A The Elder Scrolls Online a múlt heti karakterfejesztés után jelenleg PVP témájú „hetet” tart. Ehhez kapcsolódott a korábbi PVP videó, az új Császári Páncél koncepciós rajza (lásd lent), és most ezt a sort folytatja egy közösségi kérdezz-felelek Brian Wheelerrel, aki nem mellékesen az ESO PVP-jének vezető fejlesztője, és akit mindig öröm hallgatni/olvasni, mert ritkán beszél mellé, és emiatt nagyon jó válaszokat szokott adni. Ahogy azt Facebookon ígértük, itt a magyar nyelvű összefoglaló a fontosabb kérdésekre adott válaszokról.
|
Üdv mindenkinek!
Most, hogy közeledünk 2013-as év végéhez, és kezdünk bele lassan az ESO megjelenését is hozó 2014-es évbe, úgy gondoltam, ideje megköszönni nektek, a TES közösségnek a szűnni nem akaró biztatást és támogatást. Egyúttal szeretnék némi friss információval is szolgálni a fejlesztés állásáról, és a 2014-es megjelenéssel kapcsolatos terveinkről. A hivatalos megjelenési dátum mellé érkezett azért egy friss és ropogós trailer is az ESO PvP-jével kapcsolatban. Ahogy azt már tegnap bejelentette a Zenimax Online Studios, a következő napokban a PvP-vel kapcsolatban fognak (remélhetőleg új) információkat közreadni. Ennek előszele az alábbi hangulatos kis trailer, tele akcióval és csatával Cyrodiil vér áztatta mezején. Hétfő van, vagyis érkezik egy új "kérdezz-felelek". A téma továbbra is a karakterfejlesztés, hiszen ahogy azt a Zenimax Online Studios megígérte nem is olyan régen, most erre a területre fókuszálunk decemberben. A múlt heti videó után sok kérdés merült fel az emberekben, amelyekre próbált ugyan Nick Konkle válaszolgatni az ESO Alliance második részében, de azért maradtak még kérdőjelek. Ezeket a kételyeket próbálják a fejlesztők eloszlatni és pontosítani a legújabb, a karakterfejlesztéssel kapcsolatban érkezett kérdésekre adott válaszaikkal. A múltkori zseniális interkaktív térképet követő csendes időszak nem tartott sokáig, hiszen a napokban kaptunk egy bejelentést, miszerint készüljünk fel, mert a következő időszakban fogunk kapni sok jóságot a karakterfejlesztéssel kapcsolatban. Így is történt. A jelek szerint a fejlődési rendszer fejlesztése véget ért, ezért a fejlesztők nyugodt szívvel mutatták meg a világnak, hogy mire jutottak. A korábbi hírek és tapasztalatok alapján a rendszeren túl sokat már nem változtattak, de azért feltűnt pár apróság, amelyek eddig nem voltak ott. Például, a videóban ott pislog egy új skill fa, a „Tradeskill”, amely eddig nem volt ott se a bétás, se a QuakeCon-on készült videóban. Emellett láthattuk, hogy a karakterlap is megújult, főleg a karakter fő adatait tartalmazó rész. Ezek után nem csoda, hogy újra összeült az ESO Alliance (Tamriel Foundry, Elder Scrolls Off The Record, ShoddyCast és vendégként a TwonkHammer), és egy két órás kötetlen beszélgetés során ismét csak kifaggatták kedvencünket, Nick „The Konk” Konkle vezető fejlesztőt a fejlesztés állapotáról, a karakterfejlesztést bemutató videóról, illetve a végén nekiszegezték a közösség által feltett jobb és kevésbé jobb kérdéseket. Ő pedig, mint mindig, a lehető legnagyobb lelkesedéssel válaszolt minden kérdésre, természetesen csak amelyekre volt „engedélye”. Lorkhan és Nova segítségével mi pedig összefoglaltuk, mert ahogy a múltkor, most is érdemes volt végignézni a két órás „felvételt”. Vannak azok a villáminterjúk, amikor ül az interjúalany a székben (mert muszáj neki), vele szemben az újságírónak pedig van 5 perce, amely idő alatt lehet maximum öt kérdése (lehet több is, de csak ötöt tehet fel), amelyek csak az adott filmhez kapcsolódhatnak és amelyekre – jobb esetben – kap öt választ. Majd feláll és annyi. Mire észbe kap, hogy valamit elfelejtett, már másik egy kérdező ül a székben, a biztonsági szolgálat pedig mosolyogva jelzi, hogy erre tessék Uram, eszébe se jusson, hogy visszafordul, mert a kijárat biz’ a másik irányban van... Nagyjából ilyesmi volt a helyzet, amikor csak öt - aránylag rövid - kérdést lehetett feltenni a The Elder Scrolls Online fejlesztőinek, írásban, és csak és kizárólag a hétközi karakterfejlesztési videóval kapcsolatban. Se többet, se kevesebbet. Lássuk az öt kérdést és a rá kapott válaszokat: Update: "Légy aki lenni akarsz!" - harsogja a lenti videó címe, és valóban, a The Elder Scrolls Onlineban is - mint minden korábbi TES játékban - mindenki olyan karakter fejleszt, olyan stílusban játszik, és azt csinál konkrétan a játékban, amit akar és amit szeretne. Egyedül a faj és az osztály választásnál kell végleges döntést meghoznunk, ugyanis mind a faji, mint az osztályok skilljei egyediek, minden más esetben csak rajtunk áll, hogy melyik képességet szerezzük meg, vagy melyiket használjuk. A videóban röviden bemutatásra kerül többek között az attribútomok és azok jelentősége, a 100-ig feltornázott skillek esetében előkerülő "morph" lehetőség, a skillfák, és az arról elérhető aktív (harci), passzív (állandó jellegű) és ultimate (legerősebb, emiatt ritkábban használható támadások) képességek. 2013.12.04. - update Azt tessenek észben tartani a megtekintés során, hogy az életben nem csináltunk még ilyet, ezért az esetleges hibákért elnézést kérünk, illetve bármilyen jó tanácsot, ötletet, esetleg segítséget is a későbbiekhez szívesen fogadunk. :) Még valamikor július közepén mutattuk be itt a HQ hasábjain a Falskaar című grandiózus Skyrim modot, amelyet lényegében egy ember, Alexander J. Velicky készített, menedzselt, koordinált. A mod a hivatalos DLC-ket megszégyenítő mennyiségű újdonságot, és 20-30 órányi új tartalmat adott az alapjátékhoz. A megjelenés idején az amerikai PC Gamer interjút készített vele, amelyben elmondta Alexander, hogy a játékkészítés az élete, ezt akarja csinálni. Ezért készít játékokat, és ezért készült a Falskaar is. Eltelt pár hónap, a modnak híre ment, és a közösség imádta. Aztán nem sokkal ezelőtt csörgött a telefonja, és egy igen komoly játékfejlesztő csapat kereste. Nem, bármennyire is hihetetlen, nem a Bethesda volt az. A Bungie HR osztálya hívta. Látták a modját, látták az eltökéltségét, a kreativitását, és felajánlottak neki egy game designer állást a cégnél. Aki nem ismerné a Bungiet, elég csak annyit mondani, hogy Halo és Destiny. Nuff said. Botorság lenne állítani, hogy minden elkészített moddal egyenes út vezet a nagy játékfejlesztő stúdiókhoz. De az ismét bebizonyosodott, hogy vannak még csodák, és valóra válhatnak az álmok még a mai rohanó világban is. Nem elég csak akarni valamit, tenni is kell érte, ha az ember szeretné "Happy Enddel" zárni a történetet. Ahogy Alexander tette. Hogy, tud e élni a lehetőséggel? Az majd idővel kiderül. Ez már megint csak rajta múlik. Részünkről gratulálunk! (Forrás: Kotaku) |