ESO-ban: Biztos sokan tapasztaltátok, hogy az elmúlt 2-3 hónapban történt The Elder Scrolls Online béta jelentkezés során nem kaptátok meg a megerősítő válasz emailt (72 órás határidő lejárta után sem). Úgy fest, hogy a napokban megjavult a rendszer, legalábbis többen jelezték, hogy a friss jelentkezésekkor már megjön a megerősítésre felszólító email. Mi is leteszteltük, és valóban, újra működik a rendszer. (kb. 2 perc és jön a válasz) Lehet nem árt megújítani azokat a jelentkezéseket, amelyekre nem jött "válasz". Ki tudja, lehet pont ezzel jut be valami a hamarosan induló EU bétába... Hiába zajlik már javában a Pax Prime Seattleben, de egyszerűen még nem tudunk elszakadni a GamesCom 2013-on történtektől. Pár napja olvashattátok az egykori Oblivion HQ-s szerkesztőtársunk, Marquez helyszíni élményeinek beszámolóját, illetve annak első részét (jövő héten érkezik a második rész). Ezen kívül felkerült három, a rendezvényen készült fejlesztői interjú (Brian Wheeler + Nick Konkle, és Maria Aliprando) összefoglalója is. Most egy újabb interjú következik, ismét az egyik kedvenc The Elder Scrolls Online fejlesztőnk részvételével, Maria Aliprandoval (aki főleg a játékmenetért felel, de ő a főnöke az ellenfelek és a harc kialakításának is). Végre olyan kérdéseket tettek fel az interjú során, amelyeket mi magunk is már régen meg akartunk kérdezni. Könyvek, Céhek, hátasok, fegyver és páncélok statjai, dungeonok, tankolás, skillek és morphing, és még lehetne sorolni. Maria pedig nagy levegőt vett, és készségesen válaszolt mindenre, amire csak tudott.
Végre megérkezett Európába (is) a The Elder Scrolls Online. Eddig csak a messzi távolból figyelhettem a híreket, a videókat, és megvallom, irigykedtem az amerikai (és talán a kanadai) játékosokra, akik folyamatosan tesztelhettek a bétában. Aztán egy szép napon, nagyjából fél évvel a tesztek elkezdése után végre felcsillant a remény. A Zenimax Online Studios bejelentette, eljönnek Európába a Kölnben megrendezett GamesCom 2013 rendezvényre (ide hozzánk, az öreg kontinensre) és hozzák magukkal a klasszikus The Elder Scrolls sorozat alapjaira épülő online szerepjátékukat. Hogy szokták kezdeni a filmekben? Nyolc óra ötvennyolc perc
|