Újabb hétfő, újabb "Kérdezz-felelek". Mivel nem olyan régen jelent meg a karaktergenerálást bemutató videó - lásd korábbi hír -, ezért adta magát a szituáció, hogy a fejlesztők által megválaszolt kérdések erre a területre fókuszáljanak. Emellett még szó lesz a fajokra jellemző fegyver és páncél stílusokról, és bemutatkozik a Forward Camp nevezetű hadigépezet, amely a feltámadást hivatott segíteni majd Cyrodiilban. Azok, akik nem követik a Facebook oldalunk híreit, de kíváncsiak a hétvégi Paris Games Week kiállításon készült képekre, azok ide kattintva megtekinthetik az elmúlt napokban összevadászott anyagokat.
|
Újabb vegyes témájú kérdezz-felelek érkezett, szám szerint a kilencedik. Az előzőekhez képest ez most aránylag rövidre sikerült, de a válaszok között akadnak azért érdekességek még azok számára is, akik folyamatosan követik a The Elder Scrolls Online híreit. Gondolok itt arra, hogy a Skill Morph-ról kiderül, a korábbiakkal ellentétben csak egyszer lehet majd erősíteni a skilleket/képességeket, vagy, hogy a Hadjáratok állandóak lesznek, nem lesznek visszaállítva az egyes Erődök, Kastélyok, Támaszpontok, Ősi Tekercsek és egyéb stratégiai objektumok csak azért, mert véget ért a Hadjárat. Kérdések és válaszok a lapozás után!
A ShoddyCast, a TES közösség egyik legnépszerűbb nemzetközi rajongói weboldala a TF és az TES OTR mellett. Szerkesztői tetemes mennyiségű cikkel segítették már eddig is az egyszeri, a The Elder Scrolls Online híreire kíváncsi érdeklődőket. A hetente jelentkező, és az ESO eseményeit összefoglaló népszerű egy órás „ESO Weekly” című podcastjuk felvételére ezúttal meghívták Nick Konkle-t is, az ESO egyik vezető fejlesztőjét. Mivel az ESO készítői híresek arról, hogy bárhol, bármikor, bárkinek a rendelkezésére állnak (ha idejük engedi), így Nick Konkle is elfogadta a meghívást, és telefonon keresztül bekapcsolódott a heti összefoglalóba. Amiből aztán egy igazán érdekes interjú kerekedett. Említésre került a harc „súlytalanságát” érintő kritika, tisztába lett téve a Guild Store publikus részének a kérdése, szóba kerültek a Daedra Ereklyék, a használható Hátasok típusai/fajtái, illetve kiderült, mi a helyzet a Duellel és az Oblivionban látott Arénás küzdelmekkel. És, akkor még a Vérdíjakról és a Justice rendszerről nem is beszéltünk.
Az lapozás után található összefoglaló információi változhatnak még a megjelenésig, Nick Konkle csak a jelenlegi állapotokat ismertette, semmi sincs kőbe vésve.
Így néz ki a karaktergenerálás az ESO-ban: Nem történt mostanság túl sok érdekesség a The Elder Scrolls Online háza táján. A fejlesztők becsülettel végigjárták a nyár utolsó rendezvényeit, megfordultak többek között Londonban az Eurogamer Expón és Utrechtben a First Look 2013-on (lásd ide vonatkozó galériánk a Facebook oldalunkon), de sok újat nem mondtak az ott készült interjúk során. A rendezvényeken a játékot kipróbálók sem tudtak sok újdonsággal szolgálni - azt a 20-30 perces Ebonheart kezdőterületet szinte becsukott szemmel végigjátssza már mindenki. Közben zajlik amcsiknál a belső zárt PVP teszt, ezzel kapcsolatban ígértek nekünk egy beszámolót, bízunk benne, hogy hamarosan megérkezik. Szintén közeleg az európai béta is, már csak hetek (hónapok?) kérdése. Ami viszont a "sötét oldalt" illeti... Természetesen, nem hivatalosan folyamatosan érkeztek az érdekességek az elmúlt hetekben is. Rengeteg anyag látott napvilágot Cyrodilról, látványos képek, térképek illetve egy kínai nyelvű pvp videó is megmutatta, hogy is áll jelenleg a PvP az ESO-ban. Ezek és/vagy linkjei a Facebook oldalunkon megtalálhatóak és megtekinthetőek (amíg nem törlik őket), a legfrissebb kiszivárgott anyagokkal együtt, de ide a TES HQ-ra továbbra sem kerülnek fel, amíg az NDA érvényben van. Akit érdekelnek tehát a nem hivatalos anyagok, az kövessen minket Facebookon, akkor tuti nem marad le semmiről sem. Na de, ami a friss és hivatalos anyagokat érinti. Érkezett ma egy újabb kérdezz-felelek, amelybe ismét ömlesztve kerültek bele a jobbnál jobb kérdések. Volt szó páncélokról, fegyverekről, ezek sokszínűségéről, feltámasztásról, idézésről és annak életképességéről, Veteran Pontokról és Veteran Rangokról, és mi ki tudja miről. Ezek összefoglalója a lapozás után olvasható.
Ha megkérdezzük az egyszeri játékostól, hogy ismeri e Judith de los Santos-t, akkor az esetek nagy részében nemleges választ fogunk kapni, vagy valami szappanopera szereplőre tippel a neve alapján. De ha úgy kérdezzük, hogy ismeri e Malukah-t, akkor bizony jön a széles mosoly és a bólogatás, naná. A mexikói zenész leányzó másfél éve robbant be a köztudatba, amikor is felénekelte az azóta is megunhatatlan „The Dragonborn Comes” című Skyrim nótát. A dal olyan magasságokba repítette a Malukah-t, amelyről a hazai, de még a nemzetközi zenei tehetségkutató versenyzői is csak álmodoznak. Ő pedig, hogy kiszolgálja a roppant hálás, és napról napra csak növekvő létszámú rajongóit, folyamatosan meglep bennünket egy-egy újabb kiváló feldolgozással. Elég annyi hozzá, hogy akit a Mass Effect sorozathoz készült „Reignite”, vagy a Halo-hoz készült „Frozen Sleep” nem érint meg, annak kőből van a szíve. És akkor még nem is beszéltünk a „Beauty of Dawn” c. The Elder Scrolls Onlinehoz készült nótáról, vagy a Game of Thrones ikonikus „Rains of Castamere„ című dalának feldolgozásáról. Estig lehetne sorolni a további címeket…. Malukah tehetségére a stúdiók is felfigyeltek. A Zenimax Online Studios és a Bethesda direkt őt kérte fel a Beauty of Dawn című, hivatalos ESO nóta elkészítésére, sőt, az ESO népszerűsítő körutakon is rendszeresen ad mini koncerteket. Arról nem is beszélve, hogy Jeremy Soule, a játékzenék koronázott királya is együtt dolgozott vele a közelmúltban. A Microsoft sem hagyta szó nélkül a „Frozen Sleep" című Halo nóta sikerét, ezért meghívták Seattlebe a Pax Primera, ahol a „Microsoft's Halo 4 Global Championship” döntője előtt adott telt házas koncertet. Todd Kenreck, az Invader Boom magazin szerkesztője itt kapta mikrofonvégre mindannyiunk kedvencét. Az interjú rövid összefoglalója a tovább mögött!
A következő sorokat változtatás nélkül illesztjük be ide, mert egy, fogalmunk sincs mi történt a MorroHUN háza táján, kettő, így a hiteles. Minden további infó, illetve a Skyrim magyarítás letöltése és telepítése az alábbi linkre kattintva. "Kedves Olvasó!
A Skyrim fordításának elején komoly nézeteltérés alakult ki a MorroHun csapat nagy része és köztem, a fordítás szempontjait illetően. Mivel nem tartom jó ötletnek, hogy elrontsuk sok-sok játékos élményét egy közepes színvonalú Skyrim fordítással, nekiláttam, hogy készítsek egy saját változatot, s úgy lektoráljam a szövegeket, ahogy azt az Oblivionnál is tettem: hogy egy jó minőségű, következetes magyarítás legyen a munkánk eredménye.
Ebben a változatban nincsenek jarlok, thane-ek, vérfarkasok (tükörfordítás, és még helytelen is - kivéve mondjuk a mer és állatnépeket, mert rájuk meg a farkasember nem jó), harc közben a kiáltások között pihegni kell, nem pedig pihenni , nincs Sodrás és Sodrásd (erőltetett, hibás fordítások), viszont van Fehércsermely (Whiterun még távolról sem -vágta), és rendben vannak a varázslat, gyógyital, méreg és bűvölt tárgy elnevezések.
Kiegészítők ténylegesen nincsenek lefordítva, mindössze hozzá igazítottam őket a magyarításhoz, mert túl sok dolgot állítottak volna vissza angolra.
Jó szórakozást hozzá!
Vik" Aki követi a Facebook oldalunk híreit, az tudja, hogy az elmúlt napokban felpörögtek kissé az események a The Elder Scrolls Online háza táján. (Ezek nagy része persze nem, vagy csak félig hivatalos). A múlt hétvégén lezajlott az első zárt, meghívásos PVP teszt, amelyre főleg azokat hívták meg, akik már korábban is teszteltek a játékban. A vélemények egyelőre vegyesek: elsőre nem volt rossz, de közel sem tökéletes. Abban egyetért mindenki, hogy van még mit javítani a PVP-n a következő fél évben. Aztán kikerült rengeteg kép a friss béta kliensből, amelyek linkjeit mindenki elérheti az FB oldal posztjai között (illetve a megfelelő fénykép albumban). Ide, a TES HQ cikkei és hírei közé nem kerülnek fel addig, amíg tart az NDA (titoktartási szerződés) - amelyet bár mi nem írtunk még alá, de úgy döntöttünk a szerkesztőkkel közösen, hogy ellentétben más oldalakkal, a kiszivárgott anyagokat egyelőre nem közöljük le, csak Facebookon osztjuk meg azzal, aki érdekel. A friss anyagokért érdemes lájkolni az oldalt, mert a legtöbb anyag csak ideig-óráig érhető el. Ami a hivatalos dolgokat illeti, érkezett egy újabb kérdezz-felelek, ezúttal a mitológiai háttér volt terítéken. Következzen ennek összefoglalója, némi kiegészítéssel itt-ott. |