A Zenimax nyilvánosságra hozta a vasárnap 13:00 órakor (az 5 napos Early Acces esetében) rajtoló The Elder Scrolls Online Hadjáratainak (Campaign - kvázi virtuális pvp szervereinek/shardjainak) a neveit. Összesen 20 darabbal indulunk, tíz az EU, tíz az US szerveren. Hogy miért fontos ez? Mert van nagyjából 2 és fél napja minden guildnek - azoknak, akik az ESO-t korán elkezdik -, hogy egyeztessenek elsősorban a saját tagjaikkal, másodsorban a szövetségeseikkel, és harmadsorban akár az ellenfeleikkel, hogy hol, melyik Campaign-t választják majd és melyikre fognak fókuszálni eleinte. Egy szóval, melyik legyen a "Home Campaign". (Természetesen a döntés módosítható lesz a későbbiekben, le lehet cserélni a Home Campaign-t, de az elég sok Alliance Pontba fog fájni. Még akkor is, ha az ígéretek szerint a kezdeti időszakban olcsóbb lesz a váltás.) Emlékeztetőül a Hadjáratokhoz a karakterünk csatlakozik, nem az Account (bétában legalábbis így volt), vagyis legrosszabb és legtanácstalanabb esetben maximálisan 8 Hadjárathoz csatlakozhatunk, 1-1 karakterrel egy megaszerveren (több hely nincs). De azért, hogy egy adott játékosok alkotta guild eleinte ne szóródjon szét nagyon, vagyis a tagok "fő" karakterei megtalálják egymást Cyrodiil vér áztatta mezején, talán már most érdemes eldönteni, hogy ki hova csatlakozik majd. A 10 darab kezdeti Campaign neve az ugrás után. Lesz később több is, most tessék beérni ennyivel! :) |
Korán sincs vége a kalandoknak a The Elder Scrolls Onlineban azzal, hogy elértük az 50-es szintet. Sőt, az izgalmak csak ezután kezdődnek, hiszen megnyílik a lehetőség a többi Szövetség területének a megismerésére. Arról nem is beszélve, hogy még keményebb és még rafináltabb kihívásokkal találjuk majd magunkat szemben, amelyek legyőzésével, megoldásával folyamatosan lépkedjük meg az újabb és újabb Veteran rangokat. A következő sorokban Paul Sage kreatív igazgató mesél a Veterán tartalomról és Craglorn-ról, az Elder Scrolls Online első Adventure Zónájáról.
Pár nappal a start előtt úgy gondolták a The Elder Scrolls Online fejlesztői, hogy ideje pontosítani a kezdéssel kapcsolatos információkat. Főleg azután, hogy a múlt héten a reddites kérdezz-felelekben kiderült, mikor is indul pontosan a móka. A tegnap megjelent cikk főbb témái voltak többek között az Early Acces, az Imperial/Standard verziók (és tárgyaik), illetve az (elő)fizetési metódusok. Összefoglaló az ugrás után. A teljes Zenimax Online Studios vezérkar Matt Firor, Paul Sage, Nick Konkle és Brian Wheeler "bevonult" ma a redditre válaszolgatni a közösség által feltett kérdésekre. Rengeteg hozzászólás érkezett, alig lehetett kihámozni belőlük azokat, amelyek lényeges információval bírtak. A jelenlévők rákérdeztek a The Elder Scrolls Online megjelenésére, az azt követő majdani frissítésekre, a távolabbi tervekre, classok jövőjére, a játékosok által irányított céhekre/guildekre, illetve volt szó a mostani ESO bétában már látott 0.18-as és az azt követő 0.182-es patchben történt változásokról is. Meg még egy rakás másik dologról. De, ami a legfontosabb, megvannak a pontos, magyar idő szerinti kezdési időpontok, mind az Early Accesé (3 és 5 naposnak), mind a hivatalos premieré. Ezeket a jobb oldalon már olvashatjátok. Az ugrás után következzen a ma esti reddites "Kérdezz-felelek" összefoglalója. Nem rendeztük őket téma szerint, ömlesztve jönnek, érkezési sorrendben. A The Elder Scrolls Online-ban minden a játékos döntéséről szól, és ez alól nem kivétel a Szakmázás, vagy ahogy mindenki ismeri, a Crafting sem. Lehetünk akár vérprofi mesteremberek, akik a legjobb felszereléseket gyártják, vagy lehetünk akár a szakma felszínét épp’ csak karcolgató kisiparosok, akik örülnek, ha egy kis előnyt tudnak kovácsolni - akár a szó legszorosabb értelmében is - maguknak minimális tudással. A döntés mint mindig, most is a miénk. Hogy a döntést megkönnyítsük, elkezdtük feltölteni a weboldalra a szakmák részletes ismertetőit - kezdve elsőként az Alkímiával. Az ismertetők készítésénél a célunk az, hogy ne lőjünk le minden poént (a net úgyis tele van mindenféle táblázattal meg egyéb szájbarágós leírással, akinek erre van igénye, megtalálja máshol ezeket), mert a szakmázás az ESO-ban úgy az igazán szórakoztató, ha saját magunk jövünk rá a dolgokra. Ötleteket, ravasz megoldásokat, tippeket, trükköket viszont örömmel fogadunk folyamatosan, küldjétek el őket, és majd folyamatosan frissítjük az egyes ismertetőket! Frissítve: 2014.03.20. csütörtök, 14:50 Frissítés: 2014. március 14. péntek 15:22 Frissítés: 2014. március 14. péntek 9:32 Vagyis, az egész jelenség akkor jön elő, ha van már az update/migráció előtt is EU mappánk. Frissítés: 2014. március 12. szerda, 13:01 Aki Frakciótól függetlenséget akar (lásd Explorer's Pack), annak új karaktert kell kezdenie. Meglévő karakterrel nem lehet, de ha újat kezdünk, akkor Altmerek mehetnek az Ebonheartba, vagy akár a Nordok a Daggerfallba játszani, és így tovább. Frissítés: 2014. március 11. kedd, 20:12
A cikket folyamatosan frissítjük a hét folyamán! Korábbi fejlemények az ugrás mögött!
Matt Firor, az ESO fejlesztésének vezetője leült a ZAM stábjával beszélgetni egy picit, és közben válaszolt pár olyan kérdésre, amelyek mostanság foglalkoztatják az embereket. Ahogy szokta, most sem volt bőbeszédű, de azért előrevetített pár dolgot. Szóba került a fizetés módja, az ESO boltban kapható szolgáltatások, a skillek resetelése, a megaszerver szociális funkciója, és még pár egyéb érdekes témakör. A beszélgetés apropója egyébként az volt, hogy megjelent a ZAM legújabb fejlesztése, a "Minion" névre hallgató kis alkalmazás, amely automatikusan frissíti a felhasználó addonjait, amennyiben használ ilyen kiegészítőket. Az interjú rövid összefoglalója a lapozás után. Nem panaszkodhatunk, rengeteg infó látott napvilágot mostanság a szakmázással (Crafting) kapcsolatban. Kaptunk róla videót (ami magyar felirattal is elérhető), kipróbálhattuk az összes "műfajt" a bétákban, sőt, még Paul Sage is válaszolt két órán keresztül a közösségi kérdésekre ezzel kapcsolatban. Most pedig egy újabb szakmákkal foglalkozó kérdezz-felelek látott napvilágot - lezárandó ezt a témát. Azokat a kérdéseket válaszolták meg a fejlesztők, amelyek menet közben felmerül(het)tek. A kérdésekre adott válaszok összefoglalója a tovább mögött. |