Gőzerővel zajlik a The Elder Scrolls Online fejlesztése. Három hét van a premierig, de a munkakedv nem lankad. Sőt. Folyamatosan kerülnek bele a játékba azok a fejlesztések, amely nagy részét a játékosok kérték a béták alapján. A Zenimax pedig nem csak, hogy meghallgatja ezeket a javaslatokat, de ha azokat olyannak találják, amely illeszkedik a játék alapkoncepciójához, akkor azokat bele is rakják a játékba. Következzen egy rövid összefoglaló arról, hogy mi minden változott a legutóbbi stressz teszt béta óta. Ezen kívül is rengeteg dolog van még, amely képlékeny, de csak ennyi szivárgott ki eleddig.
|
Az elmúlt hetek a bétázásról szóltak, főleg az 0.17 és 0.171-es ESO verziók teszteléséről (jövő héten újabb béta érkezik, addig frissítsen mindenki). Sokat láttunk, sokat tapasztaltunk a rendelkezésünkre bocsátott 9-10 darab zóna bejárása és a kb. 17-es szint elérése során, de hát mindez csak a felszín karcolgatása volt, a jéghegy csúcsa. Bőven maradtak megválaszolatlan kérdéseink a rövidke hétvégék után - és akkor még enyhén fogalmaztunk. Érezhették ezt a fejlesztők is, mert a Zenimax Online Studios úgy döntött, ideje tartani egy újabb közösségi kérdezz-feleleket. Így aztán, a Teso Elite fórumán ma este két órán keresztül Paul Sage vezető fejlesztő válaszolgatott a beérkezett kérdésekre. A téma pedig a szakmázás, más néven a Crafting volt. Azoknak, akik a bétában próbálkoztak a szakmákkal, azoknak ismerősek lesznek a válaszok. Legalábbis egy részük. Összefoglaló a lapozás után:
Újabb béta beszámoló érkezett, ezúttal Fgab tollából, akiben a legutóbbi ESO béta teszt után vegyes érzelmek kavarognak - sőt, mondhatni borúsabban látja a dolgokat mint az előző szerzők - és ezt le is írta nekünk. Mi pedig örömmel adjuk közre. A beszámolóban külön kitér a számára pozitív és a negatív tapasztalatokra, mind a PVE, mind a PVP részt illetően. A következő írás, amelyet változtatás nélkül közlünk az ő egyéni véleményét tükrözi, és mint ilyen, tiszteletben kell tartani. Akinek más véleménye van, az nyugodtan jelezze a fórumon, vagy akár Facebook ide vonatkozó posztjában. Vagy, ami a legjobb megoldás lenne, írjátok meg egy saját beszámoló keretében! Ugyanis továbbra is várjuk a bétás élménybeszámolókat, hiszen csak így lehet korrekt és tiszta képet kapni egy játékról, ha mindenki elmondja a véleményét, és alátámasztja azt érvekkel és indokokkal. Újabb The Elder Scrolls Online béta hétvégén vagyunk túl. Három napig ismét miénk volt Tamriel egy kis része, bár sajnos csak a korábban már megismert 1-17-es területeket lehetett bejárni újfent. Összevont stressz teszt zajlott, amerikai és európaiak egy amcsi megaszerverre összezsúfolva, hogy lássák a fejlesztők, mennyi az annyi. A töltési idő rendben volt ezúttal, viszont a PVP nagyon lagzott - ellentétben a múltkor teszttel, amikor meg a PVP volt "sima", de a töltési idő volt ku...tyafáját neki, szóval emlékszik mindenki - az 5-10 perces idő már jónak számított. És még nincs vége a teszteknek, hamarosan következik az újabb béta, remélhetőleg már az ütközésvizsgálattal és a további fejlesztésekkel. Ahogy korábban már jeleztük, továbbra is várjuk az ESO béta élménybeszámolókat, legyen az pozitív vagy negatív. A lényeg, hogy őszintén írjátok le, alátámasztva példákkal, magyarázatokkal, hogy mi tetszett, mi nem tetszett, mi a rossz vagy mi a jó megoldás. Egy szóval, hogy éreztétek magatokat? - írjátok meg! A "Hello! Egy rakás sz*r volt. Többet nem jövök! Csók!" szintű elemzéseknél azért picivel részletesebben, ha kérhetnénk. De, hogy legyen egy kiváló élménybeszámolóra is egy példa, következzen R.Leave nevű kedves olvasónk írása, aki több ezer órányi World of Warcraft játékidővel a háta mögött últ le bétázni az ESO-val. Közel 40 órát eltöltve Tamrielen úgy döntött, hogy leírja nekünk a véleményét. Természetesen, mint mindig, most is elmondjuk, hogy a lenti írás a szerző saját véleménye, amellyel lehet egyetérteni, lehet nem egyetérteni, de mindenképpen el kell fogadni azt. A cikket változtatás nélkül közöljük, mi csak a random képeket pakoltuk bele, mert csak. :) (időközben megérkeztek R.Leave képei is, amelyek már láthatóak is a cikkben). A beszámoló a lapozás után olvasható! Újabb meghívók repültek ki és érkeztek meg a postaládákba, mert a hétvégén bizony újra ESO béta teszt következik. Ismét csak 3 napos, péntek estétől hétfő hajnalig (magyar idő szerint). Nagyon fontos megjegyezni, hogy a mostani béta MÉG NEM TARTALMAZZA az előzőekben ismertetett 0.18as dolgokat, vagyis nincs "ütközés figyelés" és nincs lehetőség a tutorial sziget átugrására! A mostani hétvége ismét stressz teszt lesz, a lehető legtöbb embert behívva, amivel kvázi csatasorba állítják az európai szervereket is. Aki korábban már kapott kódot és bejutott a bétába, annak nincs semmi teendője, csak frissítse a klienst, és pénteken lépjen be. Aki részt vesz a mostani bétán, az kap egy ilyen jobbra látható vanity pet/hobbi pet kategóriába tartozó majmócát majd ajándékba a premier után. (feltéve, hogy az accountja marad ugyanaz, mint a bétában) A frissítés során elképzelhető, hogy a rendszer újra le akar tölteni 30gb-t egy "The Elder Scrolls Online EU" mappába. Ilyenkor állítsuk le, másoljuk át a teljes tartalmat a korábban már meglévő/letöltött The Elder Scrolls Online mappából az EU-ba, majd indítsuk el újra az egészet. Ezzel megspóroltunk jó pár gigát, és már csak kevés update maradt hátra. Fontos, hogy csináljunk biztonsági másolatot előtte, ha esetleg valami probléma adódna! Ez majd csak a következő bétára lesz igaz, a mostani még csak az amcsi szervereket használja, vagyis a régi klienst kell frissíteni és kész is. LINK Update 2014.02.25. - 20:12 Update: 2014.02.26. - 14:42 Update: 2014.02.26. - 15:34 Update: 2014.02.27. - 20:18 Update: 2014.02.28. - 13:01
40 percnyi tömény csoda és jóság vár ránk a legújabb Skywind (Skyrim motorjára átültetett Morrowind) videóban. Van ebben minden, mint a búcsúban: Caius Cossades, Mountok, Ashland, Balmora, és még lehetne sorolni. Jó lesz ez. Nagyon jó. Vannak időszakok, amikor a hangsúly a munkán van, és nem a napi rendszerességgel érkező híreken vagy hangzatos bejelentéseken. A The Elder Scrolls Online is ezt a korszakát éli most a hetekben. Amióta az NDA-nak vége, folyamatosan érkeznek érdekességek a bétából, amelyeket a tesztelők töltenek fel youtube-ra vagy gamer fórumokra. Ezeket a Facebook oldalunkon linkelgetjük is napi rendszerességgel. Akit érdekelnek ilyen apróságok, érdekességek, azt várjuk ott (is) szeretettel. Vannak viszont olyan fejlemények, amelyek elég nagy kaliberűek ahhoz, hogy hírként is megjelenjenek. Ez pedig a „ütközés vizsgálat” (collision detection) bevezetése PVE körülmények között, és a kezdő „tutorial sziget” átugrásának lehetősége. Ezekről, illetve az elmúlt időszak apróbb érdekességeiről következzen egy összefoglaló a lapozás után. A legújabb fejlesztői videóban - magyar felirattal - bemutatásra kerül a The Elder Scrolls Online szakmái közül a Kovácsolás (Blacksmithing) mestersége, kezdve a nyersanyag felkutatásával, folytatva a tárgyak "stílusos" elkészítésével, majd befejezve az elkészült termék fejlesztésével. És mindez csak egy szakma, az ESO kínálatából. Az ESO megjelenéséig még van bő másfél hónap. Hogy addig se unatkozzunk, következzen egy DLC szintű méretekkel és újdonsággal rendelkező Skyrim mod ajánló: Az East Empire Company megbízza a Sárkányvérűt azzal, hogy vadásszon le egy sárkányt, amely támadásaival lehetetlenné teszi a biztonságos haladást Skyrim kereskedelmi útvonalain. De, vajon a sárkánytámadás csupán a véletlen műve, vagy valami más is folyik a háttérben? Itt az ideje, hogy minderre fény derüljön! Minden legalább 10-es szintű kalandor szedje össze a cókmókját, és irány Wyrmstooth szigete! A nagyságát és összetettségét tekintve DLC szintű Skyrim modifikáció a következőkkel várja a játékosokat: |